فرانت لودر و کاربرد آن

[supsystic-slider id=1 position=”center”]

فرانت لودر یا (Front loader) به بیل جلوی تراکتوری برای انواع  کارهای کشاورزی و کارهای عمرانی و راه سازی تولید شدند گفته می شود که به دو روش چرخ لاستیکی  کاربرد دارند . این لودرها قابلیت نصب بر روی انواع تراکتورهای مسی فرگوسن، جان دیر، نیو هلند ، کیس ، سیرجان و … را دارا هستند. این دستگاه برای بارگیری و تخلیه مواد حمل شده مانند ماسه، شن، کودهای معدنی، آهک، کود دامی، چغندر، سیب زمینی، کاه یا یونجه استفاده می شود. لودر همچنین می تواند برای اهداف حمل و نقل استفاده شود.

لودر یک ماشین آلتی می باشد که برای راه اندازی و ساختمان سازی به دو روش چرخ لاستیکی و زنجیری بسیار کاربردی است.

از مهمترین مزیت های استفاده از فرانت لودر می‌توان از قابلیت نصب سریع، قدرت بالا، وزن سبک و دوام و استحکام مطلوب نام برد . تمامی این موارد در کنار هم فرانت لودر را به ادواتی مهم و کاربردی تبدیل نموده است. 

فرانت لودر
فرانت لودر

موارد استفاده فرانت لودر

فرانت لودر تراکتور یکی از پرکاربردترین وسیله برای سختمان سازی می باشد تولید کننده این دستگاه را در ابعاد و مدل های مختلفی تولید می شود و برای تمامی مدل ها امکان انتخاب گیره ها، سطل ها، چنگال ها وجود دارد.

این محصول در صنعت در اندازه های کوچک و بزرگ ساخته می شوند. چرخهای بزرگی که به اپن لودرها نصب شده است قدرت تحرک و سرعت لودرها را فراوان کرده است.

فرانت لودر تراکتور برای کارخانه های قند بسیار ایده آل است و ظرفیت آن بیشمار می باشد که طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

به دلیل استفاده های زیاد و انعطاف پذیری می توانید برخی از کارهای دیگر را با لودر نیز به سرانجام برسانید. موارد مورد استفاده از فرانت لودر عبارت اند از:

  • ایجاد خاک ریزه ها و حفره های زیر زمینی ساختمان هاو پر کردن خندق ها یا چاله ها، بار کردن کامیون ها،و حمل مصالح ساختمانی و مواردی دیگر را می توان کارکرد های زیادی را با استفاده از آن به کار گرفت.
  • فرانت لودر در صنعت در اندازه های کوچک و بزرگ و متوسط ساخته می شوند. چرخ های بزرگی که به اپن لودرها نصب شده است قدرت تحرک و سرعت لودرها را فراوان کرده است.
  • از دیگر دلایل استفاده فرانت لودر به دو دسته تقسیم بندی می شود که یک نوع آن لودر چرخ لاستیکی و نوع دیگر فرانت لودر زنجیری نیز می باشد.از لودر لاستیکی برای حفره ها و … استفاده می شود. اما در مواقعی که زمین گل آلود باشد کار کردن با لودر فرانت لاستیکی بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد.به همین دلیل از لودر فرانت زنجیری در این مواقع استفاده می شود. این لودر همانند لودر از دیگر دلایل استفاده فرانت لودر به دو دسته تقسیم بندی می شود که یک نوع آن لودر چرخ لاستیکی و نوع دیگر فرانت لودر زنجیری نیز می باشد.از لودر لاستیکی برای حفره ها و … استفاده می شود. اما در مواقعی که زمین گل آلود باشد کار کردن با لودر فرانت لاستیکی بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد.به همین دلیل از لودر فرانت زنجیری در این مواقع استفاده می شود. این لودر همانند لودر چرخ لاستیکی عمل می کند. تفاوتی که بین آنها وجود دارد.لودر زنجیره ای فشار کمتری را بر سطح زمین وارد می کند. در زمین هایی می توانند کار کنند که مناسب لودرهای لاستیکی نیستند. نوع دیگر آن بکهو لودر این لودر تلفیقی از یک لودر چرخ لاستیکی و یک بیل مکانیکی خزنده است ازآن در پروژه های کوچک استفاده می کنند. این دستگاه برای برش سبک خاک، برش کانال های کوچک و متوسط ​​، لایروبی، رفع موانع، برش های سبک و بارگیری برای کامیون ها استفاده می شود. مینی لودر (بابکت) آخرین نوع و البته کارآمد ترین نوع فرانت لودر ها هستند که به دلیل داشتن فریم کوچک، قدرت چرخش و مانور بیشتری دارد. در طراحی مینی لودر توانایی های زیادی برای افزایش کارایی دستگاه در نظر گرفته شد که با افزودن این اصلاحات (ترنچر، مته و چکش هیدرولیک) به دستگاه، توانایی های آن بهبود می یابد. یکی از ویژگی های رایج این دستگاه، حذف فرمان و جایگزینی آن با استفاده از فرمان اهرمی (کنترل کننده آتاری) است.
مینی فرانت لودر
مینی لودر یا بابکت (Mini loader (Bobcat))

مشخصات فنی و مهم در فرانت لودر که باید به آن توجه شود عبارت اند از:

  • حداکثر ظرفیت بارگیری
  • حجم باکت
  • وزن دستگاه
  • عرض باکت حداکثر ارتفاع کاری

انواع فرانت لودر تراکتور

امکان استفاده از فرانت لودر در زمینه های مختلف یکی از نقاط قوت این وسیله می باشد. فرانت لودر در انواع مختلف و با ظرفیت های متنوع تولید می شود. این محصول در انواع مختلفی نظیر 4 و 6 سیلندر طراحی و تهیه شده و در بازار موجود می باشد.

از انواع فرانت لودرهای تراکتور برای کارها و پروژه های مختلفی نظیر فعالیت های دامداری، راهسازی، عمرانی، کشاورزی و … به کار می رود. در این تولیدات معمولا از فلزاتی با کیفیت بالا استفاده می شود.

انواع پایه های فرانت لودر شامل مواردی همچون پایه معمولی و همچنین پایه بکهو می باشند. نکته کلیدی که در خصوص این بیل ها می توان مورد توجه قرار داد نوع دکل آنها می باشد. دکل این محصولات معمولاً از نوع آهن کشی شده دوبله می باشد. ورق مورد استفاده در این دکل ها از نوع 8 میلی متر می باشد.

نوع پاکت بیل نیز در انواع فرانت لودرها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال پاکت های مورد استفاده برای تراکتورهای 4 سیلندر از ورق های نازک تری نسبت به انواع مناسب برای تراکتور 6 سیلندر تولید می شوند. 

انواع این محصولات قابلیت نصب بر روی مدل های مختلف تراکتور را داشته و می توان در موارد مختلفی آنها را مورد استفاده قرار داد. البته یکی از نکات بسیار مهم در خصوص انواع فرانت لودرها تعداد جک آنها می باشد. این لودرها غالباً در مدل های سه و چهار جک تولید می شوند.

این وسایل جزو بیل های سبک هستند و از بهترین جنس ها ساخته می شوند و وزن آنها متناسب با سایز آنها است و بهترین کارایی ها را دارا هستند و قابل نصب بر روی تراکتور های باغی هستند. 

نوشته های مشابه

‫16 دیدگاه ها

    1. فرانت لودر یا (Front loader) به بیل جلوی تراکتوری برای انواع کارهای کشاورزی و کارهای عمرانی و راه سازی تولید شدند گفته می شود که به دو روش چرخ لاستیکی کاربرد دارند . این لودرها قابلیت نصب بر روی انواع تراکتورهای مسی فرگوسن، جان دیر، نیو هلند ، کیس ، سیرجان و … را دارا هستند. این دستگاه برای بارگیری و تخلیه مواد حمل شده مانند ماسه، شن، کودهای معدنی، آهک، کود دامی، چغندر، سیب زمینی، کاه یا یونجه استفاده می شود. لودر همچنین می تواند برای اهداف حمل و نقل استفاده شود.

    1. از مهمترین مزیت های استفاده از فرانت لودر می‌توان از قابلیت نصب سریع، قدرت بالا، وزن سبک و دوام و استحکام مطلوب نام برد . تمامی این موارد در کنار هم فرانت لودر را به ادواتی مهم و کاربردی تبدیل نموده است.

    1. فرانت لودر تراکتور یکی از پرکاربردترین وسیله برای سختمان سازی می باشد تولید کننده این دستگاه را در ابعاد و مدل های مختلفی تولید می شود و برای تمامی مدل ها امکان انتخاب گیره ها، سطل ها، چنگال ها وجود دارد.

    1. • ایجاد خاک ریزه ها و حفره های زیر زمینی ساختمان هاو پر کردن خندق ها یا چاله ها، بار کردن کامیون ها،و حمل مصالح ساختمانی و مواردی دیگر را می توان کارکرد های زیادی را با استفاده از آن به کار گرفت.
      • فرانت لودر در صنعت در اندازه های کوچک و بزرگ و متوسط ساخته می شوند. چرخ های بزرگی که به اپن لودرها نصب شده است قدرت تحرک و سرعت لودرها را فراوان کرده است.

    1. برای کارها و پروژه های مختلفی نظیر فعالیت های دامداری، راهسازی، عمرانی، کشاورزی و … به کار می رود. در این تولیدات معمولا از فلزاتی با کیفیت بالا استفاده می شود.

    1. به علت نوسانات دلار قیمت دقیق و ثابتی برای محصولات نیست
      برای اگاهی از قیمت محصولات به قسمت درخواست قیمت در سایت مراجعه کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *