انواع دستگاه بیلر مختلف

[supsystic-slider id=1 position=”center”]

تاریخچه انواع دستگاه بیلر مختلف

انواع دستگاه بيلر ابتدا در سال 1813 ساخته شد. كه بصورت ثابت در كنار مزرعه گذاشته شده و علوفه توسط كارگر به داخل آن ريخته مي شد.

عملکرد انواع دستگاه بیلر در کشاورزی به این شکل میباشد که علوفه های چیده شده روی زمین از طریق نوارهای لاستیکی و غلطک های ثابت و ترکیبی به داخل دستگاه کشیده میشوند.هنگامی که میزان علوفه به میزان معینی رسید نخ ها و یا ریسمان هایی به دور علوفه ها بسته میشود تا شکل خود را حفظ کند سپس در نهایت بیلر باز میشود و بسته های فشرده شده به سمت بیرون پرتاب میشوند.

كارگران نيروي حركتي دستگاه پرس را تأمين مي كردند. / تا اينكه در سال 1920 بيلرهاي ثابت مجهزتري به بازار عرضه شد، ولي فاقد مكانيسم گره زن بوده و به نيروي كارگري زيادي نياز داشتند. بطوريكه براي پيچيدن سيم به دور هر بسته به دو نفر كارگر نياز بود. / و بالاخره در دهه 1930 ميلادي بيلرهايي ساختند كه نه تنها داراي دستگاه گره زن براي نخ و يا مكانيسمهاي تاب دادن واير بودند، بلكه در قسمت جلو مجهز به دستگاه جمع كن علوفه بوده و در مزرعه كشيده مي شدند. و علوفه را جمع آوري و بطور اتوماتيك بسته بندي مي نمودند. در سال 1958 ميلادي اولين بسته بند خودرو ساخته شد.

با پیشرفت تکنولوژی جهان برای هرکار ماشین آلات مخصوص خود را اختراع کنند.

یکی از کارها برای تامین غذای انسانها کشاورزی هست و روشی که نیروی انسانی کمتر نیاز دارد ماشین آلات زیادی ساخته شدند این ماشین که انواع دستگاه بیلر یا ماشین پرس علوفه نام دارد

تعریف انواع دستگاه بیلر مختلف:

کاه و علوفه خشک را جمع آوری و آن را به صورت بسته هایی در وزن و اندازه یکنواخت فشرده می‌کند. این دستگاه سپس دور بسته ها را با سیم و یا نخی که به آن نخ بیلر گفته‌ می‌شود.

کاربردهای انواع دستگاه بیلر مختلف

از این ماشین برای بسته بندی علوفۀ خشک استفاده می‌شود. اما در کنار آن برای بسته بندی بقایای گیاهی همچون کاه و غلات ریز نیز قابل استفاده است. این ماشینآلات را به طور کلی می‌ توان در دو نوع مختلف تقسیم بندی کرد. برخی از آن‌ها کوچک بوده و بسته‌ های کوچک مکعبی شکلی با وزن کمتر از ۲۵ کیلوگرم درست می‌کنند، در حالی بعضی دیگر از آن‌ها بسته‌هایی بزرگ به شکل مکعب یا استوانه شکل ایجاد می‌کنند که وزن‌شان نیز تقریبا به ۷۵۰ کیلوگرم می‌رسد. به طور معمول انواع دستگاه بیلر یا انواع پرس علوفه، هر ساعت ۸ الی ۱۰ تن علوفه را بسته بندی می‌کند که این بسته‌ها نیز خود بین ۱۵ تا ۲۵ کیلوگرم وزن دارند.

انواع دستگاه بیلر مختلف

بیلر با تراکم کم 50 تا 100 کیلوگرم در متر مکعب

بیلر با تراکم متوسط 100 تا 150 کیلوگرم در متر مکعب

بیلر با تراکم زیاد از 150 کیلوگرم درمتر مکعب به بالا

انواع دستگاه بیلر مختلف شکل های بسته بندی آن به منظور خشک کردن و حفظ ارزش غذایی علوفه وگیاهان میباشد.به طور مثال شکل بسته بندی گرد به منظور جلوگیری از نفوذ باران انجام میگیرد.برای بسته بندی انواع علوفه به شکل های مختلف از بیلرهای مختلفی استفاده میشود که بسته ها را به اشکال مختلف گرد و یا مستطیلی و با نخ های پلاستیکی، سیمی و یا ریسمان و تسمه آنها را بسته بندی میکنند.

انواع دستگاه بیلر مختلف

دستگاه بیلر گرد:
امروزه رایجترین شکل بیلر ها ،بیلر گرد میباشد. بسته های حاصل از این بیلر به صورت گرد یا نورد از بیلر خارج میشوند. بسته بندی هایی که توسط بیلر گرد تهیه میشود یک لایه کاه و گلی دارند که از آن ها در مقابل باد و آب محافظت میکند.

علوفه با استفاده از نوار های لاستیکی، غلطک های ثابت یا ترکیبی به داخل دستگاه کشیده میشوند. هنگامی که علوفهدال بیل به مقدار مورد نظر رسید، نوار یا ریسمان به دور آن بسته میشود تا شکل خود را حفظ کند. سپس پس بیلر باز شده و بسته به بیرون پرتاب میشود.

دستگاه بیلر مستطیلی:
در سال 1978 هستون اولین بیلر مربعی صنعتی را معرفی کرد که قادر به فشردن یونجه بود و به راحتی بار های بزرگ را به شکل مربع در آورده و از عقب دستگاه خارج مینماید.

بسته های خروجی بیلر مستطیلی میتوانند در وزن های مختلفی باشند مثلا 450 کیلو یا یک تن.

حمل و نقل بسته های مستطیلی راحتر تر از بسته های گرد است زیرا احتمال غلتیدن آن ها کمتر است. شکل مستطیلی نیز باعث صرفه جویی در فضا میشود. اگر شما 4 بیل گرد را بغل یکدیگر قرار دهید بینشان یک فضای خالی میماند اما بیل های مستطیلی را اگر کنار هم قرار دهید بینشان هیچ فضای خالی وجود ندارد اینگونه از فضا حداقل استفاده را میبرید.

بیلر های مربعی قابلیت تنظیم طول را دارند. معمولا بسته های بیلر مستطیلی طولشان دو برابر عرضشان است.

بسته های بیلر مستطیلی میتواندد انقدر کوچک و سبک باشند که به راحت توسط کارگران جا به شوند و یا حتی آن ها را پرتاب کنند.

بیلر گرد

متداول ترین نوع بیلر،می باشد. همان طور که از نام آن ها پیداست قادر است علوفه ها و غلات را به شکل گرد یا استوانه ای بسته بندی کنند. این بسته ها از یک لایه کاه و گل نیز استفاده می کنند تا برابر نفوذ آب، رطوبت و باد مقاوم شوند.

مزایای این نوع از انواع دستگاه های بیلر این است که در شیب های مختلف از جمله شیب های تند به راحتی جابجا می شوند. بسته های گرد علوفه را می توان به سهولت و با دست جابجا کرد. اما هر چقدر ابعاد بسته بندی بزرگ تر باشد باید از تجهیزات حمل و نقل استفاده کرد. اگر انواع قطعات دستگاه بیلر از نوع قوی و پیشرفته باشند و علوفه ها را در ابعاد بزرگ بسته بندی می کنند باید برای جابجایی آن ها از چنگک هایی استفاده کنید که هیدرولیکی هستند و به انتهای لودر نصب می شوند.

وزن علوفه به عوامل زیر بستگی دارد:

نوع بیلر

شرایط و وضعیت علوفه

اندازه محفظه بسته بندی

نوع علوفه

درصد رطوبت

كنترل ها و تنظيم انواع دستگاه بیلر مختلف :

1-ارتفاع بردارنده: توسط يك اهرم دستي يا يك چرخ كوچك مستقر در كنار استوانه بردارنده صورت مي گيرد. نوك انگشتي ها بايد حدود 100 ميليمتر بالا تر از سطح زمين قرار گرفته باشد.

2- تنظيم چنگكها: موقعي كه علوفه بيشتري در يك طرف محفظه بسته بندي قرار گيرد، بسته ها خميده و بصورت موز درست مي شوند. اين اشكال با جا به جا كردن انگشتهاي چنگكها اصلاح مي گردد.

3- وزن بسته ها: با پيچ هاي تنظيم تراكم بسته ها كه در انتهاي محفظۀ بسته بندي قرار دارد قابل تنظيم است. پيچهاي تنظيم مقاومت در مقابل حركت بسته در طول محفظه را افزايش مي دهند. موقعي كه پيچهاي تنظيم سفت شدند. مقاومت افزايش يافته و بسته ها سنگين تر مي شوند. روش ديگر براي تنظيم تراكم بسته نصب گوه هاي محفظۀ بسته بندي است، كه بصورت زوج در مقابل هم و در كنار محفظۀ بسته بندي پيچ مي شوند.

4- طول بسته: يك گيرۀ قابل تنظيم در بازوي اتصال چرخ ستاره اي جهت تغيير دادن طول بسته ها به كار مي رود.

5- سوزن ها و گره زنها: صدمه خوردن سوزنها يكي از مشكلات عمده مي باشد. اگر سوزنها در اثر ساييدگي اتصال محرك سوزنها ويا بهم خوردن تنظيم زماني در موقع مناسب وارد محفظۀ بسته بندي نشود توسط پلانجر نوك آنها قطع خواهد شد. براي محافظت از برخورد پلانجر با نوك سوزنها، متوقف كنندۀ پلانجر كه يك ميلۀ فولادي سنگين است همزمان با سوزنها وارد محفظۀ بسته بندي مي شود پلانجر به متوقف كننده برخورد نموده و باعث بريدن پيچ برشي موجود در محرك اصلي شده و در نتيجه به سوزنها صدمه وارد نمي گردد.

قطعات اصلی انواع دستگاه بیلر مختلف:

چنگک ها

چنگک‌ها وظیفه حرکت دادن نوارهای علوفه کاه را دارند و در زمانی که علوفه بیشتری در یک بخش از محفظه بسته بندی قرار بگیرد، میتوان با جابجا کردن انگشت‌های این چنگک ها بسته های خمیده را اصلاح کرده و صاف نمود.

گره زن

دستگاه بیلر به طور معمول دو دستگاه گره زن دارد که در بالای محفظه بسته بندی قرار می‌گیرند و به طور همزمان دو گره را ایجاد می‌کنند. از بخش‌های اصلی دستگاه گره زن می‌توان به مواردی همچون دیسک نخ، نخگیر، قالبگره زن، بازوی چاقو، گرهانداز و چاقو اشاره کرد.

تسمه راهنما

در بالای استوانه‌ی بردارنده قرار دارد و از پرتاب شدن علوفه و کاه و کلش‌ها در زمان برداشتن آن‌ها جلوگیری می‌کند. این تسمه دارای حالتی شناوری نیز است.

جعبه دنده

برای تنظیم سرعت بیلر استفاده می‌شود و می‌توان از آن بدون بالا بردن دور موتور و گشتاور، به سرعت دلخواه خود دست یافت. همچنین جعبه دنده در تنظیم جهت حرکت بیلر نیز اهمیت زیادی دارد.

سیلندر تراکم

یک بخش استوانه‌ای شکل موتور است که علوفه‌ها و ماه و کلش‌ها و قطعاتی چون پیستون در درون آن قرار گرفته و بالا و پایین می‌رود. همچنین عملیات گره زنی نیز در درون این محفظه انجام می‌گیرد.

پلانجر

با حرکت پیستون در سیلندر، علوفه ها را فشرده کند و اضافه علوفه ها که به کمک کاردها زده می شوند به شکل هندسی بسته بندی شوند.

چرخ ستاره ای

در زمان فشرده شدن بسته در درون محفظه تراکم، پره های ستاره‌ای به درون آن وارد شد و با جا به جایی بسته، چرخ ستاره ای نیز می‌چرخد تا در نهایت دور تا دور بسته کاملا بسته بندی شود. این چرخ همچنین از طریق بازوی آزاد کن کالچ، دستگاه گره زن را آزاد می‌نماید.

پیستون تراکم

پیستون یک دیسک در حال حرکت محصور در یک سیلندر است که انرژی مورد نیاز دستگاه گره زن را در اختیار آن قرار می‌دهد.

بردارنده علوفه

اگر ارتفاع بردارنده علوفه نسبت به زمین زیاد باشد نمی توان به راحتی علوفه را به درون دستگاه کشید. همچنین اگر ارتفاع آن کم باشد انگشتی های دستگاه صدمه می بینند و آلودگی هایی مانند خاک و شن به درون دستگاه وارد می شود. پس بهتر است ارتفاع بردارنده علوفه 1 سانتی متر باشد. در برخی از دستگاه ها شاهد خودکار بودن بلندکننده ها هستیم. حرکت بلندکننده ها به وسیله سیم یا پیچ تنظیم شونده انجام می شود.

طیار

یک دیسک تو پر و یا حلقه ای شکل است که به حول محور اصلی و مرکزی خود در دوران است. این چرخ قابلیت بالایی در ذخیره انرژی دارد، به همین جهت می‌توان از انرژی ذخیره شده در آن در دو مورد عمده مورد استفاده قرار داد. یکی از این موارد، توانایی آن در جبران کاهش لحظه ای انرژی در سیستم است که می‌تواند به دلایل گوناگونی رخ دهد و مورد دیگر و البته مهم‌تر آن، بالانس حرکات دورانی و یک نواخت سازی است که به دلیل وزن خود می‌تواند انجام دهد.

خورنده

تمام علوفه هایی که بر روی زمین قرار دارند و توسط بردارنده ها جمع آوری می شوند از قسمت خورنده به دستگاه وارد می شوند. این بخش از مهم ترین انواع قطعات دستگاه بیلر به شمار می رود.

اینها مزایای استفاده از انواع دستگاه بیلر مختلف

  1. صرفه جویی در زمان و هزینه
  2. قابلیت نگه داری طولانی مدت علوفه در انبار
  3. حفظ ارزش غذایی علوفه، حفظ رطوبت و کیفیت آن
  4. دقت بالا در بسته‌بندی و کاهش ضایعات
  5. عدم نیاز به سوزاندن زمین پس از برداشت محصول
  6. سرعت بالا جمع آوری و حمل ونقل
  7. سهولت جمع‌آوری علوفه از مزرعه

از این مزایای انواع دستگاه بیلر مختلف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بلند و پایین کردن و یا جا به جا کردن بسته های استوانه ای با دستگاه بلند کن خودگردان یا لیفتراک راحت تر بوده و در کنار آن موجب صرفه جویی در هزینه و دستمزدها نیز می‌شود.

در صورتی که پس از عمل بسته بندی، بارندگی شود، آب به درون بسته استوانه ای نفوذ خواهد کرد، در شرایطی که بسته‌های مکعبی به علت فشردگی زیادی که دارند، آب نمی‌تواند به راحتی در آن‌ها نفوذ کند.

یکی از اصلی ترین قاعده مدیریت مزارع، خروج هر چه سریع تر بسته‌های علوفه، کاه و کش از مزرعه است؛ چرا که بتوان در فضای زیر بسته ها امکان رشد سریع‌تری داشته باشیم و زمین را برای کشت بعدی آماده نماییم. بر همین اساس، بسته های استوانه ای به دلیل جابه‌جایی راحت تر، این مزیت را دارند.

با توجه شکل خاص بسته های استوانه ای شکل، می توان آن‌ها را در فضایی باز قرار داد و در صورتی که این زمان برای مدت طولانی باشد، می‌توان آن را در انبار قرار داد.

حجم بسته بندی استوانه ای بسیار بزرگتر است و تقریبا معادل با ۳۰ بسته مکعبی خواهد بود. از این رو لذا حمل و نقل آن بسیار به صرفه تر است.

و قسمتهاي تشكيل دهندۀ انواع دستگاه بيلر مختلف

1-قسمت بلند كننده Pick up

2- چنگكهاي تغذيه Feeder Teeth

3- شافت انتقال نيرو P.T.O. Shaft

4- پلانجر يا پيستون Plunger

5- محفظۀ بسته بندي Bale Chamber

6- چرخ اندازه گيري طول بسته Bale measuring

7- سوزنها Needles

8- دستگاه گره زن Twine Knottier

9- چرخ طيار Fly Wheel

مراحل راه اندازی اوليـه انواع دستگاه بیلر مختلف

– ابتدا بازدید های اولیه را پیش از كار ماشين انجام دهيد.

– وسایل و اشیای متفرقه را از داخل دستگاه خارج نمایید.

– درپوش و حفاظ های دستگاه بیلر را چک کرده و دقت کنید که هر یک در جای خود قرار داشته باشند.

– بسته بند را با نخ مناسب، نخ كنيد.

– پس از آن که بیلر را به تراکتور متصل کردید، بردارنده دستگاه را در وضعيت كار قرار داده و ارتفاع آن را تنظيم نمایید.

– غربی شروع به کار گاردان بیلر، محور انتقال نیرو را در وضعيت موتور گرد، قرار دهید.

– در سه مرحله و به آرامی، دور موتور تراکتور را برای رسیدن به دور مناسب محور انتقال توان (540 یا 1000دور در دقیقه) افزایش دهید.

– به بررسی عملكرد سوزن‌ها و واحد گره زن بپردازید. برای این کار، كالچ گره زن و تغذيه دستی ماشين را آزاد نمایید.

– برای توقف کار دستگاه بیلر، محور انتقال توان تراکتور را در حالت خالص قرار دهید.

دستگاه بیلر فدک :

این دستگاه بیلر محصول را به بهترین شکل ممکن جمع آوری و بسته بندی می نماید، گره زن های ویژه دستگاه، بسته هایی متراکم و یکنواخت با گره هایی سفت و محکم تحویل می دهد که بارها قابل جا به جا شدن هستند.

انواع دستگاه بیلر مختلف
بیلر فدک

مزایای دستگاه بیلر فدک در مقایسه با دستگاه بیلر های مکعبی ساخت ایران عبارتند از:

1 ) توان برداشت سه برابر

2 ) میزان تراکم سی درصد بالاتر

3 ) داشتن شیار روی بسته ها و جای گرفتن نخ بسته بندی داخل شیار ها که موجب استحکام و ماندگاری بسته ها میشود.

4 ) گره های گلدار و مقام که ضمن پایداری و محکم بودن گره هاباز کردن بسته ها هنگام تعلیف دام با دست آسانتر میباشد.

5 ) در مرکز ثقل وزنی دستگاه سوراخی تعبیه شده و از این نقطه یک سال گارانتی و ده سال تامین قطعات تضمین میگردد.

دستگاه بیلر فدک

دستگاه مینی بیلر طرح لردا:

این دستگاه از طرح لردا ایتالیایی برای جمع آوری کاه وگندم و برنج و جو در باغ ها و مزارع کوچک و در شرایط باریک بودن راه های بین زمینی استفاده میشود و بسته بندی توسط تراکتور باغی صورت میگیرد. بنابراین با استفاده از این دستگاه، نیازی به آتش زدن بقایا که منبع غذایی مناسبی برای دام هستند، نمی باشد.

مشخصات فنی دستگاه بیلر:

ابعاد سیلندر تراکم32×42 سانتیمتر
توان مورد نیاز30 اسب بخار
عرض بردارنده90 سانتیمتر
وزن920 کیلوگرم
سرعت PTO540 دور بر دقیقه
طول کورس پیستون150 سانتیمتر
مشخصات فنی دستگاه بیلر طرح لردا
دستگاه مینی بیلر طرح لردا

دستگاه بیلر برچینکار

این ماشین‌ها با استفاده از آخرین تکنولوژی طراحی شده‌اند و از ورق فولادی آجدار ساخته شده‌اند تا دستگاهی مقاوم و کم وزن ایجاد کنند.

مزایای دستگاه بیلر برچینکار

تراکم خاک، سازگاری با زمین های نرم و مرطوب، کاهش مصرف برق. طراحی جمع و جور برای حمل و نقل آسان تر، ذخیره سازی و قابلیت مانور در میدان، ابعاد بیلر را کاهش داده است و حفاظ توری فولادی بر روی چنگال های تغذیه به اپراتور اجازه می دهد تا عملکرد بالنر را همیشه دنبال کند. تمام حفاظ های متحرک به صورت پویا متعادل هستند.

دستگاه چنگال تغذیه مجهز به یک دستگاه آزاد کننده جامد و خودکار است که جریان تغذیه را تنظیم می کند. چنگال دوم توسط یک پیچ برشی محافظت می شود. بهره وری بالا توسط محفظه 36 در 46 سانتی متر و سرعت بالای پیستون نصب شده بر روی بلبرینگ های محکم تضمین می شود. وزن بالابر توسط یک سیستم تعلیق الاستیک متعادل می شود که به راحتی قابل تنظیم است و به اپراتور اجازه می دهد تا وزن ظاهری در زمین های نرم را کاهش دهد. فاصله از زمین ممکن است با معکوس کردن توپی چرخ ها افزایش یابد.

انواع دستگاه بیلر

بیلر رامش:

بیلر  یا ماشین های پرس علوفه ای  ماشین های مدرنی  هستند که مورد استفاده فراوانی در زراعت علوفه دارند.

مزایای بیلر رامش

1-سهولت در ترانسپورت دستگاه

2-آماده به کار بودن دستگاه

3-سهولت در تغذیه

4- قدرت مانور بالا

5-استهلاک پایین پیکاپ

6-بالا بودن عرض برداشت پیکاپ(180 سانتیمتر)

7-بالابر هیدرولیک پیکاپ

8-در این مکانیزم بدلیل یکنواخت بودن مسیر خوراک و تراکم میزان ریزش برگ علوفه به حداقل می رسد

9-استهلاک پایین دستگاه بخاطر نوع مکانیزم برداشت و تراکم

10-حذف آماده به کار کردن دستگاه در حین کار در مزرعه و جاده

بیلر رامش

بیلر rsa86:

این بیلر نسبت به نمونه های مشابه به علت طراحی منحصر به فرد دارای سرعت بالاتر و استهلاک بسیار پایین می باشد همچنین با توجه به اینکه سیستم مجهز به چنگک می باشد به راحتی علوفه وارد کانال تغذیه شده و به طور یکنواخت پرس می شود.

خصوصیات بیلر RSA86 نسبت به بیلر های موجود در بازار
تغذیه خوب

سرعت بسته بندی

کنترل تراکم بسته ها

دارای چرخ تنظیم خودکار ارتفاع از سطح زمین

مشخصات بیلر rsa8 6

ابعاد بسته ها :

اندازه مقطع بسته ها…………36*46 سانتیمتر

طول بسته ها………………..قابل تنظیم از 30 الی 130سانتیمتر

بالابر علوفه:

عرض داخل دهانه……………156 سانتیمتر

عرض دهانه ورودی………….175 سانتیمتر

فاصله بین دو انگشتی انتهایی…………..141 سانتیمتر

قطر سیلندر……………36 سانتیمتر

تعداد انگشتی ها…………….96 عـــــــدد

تعداد نبشی نگهدارنده انگشتی ها……….. 4عـــــــدد

پیستون تراکم:

طول مسیر حرکت………..76 سانتیمتر

سرعت……………..78 ضربه در دقیقه

فلایول:

قطر……………69سانتیمتر

وزن……………..108سانتیمتر

مشخصات تراکتور مورد استفاده:

حداقل توان خروجی در شفت عقب تراکتور……………41 اسب بخار

سرعت شفت عقب تراکتور………….540 دور در دقیقه

حجم جعبه دنده:

حجم روغن مورد نیاز…………..3/8 لیتر

نوع روغن……………روغن جعبه دنده 90

لاستیک ها:

لاستیک چرخ سمت راست…………….15-205/65

لاستیک چرخ سمت چپ………………15-10/0

بیلر rsa86

شرایط فروش برای بیلر rsa86

  • راه اندازی و آموزش رایگان در محل کار
  • یک سال ضمانت
  • ده سال خدمات پس ار فروش
  • شبکه گسترده فروش قطعات مصرفی در سراسر ایران

بیلر مدل ۳۴۹:

این دستگاه با کمک تراکتور در مزارع نسبت به برداشت و بسته بندی علوفه که با دستگاه برش ( موور)  بریده شده است یا کاه و کلش غلات که با دستگاه کمباین بریده شده است ، اقدام می نماید . علوفه و کاه و کلش بسته بندی شده برای تغذیه دام های سبک و سنگین در دامپروری های صنعتی و سنتی استفاده می گردد . تراکتور کشنده این مدل بیلر حداقل باید ۵۰ اسب بخار نیرو تولید نماید .

مزایای استفاده از بیلر۳۴۹ :

بسته بندی  آنها ،

تسهیل درد حمل و نقل ،

کاهش هزینه حمل و نقل ،

تسهیل در انبارداری ،

کاهش مساحت انبار نگهداری آنها ،

حفظ کیفیت علوفه و کاه و کلش برای ماه های متمادی  

مشخصات بیلر ۳۴۹

اندازه بسته:سطح مقطع0/46 ،0/36. طول 0/30 ، 1/30

ابعاد : مساحت دریچه تغذیه 1914سانتی متر مربع.

طول در حالت حمل 4/78متر.

ارتفاع1/70متر .عرض 2/59متر .وزن1400کیلومتر

فلایویل: قطر0/69متر . وزن 120

حلزونی:طول1/30متر . قطر0/40

لاستیک ها:سمت راست ۴لایه ۵.۶،۱۳ . سمت چپ ۶لایه ۷.۵ .۱۶

پیکاپ :عرض دهانه1/75 . عرض داخلی1/56 .عرض دهانه دندانه1/41متر .تعداد میله ها ۴عدد. تعداد کل دندانه ها ۹۶ عدد

پیستون تراکم :تعداد کورس ۸۰عدد در دقیقه . طول کورس 0/76متر

قدرت :مورد نیاز برای شفت pto 41اسب بخار ۳۰ کیلووات . تعداد چرخش شفت pto ۵۴۰ دور در دقیقه

جعبه نخ :گنجایش ۴توپ

فلايويل :

  بعضي از منابع قدرت مثلاً موتور تراكتور در بخش كوچكي از سيكل دوران خود توليد قدرت ننموده و بنابراين جريان انرژي ممكن است بصورت يكنواخت نباشد، همچنين ممكن است در وسايل ديگر كه توليد قدرت يكنواخت مي شود عامل مصرف كننده بطور يكنواخت انرژي توليدي را مصرف ننمايد كه در هر كدام از دو صورت فوق يا تركيبي از آن دو، ضرورت استفاده از فلايويل را ايجاب    مي كند. به عبارت ديگر يك فلايويل بعنوان عامل ذخيرۀ انرژي در مسير بين دهنده ( Out put ) و گيرنده ( In put ) قرار مي گيرد.
بیلر 349

انواع دستگاه بیلر

بیلر مدل ۳۵۱:

اخذ نظرات کارشناسان بخش کشاورزی و کشاورزان به منظور تسهیل در استفاده از دستگاه بیلر و حرکت آن در مزارع و همچنین افزایش عمر سیستم گره زن و بسته بندی علوفه با تغییراتی بر روی بیلر مدل ۳۴۹ تولید و عرضه گردید .

مزایای بیلر مدل ۳۵۱ نسبت به بیلر مدل ۳۴۹ :

  • استفاده از پیکاپ هیدرولیک برای عبور از مرز بندی مزارع ، اپراتور می تواند با کمک سیستم هیدرولیک تراکتور پیکاپ بیل را به سمت بالا و پایین حرکت دهد .
  • استفاده از فن تمیز کننده گره زن که مانع از تجمع گرد و غبار و خرده های کاه و کلش بر روی سیستم گره زن بیلر می گردد و سبب افزایش طول عمر

مشخصات بیلر مدل 351:

اندازه بسته:

سطح مقطع:0.46 * 0.36

مترطول:0.30 تا 1.30 متر

مشخصات خرید : بیلر 351

بیلر rsa-sb96:

طراحی منحصر به فرد آن می باشد که با کمتر شدن عرض دستگاه سبب گردیده تا در جاده های باریک و همچنین در مزرعه ، هنگام کار بین خطوط علوفه آماده پرس به راحتی حرکت نماید.

انواع دستگاه بیلر به سه دسته تقسیم خواهد شد‌:

بیلر با تراکم کم ۵۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم در متر مکعب

بیلر با تراکم متوسط ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم در متر مکعب

بیلر با تراکم زیاد از ۱۵۰ کیلوگرم درمتر مکعب به بالا

یکی از مزیت های بارز انواع دستگاه بیلر هم راستا بودن بیلر با تراکتور می باشد که این امر سبب گردیده تا در جاده های باریک به راحتی عبور نماید و در مزرعه نیز هنگام کار بین خطوط علوفه آماده پرس به راحتی حرکت کند.

از دیگر مزایای غیر قابل چشم پوشی بیلر RSA-SB96 نسبت به نسل قدیمی بیلر های موجود در بازار، استهلاک پایین و نیز سرعت برداشت بالا می باشد، هدف اصلی از تولید این نوع محصول نیز دستیابی به این موارد بوده است که متخصصان شرکت رامش صنعت اراک با تمام تلاش خود سعی کرده اند به این مهم دست پیدا کنند .

شرکت رامش صنعت اراک در زمینه طراحی و تولید بیلر رتبه اول دارد.این شرکت از سال ۱۳۸۶ تاکنون تمامی تجربیات و اطلاعات خود را در بیلر RSA-SB96 به کار برده و از نظرات کاربران و متخصصین در تولیدات خود استفاده های لازم را بعمل آورده تا بتواند محصولی مناسب جهت کار در تمامی شرایط کشاورزی به بازار عرضه نماید تا خریداران محترم، با اطمینان و آسودگی خاطر بیشتری از محصولات این شرکت استفاده نمایند.شرکت رامش صنعت اراک با گذشت سه سال تحقیق و نوآوری در زمینه بیلر RSA-SB96 هم اکنون این محصول را به عرصه تولید رسانده است.

خصوصیات بیلر RSA-SB96:

– سهولت در ترانسپورت دستگاه
– آماده به کار بودن دستگاه
– سهولت در تغذیه
– قدرت مانور بالا
– استهلاک پایین پیکاپ
– بالا بودن عرض برداشت پیکاپ(180 سانتیمتر)
– بالابر هدرولیک پیکات

فواید دستگاه بیلر RSA-SB96

حذف و آماده کار کردن دستگاه در حین کار در مزرعه و جاده

در این مکانیزم بدلیل یکنواخت بودن مسیر خوراک و تراکم میزان ریزش برگ علوفه به حداقل می رسد.

استهلاک پایین دستگاه بخاطر نوع پایین مکانیزم برداشت و تراکم

بخاطر هم راستا بودن سیستم خوراک و کانال تراکم دارای سرعت برداشت بیشتری میباشد

با توجه به اینکه مسیر حرکت تراکتور و بیلر در یک راستا می باشد فاصله بین ردیف های برداشت میتواند به حداقل و به راحتی در بین آنها حرکت کند

شرایط فروش:
– یک سال گارانتی
– ده سال خدمات پس از فروش
– شبکه گسترده فروش قطعات مصرفی در سراسر ایران

بیلر rsa-sb96

بیلر RSA98:

بیلر RSA98 مخصوص صادرات می باشد . می توان به راندمان و سرعت بالای این دستگاه اشاره نمود.

خصوصیات بیلر RSA98

  • بالا بر هیدرولیک پیکاپ
  • سیستم تغذیه با دو چنگک با قابلیت خوراک بالا
  • قدرت مانور بالا
  • انتقال دور پیکاپ زنجیری همراه با کلاچ
  • پیکاپ پنج پر
  • ارسال قطعات مصرفی همراه با دستگاه به سفارش مشتری
  • راه اندازی و آموزش تیم خدمات پس از فروش در هر منطقه
  • مخصوص صادرات
  • ارسال دستگاه بصورت ده تایی با کانتینر به تمامی نقاط جهان
بیلر rsa98

بیلر استوانه ای:

ریزش بسیار کم برگهای علوفه در هنگام بسته بندی . عدم نفوذ هوا و آب به بسته های علوفه که باعث حفظ ارزش غذایی علوفه می شود . سرعت و ظرفیت بسیار بالا در بسته بندی . کاهش تردد تراکتور در مزرعه و جلوگیری از فشردگی خاک . بسته بندب علوفه و کاه در اندازه و فشردگی دلخواه . بسته بندی گیاهان علوفه ای خشن در هر رطوبتی

کاربرد محصول:

بسته بندی انواع علوفه . کاه و گیاهان علوفه ای خشن در هر رطوبتی

برخی از امکانات و قابلیتها انواع دستگاه بیلر مختلف بیلر استوانه ای:

طول 340 سانتیمتر

عرض 224 سانتیمتر

ارتفاع185 سانتیمتر

عرض بردارنده 150 سانتیمتر

توان مورد نیاز 45 اسب بخار

اندازه بسته ها 120*120 سانتیمتر

وزن تقریبی 1550 کیلوگرم

انواع دستگاه بیلر مختلف

انواع دستگاه بیلر مختلف

موارد ایمنی که باید برای استفاده از انواع دستگاه بیلر مختلف رعایت شود!

  1. پیش از شروع عملیات بسته بندی کاه و علوفه با دستگاه بیلر، نکات زیر را در نظر داشته باشید:
  2.  ابتدا موارد ایمنی گفته شده در دفترچه راهنمای دستگاه بیلر خود را به دقت مطالعه نمایید و تمامی علائم روی دستگاه را به خاطر بسپارید.
  3.  توجه کنید که این دستگاه به عنوان نقلیه طراحی نشده است.
  4. در زمان کار، حفاظ‌ ها را در جای خود نصب نمایید.
  5. برای جلوگیری از هر گونه سانحه و یا حادثه‌ ای از لباس‌ های مخصوص استفاده نکنید.
  6. علاوه بر این، برای جلوگیری از کاهش حس شنوایی در زمان کار با دستگاه بیلر، از گوشی ایمنی استفاده کنید.
  7.  در زمان کار، از دست زدن به واحد گره زن در موقع کار خودداری نمایید.
  8.  در زمان کار، به هیچ عنوان به نخ‌ ها، کانال خروجی مواد و دهانه ورودی دست نزنید.
  9. در زمان جا به جایی و کشیدن دستگاه، توجه داشته باشید که سرعت تراکتور نباید از ۲۵ کیلومتر در ساعت بیشتر باشد.
  10. در زمان روشن بودن بیلر، برای بازدید از محورهای انتقال نیرو در فاصله‌ ای مطمئن بایستید و سپس کار بازرسی را انجام دهید.
  11. برای عبور از جاده‌ ها از چراغ‌ ها و علائم خطر مناسب استفاده کرده و دقت کنید که شبرنگ دستگاه نیز همواره سالم و تمیز باشد.

برای خرید کردن و دیدن مشخصات انواع دستگاه بیلر B2Wall – صفحه اصلی

مشتریان میتوانند برای خرید انواع دستگاه بیلر مختلف اقساطی (وام) بیلر به طریق زیر اقدام نمایید:

۱.تقاضا به جهاد کشاورزی شهرستان برای دریافت تسهیلات خرید بیلر

۲.دریافت پیش فاکتور دستگاه بیلر از شرکت ما برای تشکیل پرونده جهت دریافت تسهیلات

۳.معرفی متقاضی دریافت وام کشاورزی از طریق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه به بانک برای دریافت تسهیلات

۴.واریز مبلغ دستگاه بیلر بر اساس مبلغ مندرج در پیش فاکتور ،از طرف بانک عامل به حساب شرکت

۵.ارسال فیش واریزی و آدرس خریدار دستگاه برای ارسال دستگاه به محل خریدار۶.ارسال دستگاه بیلر از محل کارخانه به محل خریدار در کمترین زمان

نوشته های مشابه

‫24 دیدگاه ها

    1. همه ی دستگاه های بیلر خوب هستند
      بستگی به نیاز شما دارد که کدام دستگاه بهتر است
      برای اطلاعات بیشتر به مقاله انواع دستگاه بیلر مختلف مراجعه فرمایید

  1. سپاس‌گزارم. آیا اندازه‌های کوچک آن، قابلیت به کارگیری با تراکتور‌های دستی ۱۰ اسب بخاری را دارند؟

    1. به علت نوسانات دلار قیمت دقیق و ثابتی برای محصولات نیست
      برای اگاهی از قیمت محصولات به قسمت درخواست قیمت در سایت مراجعه کنید 

    1. ۱.تقاضا به جهاد کشاورزی شهرستان برای دریافت تسهیلات خرید بیلر

      ۲.دریافت پیش فاکتور دستگاه بیلر از شرکت ما برای تشکیل پرونده جهت دریافت تسهیلات

      ۳.معرفی متقاضی دریافت وام کشاورزی از طریق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه به بانک برای دریافت تسهیلات

      ۴.واریز مبلغ دستگاه بیلر بر اساس مبلغ مندرج در پیش فاکتور ،از طرف بانک عامل به حساب شرکت

      ۵.ارسال فیش واریزی و آدرس خریدار دستگاه برای ارسال دستگاه به محل خریدار۶.ارسال دستگاه بیلر از محل کارخانه به محل خریدار در کمترین زمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *