تسمه جغجغه چیست2

[supsystic-slider id=1 position=”center”]

تسمه جغجغه چیست : حمل بارهای سنگین و جابجایی آن‌ها همیشه از موضوعاتی بوده که بشر از زمان‌ها گذشته تا به امروز برای انجام آن از روش‌های مختلفی استفاده کرده تا کمترین نیروی لازم را به کار گیرد. یکی از وسایل کاربردی که به منظور بالا بردن بار و قرار دادن آن روی وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد، تسمه جغجغه است که در انواع مختلفی تولید شده تا هرکس بتواند با توجه به نیاز و نوع کاربرد خود از آن استفاده کند.

مناسب برای:
تمامی خودروها، وانت پیکان، وانت زامیاد
تسمه بستن و محکم کردن لوازم به ویژه در باربند انواع خودروهای دودیفرانسیل
مناسب برای وانت بار ها

تسمه جغجغه ای وسیله ای است که جهت مهار و فیکس کردن بار در حین حرکت وسایل حمل و نقل استفاده می شود. این ابزار جزو ابزار لیفتینگ بار نیست. این وسیله دارای دو قسمت است: یک رول تسمه ای از نوع تسمه تخت و یک دسته جغجغه ای. این وسیله در وانت بار ها یا تریلر ها بیشترین کاربرد را دارد.

نمونه تسمه جغجغه
عرض تسمه 5سانت جغجغه عالی وقوی مناسب برای تمام خودروهاساخت کشور ترکیه جنس مرغوب و با کیفیت بالاقدرت بالا در مهارمتراژ : 10 مترعرض : 5 سانتی مترتسمه‌های جغجغه جایگزینی بسیار مناسب برای سیم بکسل و زنجیرهای باری هستندجنس این تسمه ها  از پلی استر میباشد و پلی استر که دارای مقاومت زیاد و همچنین انعطاف پذیریه بالا است این ویژگی باعث می‌شود .
که به اجسام حساس و ظریف آسیب و خراشی وارد نکند.. از نمونه‌های بارز استفاده تسمه جغجه می‌توان به کار گیری این تسمه‌های باری در حمل و باربری در قایق، کشتی و هواپیما اشاره کرد.لازم به ذکر است که طول این وسیله ده متر بوده و عرض آن نیز از پنج سانت به بالا می باشد. در واقع استفاده از این نوع تسمه ها به نوعی باعث کاهش زمان بارگیری و محکم کردن بار موقع جابه جایی می شود. همچنین با انتخاب و استفاده از این وسیله ضریب اطمینان بار به طور چشمگیری بالا می رود. لازم به ذکر است .
که این وسیله در بین عموم با نام های آسان بند و تسمه باربندی و تسمه حمل بار نیز شناخته شده است.
به نوعی می توان گفت این وسیله نقش بسیار مهمی را در ثابت کردن بار بر روی انواع وسلیه نقلیه در هنگام حرکت مانند موتور، وانت، تریلر و … ایفا می کند. از طرفی از تسمه جغجغه جهت مهار کردن بار داخل اتاق ماشین و روی باربند استفاده می کنند. این وسیله برای سفرهای کمپینگ و آفرود به خصوص در باربند انواع ماشین های دو دیفرانسیل بهترین گزینه محسوب می شود جغجغه  بهترین گزینه جهت مهار نمودن بار بر روی وسایل نقلیه باری به شمار می آید.لازم به ذکر است که طول این وسیله ده متر بوده و عرض آن نیز از پنج سانت به بالا می باشد. در واقع استفاده از این نوع تسمه ها به نوعی باعث کاهش زمان بارگیری و محکم کردن بار موقع جابه جایی می شود. همچنین با انتخاب و استفاده از این وسیله ضریب اطمینان بار به طور چشمگیری بالا می رود.
لازم به ذکر است که این وسیله در بین عموم با نام های آسان بند و تسمه باربندی و تسمه حمل بار نیز شناخته شده است. به نوعی می توان گفت این وسیله نقش بسیار مهمی را در ثابت کردن بار بر روی انواع وسلیه نقلیه در هنگام حرکت مانند موتور، وانت، تریلر و … ایفا می کند.
از طرفی از تسمه جغجغه جهت مهار کردن بار داخل اتاق ماشین و روی باربند استفاده می کنند. این وسیله برای سفرهای کمپینگ و آفرود به خصوص در باربند انواع ماشین های دو دیفرانسیل بهترین گزینه محسوب می شود.نکات مثبت و مقایسه تسمه حمل بار با سایر تجهیزات باربری:1-تسمه حمل بار در مقایسه با سایر تجهیزات باربری آسیب کمتری بار هایی که دارای رنگ با پولیش شده اند وارد میکند2-تسمه های حمل بار مناسب جابجایی اجسام شکستنی هستند3-مناسب برای جابجایی قطعات از پیش ساخته شده و تزئینی سنگی هستند به دلیل اینکه الیاف استفاده شده در تسمه حمل بار پارچه از جنس پلی استیر هستند و آسیبی به دلیل نرم بودن و انعطاف پذیری وارد نمیکنن4-از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند5-پوسیده نمیشوند و دربرابر پوسیدگی مقاوم اند.

تسمه جغجغه

تسمه جغجغه در واقع یک ابزار صنعتی بسیار کارامد می باشد که از آن چه در بسته بندی، نگهداری بار در شرایط مشخص و یا در افزایش تنش اتصال استفاده می شود.

 تسمه جغجغه دارای دو بخش اصلی می باشد که یکی نقش اتصال به بار را ایفا می کند و دیگری نقش کشنده یا افزایش دهنده تنش اتصال را دارد. تسمه جغجغه با تناژ و قابلیت های لیفتینگ مختلفی تولید و عرضه می شود و اغلب دارای تسمه حمل بار به طول 10 متر می باشد. بازرگانی آرشام بکسل عرضه کننده تسمه جغجغه در تناژ مختلف با برند های مختلف می باشد.

تسمه جغجغه چیست

تسمه جغجغه دارای مکانیزم کاری ساده می می باشد و با گرداندن اهرم جغجغه در یک سیم موجب کشش و جمع شدن تسمه بار در یک طرف و افزایش تنش اتصال می شود. با گرداندن اهرم تسمه جغجغه در طرف دیگر بصورت آزاد و غیر درگیر با تسمه عمل کرده و در واقع تنها در گردش اهرم در یک طرف است که درگیری با تسمه صورت می پذیرد. تسمه جغجغه تحت نام تسمه باربندی نیز مورد استفاده قرار می گیرد چرا که کاربری اصلی آن در ثابت نگهداشتن بار در شرایط خاص می باشد. تسمه بار بکار گرفته شده

در ساختار تسمه جغجغه از نوع تسمه های متری می باشد که در یک طرف از طریق یک قلاب دو سر و در طرف جغجغه بصورت یک حلقه اسلینگ طراحی می شود. اتصال حلقه اسلینگ  تسمه حمل باربه تسمه جغجغه ازطریق یک پیچ شش گوش و با باز شدن و عبور پیچ از داخل حلقه اسلینگ و بسته شدن مجدد آن صورت می پذیرد.

تسمه جغجغه 4.5 متری با تسمه سبز 2 تن

تسمه جغجغه 4.5 متری با تسمه سبز 2 تن که البته در متراژ 10 متری نیز عرضه می گردد قابلیت مناسبی برای اتصال بارهای غیر فولادی با وزن متوسط چه برای کاربری های صنعتی وچه کاربری های غیر صنعتی دارد. استفاده از تسمه جغجغه 4.5 متری با تسمه سبز 2 تن که گاهی

از تسمه تک لا و در برخی موارد از تسمه تخت 2 لا استفاده می کند با توجه به جنس پلی استر سخت و مناسب با مقاومت سایشی مناسبی که در برخورد و بر اثر سایش با اجسام زبر دارد سبب طول عمر بالای کاری این ابزار صنعتی شده است. در خرید تسمه جغجغه تعیین میزان بار وارده و تنش های کششی مد نظر برای کاربری سبب انتخاب درست این ابزار می گردد.


تسمه جغجغه

تسمه جغجغه چیست

انواع تسمه شیاری:

  • PH
  • PJ
  • PK
  • PL
  • PM

کاربرد تسمه:

تسمه‌های شیاری درسایزهای مختلف و ضخامت‌های متنوع طراحی و تولید می‌شوند، قطعاً کاربردهای گسترده خواهند داشت. در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، صنایع غذایی، صنایع دارویی،صنایع نفت و گاز این تسمه شیاری در بسیاری از دستگاه‌ها می‌تواند موثر واقع شود.

