انواع کمرشکن باغی و کاربرد آنها

[supsystic-slider id=1 position=”center”]

انواع کمرشکن باغی و کاربرد آنها:

از بزگترین نمونه‌های پیشرفت فناوری در صنعت کشاورزی، می‌توان به ماشین‌ها و ابزارآلات مخصوص در کشاورزی نیز اشاره نمود مانند تراکتور باغی کمرشکن. در این مقاله انواع کمرشکن باغی را بررسی می کنیم .تکنولوژی روزانه گسترش پیدا می کند صنعت کشاورزی و باغداری هم در حال پیشرفت هستند. تراکتور کمرشکن باغی، تراکتورهایی بسیار قوی هستند و موارد استفاده‌ی آن‌ها بسیار بیشتر است. تراکتورهای کمرشکن، عصای دست کشاورزان هستند.

انواع کمرشکن باغی و کاربرد آن در کشاورزی و باغبانی

پیشرفت دانش و تکنولوژی باعث پیشرفت در صنعت کشاورزی و باغبانی نیز شده است. از این رو ابزار و تجهیزات بسیار فراوانی در این زمینه تولید شده که استفاده از این تجهیزات انجام کارهایی از جمله حمل بارهای سنگین و انجام کارهای کشاورزی را برای ما آسان تر نیز کرده است.

به طور کلی انواع کمرشکن‌های باغی و کمرشکن‌های باربری در مدل های مختلف تولید شده است. اگر می خواهید به کار کشاورزی مشغول شوید، بهتر این است که با تکنولوژی ها در این زمینه از مانند کمرشکن باغی نیز بیشتر آشنا بشوید. اگر قصد حمل و نقل بارهای سنگین را دارید و در این کار با مشکل مواجه شدید تنها کافی است به انواع کمرشکن های باربری توجه کنید.

انواع کمرشکن باغی
انواع کمرشکن باغی

تراکتور کمرشکن باغی :

در واقع کمرشکن باغی نوعی تراکتوری است مجهز به قابلیت اجرای کارهای عمرانی در باغ ها . به طوری که کمرشکن باغی را به نام ادوات تراکتور باغی کمرشکن می شناسند. بعضی از انواع کمرشکن باغی که اندازه کوچکی نیز دارند، کاربردهای مختلفی مانند شهرسازی، معابر کوچک و باریک دارند. کمرشکن باغی در صنعت کشاورزی، باغ ها و گلخانه ها نیز کاربردهای قابل توجهی دارد و قادر به جابه جایی اجسام با وزن 350 کیلوگرم است. بعضی از تجهیزات و ابزارها کشاورزی همچون گاو آهن، روتیواتور، موور بشقابی، صاف کن، مته چاله کن، کولتیواتور، تریلی و … را می توان به مال بند عقب انواع کمرشکن باغی نصب کرد.

انواع کمرشکن باغی

کمرشکن 4 محور :

انواع کمرشکن های 4 محور می توانند بارهایی با طول و عرض زیادی را جا به جا کنند . امروزه برای ساخت کمرشکن 4 محور از روش های جدید جوشکاری استفاده نیز شده است. همچنین از آنجا که استحکام فلزات به کار رفته در ساخت این دستگاه بالا است، این قابلیت ها در کمرشکن 4 محور وجود دارد.

کمرشکن باربری :

کمرشکن باربری که به آن تریلر کمرشکن نیز گفته میشود، نوعی کامیون است که در وزن های مختلف تولید و شده است. این کمرشکن ها برای جابه جایی بارهای سنگین جاده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

کمرشکن باربری جابه جایی برخی از وسایل با وزن و حجم زیادمانند خودروها باید با استفاده از وسایل نقلیه مخصوص انجام گیرد.

ویژگی های تریلی کمرشکن :

این نوع از ماشین آلات کشاورزی ویژگی های مختلفی دارند که برای اینکه بهترین خرید تراکتور کمرشکن را داشته باشیم، بهتر است که موارد زیر را قبل از خرید تراکتور کمر شکن بررسی کنیم :

  • کل طول عرشه یا همان کف بارگیر
  • سایز و تعداد رینگ و لاستیک ها
  • چند محور بودن
  • سیستم ترمزبندی
  • سیستم برق
  • طول و عرض
  • میل ریش
  • پایه توقف
  • ظرفیت
  • شاسی
  • وزن

کاربرد تراکتور باغی کمرشکن

یکی از مهم‌ترین کاربردهای تراکتور کمرشکن، این است که می‌توان سایر ادوات کشاورزی و باغی را به آنان متصل کرد. مثال، ادواتی چون گاوآهن، چاله‌کن، سمپاش، کمباین، صاف‌کن و… به علاوه، از این نوع تراکتور می‌توان برای شخم زدن، کرت‌کنی، یدک‌کشی و حتی پاروکردن برف هم استفاده کرد. خلاصه اینکه در یک کلام، امر فلاحت و زراعت و باغبانی را می‌توان تا چندین برابر آسان‌تر کرد.

گذشته از آن، کار باغداری و کشاورزی، نیازمند جابه‌جایی بارهای سنگین و گاهی اوقات حجم‌های بزرگ و ثقیل است. یکی دیگر از کاربردهای مهم تراکتور باغی، درست در همین موضوع بوده است. با اتصال یدک‌کش به این تراکتورها، می‌توان تا وزنی حدود 350 کیلوگرم را به کمک آن‌ها حرکت داد.

برای مشاهده مقاله کاربرد تراکتور باغی کمرشکن کلیک کنید

گاو آهن چیست؟

گاوآهن یکی از ابزارهای خاکورزی استکه برای کندن، بریدن، شکستن لایه خاک و برگرداندن آن مورد استفاده قرار می گیرد.

امتیاز کاربر: 0.55 ( 2 نتایج)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *