معرفی کامل دستگاه کوتینگ کاغذ

معرفی کوتینگ کاغذ

[supsystic-slider id=1 position=”center”]

در این مقاله به معرفی کامل دستگاه کوتینگ کاغذ، ویژگی ها و کاربرد آن می پردازیم :

کوتینگ کاغذ یا ( paper coating machine ) به معنی ایجاد نوعی پوشش از مواد بر روی کاغذ است . 

از خواص این نوع پوشش و مزیت های این عمل این است که در ماهیت اصلی کاغذ تغییر ایجاد می کند و با ایجاد این تغییر در ماهیت کاغذ می تواند کاربرد بسیار زیادی داشته باشد به عنوان مثال با کوتینگ رنگ بر روی کاغذ می توان کاغذ های رنگی تولید کرد. یا با کوتینگ کردن برخی از مواد شیمیایی بر روی کاغذ ، می توان کاغذ ترمال یا حرارتی تولید کرد.

 همچنین می توان کاغذ ضد آب تولید کرد با کوتینگ پارافین خاصیت مقاومت در برابر نفوذ آب را در کاغذ به وجود آورد. انواع دیگری از کوتینگ ها نیز هستند که می توانند برای ایجاد قابلیت های زیادی در کاغذ استفاده شوند از جمله رسانایی کاغذ، خاصیت چسبندگی، و سایر موارد مورد استفاده قرار بگیرند. 

معرفی کامل دستگاه کوتینگ کاغذ

ماشین کوتینگ کاغذ مدل ها و انواعی دارد که در زیر ذکر شده است :

  1. دستگاه کوتینگ مدل TM-C13
  2. دستگاه کوتینگ مدل TM-C12
  3. دستگاه کوتینگ مدل TM-C11
  4. دستگاه کوتینگ مدل TM-C10

 در مقالات بعدی به صورت مفصل به این موارد خواهیم پرداخت .

معرفی کامل دستگاه کوتینگ کاغذ
معرفی کامل دستگاه کوتینگ کاغذ

برخی  ویژگی های دستگاه کوتینگ کاغذ :

  • گرماژ :

– حدود 50 تا 250 گرم یا 15 تا 200 میکرون

  • خشک کن گازی :

– بعضی از دستگاه های کوتینگ کاغذ هستند که دارای خشک کن گازی می باشد که به همراه ترمزهای بادی و کنترل الکترونیکی سرعت می باشد .

  • میزان تولید :

میزان تولید در هر مدل با توجه به عملکرد دستگاه متفاوت است .

این ماشین توانایی و قابلیت تولید انواع فیلم و کاغذ، فویل آلومینیم و پشت چسب دار خاص را به صورت های تک لایه و دو لایه با کاربرد در صنایع مختلف از جمله صنایع بسته بندی، لیبل و نوار چسب را دارد.

مشاهده ماشین کوتینگ دو طرفه مدل TM C12

کاربرد ماشین کوتینگ کاغذ چیست ؟

یکی از روش های ایجاد قابلیت کاربرد های گوناگون کاغذ که معمولا در صنایع بسته بندی است ، کوتینگ کاغذ (paper coating) می باشد. از طریق دستگاه کوتینگ کاغذ انواع مواد روغنی و معدنی می توان کاغذهای مناسبی تولید کرد برای کاربرد های گوناگون مثلا می توان برای بسته بندی مواد غذایی، میوه، ساندویچ، لفاف پیچی قطعات حساس، تولید کاغذ تمبر، تولید کاغذ های امنیتی از قبیل اسکناس و سایر کاغذ های واتر مارک شده استفاده کرد.

جهت تولید انواع کاغذ های Atm  خود پرداز ، فاکس و انواع نوار چسب سلفونی بسته بندی و کاغذ گلاسه از دستگاه کوتینگ کاغذ استفاده می شود  .

دستگاه کوتینگ کاغذ با قابلیت کوتینگ هم زمان با دو خشک کن مجزا به منظور تولید انواع کاغذ پشت چسب دار، نوار چسب ، کاغذ رنگی ، کوتینگ پارافین و انواع کاربن لس NCR به کار می رود .

معرفی کامل دستگاه کوتینگ کاغذ

جهت مشاهده انواع دستگاه کوتینگ کاغذ کلیک کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *