1:راهنمای خرید دستگاه آسیاب قهوه و معرفی آن

بهترین دستگاه آسیاب قهوه صنعتی و نیمه صنعتی ایرانی کدام

کدامیک از تولیدات داخلی توانسته محبوبیت بیشتری داشته باشد و از نظر کیفیت حرف اول را بزند؟.

1:راهنمای خرید دستگاه آسیاب قهوه و معرفی آن

خصوصیات بهترین آسیاب قهوه صنعتی و نیمه صنعتی راهنمای خرید دستگاه آسیاب قهوه و معرفی آن

قبل از اینکه بهترین دستگاه اسیاب قهوه را معرفی کنیم بهتر است خصوصیات و ویژگی های آن را بررسی کنیم. همانطور که می دانید همین ویژگی ها می تواند یک برند را از برندی دیگر محبوب و موفق تر نگه دارد از این رو در ادامه ما ویژگی های هر کدام از دستگاه ها را با هم مقایسه خواهیم کرد.

برترین آسیاب قهوه صنعتی باید خصوصیات زیر را داشته باشد از جمله:

1:راهنمای خرید دستگاه آسیاب قهوه و معرفی آن

  • قدرت موتور بالا داشته باشد برای آسیاب قهوه دانه های سخت
  • دارای فن خنک کننده قدرتمندی باشد زیرا در کارکرد زیاد دستگاه به سرعت گرم می شود و این موضوع روی کیفیت آسیاب قهوه نیز تاثیر می گذارد ازجمله باعث تیره و برشته شدن قهوه می شود.
  • دستگاه آسیاب قهوه  باید دارای تیغه مقاوم با عملکرد دقیق باشد تا بتواند آسیاب یکدست و یکنواخت انجام دهد.
  • قابلیت جدا شدن هاپر از آسیاب قهوه وجود داشته باشد تا بتوانید نظافت و شستشوی دستگاه را در کار خود داشته باشید.
  • در آسیاب قهوه صنعتی و نیمه صنعتی باید باقی ماندن قهوه آسیاب شده و پرتی قهوه به حداقل برسد و به صرفه باشد.
  • دستگاه آسیاب قهوه باید توانایی بالایی برای آسیاب با سرعت و دقت داشته باشد تا در کمترین زمان شما بهترین نتیجه را داشته باشید.
  • درجه بندی متنوع در انواع آسیاب قهوه از جمله : قهوه ترک، اسپرسو، فرانسه و انواع قهوه ها …
  • زیبایی و طراحی ظاهری به منظور استفاده از آن در کافی شاپ ،  قهوه خانه ، کافه و …
  • ضمانت و گارانتی یکی از ویژگی های دستگاه است.
  • داشتن خدمات پس از فروش در قطعه و خدمات نیز از ویژگی های مهم یک دستگاه آسیاب قهوه است.

همه این ویژگی ها در کنار یکدیگر می توانند یکی از بهترین آسیاب های قهوه صنعتی ایرانی را به وجود آورند که از همه لحاظ به صرفه تر از دستگاه آسیاب قهوه صنعتی خارجی است.

انواع آسیاب قهوه اسیاب قهوه در کافه (راهنمای خرید دستگاه آسیاب قهوه و معرفی آن )

  1. آسیاب صنعتی
  2. آسیاب آندیمند
  3. آسیاب خانگی
  4. 1:راهنمای خرید دستگاه آسیاب قهوه و معرفی آن
راهنمای خرید دستگاه آسیاب قهوه و معرفی آن
1:راهنمای خرید دستگاه آسیاب قهوه و معرفی آن

اسیاب قهوه خانگی برای کافی شاپ مناسب نیست (راهنمای خرید دستگاه آسیاب قهوه و معرفی آن)

1- آسیاب قهوه صنعتی

همانطور که می دانید دستگاه آسیاب قهوه صنعتی به منظور آسیاب کردن مقدار زیادی قهوه در زمانی کم استفاده می شود. این دستگاه آسیاب قهوه ها اکثراً مخزنی بزرگ با تیغه هایی پهن دارند که می توانند در چند دقیقه مقدار زیادی قهوه را آسیاب کنند.

ویژگی های بهترین دستگاه آسیاب قهوه صنعتی

1:راهنمای خرید دستگاه آسیاب قهوه و معرفی آن

  1. موتور آسیاب برقی قوی باشد.
    آسیاب قهوه صنعتی به دلیل کارکرد طولانی و آسیاب دانه های سخت قهوه باید بسیار قوی باشد و بتواند به راحتی در کمترین زمان حجم زیادی از قهوه را به آسیاب تبدیل کند. دستگاه آسیاب با دارا بودن موتور قدرتمند بسیار اهمیت دارد.
  2. فن خنک کنندگی برای دستگاه آسیاب قهوه
    داشتن فن خنک کننده به موتور کمک میکند تا گرم نشود. اگر موتور آسیاب گرم شود برای دستگاه مشکل پیش خواهد آمد و قهوه ها تغییر رنگ میدهند به بیان ساده تر برشته میشوند. به همین دلیل فن خنک کننده باعث عدم گرمای موتور و عملکرد دستگاه خواهد شد، در غیر این صورت باید منتظر بمانید تا موتور خنک شود و بعدا کار را ادامه دهید که زمان و انرژی زیادی از شما خواهد گرفت.
  3. قابلیت تنظیم در درجات متنوع
    یک آسیاب برقی صنعتی خوب باید بتواند آسیاب را در درجات متنوع آسیاب کند. مثلا بتواند درجات بسیار ریز تا درجات درشت را پشتیبانی کند.
  4. آسیاب به صورت یکدست و یکنواخت
    باید آسیاب به صورت یکدست و یکنواخت انجام شود. این ویژگی درمورد آسیاب قهوه ترک اهمیت زیادی دارد زیرا ذرات درشت در آسیاب میتواند طعم و مزه قهوه را مورد تاثیر قرار دهد.
  5. تیغه های آسیاب قهوه صنعتی
    تیغه های آسیاب صنعتی باید مقاوم باشند و بتوانند با سرعت و دقت بالا آسیاب را انجام دهند. اکثر دستگاه آسیاب قهوه صنعتی از تیغه های استیل و آلیاژ فولاد استفاده میکنند اما باید در نظر داشته باشید نحوه تیغه و شکل آن و قطر میتواند کیفیت آسیاب را تحت تاثیر قرار دهد.
  6. ظرفیت بالا در آسیاب های صنعتی
    ظرفیت بالا در آسیاب های صنعتی باعث زیاد شدن حجم کار میشود و باید در مدت زمان کمتری آسیاب انجام شود از این رو دارا بودن ظرفیت بالای هاپر میتواند به این موضوع کمک کند.
  7. قابلیت جدا شدن هاپر از دستگاه آسیاب قهوه
    به منظور تمیزی و شستشوی محفظه باید هاپر را از دستگاه آسیاب جدا کنید. هاپر باید تمیز باشد زیرا بر روی کیفیت آسیاب های قهوه جدید تاثیر میگذارد.
  8. طراحی و زیبایی ظاهری بدنه آسیاب قهوه
    دستگاه آسیاب قهوه باید طراحی و ظاهر زیبایی داشته باشد زیرا در کافی شاپ ها و قهوه فروش ها و … دکوراتیو مهم است و علاوه بر این داشتن ضمانت و گارانتی به همراه خدمات پس از فروش از ویژگی های این آسیاب است.
راهنمای خرید دستگاه آسیاب قهوه و معرفی آن
1:راهنمای خرید دستگاه آسیاب قهوه و معرفی آن

راهنمای خرید دستگاه آسیاب قهوه و معرفی آن

هر آنچه پیش از خرید آسیاب قهوه باید بدانید:

همه کاره بودن:پیش از خرید آسیاب قهوه باید این نکته را در نظر داشته باشید که آسیاب شما بتواند نوع قهوه‌ای که می‌خواهید را برای شما تهیه کند. برای مثال برای تهیه‌ قهوه ترک، دانه‌ قهوه باید با درجه بسیار نرم آسیاب شود و آسیاب قهوه شما باید این قابلیت را داشته باشد. برای تهیه‌ قهوه‌های دیگر نیز مثل اسپرسو و فرنچ پرس، دانه‌ها باید با درجه زبرتری آسیاب شوند. اکثر قهوه‌سازهای خانگی توانایی آسیاب قهوه برای قهوه ترک را ندارند.

تمیزکاری آسان:یکی دیگر از مواردی که بهتر است در نظر داشته باشید این است که آسیاب شما پس از استفاده به راحتی تمیز شود. اجزاء برخی آسیاب‌ها قابل جدا شدن هستند و برخی دیگر را باید به طور کلی تمیز کرد. در برخی آسیاب‌ها که جنس ضعیف‌تری دارند ممکن است جای لک روی دستگاه پس از تمیز کردن باقی بماند.

آلودگی صوتی:یکی از مهم ترین موارد در راهنمای خرید آسیاب قهوه خانگی، میزان صدای آسیاب است. آسیاب‌های برقی کار شما را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کنند، اما اکثرا سر و صدای بیشتری را نیز تولید می‌کنند. اگر میزان آلودگی صوتی برای شما مهم است، استفاده از آسیاب‌های دستی برای شما بهتر است. اگرچه انواعی از آسیاب‌های برقی نیز وجود دارند که سر و صدای کمتری را نسبت به سایر مدل‌های آن تولید می‌کنند.

میزان بودجه:قیمت آسیاب‌ها یکی از موارد مهم دیگریست که قبل از خرید آسیاب باید در نظر داشته باشید. با نگاهی به قیمت آسیاب‌ها در بازار ممکن است در خرید آن اندکی مردد شوید. اما در نظر داشته باشید که خرید یک آسیاب قهوه جهت تهیه‌ یک قهوه‌ تازه و با کیفیت به شما کمک فراوانی می‌کند.

میزان و نوع قهوه مصرفی:

آیا از عاشقان قهوه هستید و در طول روز مصرف قهوه‌ شما زیاد است؟ یا اینکه جزء افرادی هستید که کم و متعادل قهوه مصرف می‌کنید؟ معمولا چه نوع قهوه‌ای مصرف می‌کنید؟ اسپرسو، ترک یا فرنچ؟

اگر مصرف قهوه‌ شما در طول روز زیاد است، پیشنهاد می‌شود از آسیاب‌های برقی استفاده کنید و اینکه قبل از خرید به این نکته توجه داشته باشید که آسیاب قهوه‌ مورد نظرتان بتواند با درجه‌ای که شما می‌خواهید برایتان دانه‌ قهوه را آسیاب کند.

1:راهنمای خرید دستگاه آسیاب قهوه و معرفی آن

بهترین آسیاب قهوه صنعتی

آسیاب قهوه در سه نوع خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی تولید می‌شود که نوع صنعتی آن برای اماکن پر رفت و آمد و شلوغ مناسب می‌باشد. آسیاب قهوه صنعتی از بهترین سرعت و کیفیت برخوردار است و نسبت به دو نوع دیگر، از کارایی بیشتری برخوردار می‌باشد. در حال حاضر در بازار آسیاب قهوه صنعتی در مدل‌ها و برندهای مختلفی به فروش می‌رسد که افراد می‌توانند بر حسب نیاز و مصرف خود، بهترین آسیاب قهوه صنعتی را خریداری نمایند.

آسیاب قهوه صنعتی بیزرا

یکی از برندهای پرفروش آسیاب قهوه در جهان، برند بیزرا Bezzera است. بیزرا یک برند ایتالیایی بوده که چندین دهه در حال تولید و فروش انواع آسیاب قهوه و دستگاه اسپرسوساز است. آسیاب قهوه صنعتی بیزرا مدل‌های مختلفی دارد و جزو با کیفیت‌ترین گرایندرهای موجود در بازار به حساب می‌آید. کلیه محصولات شرکت بیزرا از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند و در بسیاری از کشورهای جهان، در حال خرید و فروش می‌باشند.

آسیاب آندیمند بیزرا

آسیاب قهوه آندیمند بر خلاف آسیاب قهوه دوزردار، بدون مخزن قهوه است. در نتیجه زمانی که قهوه‌ها آسیاب می‌شوند، پودر قهوه مستقیما درون پرتافیلتر ریخته می‌شود. مزیتی که دستگاه آندیمند دارد این است که می‌توان دانه‌های قهوه را به مقدار نیاز برای تهیه یک یا چند شات آسیاب کرد. آسیاب قهوه آندیمند هم اکنون در برندهای مختلفی در بازار به فروش می‌رسد. آسیاب آندیمند بیزرا یکی از این دستگاه‌ها است که می‌توانید همین حالا برای خرید آن از فروشگاه رپیتون اقدام نمایید.

به دلیل افزایش قیمت‌ها و مشکلات اقتصادی، عده‌ی زیادی از مردم به خرید اجناس دست دوم و کارکرده روی می‌آورند. دستگاه آسیاب قهوه دست دوم نیز یکی از این اجناس و کالاهاست که می‌توان آن را به صورت کارکرده خریداری کرد. برای خرید دستگاه آسیاب قهوه دست دوم بهتر است دقت کافی را داشته باشید و از سالم بودن دستگاه مطمئن شوید. چرا که با خرید دستگاه معیوب، نه تنها دستگاه برایتان کارایی نخواهد داشت، بلکه از نظر اقتصادی ضرر زیادی را متحمل خواهید شد. شرکت رپیتون انواع دستگاه آسیاب قهوه را به صورت نو و یا کارکرده به فروش می‌رساند. افرادی که به دنبال خرید این دستگاه‌ها به صورت کارکرده هستند، می‌توانند برای خرید از سایت رپیتون اقدام کنند. دستگاه آسیاب استوک ارائه شده توسط این شرکت، دارای گارانتی یک ساله می‌باشد. برای همین مشتریان می‌توانند با خیال راحت نسبت به خرید آسیاب قهوه دست دوم اقدام کنند.

افرادی که قصد راه‌اندازی کافی شاپ را دارند، باید در ابتدا کلیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز را خریداری کنند. این لوازم شامل دستگاه‌هایی چون گرایندر یا همان آسیاب قهوه، اسپرسوساز، بلندر و موارد دیگر می‌شود. سه مورد ذکر شده جزو مهمترین و پایه‌ترین دستگاه‌های کافی شاپ هستند و خریدشان الزامی است. برای همین اگر در خرید مدل نوی این دستگاه‌ها مشکلی از بابت هزینه داشته باشید، می‌توانید نوع کارکرده و دست دوم آنها را خریداری کنید. این کار سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های مصرفی شما خواهد شد.

برای خرید دستگاه آسیاب قهوه همان کارکرده، به مدل‌های نو موجود در بازار توجه کنید و بر اساس ظرفیت و کارایی موردنظر، به دنبال خرید استوک همان مدل باشید. در صورتی که دستگاه استوک دارای مشکلات فنی نبوده و به نحو صحیحی مورد استفاده قرار گرفته باشد، گزینه خوبی برای خرید خواهد بود. بهتر است در هنگام خرید دستگاه را تست کرده و در صورت رضایت از عملکرد آن، برای خرید اقدام کنید.

1:راهنمای خرید دستگاه آسیاب قهوه و معرفی آن

1:راهنمای خرید دستگاه آسیاب قهوه و معرفی آن

Blade grinders آسیای تیغه ای:

Burr grinders آسیای آج دار قهوه:

Wheel burr grinders آسیای قهوه آج دار تخت یا فلت

Conical burr grinders آسیای آج دار مخروطی

manual coffee grinder آسیای قهوه دستی:

Roller mill آسیاب قهوه صنعتی:

1:راهنمای خرید دستگاه آسیاب قهوه و معرفی آن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *