راهنمای بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل

[supsystic-slider id=1 position=”center”]

امروزه بسیاری از افراد به دنبال شغلی با درآمد بالا هستند که یکی از پردآمدترین آنها بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل است. این شغل به مهارت خاصی نیاز ندارد و شما میتوانید با سرمایه کم کسب و کار خود را در منزل راه اندازی کنید.

راهنمای بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل

بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل

امروزه بسیاری از افراد برای کسب درامد در منزل سراغ شغل های خانگی میروند که یکی از بهترین و پرسودترین آنها بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل است که به تخصص خاصی هم نیاز ندارد.

اگر به دنبال کار در منزل خودتان هستید، اگر دانشجو هستید و به دنبال کار پاره وقت هستید و یا حتی اگر در حال حاضر بیکار هستید، میتوانید برای کسب درآمد در منزل شغل بسته بندی حبوبات و خشکبار را انتخاب کنید. از ویژگی های خوبی که میتوان به آن اشاره کرد هزینه کم، تنوع در محصولات، سود بالا و… در این شغل است.

میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه کوچک خانگی بسته بندی حبوبات و خشکبار

برای راه اندازی کارگاه کوچک در خانه نیازی به سرمایه گذاری زیادی نیست و 10 میلیون برای شروع کار کافیست. بیشترین هزینه ای که برای شما دارد، هزینه خرید دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار است. از آنجایی که میخواهید این کار را در منزل شروع کنید موارد زیر را رعایت کنید:


1. چون راه اندازی این شغل در خانه است، بهتر است دستگاهی را تهیه کنید که برق مصرفی آن تک فاز باشد.
2. بهتر است از دستگاه های نیمه اتوماتیک استفاده کنید.
3. به ارتفاع دستگاه ها در خرید توجه کنید و حواستان باشد ارتفاع دستگاه ها بیشتر از سقف خانه نباشد. بهتر است ارتفاع دستگاه ها بین 2 تا 5/2 متر باشند.


4. به خدمات قبلو بس از فروش نیز دقت کنید.
5. مشورت با کسانی که تجربه کافی در این زمینه را دارند میتواند مفید و کارآمد باشد.
6. برای شروع، در خرید حبوبات به کیفیت آنها توجه کنید و قبل از خرید حبوبات را تست کنید. بهتر است مواد اولیه را به مقدار کم تهیه کنید.
7. توصیه میشود مواد اولیه را از تولید کننده ها تهیه کنید زیرا محصولات را با قیمت مناسب تری ارائه میدهند و محصولاتشان تازه تر است.

میزان درآمد بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل

همانطور که گفتیم شغل بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل شغلی پر سود و پردرامد است. برای محاسبه دقیق باید اول از هزینه های اولیه شروع کنیم و بعد هزینه های فروش را مورد بررسی قرار دهیم و در آخر به سود حاصل از فروش برسیم. در کل برای به دست آوردن سود خالص، باید همه هزینه ها و درآمد را محاسبه کنید و سپس ازهم کم کنید تا سود خاص به دست بیاید.

هزینه هایی که باید به آنها توجه شود و مورد محاسبه قرار بگیرد:
_هزینه آب و برق مصرفی
_هزینه خرید دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار

_هزینه خرید حبوبات به صورت فله
_هزینه نایلون ها یا پاکت های بسته بندی
_هزینه ابزارهای تبلیغاتی
_هزینه رفت و آمد برای خرید و فروش


ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که سود هر بسته چقدر است؟
اگر سود هر بسته را 1500 تومان الی 2500 تومان در نظر بگیریم به طور میانگین با تولید فروش 200 بسته در روز، میتوانید حدود 13 میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشید.

نحوه گرفتن مجوز برای شروع کار بسته بندی حبوبات و خشکبار

برای گرفتن مجوز باید به جهاد کشاورزی شهر خود مراجعه کنید. در اداره جهاد کشاورزی بخشی به نام مشاغل خانگی وجود دارد. شما باید به این بخش درخواست خودتان را ارسال کنید.

بعد از ارسال درخواست شما، از طرف جهاد کشاورزی نامه ای به بهداشت ارسال میشود. بعد از به اتمام رساندن این کار ماموران بهداشت برای بررسی محیط کار به محل مورد نظر مراجعه میکنند. پس از تایید بهداشت باید آزمایش عدم اعتیاد بدهید و بعد طی کردن این مراحل باید سراغ ثبت برند خود بروید و کار خود را شروع کنید.

برای اینکه بتوانید در کارتان خوب عمل کنید و موفقیت کسب کنید باید نکاتی را رعایت کنید. برای مثال:
 باید خلاق باشید، خلاقیت در کار و بسته بندی باعث شناخته شدن شما در کار میشود.
محصول با کیفیت تهیه کنید، هرچه محصول با کیفیت تر باشد فروش بهتر است و در نتیجه سود حاصل بیشتر و مشتریان دائمی میشوند.


نکته دیگری که باید به آن توجه شود برند شما است. باید برند سازی کنید شما میتوانید با خلاقیت در طراحی پاکت بسته بندی ها و انتخاب نام تجاری مناسب، برند خود را در ذهن ها حک کنید.
به مشتریان خود تست رایگان ارائه دهید. میتوانید برای تبلیغ کار خود استندهایی در هایپرمارکت ها قرار دهید.

تهیه مواد اولیه بسته بندی حبوبات و خشکبار :


بعد از دریافت مجوز از جهاد کشاورزی باید به فکر تهیه مواد اولیه باشد. نکات مهمی که باید در هنگام خرید مواد اولیه به آنها توجه کنید، مقدار مواد و کیفیت آن است. چرا که مقدار و کیفیت مواد تاثیر مستقیمی در فروش محصولات شما دارد. مواد اولیه ای که شما باید تهیه کنید،حبوبات شامل مواد زیر میشود:

  • نخود
  • لپه
  • عدس
  • لوبیا سفید
  • لوبیا قرمز
  • لوبیا چیتی
  • لوبیا چشم بلبلی
  • لوبیا سیاه
  • ماش

و خشکبار نیز شامل پسته، بادام، فندق،گردو، کشمش، کشمش سبز، کشمش سبز تیزابی، انجیر، انجیر خشک،  و انواع آجیل میشود.


در شروع کار برای اینکه فروش خوبی داشته باشید بهتر است یک یا دو نوع محصول پر فروش انتخاب کنید. اگر قصد خرید حجم کم را دارید بهترین گزینه عمده فروشی حبوبات است. ولی اگر قصد تهیه مواد بالای یک تن را دارید بهتر است از تولید کننده یا کشاورز محصول خود را تهیه کنید.

برای اطمینان از کیفیت محصول میتوانید از قبل مقدار کمی از محصول را خریداری کنید و تست کنید اگر از کیغیت خوبی برخوردار بود به مقدار لازم میتوانید تهیه کنید.

معرفی دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل:


1. دستگاه دوخت پلاستیک : دستگاه دوخت پلاستیک دستی_ دستگاه دوخت پلاستیک پدالی_دستگاه پلاستیک دوخت ریلی.


2. دستگاه سلفون کش خانگی
3. دستگاه وکیوم خانگی
4. دستگاه دوخت گونی دستی
5. دستگاه سیل رومیزی

برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد دستگاه های بسته بندی و اطلاع از قیمت آنها مقاله «معرفی انواع دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار» را  مطالعه کنید.

کاربرد و عملکرد دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار:


برای بستن قسمت بالایی نایلون های بسته بندی مورد استفاده قرار میگیرد. نایلون ها در اثر حرارت توسط این دستگاه کاملا پلمپ میشوند.دستگاه دوخت پلاستیک دستی و پدالی مناسب کار در منزل هستند ولی دستگاه دوخت پلاستیک ریلی پیشرفته تر عمل میکند.


برای بسته بندی غذا و محصولات از دستگاه سلفون کش استفاده کنید. دستگاه سلفون کش توانایی بسته بندی محصولات مختلفی را دارد و این دستگاه به صورت غیر اتوماتیک عمل میکند.


دستگاه وکیوم خانگی مانند دستگاه دوخت پلاستیک برای بستن قسمت بالایی نایلون ها مورد استفاده قرار میگیرد با این تفاوت که دستگاه وکیوم قابلیت مکش هوا دارد( هوای درون نایلون ها را به طور کامل خارج میکند).
برای دوخت گونی به دستگاه دوخت گونی نیاز دارید این دستگاه قابلیت دوخت 700 گونی را در یک شیفت کاری دارد.


اگر قصد بسته بندی انواع سالاد، دسر و… را دارید، دستگاه سیل رومیزی بهترین گزینه برای بسته بندی این محصولات است. این دستگاه با قرار دادن نایلون برروی ظرف، بندی را به بهترین شکل ممکن به انجام میرساند.
بی تووال امکان مشاهده و خرید انواع دستگاه های بسته بندی را برای شما امکانپذیر کرده است.

نکاتی در مورد ارائه محصولات بسته بندی حبوبات و خشکبار به مشتریان:


شما میتوانید بسته های 20 گرمی الی 200 گرمی به مشتری خود ارائه دهید.
به نوع بسته بندی خود در فروش دقت کنید. نوع بسته بندی شما میتواند بالشی، پالتی و یا کاست دار باشد. در مورد انواع و چگونگی بسته بندی، در مقاله « معرفی انواع دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار » توضیح کامل داده ایم.

حمایت دولت از مشاغل خانگی(بسته بندی حبوبات و خشکبار) :


در سال های اخیر کسب و کار های خانگی در سراسر کشور رایج شده است، دولت نیز برای حمایت از کسب و کارهای خانگی، پرداخت مالیات را حذف کرد و کسب و کارهای خانگی را ار پرداخت مالیات معاف کرد. به این نکته نیز باید توجه کرد که دولت وام های کم بهره را در اختیار کسب و کارهای خانگی که دارای مجوز هستند، گذاشته است.


در نتیجه برای اینکه بتوانید در کارتان خوب عمل کنید و موفقیت کسب کنید باید نکاتی را رعایت کنید. برای مثال:
 باید خلاق باشید، خلاقیت در کار و بسته بندی باعث شناخته شدن شما در کار میشود.


محصول با کیفیت تهیه کنید، هرچه محصول با کیفیت تر باشد فروش بهتر است و در نتیجه سود حاصل بیشتر و مشتریان دائمی میشوند


سایت بی تووال امکان سفارش و تهیه انواع دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار را در اختیار شما قرار داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *