اینورتر های فندکی

[supsystic-slider id=1 position=”center”]

اینورتر های فندکی ماشین یکی از پر استفاده ترین وسایل در خودرو شما هستند،یا استفاده از این اینورتر ها می توانید برق 12 ولتی ماشین را به برق 120 ولتی تبدیل کنید و وسایل برقی را به راحت ترین روش ممکن در سفر یا بیرون از خانه و یا در هر ماکن که به برق 120 ولتی (برق شهری) دسترسی ندارید با یک دستگاه کوچک(اینورتر فندکی) این تبدیل را انجام دهید.

اینورتر های فندکی چیستند؟

اینورتر فندکی خودرو یک دستگاه الکترونیکی کوچک است که برای تبدیل جریان مستقیم الکتریکی خروجی از باتری خودرو به جریان متناوب طراحی شده است که می تواند برای تامین انرژی وسایلی مانند تلفن های همراه و سایر دستگاه های کوچک استفاده شود. بیشتر اینورترها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در فندک خودرو قرار بگیرند، فندکی که در بیشتر خودروها روی کنسول کنترل قرار می‌گیرد و دسترسی آسان به باتری را فراهم می‌کند.

اینورترها به نوبه خود معمولاً به سیم‌های شارژ یا کابل‌هایی که برای دستگاه‌های خاص، به ویژه تلفن‌ها یا رایانه‌های کوچک طراحی شده‌اند، متصل می‌شوند. از نظر تئوری، تقریباً هر دستگاهی را می توان از باتری ماشین تغذیه کرد، اما بیشتر اینورترها فقط برای استفاده های کوچک و گاه به گاه در نظر گرفته شده اند. برق رسانی به دستگاه های بزرگ یا استفاده از شارژ برای مدت طولانی می تواند باتری را تخلیه کند و بر انرژی دریافتی خود خودرو تأثیر بگذارد. آپشن‌های بزرگ‌تر و دائمی‌تر ممکن است مستقیماً روی باتری نصب شوند و به خودرو متصل شوند، اگرچه نصب و راه اندازی این آپشن ها به تخصص زیادی نیاز دارد.

اینورتر های فندکی

یک اینورتر فندکی ماشین چگونه کار می کند؟

اینورترفندکی خودرو یک ترانسفورماتور الکتریکی است که جریان مستقیم 12 ولت (DC) را گرفته و آن را به جریان متناوب 120 ولت (AC)تغییر می دهد. این به شما امکان می دهد دستگاه های الکتریکی کوچکی را که معمولاً به یک پریز دیواری وصل می کنید، راه اندازی کنید.

مزایا و معایب اینورتر های فندکی چیستند؟

مزایا

راحت و آسان برای استفاده، دو سوکت برق 110 ولت / پورت USB، طراحی جمع و جور، کیفیت ساخت جامد، ویژگی های محافظ داخلی

معایب

برای وسایل سنگین تر به اندازه کافی قدرتمند نیست، فیوز داخلی به راحتی قابل تعویض نیست.

آیا همه دستگاه های کوچک برقی روی اینورتر فندکی کار خواهند کرد؟

این بستگی به نوع اینورتر شما دارد. دو نوع اینورتر قدرت وجود دارد: “موج سینوسی اصلاح شده” و “موج سینوسی خالص”. اینورترهای موج سینوسی اصلاح شده، که ارزان تر و رایج تر هستند، برای حدود 90 درصد دستگاه های کوچک کار می کنند. این نوع برخی از ابزارهای قابل شارژ با باتری را شارژ نمی‌کند و می‌تواند باعث ایجاد تداخل در برخی از صفحه‌های کامپیوتر و چاپگرها شود. ما چندین کامپیوتر لپ تاپ را روی اینورترهای موج سینوسی اصلاح شده امتحان کردیم و آنها به خوبی کار کردند. اما از آنجایی که رایانه ها گران هستند، قبل از وصل کردن آن با سازنده آن را بررسی کنید.

اینورترهای موج سینوسی خالص گران‌تر دارای همان برق متناوب با کیفیتی هستند که به یک پریز خانگی عرضه می‌شود. آنها برق تمام وسایل کوچک را تامین می کنند به شرطی که در توان سوکت فندکی و اینورتر شما باشند.

چه دستگاه هایی را می توانم با اینورتر فندکی راه اندازی کنم؟

توان خروجی اینورتر به اندازه فیوز پریز برق خودرو یا سوکت فندک در مورد ما محدود است. به عنوان مثال، یک سوکت فندکی 12 ولتی فیوز شده 10 آمپر، تقریباً 1 آمپر 120 ولت(AC)یا حدود 120 وات را با خیال راحت تغذیه می کند. (فرمول زیر را ببینید.) یک سوکت 15 آمپری 1.5 آمپر 120 ولت متناوب (حدود 150 تا 180 وات) و یک 20 آمپر حدود 2 آمپر (حدود 200 تا 225 وات) را تغذیه می کند.

برای مشاهده اندازه فیوز سوکت فندک خود، دفترچه راهنمای مالک خودرو خود را بررسی کنید. اکثر خودروها حدود 15 آمپر هستند، اما بسیاری از SUV ها و کامیون های بزرگتر دارای سوکت 20 آمپر هستند. به طور کلی، یک مته کوچک یا 13 اینچی. با یک اینورتر 200 واتی که به سوکت فندکی وصل شده است،راه اندازی تلویزیون حداکثر چیزی است که می توانید از پریز انتظار داشته باشید.

فرمول: آمپر x ولت = وات

آمپر دستگاه را در صفحه مشخصات چک کنید و در 120 ضرب کنید تا وات دریافت کنید. به عنوان مثال یک دستگاه 2 آمپری 240 وات مصرف می کند.

توجه: وات واقعی به دلیل ناکارآمدی اینورتر و دستگاه ها متفاوت است

دستگاهوات (توان مصرفی)
لپ تاپ50-75 وات
دی وی دی پلیر35
رادیو AM/FM5-9 وات
تلویزیون 13 اینچی200 وات
تلفن همراه10 وات

آیا نگرانی های دیگری در مورد اینورترهای فندکی وجود دارد؟

اتصال به باتری

هنگام اتصال مستقیم اینورتر به باتری احتیاط کنید. هنگام برقراری اتصالات، دستگاه را خاموش کنید. اینورتر را از حرارت موتور دور نگه دارید و سیم ها را از فن رادیاتور دور نگه دارید.

بله، اینورترها گرما تولید می کنند و نیاز به تهویه دارند. بسیاری از اینورترها دارای فن های داخلی هستند که به نوبه خود برای خنک نگه داشتن خود برق مصرف می کنند. به طور کلی، اینورترها در دمای بالای 90 درجه فارنهایت خوب کار نمی کنند. اینورترها همچنین می توانند باتری شما را به سرعت تخلیه کنند، مگر اینکه موتور شما کار کند و باتری شما را شارژ کند.

 اکثر اینورترها زمانی که منبع تغذیه کاهش یافته را احساس می کنند، زنگ هشدار صوتی دارند، اما ممکن است به نفع شما باشد که یک واحد کمی گرانتر بخرید که وقتی احساس می کند باتری کم است، خاموش می شود. دستگاه‌های کوچکی را که به اینورتر وصل شده‌اند، بیش از یک ساعت بدون استارت زدن خودرو و شارژ باتری، کار نکنید. می توانید اینورتر خروجی توان بزرگتر را مستقیماً به باتری وسیله نقلیه خود وصل کنید. با این حال، باتری و سیستم شارژ باید بتوانند با مصرف انرژی سنگین هماهنگ باشند. اگر قصد استفاده از اینورترهای بزرگ را دارید، با یک متخصص برق خودرو مشورت کنید.

قیمت اینورترها چقدر است؟

انتظار می رود برای یک اینورتر موج اصلاح شده استاندارد 200 وات حدود 1 الی 4 میلیون تومان و برای یک اینورتر موج سینوسی خالص حدود 5 الی 10 میلیون تومان بپردازید. صادقانه بگویم، این هزینه اضافی برای یک اینورتر موج سینوسی خالص برای یک کاربر معمولی به سختی قابل توجیه است. اگر مطمئن نیستید که دستگاه کوچک شما می تواند یک اینورتر موج سینوسی اصلاح شده را اداره کند.

دستگاهی را بخرید که دوشاخه فندکی 12 ولتی خودش را دارد که به سادگی آن را بدون اینورتر به سوکت فندک وصل می کنید. بسیاری از دستگاه های الکترونیکی که اکنون فروخته می شوند برای راحتی مصرف کنندگان در داخل و خارج از خانه طراحی شده اند و دارای دوشاخه AC و همچنین دوشاخه فندک هستند.

معرفی برند های مختلف اینورتر های فندکی و بررسی مدل های مختلف

در این بخش به معرفی برند های پر طرفدار اینورتر های فندکی و بررسی مدل های محبوب این اینورتر ها میپردازیم

شرکت DEWALT  

لوگو شرکت dewalt

این کمپانی در سال 1923 توسط ریموند دیوالت تاسیس شد، این کمپانی در حوزه تولید انواع وسایل برقی صنعتی ابزار های دستی مانند چکش و اره دستی فعالیت دارد همچنین این کمپانی تمام وسایل جانبی دستگاه هایی را که تولید می کند را نیز فراهم می کند،اینورتر های فندکی این کمپانی از پر طرفدار ترین اینورتر های فندکی در خاورمیانه هستند.

شرکت COBRA

لوگو شرکت cobra

شرکت Cobra Electronics محصولات الکترونیکی مصرفی مانند تلفن‌های بی‌سیم، منشی تلفنی، رادیوهای باند شهروندی و استریو خودرو و اینورتر های برق و اینورتر های فندکی را طراحی و به بازار عرضه می‌کند. محصولات آن طبق مشخصات تولید کنندگان در شرق آسیا ساخته شده است.

کبرا با نام Dynascan در سال 1961 توسط مهندس الکترونیک کارل کورن، که به عنوان رئیس جمهور خدمت می کرد، و ساموئل هوربرگ، که مدیر ارشد مالی شد، تاسیس شد. این دو از سال 1947 در زمینه الکترونیک با هم کار کرده بودند و در سال 1954 شرکت دیگری را تشکیل دادند. Dynascan در ابتدا تجهیزات تست الکترونیکی مانند اسیلوسکوپ و تجهیزات تست تلویزیون را فروخت. به زودی طیف محدودی از ابزارهای کنترل از راه دور کنترل مواد را با نام تجاری Telemotive اضافه کرد. آنها برای کار با جرثقیل های مورد استفاده در معدن، ساخت و ساز و حمل و نقل استفاده می شدند.

شرکت TRIPPLITE

لوگو شرکت tripp lite

Tripp Lite یک تولید کننده آمریکایی حفاظت برق و اتصال دستگاه های الکتریکی است. این شرکت در سال 1922 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در شیکاگو، ایلینوی است. این شرکت بیش از 450 کارمند دارد و در بیش از 80 کشور در سراسر جهان حضور دارد. Tripp Lite انواع مختلفی از محصولات را تولید می کند، از جمله سیستم های UPS، باتری های جایگزین UPS،اینورتر های برق،اینورتر های فندکی، محافظ های برق، کابل ها و کانکتورهای برق، اینورترهای برق، سوئیچ های KVM، نوارهای برق، PDU ها، رک ها و سیستم های خنک کننده رک، نرم افزار مدیریت انرژی، لوازم جانبی لپ تاپ و راه حل های صوتی/تصویری. buzzword Tripp Lite  دارای گواهینامه ISO 9001 است.

شرکت wagan tech

لوگو شرکت wagan tech

این شرکت آمریکایی در سال 1983 میلادی تاسیس شد،از همان اول تمرکز خود را بر روی وسایل برقی و اینورتر ها ی برق گذاشته بود،این شرکت نیز در تولید و ارائه اینورتر های فندکی حرفی برای گفتن دارد و اینورتر های فندکی تولید این شرکت هم کیفیت مناسبی دارند و هم قیمت های مناسبی دارند.

شرکت goWise power

لوگو شرکت goWise

این شرکت یک شرکت دو رگه آمریکایی،چینی است که در زمینه تولید ابزار آلات صنعتی و اینورتر های فندکی و وسایل برقی دیگر و نیز سیستم های UPS فعالیت دارد،اینورتر های فندکی این شرکت نیز دارای کیفیت مناسبی هستند ولی در باره قیمت این دستگاه ها اطلاعاتی در دسترس ما نیست.

شرکت Stanley

لوگو شرکت stanley

Stanley  در سال 1843 تاسیس شد، که در اصل یک شرکت تولید سخت افزار پیچ و مهره و درب واقع در بریتانیای جدید بود.

شرکت Rule and Level Stanley در سال 1857 توسط پسر عموی فردریک ترنت استنلی، هنری استنلی، همچنین در بریتانیای جدید تأسیس شد. در سال 1920، این شرکت با Stanley  ادغام شد و به عنوان بخش ابزار دستی خود به فعالیت خود ادامه داد.

در حدود سال 1937، استنلی شرکت بریتانیایی J. A. Chapman را که یک تولیدکننده انگلیسی ابزارهای نجاری و سایر اقلام (از جمله سرنیزه در طول جنگ جهانی اول) بود که قبلاً در شفیلد واقع شده بود، از نورمن نیل خریداری کرد. این به استنلی کمک کرد تا وارد بازار بریتانیا شود.

این شرکت نیز در تولید وسایل برقی – صنعتی نیز فعالیت دارد،اینورتر های فندکی این کمپانی جزو محبوب ترین دستگاه های تولیدی این شرکت است.

معرفی اینورتر های فندکی پر متقاضی

در این بخش از مقاله به معرفی مدل های پر طرفدار در خاورمیانه و آسیا می پردازیم،این مدل ها در زمان معرفی خود فروش خیلی خوبی داشته اند و با استقبال خوبی مواجه شده اند.

اینورتر فندکی tripp lite مدل PV 150 USB

این مدل از اینورتر های فندکی تریپ لایت با کیفیت خوبی ارائه می شود،قیمت این اینورتر فندکی در بازار آمریکا قیمتی حدود 50 دلار دارد (اما این قیمت در کشور های مختلف متغییر است).

این اینورتر فندکی با سایز کوچکی که دارد قابلیت قرار گیری در کنسول همه خودرو ها را دارد و نیاز به فضای آنچنانی برای،وزن این دستگاه هم بسیار نا چیز است و با وزن 250 گرمی که دارد به راحتی قابل حمل است.

این اینورتر فندکی تریپ لایت دارای یک پریز برق با توان ارائه 120 ولت و دارای دو پورت USB مناسب برای شارژ دو دستگاه به صورت همزمان ،این اینورتر فندکی با ورودی 12 ولتی که دارد می تواند از باتری خودرو شما تغذیه کند و برق مورد نیاز شما را تولید کند.

از خصوصیات این اینورتر فندکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برق باتری 12 ولت DC را به برق AC استاندارد 120 ولت تبدیل می کند.

تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها، تبلت ها، واحدهای GPS،تلویزیون های قابل حمل، پخش کننده های DVD، پخش کننده های MP3 و سایر لوازم الکترونیکی را اجرا می کند.

دارای خروجی NEMA 5-15R و پورت های شارژ USB 2.1a و 1.0a.

خروجی 150 وات (پیوسته)؛ 300 وات (پیک).

سیستم خنک کننده فنی که دارد دما داخلی اینورتر فندکی را کاهش می دهد و باعث بازدهی و طول عمر اینورتر می شود.

اینورتر فندکی tripp lite مدل PV 150 USB

اینورتر فندکی DEWALAT مدل  DXAEPI140

 این اینورتر فندکی از شرکت آمریکایی دیوالت با کیفیت خوبی که دارد در زمان عرضه همه حاضران را تحت تاثیر قرار داد،این اینورتر با ورودی 12 ولتی و خروجی 120 ولتی گزینه خوبی برای استفاده در خودرو های سبک و سدان است،این اینورتر فندکی نیز با وزن و اندازه مناسبی که دارد قابلیت قرار گیری در کنسوول هی کوچک را نیز به راحتی دارد.

این اینورتر فندکی دارای خروجی 120 ولتی  و دو پورت usb است که این قابلیت را به شما می دهد برق مورد نیاز 2 دستگاه کوچک مثل تلفن همراه و یک دستگاهی که با جریان 120 ولتی به کار می افتد را  تامین کنید.

از ویژگی های این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اینورتر برق 140 وات برقی را ارائه می دهد که می توانید با استفاده از یک پریز برق متناوب 120 ولتی و دو پورت شارژ USB 3.1 آمپری آن را منتقل کنید.

به دوشاخه DC وسیله نقلیه خود (فندک) وصل کنید و دستگاه های خود را به اینورتر برق وصل کنید. ایده آل برای شارژ وسایل الکترونیکی کوچک مانند تلفن همراه،لپ تاپ و سایر دستگاه های الکترونیکی

دارای طراحی بدون فن، بدون صدا و ولتاژ پایین با خاموش شدن خودکار. باتری وسیله نقلیه شما را خالی نمی کند.

شامل یک کیت نصب برای قرار دادن مکان مناسب است که هنگام رانندگی حرکت نمی کند. اینورتر برق 140 واتی 1.16 آمپر برق AC را در حال حرکت فراهم می کند.

اینورتر فندکی DEWALAT مدل  DXAEPI140

اینورتر فندکی tripp lite  مدل 200W + USB/Cup-Holder

این مدل اینورتر فندکی بسیار کارآمد و کوچک است شما می توانید از آن در خودروهای سبک و سنگین استفاده کنید،توانایی تولید قدرت تا 200 وات را دارد ،این اینورتر فندکی دارای دو پریز 120 ولتی و دو درگاه usb  که برای شارژ کردن باتری موبایل می توانید از آن استفاده کنید،وزن این دستگاه حدود 500 گرم است ،این اینورتر فندکی شکل لیوانی دارد و می توانید به راحتی در جا لیوانی کنسول خودرو خود قرار دهید.

 از ویژگی های این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تبدیل برق 12 ولت DC به برق متناوب 120 ولت: اینورتر برق خودرو 200 وات با دو پریز برق متناوب و دو پورت USB حداکثر توان 400 وات را فراهم می کند، عالی برای شارژ لپ تاپ، تبلت، نبولایزر، کنسول بازی، کیندل، تلویزیون، پخش کننده دی وی دی ، چراغ ها، iPad و موارد دیگر

شارژ سریع و همه کاره: علاوه بر دو پریز برق متناوب، اینورتر خودرو PV200USB همچنین دارای 2 پورت شارژ USB (2.1A و 1A) برای شارژ چند منظوره وسیله نقلیه شما می باشد.این برای شارژ دستگاه های کم مصرف مانند تلفن، تبلت، طراحی شده است. رایانه های شخصی و باتری های استاندارد لیتیوم یونی و سایر باتری ها. فیوزها در حالت عادی یا حداکثر بار منفجر نمی شوند

طراحی جا فنجان راحت: به خوبی در جا لیوان وسیله نقلیه شما قرار می گیرد و برای استفاده در ماشین در تعطیلات، سفرهای کاری و کمپینگ ایده آل است. سوکت فندکی 12 ولت به این معنی است که اینورتر فندکی را می توان تقریباً به هر وسیله نقلیه ای وصل کرد.

ویژگی های ایمنی ممتاز: فیوز داخلی 20 آمپر برای محافظت از دستگاه شما. طراحی شارژ ایمن محافظت در برابر گرمای بیش از حد، شارژ کم و بیش از حد ولتاژ، اتصال کوتاه، اضافه بار و شارژ بیش از حد را فراهم می کند.

محفظه بادوام محافظت پیشرفته ای در برابر سقوط و ضربه ایجاد می کند. فن خنک کننده یکپارچه به کاهش گرما و جلوگیری از کمبود کمک می کند.

اینورتر فندکی tripp lite  مدل 200W + USB/Cup-Holder

اینورتر فندکی tripp lite  مدل PV375

اینورتر فندکی خوش ساخت و سبک و کوچکی که تقریبا در تمام خودرو ها قابل استفاده است،این مدل با سایز کوچک و وزن 1 کیلوگرمی خود اینورتر فندکی سبکی با قابلیت های مناسب برای یک نفر است ،این اینورتر دارای دو پریز که توانایی خروجی 120 ولتی را دارند و یک کلید برای خاموش و روشن کردن این اینورتر فندکی است

از ویژگی های این اینورتر فندکی tripp lite  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایمن برای تجهیزات و باتری ها

برای جلوگیری از آسیب رساندن به اینورتر و تجهیزات متصل، PV375 به طور خودکار در صورت تشخیص اضافه بار در خروجی های اینورتر خاموش می شود. حفاظت اضافی اضافه بار توسط یک فیوز خودرو قابل تعویض 40 آمپر ارائه می شود. ویژگی خاموش شدن خودکار باتری کم از تخلیه بیش از حد باتری جلوگیری می کند و تضمین می کند که همیشه نیروی کافی برای راه اندازی وسیله نقلیه خود در دسترس خواهید داشت. یک هشدار صوتی دو کاره به شما هشدار می دهد که وضعیت اضافه بار یا وضعیت ولتاژ ورودی DC پایین (10.5 ولت یا کمتر) وجود دارد.

قدرت قابل حمل و طراحی فشرده

PV375 به طور موثر برق DC را از باتری خودرو به برق 120 ولت متناوب برای هر نوع تجهیزاتی، از ابزارهای برقی با باتری گرفته تا رایانه ها، پخش کننده های موسیقی و تلفن های همراه تبدیل می کند. PV375 برق خروجی AC ایمن و پایدار را برای کمک به تجهیزات متصل در بهترین عملکرد خود فراهم می کند.

PV375  وات برق مداوم به تجهیزات شما و حداکثر 600 وات برق لحظه ای در صورت نیاز به یک انفجار کوتاه ارائه می دهد. این برای اجرا و شارژ اکثر تجهیزاتی که معمولاً در اتومبیل استفاده می‌شوند، از جمله رایانه‌ها، تلفن‌های همراه و پخش‌کننده‌های موسیقی قابل حمل کافی است.

اینورتر فندکی tripp lite  مدل PV375

اینورتر فندکی Stanley مدل FATMAX PCI140

این اینورتر فندکی از شرکت انگلستانی STANLEY یکی از پر طرفدار ترین اینورتر های لیست ما است.

این اینورتر اندازه ایی حدود یک گوشی هوشمند دارد و نیاز به فضاری آنچنانی ندارد،وزن این دستگاه 500 گرم است که جزو اینورتر های فندکی سبک حساب می آید،این اینورتر فندکی در زمان عرضه با استقبال خوبی رو به رو شد.

از ویژگی های به خصوص این اینورتر فندکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اینورتر قابل حمل سبک وزن با توان 140 واتی را از طریق یک پریز برق 120 ولت متناوب و 2 پورت شارژ USB ارائه می کند.

به دوشاخه DC وسیله نقلیه خود (فندک) وصل کنید و دستگاه های خود را به اینورتر برق وصل کنید. ایده آل برای شارژ وسایل الکترونیکی کوچک مانند تلفن همراه، رایانه لوحی و سایر دستگاه های الکترونیکی

دارای طراحی بدون فن، بدون صدا و ولتاژ پایین با خاموش شدن خودکار. باتری وسیله نقلیه شما را خالی نمی کند و شما می توانید به آن اعتماد کنید.

شامل یک کیت نصب برای قرار دادن مکان مناسب است که هنگام رانندگی حرکت نمی کند. اینورتر برق روی پایه کلیک می کند و در جای خود قفل می شود و دارای دکمه فشاری است.

اینورتر فندکی Stanley مدل FATMAX PCI140

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *