کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامه‌‏های کاربردی B2Wall به‌دقت ملاحظه فرمایید.

در تعاریف ملاحظه فرمایید هرکجا کلمه «ما» بیان‌شده است به معنی B2Wall است و کلمه «شما» به مفهوم کلیه کاربران سایت (بازدیدکنندگان، خریداران، تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان) است. دقت داشته باشید که ورود کاربران به سامانه B2Wall و استفاده از پروفایل شخصی، طرح های تخفیف و سایر خدمات و امکانات آن در هر زمان به معنای آگاه بودن، پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین B2Wall و همچنین نحوه استفاده از خدمات و امکانات آن است.

B2Wall بستری تجاری در حوزه تخصصی صنعت ماشین‌آلات، تجهیزات، قطعات و مواد اولیه است. B2Wall از طریق مواردی چون "b2wall"، "بی تو وال"، "b2wall.com" در اینترنت در دسترس است. کلیه حقوق قانونی مادی و معنوی B2Wall متعلق به شرکت بازرگانی ناجی تجارت صنعت قرن (سهامی خاص) ثبت‌شده به شماره ثبت 12849 و شناسه ملی 10840433607 در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری می‌باشد.

قوانین و مقررات در این سامانه منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده تدوین‌شده است و به شفاف‌سازی روابط بین سامانه B2Wall (بی تو وال) و کاربران آن (خریداران، تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان) می پردازد. مطالعه و بررسی قوانین و مقررات این سامانه برای همه کاربران ضروری و لازم است. کاربرانی که مایل به پذیرش این قوانین نیستند نمی توانند از خدمات و امکانات این سامانه استفاده کنند. در صورت ادامه استفاده از امکانات و خدمات این سامانه، هیچ‌گونه عذر و بهانه ای از طرف شما کاربر گرامی مبنی بر عدم مطالعه و آگاهی از قوانین و مقررات تدوین‌شده و تغییرات بعدی آن قابل‌پذیرش نیست.

توجه داشته باشید این قوانین و مقررات مندرج شده ممکن است به صلاحدید تغییر یابد و همچنین آخرین نسخه از این قوانین و مقررات مورد تأیید B2Wall است، درنتیجه صرف‌ نظر از تاریخ دسترسی یا ثبت کاربر، آخرین نسخه از قوانین و مقررات اعمال خواهد شد.

تعریف فروشنده: بعضی از تولیدکنندگان یا تأمین کنندگان ماشین‌آلات، تجهیزات، قطعات و مواد اولیه صنایع مختلف محصولات خود را به‌واسطه سامانه (B2Wall) به فروش می رسانند؛ بنابراین فروشنده (تولیدکننده یا تأمین‌کننده) در سامانه B2Wall، شخصی حقیقی یا حقوقی است که محصول خود را در این سامانه عرضه کرده و به فروش می رساند.

تعریف خریدار: خریدار در سامانه B2Wall شخصی حقیقی یا حقوقی است که به‌صورت توافقی با فروشنده عمل کرده و محصولات و خدمات را از فروشنده خریداری می‌کند.

تعریف کاربر: تعریف عمومی کاربر در سامانه B2Wall به معنی هر شخص حقوقی است که وارد این سامانه شده است و از آن دیدن می کند و در صورت احساس نیاز، با عنوان خریدار، فروشنده یا هر دو در سایت ثبت نام کرده و از امکانات و خدمات ارائه‌شده در این سامانه استفاده می نماید.

تعریف محصول: کلمه محصول در معنای عام مجموعه‌ای از ویژگی ها، عملکردها، مزایا و کارکردها به شکل ملموس یا غیرقابل ملموس است و قابلیت مبادله دارد. یک محصول می تواند یک موجودیت فیزیکی یا یک خدمات یا ترکیبی از آن ها باشد. محصول یا خدمت در معنی خاص آن در سامانه B2Wall همان ماشین آلات، تجهیزات، قطعات، مواد اولیه و خدمات مبتنی بر آن است.

فروش داخلی: فروش داخلی مشتمل بر فروش محصول/کالا با هر ارزش ریالی و به هر تعداد از هر قلم مشروط بر آنکه خریدار داخل کشور محل تامین کالا باشد.

فروش خارجی/ تجارت خارجی: فروش خارجی مشتمل بر فروش محصول/کالا با هر ارزش ارزی و به هر تعداد از هر قلم مشروط بر آنکه خریدار خارج از کشور محل تامین کالا باشد.

مدت تأمین کالا:مدت زمانی که فروشنده کالا متعهد می‌شود که کالا را تامین و آماده ارسال نماید

موعد تحویل کالا:سررسید تعهد شده تحویل کالا به خریدار نهایی توسط فروشنده

تعریف تجارت الکترونیک B2B: کلمه‌ی اختصاری B2B از عبارت انگلیسی Business to Business آمده است؛ در اینجا معاملات بین صاحبان کسب‌وکار صورت می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال در سامانه B2Wall یک تولید‌کننده‌ی دستگاه از یک تولید‌کننده‌ی قطعه، جنس می‌خرد. اما نه لزوما، یعنی افراد عادی نیز قادر به استفاده از این سامانه جهت خرید و یا فروش محصولات مورد نظر خود می باشند.

ارتباطات الکترونیکی: هنگامی که شما از امکانات و خدمات سامانه B2Wall استفاده می کنید به‌عنوان‌مثال ثبت استعلام قیمت یا درخواست آزاد خود را توسط خریدار و کلیه مکاتباتی که در بستر B2Wall بین خریدار و فروشنده صورت می گیرد به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود؛ بنابراین درصورتی‌که بخواهید فرآیند خرید یا فروش با رعایت از طریق B2Wall انجام شود یعنی شما موافقت می‌‏کنید که B2Wall به‌صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی سامانه) به درخواست شما پاسخ دهد. همچنین کاربران عضو می توانند از اطلاع‌رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه ایمیل یا پیامک دریافت نمایند. درصورتی‌که کاربران تمایل به دریافت این‌گونه ایمیل و پیامک‌ها نداشته باشند، می‌توانند عضویت دریافت خبرنامه B2Wall را در پروفایل خود لغو کنند.


توجه داشته باشید که 10004233458237 تنها شماره‌‌ای است که B2Wall از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می‌کند و امکان دریافت پیام‌های شما از طریق آن وجود ندارد. بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان B2Wall (بی تو وال)، با هر شماره دیگری تخلف و سوءاستفاده از نام B2Wall است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به Info@b2wall.com اطلاع دهید.

  • استفاده از کلیه امکانات و خدمات B2Wall بر اساس قوانین و مقررات نوشته‌شده و سایر سیاست‌های دیگر سامانه است که بر روی وب‌سایت منتشر می شود. این قوانین و مقررات در خصوص نحوه استفاده از امکانات و خدمات B2Wall صحبت می کند و درنهایت به شفاف‌سازی روابط بین سامانه B2Wall (بی تو وال) و کاربران آن (بازدیدکنندگان، خریداران، تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان) می پردازد؛ و در هر دعوی ناشی از این موارد، باید مدنظر قرارگرفته و حاکم گردد.
  • این حق برای B2Wall محفوظ است که با توجه به نیاز بازار، درخواست کاربران یا به صلاحدید خود در مورد خدمات B2Wall تصمیم جدیدی بگیرد و اصلاح برخی موارد، جایگزینی، کامل کردن یا حذف و ... را انجام دهد.
  • B2Wall تحت هیچ عنوان شریک قراردادی در قراردادهای بین فروشندگان با خریدارانشان که از طریق این سامانه آنلاین ایجادشده است، نمی‌شود.
  • شرایط و قوانین کاربران سامانه B2Wall تحت هیچ شرایطی جزئی از قرارداد یا ثبت‌نام انجام‌شده در سامانه B2Wall نخواهد بود. مگر آنکه کتباً با آن موافقت نموده باشیم.
  • B2Wall می‌تواند به اختیار خود و در صورت نیاز هرگونه ارتباط با شما را به اشخاص ثالث، شرکت‌های گروه، شرکت‌های تابعه و فرعی منتقل نماید.
  • چنانچه به نمایندگی از شرکت یا شخص حقوقی اقدام به قبول این شرایط و مقررات می‌نمایید، تضمین و تعهد می‌نمایید که دارای اختیارات لازم برای ایجاد تعهد برای شرکت یا شخص حقوقی مزبور در خصوص این شرایط و مقررات می‌باشید. به‌هرحال، در صورت عدم وجود این اختیار، این بدین معنی نیست که شرکت یا شخص حقوقی تابع این شرایط و مقررات نباشند.
  • با استفاده از امکانات و خدمات B2Wall، همه کاربران (بازدیدکنندگان و یا ثبت‌نام کنندگان) سامانه B2Wall موافقت می‌نمایند که شرایط و مقررات را رعایت نمایند لازم به ذکر است که با استفاده از بخشی از یا تمام امکانات و خدمات این سامانه، کاربران موافقت می‌نمایند که هرگونه قوانین یا دستورالعمل‌های مرتبط و مندرج در سایت را که امکان اصلاح یا تغییر آن ها توسط B2Wall وجود دارد، رعایت نمایند.
  • عضویت در سامانه B2Wall با تمایل و درخواست کاربران بازدیدکننده صورت می گیرد. کاربران در انتخاب و استفاده از این سامانه و هرگونه خدمات آن از آزادی کامل برخوردارند اما کاربران می‌بایست تنها در راستای فعالیت‌های مستقل تجاری و حرفه‌ای خود اقدام به ثبت‌ نام به‌عنوان کاربر یا عضو نمایند.
  • در بی تو وال عضویت‌ها به دو شکل "دیوار آزاد «free wall»"، " و "دیوار فولادی «steel wall»"معرفی می‌شوند؛ که هرکدام دارای خدماتی هستند. برای مشاهده طرح های عضویت روی این لینک کلیک نمایید..
  • در عضویت آزاد در B2Wall تنها به مدت 12 ماه امکان استفاده از خدمات و امکانات سایت به‌صورت رایگان فراهم‌شده است و پس از اتمام این مدت‌زمان B2Wall این حق را دارد که درصورتی‌که عدم تمایل کاربر به تمدید و ارتقای عضویت خود، حساب کاربری موردنظر را به صلاحدید تعلیق یا حذف نماید.
  • کاربران B2Wall ضمن واردکردن اطلاعات تکمیلی و دقیق و درست حقوقی و حقیقی خود، باید بدانند اطلاعات حقوقی آن‌ها در جهت بازاریابی و تولید محتوا، جدا از هرگونه سوءاستفاده در اختیار بی تو وال قرار می گیرد.
  • درج اطلاعات مربوط به محصولات و جزئیات تماس به زبان‌های مختلف (انگلیسی، فارسی و عربی) امکان‌پذیر می‌باشد؛ اما B2Wall هیچ مسئولیتی در رابطه با ترجمه نمی‌پذیرد و کاربران مسئول صحت ترجمه می‌باشند.
  • شما بدین‌وسیله دارای این وظیفه می‌باشید که محصولاتی را که بر اساس این شرایط و مقررات ممنوع یا غیر مناسب می‌باشند یا به هر نحو حقوق اشخاص ثالث یا قوانین و مقررات حاکم را نقض می‌نماید در سامانه درج نکنید.
  • B2Wall مسئولیتی در قبال موارد فوق ندارد و کلیه کاربران بدین‌وسیله بی تو وال را از هرگونه مسئولیت محتمل بری می‌دارند و باید مانع از مسئولیت بی تو وال در این خصوص شده و خسارات وارده به آن را جبران نمایند.

هشدار! اگر کاربرانی شناسایی شوند که قوانین را به ضرر سایر کاربران نقض کنند و یا با انجام فعالیتی به تضعیف وجهه، عملیات و اعتبار B2Wall بپردازند و یا حتی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران را نقض کنند B2Wall این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که عضویت و یا تمدید عضویت هر کاربر را تعلیق، لغو یا خاتمه دهد و یا از ثبت و تمدید آن جلوگیری کند.
  • کاربران B2Wall باید اطلاعات واردشده در سایت را مهم بدانند و با دقت اطلاعات خود را در سایت وارد کنند در صورت مشاهده هرگونه اطلاعات نادرست و درصورتی‌که تشخیص داده شود نقض قوانین حاکم صورت پذیرفته است ما می‌توانیم به‌سرعت هرکدام از محتویات و داده‌های ثبت نامی و عضویتی که به ما داده‌اید، همین‌طور ارتباطی که با وب‌سایت‌های دیگر وجود دارد را متوقف کنیم.
  • B2Wall مسئولیتی برای صحت اطلاعات تماس کاربران یا پاسخ گویی به آن‌ها ندارد؛ اما B2Wall این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که در صورت آگاه شدن از جزئیات صحیح، نسبت به اصلاح اطلاعات تماس اقدام نماید.
  • B2Wall تحت هیچ شرایطی اعتبار کاربران ثبت‌نام کننده (خریدار یا فروشنده) و مقاصد آن‌ها را تضمین نمی‌کند و مسئولیتی در این خصوص نمی‌پذیرد.
  • از شما درخواست می‌گردد که هرگونه نظر و پیشنهاد و تقاضا برای پشتیبانی فنی و سایر مکاتبات خود را به بخش خدمات مشتریان اعلام نمایید. درصورتی‌که معتقدید محتوای هر یک از کاربران بر روی سامانه، حقوق مالکیت فکری، کپی‌رایت یا قانون حاکم را نقض می‌نماید، می‌توانید آن را به بخش خدمات مشتریان اعلام و اطلاعات مربوطه را کتباً در اختیار آن قرار دهید.
  • در صورت درخواست لغو از طرف کاربر، دلایل کاربر جهت لغو حساب کاربری، توسط تیم B2Wall موردبررسی قرار خواهد گرفت و ظرف حداکثر دو روز کاری حساب کاربری لغو خواهد شد و خدمات خود را به کاربر مربوطه خاتمه خواهد داد.

ثبت اطلاعات دقیق کالا یکی از مهم‌ترین تعهدات فروشندگان در سامانه B2Wall است. در این بند، بخش‌های اصلی و مهم کاتالوگ شرح داده‌شده است و در خصوص الزام و اهمیت هر یک از این موارد توضیحات کامل ارائه‌شده است. توجه به این موارد از تعهدات مهم فروشندگان در سامانه B2Wall است. لطفاً با دقت مطالعه فرموده و در زمان ثبت کاتالوگ کالاهایتان در سامانه به این موارد عنایت بسیار بفرمایید:

ردیف

نوع اطلاعاتی که باید ثبت شود

لزوم ثبت این اطلاعات و تأثیر ان در فروش کالا

1

دسته محصول

انتخاب دسته مناسب برای قرار دادن اطلاعات کالایتان در گام اول بسیار مهم اسمت. اگر دسته‌بندی خاصی مد نظر دارید که در دسته‌بندی‌های B2Wall وجود ندارد، در زمان ثبت کاتالوگ با تیم پشتیبانی تماس حاصل فرمایید تا شما راهنمایی کنند (03537284119). ضمناً ساختار دسته‌بندی کالاها در B2Wall به‌گونه‌ای است که وقتی شما کالایی را در یک دسته ثبت می‌فرمایید، به‌صورت هوشمند در سامانه در دسته‌بندی‌های مرتبط نیز نمایش داده می‌شود.

2

خصوصیات اختصاصی

در این بخش از ثبت اطلاعات کالا (کاتالوگ کالا) فروشنده باید ویژگی‌ها، صفات و اطلاعاتی را در مورد کالایش وارد نماید که به ماهیت و نوع کالا بازمی‌گردد. این صفات برای کالاهای مختلف متفاوت است. در خصوص نحوه ثبت خصوصیات اختصاصی توجه به نکات مهم زیر ضروری است:

عنوان یا نام کالا به زبان فارسی و ترجمه آن به کلیه زبان‌های انگلیسی. برای ترجمه کالا ترجمه عنوان کالای شما به زبان انگلیسی بسیار مهم است و منجر به جستجو پذیر ساختن کالای شما در جستجوهای کاربران از کشورهای مختلف در موتورهای جستجو می‌گردد

کلمات کلیدی: درج کلمات کلیدی و نیز ترجمه کلمات کلیدی برای بازاریابی دیجیتال و هوشمند کالاهای شما بسیار مهم است. سامانه B2Wall بر اساس این کلمات کلیدی کالای شمارا در موتورهای جستجوی اینترنتی مانند گوگل، ایندکس و نمایه‌سازی می‌نماید. این امر به‌مرور در بازاریابی هوشمند کالای شما و نمایش آن به طیف وسیعی از کاربران و استفاده‌کنندگان کالای مشابه کالای شما در جهان، کمک قابل‌توجهی می‌نماید. از این بخش به‌خوبی استفاده نمایید.

ویژگی‌ها و صفات خاصی که محصول شما را از نمونه‌های مشابه در کشور و دنیا و حتی در بین محصولات خودتان متمایز می‌نماید، مانند جنس خاصی که در ساخت کالای شما استفاده‌شده است، فناوری خاص، کاربرد خاص، مدل و سری ساخت، ویژگی فنی خاص (مثلاً سرعت‌بالا، دور موتور، توان مصرفی کم، تعلق داشتن به یک دوره خاص و از این قبیل صفات) ویژگی ظاهری خاص (برای مثال میزان انعکاس نور) و هر ویژگی دیگری که خاص کالای شما است. این ویژگی‌ها نیز در بازاریابی هوشمند کالای شما در فضای دیجیتال بسیار مهم است.

3

خصوصیات انتخابی

در این بخش از ثبت اطلاعات کالا (کاتالوگ کالا) فروشنده باید ویژگی‌ها، صفات و اطلاعاتی را در مورد کالایش وارد نماید که منجر به تنوع و تعدد در یک کالا با ویژگی‌های خاصی که در بالا شرح داده شد می‌گردد.

این صفات برای کالاهای مختلف متفاوت است اما برای مثال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: رنگ‌های مختلت یک کالا، وزن‌ها و سایزهای مختلف یک کالا

نکات مهم و ضروری در ثبت خصوصیات انتخابی:

دقت فرمایید، خصوصیات انتخابی به‌گونه‌ای نباشند که منجر به تفاوت قیمت یا تفاوت ظاهری و کاربری قابل‌توجه در اقلام یک نوع کالا گردند و همان‌طور که در بخش قبل توضیح داده‌شده است، این نوع خصوصیات، باید به‌عنوان خصوصیات اختصاصی در نظر گرفته شوند. (بخش خصوصیات اختصاصی مطالعه گردد). خصوصیات انتخابی صرفاً منجر به تنوع‌های مختلف از یک کالا می‌گردد.

برخی از فروشندگان در زمان ثبت کاتالوگ کالا بیان می‌دارند که کار ایشان تولید سفارشی است و لذا درج ویژگی‌ها انتخابی و یا اختصاصی و مقادیر آن‌ها و به‌تبع آن قیمت کالا، برایشان میسر نمی‌باشد. این‌یک برداشت ناصحیح از کاتالوگ کالا است. تولید یک کالا هرچقدر هم سفارشی باشد اما ویژگی‌ها یک کالای سفارشی قابل احصاء و ثبت است! فقط درصورتی‌که یک تولیدکننده کارش تولید بر اساس طراحی سفارشی باشد این برداشت صحیح است. این نوع کالاها درواقع تا قبل از ساخت یک نمونه (زیرا یک طراحی جدید است) نمی‌توانند کاتالوگ داشته باشند اما پس از یک‌بار ساخت و ورود به بازار مصرف، قطعاً قابل کاتالوگ کردن و ثبت شدن می‌باشند. کالاهایی که ساختشان، نیازمند دریافت سند طراحی باشند در B2Wall قابل ثبت نمی‌باشند زیرا اصولاً کالایی وجود ندارد و در حد یک ایده یا طرح است (کالاهای بدون نمونه صنعتی ساخته‌شده که در حد طرح یا تولید نیمه‌صنعتی باشند در B2Wall قابل ثبت و فروش نیستند)؛ اما در خصوص کالاهایی که ساخته‌شده و نمونه صنعتی دارد و وارد بازار شده است و مشخصاتشان بر اساس درخواست مشتری قابل‌تغییر است، مانند دیزل ژنراتور، توربین وکلا کالاهای دسته صنعتی فوق سبک تا فوق سنگین، به دلیل این‌که گاهاً تولیدشان صرفاً بر اساس دریافت یک سفارش قطعی از مشتری صرفه اقتصادی دارد در دسته سفارشی قرار می‌گیرند. این کالاها نیز قابل ثبت بر بستر B2Wall می‌باشند و لذا تمامی متغیرهای صفات این کالاها نیز باید استخراج و ثبت گردد. تأمین‌کنندگان این دسته از کالاها باید تا حد ممکن خصوصیت ثابت و مشخص این نوع کالاها را وارد نمایند.

4

اطلاعات تجاری و بازار

پاسخ به سؤالات این مرحله که عمدتاً چندگزینه‌ای و یا تک گزینه‌ای و آسان است، بسیار مهم است. این سؤالات بیشتر متوجه مسئولیت شما در حوزه عدم معارض داشتن کالای شما است و رعایت حقوق مالکیت که به شرح زیر است:

طراح یا مؤلف، تولیدکننده

مالک کالا /خریدار قانونی

حقوق مالکیت صنعتی

حقوق مالکیت تجاری

ضمناً ارائه اطلاعاتی مانند قیمت رقبا، کالاهای مشابه و ... جهت آگاهی تیم B2Wall از میزان تسلط و داشتن اطلاعات بازار از محصول شما است. قطعاً فروشندگانی که اطلاعات دقیق‌تری دارند، در فروش و بازاریابی موفق‌تر از کسانی هستند که هیچ‌گونه اطلاعاتی نسبت به وضعیت بازار محصولشان ندارند.

5

استانداردهای تولید/ مجوزهای فروش داخلی و خارجی/ گواهینامه‌ها

پاسخ به سؤالات این بخش از دید کاربران و خریداران و البته از دیدگاه B2Wall، مهم است. به‌خصوص در بخش خرید خارجی، خریداران به این نوع اطلاعات بسیار اهمیت می‌دهند و در تصمیم به خرید ایشان بسیار مهم است. چنانچه کالای شما استانداردهای بین‌المللی لازم را نداشته باشد، فروش خارجی آن از مجاری قانونی غیرممکن است. ازآنجایی‌که B2Wall در فضای سالم اقتصاد و تجارت فعالیت می‌نماید، رعایت ضوابط تجارت خارجی مطابق با قوانین کشورهای مختلت یک اصل است. نکات بسیار مهم:

در خصوص فروش خارجی کالاهای ایرانی، یافتن استانداردهای موردنیاز برای کالا و اخذ استانداردها بر عهده فروشنده است. آنچه مهم است تا زمانی که کالای شما، مجوزها و استانداردهای در سطح کلاس جهانی را نداشته باشد و مدارک این استانداردها در سامانه بارگذاری نگردد، B2Wall کالای شما را برای فروش خارجی تائید نخواهد کرد و در معرض دید بازدیدکنندگان خارجی قرار نخواهد داد و صرفاً اجازه فروش داخلی (داخل کشور) را به شما می‌دهد. تأکید به این دلیل است که چنانچه کالا استانداردهای لازم را نداشته باشد، حتی در صورت خرید توسط خریداران خرد یا عمده خارجی، توسط گمرک کشور مقصد مردود و اجازه ورود را نخواهد یافت.

بررسی شرایط مجاز بودن، ممنوع بودن و مشروط بودن انواع کالاها برای فروش خارجی (صادرات) و طبعاً ورود به کشورهای مختلف به عهده فروشنده است درصورتی‌که کالای ایرانی طبق قوانین صادرات کشور جمهوری اسلامی ایران مجاز
به صادرات باشد، فروش عمده خارجی آن میسر است (شرط لازم)؛ اما شرط کافی آن است که کالا حد استانداردهای جهانی را داشته باشد.

برای کالاهایی که فروشنده قصد فروش خارجی دارد، بسته‌بندی کافی نیست و باید نوع بسته‌بندی در سطح استانداردهای جهانی باشد. در غیر این صورت کالا جهت فروش خارجی تائید نخواهد گردید.

6

اطلاعات عمده‌فروشی

در این بخش، فروشنده باید مطابق با تعاریف و استراتژی فروش خودش که البته باید بر اساس قواعد و عرف بازار هم باشد، اطلاعات فروش عمده خود را وارد نماید. تعریف بازه‌های فروش عمده و نیز قیمت‌گذاری بر عهده فروشنده است و به استراتژی فروش ایشان بازمی‌گردد. خیلی مواقع به دلیل نوسانات بازار و عوامل دیگر، قیمت درفروش عمده قابل درج نیست و باید حتماً درخواست خریدی برای فروشنده ارسال گردد تا قیمت ارائه شود.

7

روش تولید

پاسخ به سؤالات این بخش از دید کاربران و خریداران مهم است. به‌خصوص در بخش خرید خارجی، خریداران به این نوع اطلاعات بسیار اهمیت می‌دهند و در تصمیم به خرید ایشان بسیار مهم است.

8

بارگذاری تصاویر

در این بخش باید تصاویر متناسب با محصولاتتان را بارگذاری نمایید. (بارگذاری تصاویر). تصاویر محصولات باید دارای مشخصات زیر باشد، در غیر این صورت کاتالوگ کالای شما تائید نمی‌گردد: نکات مهم:

تصویر پس‌زمینه عکس، کاملاً سفید باشد. (محصول را روی یک سطح سفید یا پوشیده با پارچه سفید قرارداده و عکس تهیه فرمایید) عکس واضح باشد و اگر کالا مسطح نیست (حجم و بعد دارد) عکس از ابعاد و زوایای مختلف داشته باشد. حجم عکس حداکثر تا 3 مگابایت باشد.

اگر کالای شما بزرگ، صنعتی و دارای اجزای پیچیده است باید از چند بعد و زاویه عکس تهیه و روی عکس بخش‌های مهم علامت‌گذاری و توضیحات مختصر داشته باشد (عکس صنعتی).

بر اساس تمامی خصوصیات اختصاصی و انتخابی باید عکس‌های جداگانه تهیه گردد. با یک عکس به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان کاتالوگ برای تمامی تنوع‌های یک کالا را ثبت نمود و لذا باید متناسب با خصوصیات عکس‌های متنوع از محصولات بارگذاری گردد. جم تصاویر باید متناسب برای بارگذاری در وب باشد. معمولاً دقت 300dpi مناسب است.

9

انتساب تصاویر

پس از بارگذاری تصاویر در مرحله قبل، در این بخش باید برای هر نمونه از یک‌قلم کالا که بر اساس خصوصیات انتخابی و اختصاصی یک یا چند تصویر را انتساب داد. در این بخش رعایت نکات زیر بسیار مهم است:

از بارگذاری و انتساب عکس‌های غیرواقعی از محصول به‌صورت جدی پرهیز شود.

در انتساب عکس‌های بارگذاری شده به کاتالوگ دقت فرمایید. هر تصویر متناسب با همان خصوصیات و ویژگی‌های نوشته‌شده برای محصول، بارگذاری شود.

سعی کنید به‌منظور جذب مشتری، برای هر قلم و بر اساس خصوصیات آن حداقل 3 عکس از کالا و حداقل یک عکس از بسته‌بندی کالا، بارگذاری نمایید. وجود عکس‌های دقیق، واضح و متنوع تأثیر قابل‌توجهی در تصمیم مثبت مشتری برای خرید خواهد داشت.

10

انتساب قیمت

ثبت و به‌روزرسانی قیمت یک کالا در بخش عمده، اختیاری است، ثبت قیمت می‌تواند یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و مسئولیت‌های فروشندگان باشد. قیمت کالا در سامانه B2Wall، قابل درج به‌صورت رنج (حداقل و حداکثر) قیمت است. درج قیمت به‌صورت چند ارزی امکان‌پذیر است. چنانچه شما قیمت ارزی یک کالا به ارزهای مختلف را در سامانه وارد ننمایید، سامانه بر اساس واحد پولی در کشور فروشنده (در حال حاضر ایران است) قیمت کالا را بر اساس نرخ ارزهای مختلف محاسبه و در کاتالوگ ثبت می‌نماید. لذا چنانچه استراتژی فروش کالایتان به ارزهای مختلف متفاوت و برایتان مهم است، این بخش را با دقت تکمیل فرمایید.

11

بررسی کاتالوگ خصوصاً از
منظر قوانین در حوزه تجارت خارجی

در سامانه B2Wall، پس از ثبت کاتالوگ توسط فروشنده، تیم کسب‌وکار B2Wall آن را به‌دقت بررسی می‌نماید و چنانچه فروشنده مقاصد فروش خود را خارج از کشور مبدأ خودش تعیین نموده باشد تطابق آن با قوانین تجارت خارجی اعم از ممنوع نبودن فروش خارجی کالا، ممنوع نبودن ورود کالا به مقصد فروش، صحیح بودن دسته‌بندی کالا و کد HS استاندارد بودن کالا برای تجارت خارجی و ... بررسی می‌گردد و در صورت نیاز کاتالوگش برای ویرایش به کارتابل فروشنده ارسال می‌گردد.

  • B2Wall بر اساس این مقررات یا سایر مقررات مندرج در وب‌سایت، برای کاربران ثبت‌شده خود اقدام به ارائه صفحه اختصاصی می‌نماید. بر اساس این خدمات، موارد ذیل برای فروشندگان (تولیدکنندگان و تأمین کنندگان) واجد شرایط (کاربران ثبت‌شده) فراهم خواهد آمد:

    ظرفیت ذخیره‌سازی مشخص

    صفحات اختصاصی به زبان های فارسی، انگلیسی و یا عربی

    امکان درج و معرفی محصولات در صفحه اختصاصی

  • هیچ کد منبعی (سورس کد) در اختیار کاربران ثبت‌شده قرار نمی‌گیرد و حق تغییر آن کدها و ساختار آن را ندارند.

  • شما بدین‌وسیله تأیید و موافقت می‌نمایید که صفحه اختصاصی و ظرفیت [ذخیره‌سازی] تحت مالکیت انحصاری B2Wall بوده و شما فقط مجاز به استفاده از آن‌ها بر اساس شرایط و مقررات و مجوز و رضایت مستمر B2Wall و همچنین سایر الزامات مندرج در وب‌سایت هستید.

  • شما بدین‌وسیله تعهد می‌نمایید که استفاده شما از صفحه اختصاصی وب‌سایت و ارسال هرگونه محتوا بر روی آن‌ها ناقض قوانین و مقررات حاکم بر شما و B2Wall نخواهد بود.

  • B2Wall به‌طور مستمر هرگونه محتوا که توسط کاربران بر روی فضای وب ارسال‌شده است را نظارت و رصد می‌نماید. در صورت هرگونه نقض مقررات به شرح فوق، لازم است تغییراتی در اسرع وقت در محتوای درج‌شده صورت پذیرد همچنین B2Wall این حق را برای خود محفوظ می‌دارد رأساً و به صلاحدید خود بدون نیاز به اخذ رضایت قبلی کاربر، نسبت به حذف یا تغییر محتوای نقض‌کننده مقررات اقدام نماید. شما بدین‌وسیله موافقت و رضایت خود را در خصوص اقدامات B2Wall در این خصوص اعلام می‌نمایید.

  • شما بدین‌وسیله تعهد می‌دهید که شخصاً مسئول انطباق محتوا یا قوانین حاکم و صحت آن محتوا و گمراهانه و فریبنده نبودن آن می‌باشید.

  • شما بدین‌وسیله تأیید و موافقت می‌نمایید که نظارت و رصد نمودن B2Wall، تحت هیچ شرایط و صورتی هیچ مسئولیتی برای B2Wall ناشی از محتوای کاربران ایجاد نمی‌کند. شما موافقت می‌نمایید که مانع از ورود خسارت در این خصوص به B2Wall شده و یا خسارات وارده را جبران می‌نمایید.

  • B2Wall این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که هرگونه صفحه اختصاصی که کاربر آن الزامات و اقتضائات تحت این شرایط و مقررات را رعایت نکند یا به هر دلیل دیگری که B2Wall صلاح بداند من‌جمله درخواست یا دستور مراجع قانونی و غیره را تعلیق، خاتمه و لغو نماید.

  • B2Wall این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که رأساً و به صلاحدید خود حسب مورد ظرفیت ذخیره‌سازی و شرایط استفاده کاربر از فضای وب را در هر زمان تغییر دهد.

  • B2Wall امتیازاتی را برای خریداران و بازدیدکنندگان و به‌منظور تشویق آن ها جهت ثبت‌نام و استفاده از سامانه در نظر گرفته است. امتیازات در نظر گرفته‌شده بر اساس معیارها و موارد مشخص‌شده توسط B2Wall (که ممکن است در هر زمان به تشخیص B2Wall تغییر یابند) به کاربران (خریداران و بازدیدکنندگان) اختصاص داده می‌شود. معیارهای B2Wall به شرح زیر می‌باشد:

    • ثبت‌نام در سامانه B2Wall

    • تکمیل کردن 100% اطلاعات پروفایل (شخصی و شرکتی)

    • انجام معامله از طریق سامانه B2Wall

    • معرفی و دعوت از دوستان جهت ثبت‌نام در سامانه B2Wall

    • تعداد دفعات حضور در حساب کاربری و فعالیت در سامانه

  • مکانیزم اعتبار و ارتقای فروشندگان (ستاره دار شدن)

    به منظور تشویق فروشندگان ثبت‌شده، مکانیسم رتبه‌بندی اعتبار فروشندگان در B2Wall درنظرگرفته شده است. رتبه‌بندی فروشندگان بر اساس معیارهای مشخص‌شده توسط B2Wall انجام می‌شود که ممکن است در هر زمان به تشخیص B2Wall تغییر یابند. فروشندگان بر اساس معیار کسب‌شده و گرفتن امتیاز، اعتبار بیشتری کسب می‌کنند با ارتقای اعتبار فروشندگان امکانات ویژه و خدمات بیشتری به آن‌ها اختصاص می‌یابد. همچنین لازم به ذکر است که در صورتی که فروشندگان شاخص منفی داشته باشند از امتیاز و اعتبار آنها کسر میشود و باکاهش تدریجی اعتبار ممکن است منجر به بلاک شدن (محدود شدن فعالیت فروشنده) در سامانه برای بازه های زمانی مختلف گردد یا در نهاست منجر به قطع همیشگی همکاری شود. معیار و شاخص‌های B2Wall جهت افزایش اعتبار فروشندگان به شرح زیر است:

    • تعداد بازدید از صفحات اختصاصی فروشنده

    • تعداد مکاتبات و معاملات انجام‌شده از طریق سامانه B2Wall

    • بازخورد مشتری (امتیازی که خریداران به فروشنده موردنظر بر اساس پاسخ‌دهی به‌موقع، کیفیت محصول، شفافیت و... می‌دهند).

    • همکاری با واحد صدای مشتری در تأمین رضایت خریداران نهایی و در کلیه امور مشترک دیگر

    • تعداد دفعات حضور در حساب کاربری و فعالیت در سامانه

    • کیفیت ثبت اطلاعات کاتالوگ به‌طور صحیح و مناسب و استفاده بهینه از قابلیت‌های مدیریت کاتالوگ

    ارزیابی درطول دوره همکاری با فروشنده به شرح زیر انجام می‌شود:

    ردیف

    معیارهای ارزیابی فروشنده

    روش امتیازدهی

    دوره ارزیابی

    امتیاز دهنده

    مدل امتیازدهی /نوع جریمه

    1

    کیفیت ثبت اطلاعات کاتالوگ به‌طور صحیح و مناسب و استفاده بهینه از قابلیت‌های مدیریت کاتالوگ

     

    هر سه ماه یک‌بار

     

    عالی (5 امتیاز مثبت)

    خیلی خوب (3 امتیاز مثبت)

    خوب (1 امتیاز مثبت)

    متوسط (1 امتیاز منفی)

    ضعیف (3 امتیاز منفی)

    2

    بازخورد مشتری

     

    موردی به ازای هر سفارش

    سامانه B2Wall

    عالی (5 امتیاز مثبت)

    خیلی خوب (3 امتیاز مثبت)

    خوب (1 امتیاز مثبت)

    متوسط (1 امتیاز منفی)

    ضعیف (3 امتیاز منفی)

    3

    همکاری با واحد صدای مشتری در تأمین رضایت خریداران نهایی و در کلیه امور مشترک دیگر

     

    هر سه ماه یک‌بار

     

    عالی (5 امتیاز مثبت)

    خیلی خوب (3 امتیاز مثبت)

    خوب (1 امتیاز مثبت)

    متوسط (1 امتیاز منفی)

    ضعیف (3 امتیاز منفی)

            4

    تکمیل دقیق اطلاعات پروفایل خصوصاً اطلاعات غیراجباری

     

    در به بدو همکاری و سه ماه یک‌بار

     

    عالی (5 امتیاز مثبت)

    خیلی خوب (3 امتیاز مثبت)

    خوب (1 امتیاز مثبت)

    متوسط (1 امتیاز منفی)

    ضعیف (3 امتیاز منفی)

    5

    تعداد بازدید از صفحات اختصاصی فروشنده

     

     

     

     

     

    6

    تعداد مکاتبات و معاملات انجام‌شده از طریق سامانه B2Wall

    دستی تحلیلی

     

     

     

    7

    تعداد دفعات حضور در حساب کاربری و فعالیت در سامانه

     

     

     

     

     
    • کاربران نباید از سیستم رتبه‌بندی سوءاستفاده نمایند. سوءاستفاده از سیستم رتبه‌بندی شامل استفاده از شناسه کاربر یا کاربران دیگر یا داشتن شناسه فرعی برای بالا بردن رتبه خود یا پائین بردن رتبه کاربر یا عضو دیگر، یا استفاده از زیان تهدیدآمیز، سوءاستفاده، توهین‌آمیز قومیتی، تبعیض‌آمیز و بی‌حرمتی یا هر رفتار دیگری می‌شود که منطقاً خارج از رتبه‌بندی محسوب می‌گردد.

    • درصورتی‌که زبان کاربر به هر نحوی توهین‌آمیز باشد، کاربری که به او توهین شده می‌تواند بدون دخالت و مسئولیت B2Wall، علیه کاربر توهین‌کننده که بر اساس قوانین حاکم مسئول خواهد بود، اقدام حقوقی نماید.

    • کاربران توافق می‌نمایند که B2Wall مسئولیتی در قبال رتبه‌بندی‌ها یا انتشار آن نخواهد داشت. علاوه بر آن، الزام و اجباری برای B2Wall جهت تغییر آن رتبه‌بندی‌ها وجود ندارد.

    • B2Wall این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که بعد از بررسی رتبه‌بندی به صلاح دید خود و بدون اخطار قبلی اقدام به حذف آن رتبه‌بندی نماید.

    • سیستم نظرسنجی آزادی گفتار در سامانه B2Wall را ارتقاء می‌دهد و B2Wall کاربران خود (خریداران) را تشویق به رتبه‌بندی کاربران دیگر (فروشندگان) بر اساس تجارب معاملاتی انجام شده بین آن‌ها می‌نماید. B2Wall تنها در موارد استثنایی به صلاحدید خود می‌تواند اقدام به حذف نظرات نماید بدون اینکه مسئولیتی از این بابت متوجه B2Wall باشد.

  • شما بدین‌وسیله مکلف به استفاده از جزئیات تماس سایر کاربران فقط برای اهداف تجاری، شروع معامله، انجام استعلام و پیگیری‌های بعدی هستید. B2Wall مسئولیتی برای انجام تماس فراتر ازآنچه دربسته عضویت آمده است ندارد.
  • B2Wall مسئولیتی در برابر رفتار ناشایست و سوءاستفاده کاربران در خصوص این خدمت ندارد. شما بدین‌وسیله تعهد می‌نمایید که B2Wall را از هر دعوی در خصوص این خدمت یا هرگونه استفاده ناشایست و سوءاستفاده کاربران من‌جمله خود شما مصون بدارید.
  • بر اساس این خدمت و شرایط بسته عضویت، B2Wall بستر ارتباطی را برای فروشنده و خریدار فراهم می‌آورد که در آن اقدام به استعلام قیمت و ارائه قیمت محصول خاص نمایند.
  • B2Wall تحت هیچ شرایطی پاسخ فروشنده برای ارائه قیمت و یا تعداد استعلام قیمت از ناحیه خریدار را تضمین نمی‌کند و مسئولیتی در این خصوص نمی‌پذیرد.
  • وب‌سایت هیچ‌گونه تضمین یا تعهدی در مورد صحت‌ و سقم یا کامل بودن محتوای وب‌ سایت یا محتوای هرکدام از وب‌سایت‌های ثالث که به وب‌سایت B2Wall وصل می‌باشد را بر عهده نمی‌گیرد و هیچ مسئولیتی را در خصوص موارد ذیل قبول نمی‌نماید:

    الف) هرگونه اشتباه، خطا یا عدم صحت محتوا؛

    ب) ورود هرگونه خسارت جسمانی یا خسارت به اموال از هر نوع ناشی از دسترسی و استفاده از وب‌سایت و خدمات آن؛

    ج) هرگونه اختلال یا قطع ارتباط با وب‌سایت یا اختلال و قطع از ناحیه وب‌سایت؛

    د) هرگونه دسترسی غیرمجاز به یا استفاده از سرورها و یا هرگونه اطلاعات شخصی و یا اطلاعات مالی ذخیره‌شده در آن؛

    هـ) هرگونه اختلالات برنامه، ویروس یا سایر ابزارها و کدهای مخربی که باعث تخریب، اخلال یا سلب مالکیت هرگونه سیستم نرم‌افزار و سخت‌افزار، اطلاعات شخصی، بدافزار، هرزه‌نگاری، فریب دادن یا امثالهم که ممکن است توسط اشخاص ثالث به وب‌سایت مخابره و یا از طریق آن انجام شود؛

    ن) B2Wall نهایت تلاش و دقت را در راستای ارائه تمامی خدمات و امکانات خود می‏‌کند و به‌منظور تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل و نیز شرکت‏‌های سازنده محصولات استفاده می‏‌کند. لازم به ذکر است B2Wall تضمین نمی‏‌کند که توصیفات محصول و یا دیگر مطالب مندرج در سایت عاری از خطا باشد.

    و) سامانه B2Wall هیچ‌گونه مسئولیتی را در رابطه با حذف شدن صفحه‏‌های سایت خود و یا لینک‏‌های مرده نمی‌‏پذیرد.

    ی) خدمات و امکانات سایت آن‏گونه که هست ارائه می‏‌شود و B2Wall تحت هیچ شرایطی مسئولیت تأخیر یا عدم کارکرد سایت را که می‌تواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد.

  • سایت B2Wall ممکن است دارای خدماتی باقابلیت مشارکت عمومی موسوم به خدمات جمعی، همچون اتاق گفتگو، تابلوی اعلانات، تالار گفتگو، نقد، گروه‌‏های خبری، شبکه دوستان و سرویس‏‌های دیگری باشد که برای تسهیل ارتباط شما با دیگران (چه در مقیاس عمومی مثل تالار گفتگو و چه در مقیاس خصوصی مثل شبکه خصوصی دوستان) ارائه می‏‌شوند. شما توافق می‏‌کنید که از این سرویس‏‌های جمعی، فقط برای ثبت، ارسال و دریافت پیام‏‌هایی استفاده کنید که مناسب و مرتبط با آن سرویس خاص باشد.

  • سامانه هیچ‌گونه کالا یا خدماتی که توسط شخص ثالث بر روی آن تبلیغ یا ارائه گردیده یا هرگونه وب‌سایتی که از طریق لینک فعال به وب‌سایت متصل شده و یا در هر بنر یا سایر تبلیغات آمده است را تضمین و تأیید نمی‌نماید و مسئولیت آن را نمی‌پذیرد.

  • شما می‌دانید که به هنگام استفاده از سامانه، در معرض محتواهایی از منابع مختلف قرار می‌گیرید و می‌دانید که سامانه مسئول صحت، مفید بودن، امنیت، حقوق مالکیت فکری آن محتوا نمی‌باشد و هرگونه مسئولیت ناشی از استفاده خود را قبول می‌نمایید. شما همچنین می‌دانید و تأیید می‌نمایید که شما ممکن است در معرض محتوایی قرار بگیرید که ناصحیح، توهین‌آمیز، ناشایست، قابل‌اعتراض، افتراآمیز یا هجوآمیز باشد. با استفاده از این وب‌سایت یا پذیرش این شرایط و مقررات، شما موافقت می‌نمایید که هیچ اعتراض یا ادعایی در این خصوص علیه سامانه ندارید و بدین‌وسیله هرگونه حقوق قانونی و عرفی خود یا جبران مافاتی را که در این رابطه علیه سامانه دارید یا خواهید داشت را از خود سلب و اعراض نمودید.

  • کلیه محتویات سایت B2Wall شامل قانون حق تکثیر شده و به سایت B2Wall تعلق دارد.

  • B2Wall تعهد دارد تا با رعایت مقررات حمایت از داده‌ها، تا آنجا که قانون در هر کشوری حکم می‌کند از اطلاعات ارائه‌شده استفاده نماید. همچنین B2Wall هیچ‌گونه تأثیری بر روی نحوه استفاده کاربران از محتوایی که شما ارائه داده‌اید را مورد تأیید نمی‌داند.
  • شما با قرار دادن اطلاعات خود در B2Wall به ما اجازه می‌دهید تا تحلیل آماری از اطلاعاتی که در اختیار عموم قرار داده‌اید داشته باشیم.
  • کاربران B2Wall موافقت می‌نمایند که محتوا (در این شرایط و مقررات یعنی: هرگونه متن، طراحی، ترکیب، ترسیم، تصویر، اطلاعات، تبلیغات، لوگو و هرگونه موارد تصویری یا متنی دیگری است که بر روی وب‌سایت به نمایش گذارده می‌شود) و اطلاعاتی که در سایت B2Wall برای عموم قرار داده‌اند، ممکن است به‌منظور پردازش اینترنتی درخواست‌ها، بر روی سرورهای کشور دیگری نگه‌داشته و ذخیره شود.
  • اگر اطلاعاتی را که شما برای ما ارائه داده‌اید تا ما آن را برای عموم در دسترس قرار دهیم با آنچه ما بر روی سایت قرار داده بودیم مغایرت داشت طبق این شرایط و قوانین حق تصحیح فوری رادارید. اگر محتوا و اطلاعات بر روی سایت گذاشته‌شده باشد و شما بخواهید هرگونه تغییری را اعمال کنید باید توسط B2Wall تأیید شود و سپس بر روی سایت قرار بگیرد.
  • B2Wall بستری تجاری در حوزه تخصصی صنعت ماشین‌آلات، تجهیزات، قطعات و مواد اولیه است که امکان تبادل تجارت الکترونیکی بین خریداران و فروشندگان (تولیدکنندگان و یا تأمین‌کنندگان) را فراهم می‌کند. B2Wall سامانه آنلاین در حوزه تجارت الکترونیک است که به‌عنوان کانال ارتباطی بین خریداران و تولیدکنندگان / تامین کنندگان معرفی می‌شود تا تولیدکنندگان و خریداران بتوانند تجارت خود را گسترش دهند اما در یک معامله مشخص، نماینده هیچ‌یک از طرفین (فروشنده یا خریدار) نمی‌باشد. B2Wall هیچ‌گونه دخالتی در هیچ معامله‌ای تجاری یا بازرگانی بین کاربران را ندارد همچنین هیچ‌گونه مسئولیتی در نظارت، کنترل، تأیید بر روی معامله‌ای به هر نحو و تحت هیچ شرایطی را ندارد. مسئول در برابر اینکه محصولی موجود نیست، محصولی به‌موقع تحویل داده نشده، کیفیت و کمیت مندرج شده در قرارداد، محصول ناقص، معیوب، خطرناک، تقلبی یا قانونی نیست.

  • کاربران تأیید می‌نمایند که عهده‌دار کلیه خطرات انجام هرگونه خریدوفروش در رابطه با استفاده از وب‌سایت یا خدمات آن می‌باشند و خطرات هرگونه مسئولیت یا خسارت از هر نوع مربوط به کالاها و خدمات موضوع معاملات وب‌سایت را می‌پذیرند. این خطرات بدون محدودیت شامل موارد زیر می‌شود:

     تدلیس کالاها و خدمات کاربران، چارچوب‌های کلاه‌برداری، عدم کیفیت، عدم تطابق با ویژگی‌ها و مشخصات، کالاهای معیوب یا خطرناک، کالاهای غیرمجاز، تأخیر در تحویل و پرداخت، محاسبه اشتباه قیمت، نقض تضامین، نقض قرارداد و حوادث حمل‌ونقل و غیره. این خطرات شامل خطراتی هم می‌شوند که ممکن است تولید، واردات، صادرات، توزیع، عرضه، نمایش، خرید، فروش و یا استفاده از کالاها و خدمات کاربران که بر روی وب‌سایت عرضه یا به نمایش گذاشته‌شده است ناقض حقوق اشخاص ثالث باشد و این خطر که کاربر ممکن است متقبل هزینه‌های دفاع و سایر هزینه‌ها در رابطه با ادعای اشخاص ثالث در خصوص حقوق آن‌ها، یا در رابطه با دعاوی توسط هر شخص که مستحق دفاع و یا جبران خسارت در رابطه با ادعای حقوق، مطالبات و دعاوی دادخواهان حقوق اشخاص ثالث. این خطرات همچنین شامل خطراتی هم می‌شود که مشتریان، سایر خریداران، مصرف‌کنندگان نهایی کالاها و سایریان ادعا نمایند که از کالایی که توسط کاربر وب‌سایت به‌موجب قرارداد خریدوفروش حاصل‌شده است متحمل زیان بدنی یا خسارت شود و یا دعوی حقوقی ناشی از استفاده آن اقامه شود. هر کاربر موافقت می‌نماید که B2Wall مسئولیتی در قبال هیچ خسارت، دعوی، هزینه‌ها، ضرر و زیان، ناراحتی، اخلال در کسب‌وکار یا مخارج از هر نوع که ممکن است درنتیجه یا در رابطه با خطر مذکور حاصل شود ندارد.

  • به‌منظور بررسی کالاها و حصول اطمینان از تطابق آن‌ها با سفارش‌ها، B2Wall پیشنهاد می‌کند که در هر معامله از خدمات شرکت‌های بازرسی تجاری استفاده نمایید. بی تو وال همچنین پیشنهاد می‌نماید که به‌منظور جلوگیری از دعاوی پیچیده بین فروشنده و خریدار، هردو از یک شرکت بازرسی واحد استفاده نمایند. برای سهولت کار، بی تو وال لیست برخی شرکت‌های بازرسی را در وب‌سایت آورده است. شما می‌توانید از میان لیست موجود اقدام به انتخاب شرکت بازرسی کنید و یا شرکت بازرسی دیگری انتخاب نمایید. B2Wall تحت هیچ شرایطی هیچ مسئولیتی در رابطه با انتخاب شرکت بازرسی و ارتباط یا دعاوی شما با آن ندارد. مضافاً، درهرصورت، B2Wall در اموری که در حیطه کاری این شرکت‌های بازرسی قرار می‌گیرد یا عدم استفاده از خدمات آن‌ها توسط کاربران هیچ مسئولیتی متقبل نخواهد شد.

  • درصورتی‌که کاربر با طرف معامله اختلافی داشته باشد، کاربران طرف اختلاف بدین‌وسیله B2Wall را از هرگونه دعوی، مطالبات، اقدام حقوقی، دادرسی، هزینه‌ها، مخارج و خسارات (بدون محدودیت هرگونه خسارات واقعی، ویژه، تصادفی یا تبعی و عدم النفع و از دست رفتن سود و تجارت محتمل) ناشی از یا در ارتباط با معامله مربوطه مبری داشته و خسارات وارده را جبران می‌نماید.

  • در معاملات بین خریداران و فروشندگان باید بدانید که B2Wall تنها یک بستر آنلاین تجاری است که برای برقراری بی‌واسطه تجاری بین کاربران به وجود آمده است و خدماتی را برای سهولت کاربران به عمل می‌آورد؛ اما شما موافقت و تأیید می‌نمایید که B2Wall:

     نماینده هیچ‌گونه از طرفین خریدار و فروشنده نیست و همچنین در معاملات حضور و شرکت ندارد.

     مسئولیت کنترل، کیفیت، امنیت، قانونی بودن یا موجود بودن کالاهای ارائه‌شده برای فروش در وب‌سایت نمی‌باشد.

     سامانه B2Wall هیچ‌گونه کنترلی بر روی فروشندگان و خریداران برای نهایی نمودن فروش یا خرید آن‌ها ندارد.

  • همان‌طور که می‌دانید در معاملات ریسک‌ها، خسارت و خطراتی وجود دارد شما کاربران تأیید می‌نمایید که طبق قوانین و مقررات این‌چنین موارد را پذیرفته و B2Wall هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال آن‌ها ندارد این خطرات شامل موارد مذکور است.

  • شما به‌تنهایی مسئول کلیه شرایط و مقررات معاملات منعقده بر روی وب‌سایت یا از طریق یا درنتیجه استفاده از وب‌سایت یا خدمات آن می باشد که بدون محدودیت شامل شرایط پرداخت، مرجوع نمودن، تضامین، ارسال، بیمه، حق‌الزحمه‌ها، مالیات‌ها، مالکیت، مجوزها، جرایم، مجوزها، رسیدگی، حمل‌ونقل و انبار می‌شود.

  • درصورتی‌که شما هرگونه دعوی و اختلافی با طرف معامله خود دارید، توافق می‌نمایید که B2Wall (و شرکت ناجی تجارت صنعت قرن، شرکت‌های فرعی و تابعه، مدیریان و کارمندان آن‌ها) را از هرگونه مسئولیت، شکایت، مطالبه، دعوی، دادرسی، هزینه‌ها، مخارج و خسارت (بدون محدودیت شامل خسارات واقعی، ویژه، فرعی یا تبعی) ناشی از یا در رابطه با آن معامله مبری دارید و خسارات وارده به آن را جبران نمایید.

  • کاربران قبول می‌کنند که به هر طریق استفاده از وب‌سایت بی تو وال یا خدمات آن با شرایط و قوانین حاکم آن‌ها منطبق است. چنانچه ادامه استفاده از وب‌سایت منجر به نقض قوانین یادشده شود کاربران باید از ادامه استفاده از وب‌سایت صرف‌نظر کنند و همچنین اگر قوانینی نقض شده باشد آن را برطرف کنند.
  • کاربران تأیید می‌نمایند بر روی اطلاعاتی که جهت انتقال و انتشار بر روی سایت قرار می‌دهند دارای هرگونه مالکیت، اجازه، مجوز قانونی و حق می‌باشند و خودشان بر قانون حفظ حریم خصوصی خود نظارت می‌کنند. B2Wall در قبال اطلاعاتی که کاربران شخصاً مکلف بر حفظ محرمانگی آن هستند اما بدون توجه به شرایط محرمانگی توسط خود کاربران به ما ارائه می‌شود، هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.
  • کاربران موافقت و تأیید می‌کنند که با ارائه هر اطلاعات و محتوایی در سامانه B2Wall، اجازه استفاده، بازنشر، انتشار، آماده‌سازی، نمایش و اجرا را به‌صورت برگشت‌ناپذیر، غیرقابل رجوع، همیشگی، غیر انحصاری، بدون حق امتیاز، با حق دادن مجوز فرعی و قابل‌انتقال آن محتوا را در ارتباط با خدمات و تجارت بی تو وال می‌دهند. B2Wall به‌منظور میزبانی و درسترسی و نمایش اطلاعات در بازار هدف داخلی و خارجی در خصوص اطلاعات و محتواهای که به او داده‌اند به اختیارات مذکور احتیاج دارد.
  • وب‌سایت B2Wall فقط برای کاربران بزرگ‌سال است. همچنین کاربران تأیید می‌کنند که بالاتر از 18 سال سن دارند یا دارای رضایت قانونی والدین یا قیم هستند یا در کل دارای قابلیت و صلاحیت موردنیاز با قوانین اجرایی هستند تا بتوانند شروط و تعهدات و قوانین و تأیید و نمایندگی و ضمانتی که قیدشده در این شروط و تعهدات را رعایت کنند و بپذیرند.
  • لازم به ذکر است اگر متوجه شویم که نقض قوانین و مقررات حاکم صورت گرفته است ما اختیار تام داریم تا تمامی محتویات و داده‌های ثبت نامی و عضویتی که به ما داده‌اید، همین‌طور ارتباطی که با وب‌سایت‌های دیگر وجود دارد را متوقف کنیم. این موضوع خصوصاً در مواردی که شما اطلاعاتی را در خصوص اجناس ممنوع یا در خصوص تجارت غیرقانونی دارو و سلاح و مواد مخدر یا سایر فعالیت‌های غیرقانونی دیگر به‌کاربرده می‌شود، می‌باشد. ما همچنین می‌توانیم با یک اخطار رسمی به خاطر نقض حقوق رقابت برخورد کنیم و به‌سرعت فعالیت‌ها و ثبت‌نام و حساب کاربری را خاتمه بدهیم.

حمایت از خریداران در سامانه B2Wall و مشتری مداری یک اصل کلیدی است. جلب اعتماد خریدار در بسترهای فروش اینترنتی یک کار تیمی بین B2Wall و فروشندگان است. فروشندگان شریک تجاری B2Wall می‌باشند و لذا جلب رضایت و اعتماد خریداران وظیفه همه اعضای خانواده بزرگ B2Wall است. با این استراتژی، قوانین و شرایط برای جلب رضایت مشتری به شرح زیر است:

  • در سامانه B2Wall، خریداران پس از بستن شدن کامل یک سفارش، به فروشنده، امتیاز و بازخورد می‌دهند. این امتیازها و بازخوردها در فرآیند رتبه‌بندی فروشنده گرامی تأثیرگذار است که اثرات آن در بخش "رتبه‌بندی کاربران -مکانیزم اعتبار و ارتقای فروشندگان" تشریح شده است.
  • در سامانه B2Wall، خریداران می‌توانند پس از خرید در مورد یک کالا نظر دهند و نظرات ایشان البته پس از یک بررسی محتوایی که از منظر فرهنگی و شئونات موردی نداشته باشد، در سامانه B2Wall در بخش نظرات در مورد این کالا انتشار می‌یابد. امکانات شبکه‌های اجتماعی مانند، لایک کردن، دنبال کردن، غیر لایک و. در این بخش پیش‌بینی‌شده است.
  • پست الکترونیک info@b2wall.com راهه‌ای تماس تلفنی، گفتگوی آنلاین (Chat) حتی مراجعه حضوری به دفاتر B2Wall در سراسر کشور، همه این موارد کانال‌های ارتباطی با خریداران و مصرف‌کنندگان نهایی کالای فروشنده گرامی است و طبیعی است تمامی این موارد درصورتی‌که نیاز باشد جهت استحضار در اختیار فروشنده قرار می‌گیرد.
  • در بخش گزارش‌های تحلیلی آماری، ارائه گزارش‌های هوشمند از میزان رضایت از کالاهای فروشنده و بسیاری از شاخص‌های ارزیابی دیگر با دسترسی خصوصی فروشنده گرامی، پیش‌بینی‌شده است. البته برخی از این کاربری‌ها، صرفاً پس از یک دور فروش و نیز بر اساس نوع قرارداد همکاری فروشنده با B2Wall (مراجعه شود به بخش طرح های عضویت و پرداخت‌ها) در اختیار فروشنده قرار خواهد گرفت.
  • زمان پیگیری‌ها توسط تیم B2Wall می‌تواند (اما نه لزوماً) خارج از ساعات اداری باشد، پشتیبانی تلفنی طی ساعات کاری شرکت ناجی تجارت صنعت قرن انجام می‌پذیرد. ساعات کاری از 8 صبح تا .... بعدازظهر روزهای شنبه تا پنجشنبه است. این پشتیبانی تلفنی محدود به آموزش نحوه استفاده از سامانه B2Wall و امکانات و قابلیت‌های آن برای حصول اطمینان از استفاده بهینه کاربران از آن دارد.
  • پیگیری‌ها و پشتیبانی تلفنی به زبان‌های فارسی و مکاتبات به زبان فارسی و انگلیسی می‌باشد. سایر زبان‌ها نیز ممکن است به صلاحدید B2Wall فراهم گردد.

بر طبق قوانین و مقررات B2Wall حق دارد بر روی سرورها، پایگاه داده‌ها و غیره اقدام به انجام خدمات نگهداری کند. B2Wall اختلال در بازیابی داده‌ها را در پایین‌ترین حد ممکن نگهداری می‌کند. در مواقع نوسانات کوچک به خاطر اختلالات، کاربران نمی‌توانند قیمت را پایین بیاورند یا به قرارداد خاتمه دهند یا تقاضای غرامت نمایند.

  • B2Wall همان‌طور که گفته شد بستری تجاری در حوزه تخصصی صنعت ماشین‌آلات، تجهیزات، قطعات و مواد اولیه است و نباید هیچ مورد مخالف قوانین و مقررات ایران یا دارای محدودیت، خریدوفروش شود و یا ارسال گردد. لازم به ذکر است که B2Wall در حوزه بین‌المللی و جهانی فعالیت می‌کند به همین دلیل فروش و ارسال مواردی ممکن است به خاطر قوانینی خارج از حوزه اقامتی شما کاربران ممنوع باشد. B2Wall حق ممانعت از چنین مواردی را در وب‌سایت خود دارد. مواردی که دارای محدودیت و ممانعت هستند را در ادامه به صورت لیست ارائه نموده ایم. اما شما به‌عنوان فروشنده مسئول هستید مطمئن شوید موردی را که طبق قوانین حاکم ممنوع است ارسال نمی‌کنید این موارد شامل:

    • الکل و سایر مواد ممنوعه تخدیری
    • دخانیات و محصولات آن مانند سیگار، سیگار برگ، فندک
    • صنایع فرهنگی و باستانی (شامل کلکسیون های شخصی باستانی) اکتشافات باستانی زیر خاکی، سنگ قبرهای تاریخی و موارد مرتبط با آن
    • طلا، نقره و سایر فلزات گرانبها
    • حیوانات
    • هرگونه وجه رایج، سکه اوراق بانکی، اوراق قرضه، حواله، وجه رایج به صورت الکترونیک یا هرگونه شکل غیر مادی (مانند ارز های رمزنگاری شده ـ crypto currency)، تمبر و یا هرگونه ضمانت مثل تجهیزاتی که برای تولید این موارد به کار می رود و یا جعل آنها( تکثیر و المثنی سکه ها به عنوان کلکسیون باید با مهر کپی تکثیر و یا المثنی مشخص شود و با قوانین مرتبط محلی منطبق باشد
    • کارت های اعتباری و هدیه و نقدی
    • نفت خام، گاز و الکتریسیته و سایر محصولات ممنوعه مشابه
    • بلیط های هواپیمایی، سینما، تئاتر و رویدادهای مهم
    • مواد مخدر و داروهای تخدیری مشابه
    • هرگونه سلاح، مهمات، ساز و برگ نظامی و جنگ افزار (شامل سلاح های انفجاری و یا هرگونه قسمتها و اجزای مرتبط با آن مثل تفنگ بادی، هفت تیر، تفنگ پینتبال، تفنگ بی حس کننده، نیزه شکاری، اسلحه های زیرآبی یا دیگر سلاح ها که ممکن است منجر به انفجاری شود که گاز یا ماده شیمیایی یا مواد انفجاری داشته باشد که موارد مشابهی که توسط پلیس یا سایر قوا ممنوع شده باشد). شبیه یا بدل محصولات فوق در شرایط خاص فقط با تأیید صریح B2Wall مجاز است
    • تجارت انسان و اعضای بدن آن و یا قسمتهایی از اعضای بدن ممنوع است. مواردی مانند موی انسان مثل کلاه گیس، برای استفاده تجاری مجاز است
    • هرگونه مورد غیرقابل انتقال شامل بخت آزمایی و امثالهم
    • نشان یا تجهیزات مامورین رسمی از هر یک از قوای حاکمیتی شامل نشانهایی که توسط دولت هر کشوری صادر می شود، لباسها و موارد مشابه آن
    • اموال غیرمنقول
    • امول تقلبی یا کپی های بدون مجوز و غیرمجاز ناقض حقوق مالکیت فکری
    • تجهیزات جاسوسی
    • امول مسروقه یا اموال ناشی از بازاریابی های هرمی یا پانزی
    • البسه و مواد آرایشی دست دوم
    • سیم کارت موبایل یا موبایلهای بدون بسته بندی
    • تجهیزات ماهواره ای و دریافت کننده های آن
    • بازی هایی که توسط مراجع مربوطه ممنوع شده اند
    • کالاهای غیرمجاز، دست دوم و تقلبی
    • اتومبیل و موتورسیکلت
    • تجهیزات و محرکات مربوط به روابط جنسی
    • سموم
  • B2Wall همچنین لیست نمودن برخی کالاهایی را که تحت قانون، غیرمجاز نیستند اما بحث برانگیزند را نیز ممنوع نموده است. این کالاها عبارتند از:

    الف) کالاهایی که فعالیتهای غیرمجاز را تشویق می نماید؛

    ب) کالاهایی که از لحاظ نژادی، مذهبی و قومی موهن می باشند و یا نفرت و خشونت را اشاعه می دهد؛

    ج) عدم تحمل نژادی یا مذهبی؛

    د) کالاهای دور ریختنی و قرعه کشی و مسابقه ای؛

    هـ) سهام، اوراق قرضه، سود سرمایه گذاری و سایر اوراق بهادار؛

    و) کالاهای پورنوگرافی یا مواردی که ماهیت سکسی دارند؛

    ز) مواردی که کالا یا خدماتی را برای عرضه ارائه نمی نمایند مانند تبلیغ ها منحصراً برای جمع آوری اطلاعات کاربران؛ و

    ح) کالاها و لیست نمودن محصولاتی که از لحاظ قومی یا نژادی توهین آمیزند.

  • کاربران باید اطمینان حاصل نمایند که کالاهایشان ناقض ضوابط و مقررات و محدودیتهای تجارت بین الملل نیست، و الا B2Wall حق خواهد داشت آن محصولات را از وبسایت حذف نماید.

  • تشخیص اینکه چه کالایی مناسب است و چه کالایی باید از وبسایت حذف شود، به صلاحدید B2Wall می باشد. همچنین B2Wall به صلاحدید خود این حق را برای خود محفوظ می دارد که عنداللزوم و در هر زمان که لازم بداند محدودیتها و موانع بیشتری را اعمال نماید.

  • چنانچه شما فروشنده می باشید، بدینوسیله تأیید می نمایید که مالک قانونی کالاهای لیست شده می باشید و یا کلیه حقوق مالکانه لازم برای فروش و انتقال آن کالاها را دارا می باشید. در غیر اینصورت شما نباید آن کالاها را بر روی B2Wall لیست نمایید. چنانچه این مورد را رعایت نکند، کلیه عواقب و مسئولیتهای آن بر عهده شما بوده و فروش شما ممکن است کلاهبرداری محسوب شود. B2Wall هیچگونه مسئولیتی در این خصوص قبول نمی کند. شما باید از ورود خسارت به B2Wall از این بابت مصون داشته و در صورت بروز خسارت، آن را جبران نمایید.

  • کلیه فروشندگان و خریداران باید برای معاملات خود در بستر B2Wall ، دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه باشند. شما همچنین باید اطمینان حاصل نمایید که معاملات شما قانونی بوده و ناقض هیچ تعهد قراردادی نمی باشد.

  • کلیه فروشندگان برای فروش کالاها باید دستورالعملهای فروش و توزیع که توسط مراجع و اتحادیه ها صادر شده است را رعایت نمایند. همچنین شما باید الزامات ضمانت و وارانتی و خدمات پس از فروش را بر اساس قانون حاکم رعایت نمایید.

  • از کسانی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری با آنها پیش از انجام معامله وجود داشته باشد.
  • هرگز پیش از دریافت کالا هزینه‌ای پرداخت نکنید.
  • اگر فروشنده اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارائه کرد،‌ دلیل کافی برای اعتماد شما به ایشان نیست؛ ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوء‌استفاده قرار گرفته باشد.
  • در صورت امکان، پس از خرید کالا رسید کتبی معتبر از فروشنده دریافت کنید
  • در مواردی که معامله خارج از محدوه طرفین می باشد، و قرار است مبلغ قابل توجهی به کسی که نمی‌شناسید بپردازید، سعی کنید در محل یا درگاه امن یا شعب بانک‌ها قرار بگذارید.
  • قیمت و شرایط ارائه شده بیش از حد عالی به نظر می‌رسد.
  • فروشنده یا خریداری که بی‌دلیل و به طرزی مشکوک اطلاعات حساب بانکی شما را می‌پرسد.
  • در خرید پستی، شما پیش از اطمینان از صحت کالا هزینه را پرداخت کرده‌اید که این مورد خالی از ریسک نیست و ما انجام آن را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم.
  • • بهتر است روش های پرداخت و دریافت را در مورد نقدی بودن معامله یا چک و سفته کاملا بررسی نمایید و قبل از انجام معامله به توافق نهایی رسیده باشید.
  • • در مورد برخی کالاها بهتر است درخواست فاکتور خرید و احیاناً بسته‌بندی اولیه را از فروشنده داشته باشید.
  • • بهتر است قبل از تحویل کالا یا خودروی خود در ازای چک‌های رمزدار بانکی، با مراجعه به بانک مربوط از اصالت آن اطمینان حاصل کنید.
  • • در مواردی که کالا یا محصول مورد نظر مانند خطوط تولید یک دستکاه نیاز به بررسی عملکرد نمونه مشابه دارد قبل از خرید اقدام به مشاهده موارد مذکور جهت اخذ تصمیم صحیح نمایید.
پاسخگویی شبانه روزی
تیم پشتیبانی ما آماده اند تا به سوالات شما پاسخ دهند
09135226106
مرکز پشتیبانی بی تو وال