حمل بارهای سنگین و جابجایی آن‌ها همیشه از موضوعاتی بوده که بشر از زمان‌ها گذشته تا به امروز برای انجام آن از روش‌های مختلفی استفاده کرده تا کمترین نیروی لازم را به کار گیرد. یکی از وسایل کاربردی که به منظور بالا بردن بار و قرار دادن آن روی وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد، تسمه جغجغه است که در انواع مختلفی تولید شده تا هرکس بتواند با توجه به نیاز و نوع کاربرد خود از آن استفاده کند.

تسمه جغجغه بهترین گزینه جهت مهار نمودن بار بر روی وسایل نقلیه باری به شمار می آید.

تسمه جغجغه ای وسیله ای است که جهت مهار و فیکس کردن بار در حین حرکت وسایل حمل و نقل استفاده می شود. این ابزار جزو ابزار لیفتینگ بار نیست. این وسیله دارای دو قسمت است: یک رول تسمه ای از نوع تسمه تخت و یک دسته جغجغه ای. این وسیله در وانت بار ها یا تریلر ها بیشترین کاربرد را دارد.

مشخصات تسمه جغجغه

تسمه‌ جغجغه جایگزینی بسیار مناسب برای سیم بکسل و زنجیرهای باری هستندجنس این تسمه ها از پلی استر میباشد و پلی استر که دارای مقاومت زیاد و همچنین انعطاف پذیریه بالا است این ویژگی باعث می‌شود که به اجسام حساس و ظریف آسیب و خراشی وارد نکند.. از نمونه‌های بارز استفاده تسمه جغجغه می‌توان به کار گیری این تسمه‌های باری در حمل و باربری در قایق، کشتی و هواپیما اشاره کرد.

لازم به ذکر است که طول تسمه جغجغه ده متر بوده و عرض آن نیز از پنج سانت به بالا می باشد. در واقع استفاده از این نوع تسمه جغجغه به نوعی باعث کاهش زمان بارگیری و محکم کردن بار موقع جابه جایی می شود. همچنین با انتخاب و استفاده از این وسیله ضریب اطمینان بار به طور چشمگیری بالا می رود. لازم به ذکر است که این وسیله در بین عموم با نام های آسان بند و تسمه باربندی و تسمه حمل بار نیز شناخته شده است. به نوعی می توان گفت این وسیله نقش بسیار مهمی را در ثابت کردن بار بر روی انواع وسلیه نقلیه در هنگام حرکت مانند موتور، وانت، تریلر و … ایفا می کند.

تسمه جغجغه

تسمه جغجغه ای در متراژها و پهنای مختلف تولید و به بازار عرضه می گردند. از اینرو بد نیست بدانید که دارای انواع مختلفی همچون تسمه های جغجغه ای سیم بکسل، تسمه های جغجغه ای آفرود و تسمه های جغجغه ای حمل بار است.

لازم به ذکر است که از نوع سیم بکسل بیشتر جهت بکسل نمودن استفاده می شود. همچنین تسمه های جغجغه ای آفرود به ماشین های آفرود اختصاص دارند و بیشتر برای تفریحات کویری مورد استفاده کاربران قرار می گیرند. همچنین از تسمه های حمل بار همانطور که از نام آن پیداست در جا به جایی بیشترین کاربرد و استفاده را دارد.

 تسمه جغجغه چه استفاده هایی میشود

1-تسمه حمل بار در مقایسه با سایر تجهیزات باربری آسیب کمتری بار هایی که دارای رنگ با پولیش شده اند وارد میکند

2-تسمه های حمل بار مناسب جابجایی اجسام شکستنی هستند

3-مناسب برای جابجایی قطعات از پیش ساخته شده و تزئینی سنگی هستند به دلیل اینکه الیاف استفاده شده در تسمه حمل بار پارچه از جنس پلی استیر هستند و آسیبی به دلیل نرم بودن و انعطاف پذیری وارد نمیکنن

تسمه جغجغه چه نوع محصولی است

جهت بستن تسمه جغجغه در مرحله اول لازم است دستگیره ی آن را باز نموده و در مرحله بعد طرف دیگر تسمه را که دارای قلاب است از شیار آن عبور دهید.

نکات ایمنی هنگام استفاده از تسمه جغجغه

1-قبل از هر بار استفاده کل طول تسمه را بررسی کنید

2-از بند آسیب دیده به هیچ عنوان استفاده نکنید

3-فرسودگیه ناشی از استفاده زیاد یا هر دلیله

4-سوراخ شدن تسمه

5-سوختن تسمه

رای باز نمودن تسمه جغجغه ، دستگیره جغجغه را باز نموده و ضامن آن را به بیرون فشار می دهیم تا تسمه جغجغه آزاد گردد . ازآنجایی‌که تسمه‌ی این محصول انعطاف بالایی دارد، می‌توان با تاکردن آن، حجم محصول را کاهش داده و بدون اشغال فضای زیاد آنرا درون خودرو به همراه داشت. این محصول ساخت کشور ترکیه می باشد.

ویژگی تسمه جغجغه بهترین گزینه جهت مهارنمودن بار بر روی وسیله نقلیه باری به شمار می آید .تسمه های جغجغه جایگزینی بسیار مناسب برای سیم بکسل و زنجیرهای باری هستند جنس این تسمه ها از پلی استر میباشد و پلی استر که دارای مقاومت زیاد و همچنین انعطاف پذیریه بالا است این ویژه گی باعث میشود که به اجسام حساس و ظریف آسیب و خراشی وارد نکند از نمونه های بارز استفاده تسمه جغجغه می توان به کار گیری این تسمه های باری در حمل و باربری در قایق ، کشتی و هواپیما اشاره کرد لازم به ذکر است که طول این وسیله ده متر بوده و عرض آن نیز از پنج سانت به بالا میباشد در واقع استفاده از این نوع تسمه ها به نوعی باعث کاهش زمان بارگیری و محکم کردن بار موقع جایه جایی می شود همچنین با انتخاب و استفاده از این وسیله ضریب اطمینان به طور چشمگیری بالا می رود لازم به ذکر است که این وسیله در بین عموم با نام های آسان بند و تسمه باربندی و تسمه حمل بار نیز شناخته شده است به نوعی می‌توان گفت این وسیله نقش بسیار مهمی را در ثابت کردن بار بر روی انواع وسیله نقلیه در هنگام حرکت مانند موتور ، وانت ، تریلر و … ایفا می‌کند

تسمه جغجغه چه نوع محصولی است

جهت بستن تسمه جغجغه در مرحله اول لازم است دستگیره ی آن را باز نموده و در مرحله بعد طرف دیگر تسمه را که دارای قلاب است از شیار آن عبور دهید.

مشخصات تسمه جغجغه

تسمه‌ جغجغه جایگزینی بسیار مناسب برای سیم بکسل و زنجیرهای باری هستندجنس این تسمه ها از پلی استر میباشد و پلی استر که دارای مقاومت زیاد و همچنین انعطاف پذیریه بالا است این ویژگی باعث می‌شود که به اجسام حساس و ظریف آسیب و خراشی وارد نکند.. از نمونه‌های بارز استفاده تسمه جغجغه می‌توان به کار گیری این تسمه‌های باری در حمل و باربری در قایق، کشتی و هواپیما اشاره کرد.

تسمه جغجغه  بهترین گزینه جهت مهار نمودن بار بر روی وسایل نقلیه باری به شمار می آید.

تسمه‌های جغجغه جایگزینی بسیار مناسب برای سیم بکسل و زنجیرهای باری هستندجنس این تسمه ها  از پلی استر میباشد و پلی استر که دارای مقاومت زیاد و همچنین انعطاف پذیریه بالا است این ویژگی باعث می‌شود که به اجسام حساس و ظریف آسیب و خراشی وارد نکند.. از نمونه‌های بارز استفاده تسمه جغجه می‌توان به کار گیری این تسمه‌های باری در حمل و باربری در قایق، کشتی و هواپیما اشاره کرد.

لازم به ذکر است که طول این وسیله ده متر بوده و عرض آن نیز از پنج سانت به بالا می باشد. در واقع استفاده از این نوع تسمه ها به نوعی باعث کاهش زمان بارگیری و محکم کردن بار موقع جابه جایی می شود. همچنین با انتخاب و استفاده از این وسیله ضریب اطمینان بار به طور چشمگیری بالا می رود. لازم به ذکر است که این وسیله در بین عموم با نام های آسان بند و تسمه باربندی و تسمه حمل بار نیز شناخته شده است. به نوعی می توان گفت این وسیله نقش بسیار مهمی را در ثابت کردن بار بر روی انواع وسلیه نقلیه در هنگام حرکت مانند موتور، وانت، تریلر و … ایفا می کند.

نکات مثبت و مقایسه تسمه حمل بار با سایر تجهیزات باربری:

1-تسمه حمل بار در مقایسه با سایر تجهیزات باربری آسیب کمتری بار هایی که دارای رنگ با پولیش شده اند وارد میکند

2-تسمه های حمل بار مناسب جابجایی اجسام شکستنی هستند

3-مناسب برای جابجایی قطعات از پیش ساخته شده و تزئینی سنگی هستند به دلیل اینکه الیاف استفاده شده در تسمه حمل بار پارچه از جنس پلی استیر هستند و آسیبی به دلیل نرم بودن و انعطاف پذیری وارد نمیکنن

4-از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند

5-پوسیده نمیشوند و دربرابر پوسیدگی مقاوم اند

6-همچنین در برابر زنگ زدگی مقاوم اند و روی اجسامی که حمل میشوند لک زنگ زدگی باقی نمیگذارند

از نکات منفی تسمه جغجغه ای که با کمی دقت میتوان از ایجاد مشکل جلوگیری کرد میتوان گفت که:

به خاطر انعطاف و مقاومتی که دارند اما آن‌ها در برابر سطوح و اجسام برنده و تیز ماند لبه‌های ورقه‌های آهنی و فلزی بسیار آسیب پذیر هستند. در بسیار از موارد این آسیب پذیری باعث شده است که هنگام استفاده از تسمه جغجغه ای، باعث پارگی تسمه و سقوط اجسام شود. برای اینکه مقاومت این تسمه‌های حمل بار افزایش پیدا کند، توصیه می‌شود موارد زیر را در هنگام خرید و انتخاب تسمه حمل بار در نظر بگیرید.

  • از تسمه‌های حمل باری استفاده نمایید که در بین بافت داخلی آن از مفتول‌ها و سیم‌های فولادی استفاده شده است.
  • استفاده از روکش‌های ژلاتینی محرک بر روی سطح رویی تسمه که باعث کاهش میزان استهلاک و پوسیدگی تسمه می‌شود.
  • استفاده از روکش کشویی پلی استر.

در پایان نیز لازم است دستگیره را بالا و پایین کرده تا بار را به خوبی محکم نمایید و در پایان کار دستگیره را به آرامی رها کنید. در ادامه آشنایی با طرز کار تسمه جغجغه یا تسمه حمل بار بد نیست بدانید جهت باز کردن این تسمه باید دستگیره آن را باز کرده و ضامن آن را با دقت خاصی به بیرون فشار دهید تا تسمه به خوبی آزاد شود.مکانیزم جغجغه ای با ضامن رهاسازی آسان این نوع تسمه ها نقطه قوت آن ها می باشد.

تسمه جغجغه چیست

تسمه جغجغه چه کاربردی دارد

تسمه جغجغه بهترین گزینه جهت مهار نمودن بار بر روی وسایل نقلیه باری به شمار می آید.

تسمه جغجغه ای وسیله ای است که جهت مهار و فیکس کردن بار در حین حرکت وسایل حمل و نقل استفاده می شود. این ابزار جزو ابزار لیفتینگ بار نیست. این وسیله دارای دو قسمت است: یک رول تسمه ای از نوع تسمه تخت و یک دسته جغجغه ای. این وسیله در وانت بار ها یا تریلر ها بیشترین کاربرد را دارد.

تسمه‌ جغجغه جایگزینی بسیار مناسب برای سیم بکسل و زنجیرهای باری هستندجنس این تسمه ها از پلی استر میباشد و پلی استر که دارای مقاومت زیاد و همچنین انعطاف پذیریه بالا است این ویژگی باعث می‌شود که به اجسام حساس و ظریف آسیب و خراشی وارد نکند.. از نمونه‌های بارز استفاده تسمه جغجغه می‌توان به کار گیری این تسمه‌های باری در حمل و باربری در قایق، کشتی و هواپیما اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *