مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s

[supsystic-slider id=1 position=”center”]

پیش از بیان تفاوت برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s به مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s موضوع میپردازیم..

فرهنگ چای چینی Chinese tea culture به شیوه تهیه چای و همچنین مواردی که افراد چای را در چین مصرف می رسانند اشاره دارد.

فرهنگ چین در چین باسایر کشورهای اروپایی مثل انگلیس و سایر کشورهای آسیایی مثل ژاپن ، کره ، ویتنام در بدست آوردن ، طعم و مزه و زمان مصرف آن متفاوت است.

چای هنوز هم به طور متداوم ، چه در موارد گاه به گاهی و چه به صورت رسمی ، مصرف می‌شود. اضافه بر بر نوشیدنی محبوب ، از آن در طب سنتی چینی و همچنین در غذاهای چینی استفاده می‌شود.

مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s

تاثیر چای در فرهنگ چینی ها

چای تأثیر زیادی در توسعه فرهنگ چینی داشته ‌است و فرهنگ سنتی چینی بصورت نزدیکی با چای چینی ارتباط دارد.

چای اغلب با ادبیات، هنر و فلسفه در ارتباط است و از نزدیک با تائوئیسم ، بودیسم و کنفوسونیس ارتباط دارد.

تقریباً از زمان سلسله تنگ، نوشیدن چای بخشی اساسی از پرورش و زندگی انسان‌ها بوده‌است.

فلسفه چینی  چان (شبیه به ژاپن ذن)نیز با نوشیدن چای در ارتباط است.

طریقه دم کردن چای:

روش‌های مختلفی از دم کردن  چای چینی وجود دارد که برای موارد مختلف متفاوت  است به عنوان نمونه ، چای‌های سبز ظریف تر از چای‌های سبوس دار یا چای‌های سیاه هستند بنابراین، چای سبز باید با آب خنک تهیه شود.

غیررسمی‌ترین روش دم کردن چای، اضافه کردن برگ‌های چای به قوری حاوی آب گرم است.

این روش معمولاً در خانه‌ها و رستوران ها انجام می‌شود.

روش دیگر برای سرو چای استفاده از یک کاسه لیوانی کوچک به نام گایوان است.

امپراتور هونگوو از سلسله ی مینگ با ممنوعیت چندانی تولید چای فشرده، به تولید چربی شکر چای کمک کرد

 

مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s ::

مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s
برگ چین چای دونفره اوچایی v8s
مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s
مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s
برگ چین چای تک نفره پشتی
مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s

برگ چین چای دونفره اوچایی v8s چیست؟

در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s ،برگ چین دونفره اوچاییv8s یکی از دستگاه های پر کاربرد پرقدرت و سبک برای راحتی کار کشاورزان به وجود آورده است.

در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s ،برگ چین دونفره اوچاییv8s دستگاهی است که برای برداشت چای و برش برگ های تازه چای استفاده می شود.

مزایای برگ چین چای دونفره اوچایی v8s؟

یکی از ادوات پر استفاده و پر طرفدار باغداران چای و گل دستگاه هرس چای می باشد که با توجه به حجم باغ و نوع کاربری متفاوت می باشد .

سهم قابل توجهی از بازار این محصولات را در اختیار خود قرار دهد. در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s از جمله مزایای برگ چین دونفره اوچاییv8s به قدرت موتور آن اشاره نمود که سرعت مانور پذیری بالای دستگاه را در بر خواهد داشت .

در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s ،برگ چین دونفره اوچاییv8s در کشور این قابلیت را دارا میباشد تا به طور همزمان سرعت برداشت بالا برده و بهترین کیفیت را تضمین نماید و در عین حال هزینه تولید سطح وسیعی از گیاهان دارویی را کاهش دهد. طراحی ارگونومی و مناسب برای افراد حرفه ای که ساعات طولانی برای چیدن چای از برگ چین چای دونفره اوچایی v8s استفاده می کنند.

احتمالا واژه‌ی اِرگونومی را بارها به خصوص در محیط کار شنیده‌اید و در اغلب مواقع صحبت از این بوده که اِرگونومیِ درستی در محیط وجود ندارد. شاید دقیقا ندانید ارگونومی چیست، اما برداشت عمومی این است که ارگونومی باعث بهبود شرایط کار می‌شود. واقعیت این است که تعریف ارگونومی که در برخی واژه‌نامه‌ها «علم تلفیق کار و شرایط کار با ویژگی‌ها و نیازهای انسانی» معنی شده است، ساده نیست. اما شاید بیشترین اهمیت تعریف اِرگونومی، دانستن این باشد که ارگونومی ضمن کاهشِ آسیب‌های شغلی و هزینه‌های خدمات درمانی، کاربردی فراتر از محیط کار دارد، بهره‌وری و کیفیت محصول یا خدمات را افزایش می‌دهد و حتی بر زندگی شخصی‌ و سلامتی هم تاثیر می گذارد.

ویژگی برگ چین چای دونفره اوچایی v8s:

طول تیغه:۱۰۰۰ میلی متر-۱۰۷۰ میلی متر-۱۱۴۰ میلی متر
وزن دستگاه:۱۲.۷ کیلوگرم
موتور:دوزمانه ۴۱.۵ سی سی
سوخت:مخلوط بنزین-روغن۱:۵۰

برگ چینی تک نفره پشتی  چیست؟

در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s دستگاه برگ چین چای تک نفره پشتی یکی از دستگاه های پر کاربرد پرقدرت و سبک برای راحتی کار کشاورزان به وجود آورده است.

در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s برگ چین چای تک نفره پشتی دستگاهی است که برای برداشت چای و برش برگ های تازه چای استفاده می شود.

مزایای برگ چین تک نفره پشتی و دستگاه برداشت گیاه دارویی ؟

یکی از ادوات پر استفاده و پر طرفدار باغداران چای و گل دستگاه هرس چای می باشد که با توجه به حجم باغ و نوع کاربری متفاوت می باشد .

سهم قابل توجهی از بازار این محصولات را در اختیار خود قرار دهد. از جمله مزایای برگ چین تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s به قدرت موتور آن اشاره نمود که سرعت مانور پذیری بالای دستگاه را در بر خواهد داشت .

در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s ،دستگاه برگ چین چای تک نفره پشتی در کشور این قابلیت را دارا میباشد تا به طور همزمان سرعت برداشت بالا برده و بهترین کیفیت را تضمین نماید و در عین حال هزینه تولید سطح وسیعی از گیاهان دارویی را کاهش دهد. 

در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s ،برگ چین تک نفره پشتی شامل دو بخش جدا از هم می باشد. قسمت موتور یا همان انجین و قسمت تیغه برنده چای چین که این دو قسمت از طریق شیلنگ ویبره به یکدیگر متصل است.

بزرگترین نقطه قوت برگ چین تک نفره پشتی، در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s قدرت بالای فن هوا دهنده چای چین است که به بهترین شکل برگ چای را به داخل کیسه جادار خود منتقل می کند.

 

ویژگی های برگ چین تک نفره پشتی:

1.      استاندار برای باغ چای ایران

2.      عملکرد فوق العاده

3.      تیغه با کیفیت بسیار بالا حرفه ای

نکات مهم :

اگر بطور کامل از برگ چین چای تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s و دفترچه راهنما اطالعاتی ندارید لطفا از دستگاه استفاده نکنید.
-1 اگر قرار است دستگاه را به فرد دیگری برای کار بدهید مطمئن شوید از ساختار و دفترچه راهنمای
دستگاه آگاهی کامل داشته باشد.
-2 زمانیکه کاربر نمیتواند از طریق دفترچه راهنما مشکل خود را حل کند یا زمانیکه دفترچه مفقود
شده است لطفا مجددا به نمایندگی فروش درخواست دفترچه بدهید.

هنگام استفاده از برگ چین چای تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s باید به موارد زیر توجه شود:

1.      از وارد آمدن ضربه شدید به دسته برگ چین تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s خودداری کنید

2.      برگ چین تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s را با بند های نازک بلند نکنید زیرا منجر به آسیب به آن میشود

   احتیاط های لازم هنگام روشن کردن موتور دستگاه برگ چین تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s:

1.      چک کنید کسی در اطرافتان نباشد

2.      هنگامی که موتور برگ چین تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s را روشن می کنید تیغه به طور مستقیم در جهت مخالف شماست با یک دست دستگاه را نگهدارید و بادست دیگر دسته را بزنید

روش توقف برگ چین تک نفره پشتی :

1.      اهرم دریچه برگ چین تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s را در موقعیت سرعت پایین تنظیم کنید

2.      سوییچ موتور برگ چین تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s را بچرخانید و آنرا به داخل فشار دهید و نگهدارید تاموتور خاموش شود

3.      هنگامیکه قصد انجام کار بصورت متداول را ندارید مخزن سوخت را خالی کنید و برای استفاده کردن سوخت باقی مانده در کاربراتور موتورا را restart کنید

احتیاط های لازم هنگام کار با برگ چین تک نفره پشتی :

1.      دسته برگ چین تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s را محکم بگیرید و هنگام کار نگاهتان به دقت به مسیر باشد

2.      هنگام کار اجازه ندهید هیچ شخص یا حیوانی تا فاصله 5 متری دستگاه باشد.

3.      دقت کنید در زمان کار بعد یا هنگام بارندگی لیز نخورید

4.      گاز خروجی سمی است بنابراین کار کردن در اتاق در بسته ممنوع است و اگر مجبور هستید در چنین فضایی کار کنید حتما از تهویه مناسب استفاده کنید.

5.      هنگامی که تیغه برگ چین تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s به شاخه یا . . . میرسد قبل از گیر کردن موتور را خاموش کنید.

6.      از کار کردن در مکانهای ناپایدار و غیر ثابت خودداری کنید.

7.      از نگه داشتن برگ چین تک نفره پشتی به روش های غیر معقول خودداری کنید.

8.      موتور خیلی داغ میشود ، هنگام جا به جایی برگ چین تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s از دست زدن به موتور خودداری کنید

وضعیت کار با برگ چین چای تک نفره پشتی:

اگر اپراتور در قسمت کناری موتور بایستید بسیار بهتر از ایستادن در کنار دسته اهرم است

هشدار:

-1 اجازه ندهید هیچ شخص یا حیوانی تا 5 متریبرگ چین تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s بایستد.
-2لباسهای ایمنی نظیر دستکش و غیره برای اپراتور به منظور جلوگیری از
خطرات احتمالی الزامی است.

توجه:

-1به دنبال صدا توسط دستگاه شما صداهای واضح مختلفی از محیط خواهید
شنید.
-2زمانی که مشکل غیر عادی از برگ چین چای تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s دیدید موتور را فورا خاموش کنید.

نکته:

هنگامی که باسرعت بالا کار میکند میتواند تا ظرفیت بالا و شکل خوبی بچیند. نکته
اما سرعت زیاد مصرف سوخت را باال میبرد و همچنین باعث کاهش طول عمر برگ چین چای تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s
میشود بنابراین در حد ممکن از سرعت باال استفاده نکنید.

خطرات آتش سوزی:

برگ چین تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s را در نزدیکی مواد قابل اشتعال قرار ندهید. در نزدیکی دستگاه از آتش روشن کردن یا
مصرف دخانیات بپرهیزید.
-1 زمانیکه برگ چین تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s روشن است یا داغ است هرگز درپوش سوخت را برندارید یا سوختگیری انجام
ندهید ممکن است آتش سوزی اتفاق بیفتد.
-2 تنها هنگامی مجاز به سوختگیری هستید که دستگاه خاموش و خنک باشد و در مکانی دور از
هرگونه اشتعال باشد. بعد از اتمام سوختگیری درپوش مخزن سوخت را ببندید و روی درپوش را اگر
مواد سوختی ریخته است کامال تمیز کنید.
-3هرگز نزدیکی زباله های قابل اشتعال کار انجام ندهید. نشتی روغن یا سوخت باعث آتش سوزی
می شود

احتیاط های لازم هنگام تعمیر و نگهداری برگ چین تک نفره پشتی:

1.      هنگامی که برگ چین تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s را بررسی می کنید یا برای کار آماده میکنید موتور را حتما خاموش کنید.

2.      هنگامیکه به مشکلی بر میخورید با نماینده فروش برای تعمیر برگ چین تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s تماس بگیرید.

موارد احتیاطی قبل از استفاده برگ چین تک نفره پشتی:

-1نگهداری و چک کردن ، دستگاه را در مکانی قرار دهید که سطح صاف باشد تا از افتادن و حرکت
کردن برگ چین چای تک نفره پشتی جلوگیری شود.
-2قبل از استفاده از برگ چین تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s چک کنید که سیم ها اگر لخت شده اند یا شل شده اند به اجزا دیگر دستگاه
برخورد نداشته باشد.
-3قبل از رخ دادن هر نوع اتفاقی تمامی تعمیرات الزم را انجام دهید.
-4چک کنید که اگر پیچ ها و . . . در هر قسمت شل شده است آنها را محکم کنید.
-5چک کنید تمامی قسمت ها بطور نرمال و مناسب متصل شده اند.
-6در زمان حمل ونقل دستگاه ، موتور خودرو را خاموش کنید ، ترمز دستی را کشیده و فرمان ماشین
را به حالت قفل بگذارید.
-7زمانیکه برگ چین تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s را حمل و نقل میکنید ، جای دستگاه را محکم کنید و با یک طناب قوی و محکم
آن را به خودرو ببندید.

احتیاط و شروع به کار برگ چین تک نفره پشتی:

-1هنگام شروع بکار مراقب باشید شخص یا کودکی در اطرافتان نباشد. هرگز زمانیکه کودکان در
نزدیکی شما هستند با دستگاه کار نکنید.
-2وضعیت اهرم دستگاه را بررسی کنید و هنگامی که موتور را استارت میزنید مراقب محیط اطرافتان
باشید.
-3هنگام استارت زدن دستگاه را محکم بگیرید تا از دستتان به زمین نیفتد.

لیبل های هشدار و احتیاط برگ چین تک نفره پشتی:

لیبل های هشدار و احتیاط برای ایمنی کار هستند و روی دستگاه نصب می شوند. با دقت این لیبل ها را
مطالعه نمایید:
-1مناطقی از دستگاه که نیاز به تمیز کاری دارند را لیبل ها به خوبی نشان می دهند.
-2هنگامی که لیبل می شکند از نمایندگی یک لیبل جدید سفارش دهید.
-3هنگامی که آن قسمت از دستگاه را که لیبل روی آن نصب شده را تعویض می کنید یک لیبل
جدید روی قسمت تعویض شده نصب کنید. حتما مطمئن شوید که لیبل جدید با نمونه قبلی
مطابقت دارد.

محدودیت ها برگ چین تک نفره پشتی:

مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s

مشخصات:

مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s

احتیاطهای لازم هنگام روشن کردن موتور:

-1چک کنید کسی در اطرافتان نباشد
-2هنگامیکه موتور را روشن میکنید تیغه بطور مستقیم در جهت مخالف شماست با یک دست دستگاه
را نگاه دارید و با دست دیگر دسته یا همان هندل را بزنید

روشن کردن موتور:

-1کاور تیغه را از روی دستگاه بردارید.
-2دستگیره اهرم را روی وضعیت slow تنظیم کنید.
-3دکمه پر کردن را چند مرتبه فشار دهید تا دستگاه متوقف شود [10 مرتبه یا بیشتر این کار را تکرار
کنید.]-4سوییچ موتور را بزنید تا به وضغیت “1 “برسد.
-5اهرم را به سمت Start بچرخانید.
موتور را بلافاصله بعد از توقف موتور خاموش و روشن کنید و اهرم را به سمت Run بچرخانید.
-برگ چین پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s را محکم بگیرید و سپس استارت بزنید.
-7لطفا توجه کنید هنگامی که اهرم دریچه گاز کار میکند و باز است دسته اهرم بطور اتوماتیک روی
“Run “خواهد رفت. موتور قبل از رسیدن به نهایت سرعت باال تقریبا 2 الی 3 دقیقه در حد
سرعت متوسط کار میکند

مزیت های ارگونومی برگ چین تک نفره پشتی در مقایسه برگ چین تک نفره پشتی با برگ چین دونفره اوچاییv8s :

روشن است که ارگونومی در صورتی برای ما منفعت دارد که درست و مناسب باشد. بنابراین وقتی از مزیت‌های ارگونومی صحبت می‌کنیم، منظورمان ارگونومی خوب است. ارگونومی سبب کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، کیفیت، مشارکت کارکنان و فرهنگ ایمنی در کار می‌شود، همچنین در میزان دقت، سلامتی و زندگی شما مؤثر است.
یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ارگونومی بهبود و افزایش کیفیت ارتباطات است. اگر بدون نیاز به آموزش، بدانید چطور باید کاری را انجام بدهید می‌توانید با تکیه بر حس درونی‌تان، کارها را سریعتر انجام بدهید. فراموش نکنید که مطالعه‌ی راهنما برای هیچ کس خوشایند نیست!

«من طی یک سیر طبیعی ارگونومیست (کارشناس ارگونومی) شدم و نه به واسطه‌ی تحصیلات و انتخاب‌های شغلی. از همان سال‌های جوانی متوجه مزیت‌ انجام کارها به روش درست و تلاش برای بهتر کردن کارها از همان ابتدا شدم. بعدها فهمیدم دیگران هم چنین کاری را انجام می‌دهند و این کار یک اسم باکلاس هم دارد؛ ارگونومی.»

آگاهی:

به طور سنتی ، نوشیدن چای به عنوان فرهنگ جامعه شناخته می‌شد. عمل نوشیدن چای به عنوان عبارتی از اخلاق شخصی، آموزش، اصول اجتماعی و جایگاه در جامعه در نظر گرفته می‌شود. افزایش شور و شوق برای نوشیدن چای به تولید بیشتر منجر افزایش توجه به ظروف چینی شده‌است.

فرهنگ مدرن:

در چین مدرن ، تقریباً در هر خانه مسکونی، حتی به ساده‌ترین کلبه گل، مجموعه ای از لوازم چای برای تهیه یک فنجان چای داغ وجود دارد. چای به نوعی نماد استقبال از مهمانان یا همسایگان است. به طور سنتی، مهمانان از میزبان خود انتظار دارند که در کنار صحبت کردن در کنارشان چای نیز برایشان آورده شود. همچنین در چین اعتقاد دارند که نوشیدن چای آن‌ها را از انرژی بد دور می‌سازد.

 

چای یکی از هفت مورد نیاز روزانه کشور چین محسوب می‌شد موارد دیگر شامل هیزم، برنج، روغن، نمک، سس سویا و سرکه می‌شود. انواع مختلف چای شامل چای سبز ، چای اولونگ ، چای قرمز ، چای سیاه ، چای سفید ، چای زرد ، چای پوره و چای گل وجود دارند. به طور سنتی ، برگهای چای تازه به طور مرتب در یک کاسه عمیق چرخانده می‌شوند. این فرایند اجازه می‌دهد تا برگ‌ها به گونه ای خشک شوند که عطر و طعم کامل آنها را حفظ کرده و آماده استفاده باشد.

راحتی یعنی چه؟

منظور از راحتی فقط طراحی یک دستگیره‌ی نرم و خوش‌دست نیست. راحتی از مهم‌ترین ابعاد اثربخشی یک طراحی است. راحتی و سهولت ارتباط انسان و ماشین و نیز رویکرد ذهنی نسبت به محصول یا خدمت، مسئله‌ی اساسی در یک طراحی ارگونومیک است. معمولا ارتباط انسان و ماشین زودتر مورد توجه قرار می‌گیرد.
راحتی فیزیکی در استفاده از یک قطعه، احساس خوشایندی به کاربر می‌دهد. اگر از کار کردن با چیزی خوش‌تان نیاید، قطعا به آن دست نمی‌زنید و در نتیجه آن را به ابزاری بی‌مصرف تبدیل می‌کنید. چگونگی کاربرد یک محصول مهمترین معیار سنجش کیفیت طراحی آن است. وظیفه‌ی طراح یافتن راه‌های خلاقانه برای ارتقاء کاربردپذیری محصول است. طرز استفاده‌ی راحت و شهودی، موفقیت محصول را در بازار تضمین می‌کند. استفاده‌ی فیزیکی راحت و آسان، کاربردپذیری را افزایش می‌دهد.
رویکرد ذهنی نسبت به ارتباط انسان و ماشین در بازخوردها مشخص می‌شود. برخی باورها از پیش در ذهن انسان وجود دارند مثل اینکه کیفیت باید خودش را در محصول نشان بدهد؛ احتمالا این جمله را زیاد شنیده‌اید: «داد می‌زنه که چه کیفیتی داره!» بر همین مبنا وقتی نگران سبکی و شکنندگی چیزی باشید، استفاده از آن برای‌تان راحت نخواهد بود.
ظاهر، کاربرد، دوام و احساسی که یک محصول یا خدمت منتقل می‌کند، برداشت ذهنی شما را نسبت به آنها شکل می دهد و این امکان را فراهم می آورد که کیفیت را با قیمت مقایسه کنید. ارگونومی بهتر یعنی کیفیت بالاتر، و کیفیت بالاتر یعنی حاضرید برای محصول پول خرج کنید.

منظور از بهره وری چیست؟

بهره وری با اینکه در قالب‌های گوناگونی تعریف می‌شود اما به زبان ساده، به معنی آسان‌تر کردن کارهاست. کاهش توان و نیروی لازم برای انجام کارها یعنی بهره‌وری فیزیکی بیشتر، کاهش مراحل انجام یک کار یعنی افزایش سرعت (همان بهره‌وری) انجام کار، کاهش ابزار و قطعات لازم یعنی بهره‌وری، کاهش میزان آموزش مورد نیاز یعنی طرز کار شهودی و افزایش تعداد واجدین شرایط برای انجام کار و این همان بهره‌وری است.
آثار بهره‌وری در همه‌ جا دیده می‌شود. اگر انجام کاری آسان باشد، احتمال اینکه بخواهید آن را امتحان کنید بیشتر است، استفاده‌ی بیشتر یعنی کاربرد بیشتر و کاربرد، معیار اصلی سنجش کیفیت طراحی است. وقتی کاری را زیاد تکرار کنید، احتمال اینکه از آن خوش‌تان بیاید بیشتر می‌شود و وقتی از انجام کاری خوش‌تان بیاید، آن کار برای‌تان راحت‌تر می‌شود!
بعد از این معرفی مفصل، بار دیگری که عبارت ارگونومی را شنیدید می‌دانید چه اهمیتی برای شما دارد. امیدوارم از دانستن این موضوع احساس «راحتی» بکنید!

حرکات (مکانیک) بدن

موضوع مکانیک یا حرکت‌های بدنی در طراحی ارگونومی محیط کار کمی پیچیده است. در هر فعالیتی برخی حرکات پیوسته تکرار می‌شوند، این حرکات باید آسان باشند و تکرار مداوم‌شان ایجاد آسیب نکند. اما مشکل اینجاست که برخی حرکات را به قدری در حین کار تکرار می‌کنید که در نهایت دچار آسیب خواهید شد و تهیه‌ی ابزار ارگونومیک فقط آسیب‌دیدگی را به تعویق می‌اندازد.
در حین کار دفتری نشستن، تایپ کردن، کار با ماوس و تلفن بیشترین زمان را به خود اختصاص می‌دهند. بدون هیچ اما و اگر و بهانه‌تراشی، باید تا جایی که امکان دارد از نشستن اجتناب کنید. نشستن طولانی‌مدت آسیب‌زاست پس دست‌کم سعی کنید وضعیت نشستن‌تان درست باشد.
قدم زدن، استراحت در حین کار و ابزارهای پشتیبان ارگونومیک، انجام کارها را امن‌تر و از سلامتی و بهره‌وری‌تان مراقب می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *