هرس چای+معرفی 4 مدل

[supsystic-slider id=1 position=”center”]

به منظور افزایش کیفیت و کمیت چای هرس چای انجام می گیرد. با انجام صحیح هرس شرایط متعادلی برای فعالیت­ های حیاتی بوته ایجاد و رشد زایشی  محدود شده و در عوض بوته به طور دائم در رشد رویشی (تولید شاخ و برگ) نگهداری می شود. اگر هرس به موقع و صحیح انجام شود بوته دچار آسیب نخواهد شد، از این نظر هرس یکی از مهمترین عملیات زراعی چایکار در مرحله داشت می­ باشد.

هرس چای در زمان خواب گیاه انجام می پذیرد. منظور از زمان خواب زمانیست که رشد رویشی چای انجام نمی شود. بوته چای را برای افزایش کمی و کیفی محصول باید هرس نمود تا محصول مرغوب تولید گردد و سطح و شکل برگ ها و بوته چای مرتب گردد.

هدف از عملیات هرس چای:

  • جوان سازی بوته چای
  • جلوگیری کردن از رشد زایشی یا گلدهی گیاه چای
  • تحریک نمودن جوانه­ های غیرفعال
  • افزایش برگ سبز و در نهایت ازدیاد محصول
  • مقاوم ­سازی بوته چای
  • حذف شاخه­ های ضعیف، گره­ دار، خشک­ شده و آلوده به آفت ها و بیماری­ های گیاهی
  • ازدیاد و توسعه برگ چینی
  • نگهداری بوته در ارتفاع مناسب جهت آسان نمودن برداشت محصول(چیدن چای)
  • عرضه تدریجی محصول و جلوگیری از تراکم عرضه برگ سبز به منظور حفظ کیفیت چای

نکات مهم در انجام هرس چای:

انجام موارد زیر برای افزایش بهره ­وری بوته­ های چای، توصیه می­ شود:

  • تعیین زمان مناسب هرس
  • دادن فرصت مناسب به بوته پس از پایان دوره برداشت و قبل از هرس برای ذخیره سازی مواد غذایی در ریشه
  • استفاده از وسایل و ابزار مناسب برای هرس نظیر داس مخصوص هرس، قیچی دسته بلند و قیچی پنوماتیک و یا موتور هرس چای
  • استفاده از چسب هرس و ترکیبات آهکی برای پوشاندن و ضدعفونی سطح مقطع پس از هرس­ های سنگین
  • استفاده از قارچ کش مناسب پس از هرس برای پیشگیری از بیماری­ های قارچی
  • هموار کردن زمین باغ چای پس از هرس­ های سنگین

   زمان مناسب برای هرس چای :

هرس چای باید زمانی انجام شود که بوته های چای در حال رشد نبوده بلکه در حال استراحت باشد. پس از اتمام عملیات برداشت که در ایران معمولاً در اواخر مهرماه می­ باشد به علت نامناسب ­بودن شرایط رویشی از نظر نور و درجه حرارت، برگ­ دهی بوته به تدریج متوقف شده و در استراحت بوته ­ها آغاز می­ شود، توصیه می شود بلافاصله پس از اتمام دوره برداشت عملیات هرس چای انجام نگیرد بلکه باید حداقل دو ماه پس از برداشت چین پاییزه به بوته های چای فرصت داده شود.

 مناسب­ ترین زمان برای هرس ­های سنگین در باغ های چای دو ماه پس از آخرین برداشت (تقریبا اواخر آذرماه و اوایل دی­ماه) می­ باشد. 

هرس بوته های چای به سه شکل زیر می باشد:

هرس سطحی

هرس از کمر بوته

هرس از ته می باشد

که هرکدام باتوجه به شرایط و میزان رشد بوته انجام می گردد.

هرس چای سطحی: هرس سطحی برای یکسان کردن سطح بوته چای برای افزایش محصول و چیدن محصول باکیفیت میباشد این هرس برای بوته هایی استفاده می شود که از نظر رشد طولی در شرایط مساعد و مطلوبی قرار دارند.

دستگاه های هرس چای در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند، نظیر:

دستگاه هرس چای دوشی،کمانی،مسطح،موتوری (موتور هرس چای) و …

برای انتخاب دستگاه هرس چای مناسب،باید به نکاتی همچون قدرت موتور دستگاه،راندمان ، سرعت و قیمت هرس چای و موتور هرس چای توجه داشت.

معرفی چند مدل دستگاه هرس چای:

دستگاه هرس چای تک نفره مدلSD-M750:

لیست قطعات دستگاه هرس چای تک نفره مدلSD-M750 :

1-گیربکس

2-یاتاقان 608

3-یاتاقان 6001

4-نوک گیریس

5-گیربکس (پایینی)

6-صندلی پایه ای

7-پیچ M6×40

8-.واشر

9-مهره

10-پیچ M5×25

11-واشر

12-واشر

13-مهره

هرس چای دو نفره مسطح مدل BM1100:

مشخصات دستگاه هرس چای :

ابعاد : 47 ، 5 سانتی‌متر

وزن : 191 گرم

طول تیغه : 30 ، 5 سانتی‌متر

نوع تیغه : ثابت

جنس تیغه : کروم

دقت برش بالا

قابل استفاده برای قطع شاخه‌های ضخیم

استفاده آسان

هر دندانه دارای 3 شیار مختلف جهت برش دقیق‌تر

طراحی ارگونومیک

دارای کاور پلاستیکی تیغه

قابلیت تعویض تیغه بعد از خرابی آن

برای مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد این دستگاه اینجا کلیک کنید.

دستگاه چای چین موتوری – مدل دوشی ۲ نفره TP4202 :

تعداد تیغه های برش: طول تیفه: ۱۲۱ سانتی متر

سرعت کار: ۲۸۰۰ دور در دقیقه

توان مورد نیاز: حجم موتور: ۴۲ سی سی (۲.۲ کیلو وات در ۸۵۰۰ دور در دقیقه)

نوع درخت: چای

وزن دستگاه: ۱۴.۵ کیلوگرم

شرکت سازنده: Matsuzaki

الحاقی چای چین علف زن (موتور هرس چای) :

دستگاه های علف زن امروزی را اصولاً طوری طراحی می کنند که بتوانند چندین عملیات باغبانی و یا کشاورزی را به طور همزمان به انجام رسانند. برای این منظور قاعدتا همراه با طراحی دستگاه علف زن، الحاقی های تعریف کرده ‌اند که همراه با نصب این الحاقی ها می توان انتظارات عملیات‌ های گوناگون باغبانی را داشت.

مانند الحاقی چای چین که یکی از مفیدترین و کارآمدترین انواع الحاقی محسوب می ‌شود.علف تراش یا علف زن بنزینی یکی از کاربردی ترین تجهیزات کشاورزی و ابزارهای باغبانی جهت برش و کوتاه کردن گیاهان بوده که امروزه جایگزین ابزارهایی همچون داس، اره و قیچی باغبانی گردیده است.

 علف زن راندمان و سرعت اپراتور در حین عملیات چیدن علف ها را به طرز چشمگیری افزایش داده و کارآیی و سرعت عمل بسیار بالایی دارد. دستگاه های علف زن امروزی را اصولاً طوری طراحی می کنند که بتوانند چندین عملیات باغبانی و یا کشاورزی را به طور همزمان به انجام رسانند. برای این منظور قاعدتا همراه با طراحی دستگاه علف زن، الحاقی های تعریف کرده ‌اند که همراه با نصب این الحاقی ها می توان انتظارات عملیات‌ های گوناگون باغبانی را داشت.

مانند هرس چای الحاقی که یکی از مفیدترین و کارآمدترین انواع الحاقی محسوب می ‌شود. اگر باغدار زمین ‌های چای باشید، به خوبی می ‌دانید که یک موتور هرس چای تا چه اندازه می ‌تواند در کیفیت تا سرعت عملیات های چای چینی سودمند باشد.الحاقی چای چین یک دستگاه ویژه است که با هدف تامین نیاز های باغ های چای طراحی شده است.

این دستگاه به راحتی به مانند یک الحاقی همراه دستگاه علف زن های پشتی شده و می تواند با سرعت و دقت مطلوبی عملیات چای چینی را به انجام رساند.  انواع دستگاه علف زن دستگاه های چمن زن تنوع زیادی دارند. بعضی از دستگاهای چمن زن ماشینی دارای مخزن و برخی بدون مخزن می باشند. این دستگاه‌ ها با حرکت بر روی چمن و علف آن ها را به صورت یک دست کوتاه می کند.


 مشخصات فنی الحاقی چای چین علف تراش (دستگاه برگ چین چای) در مشخصه ‌های فنی چای چین علف زن، شاهد دو بخش مجزا از هم هستیم. یک بخش، همان قسمت موتوری دستگاه است که همراه با ایده طراحی در انواع علف زن های پشتی قرار می ‌گیرد.این قسمت موتوری در چای چین علف زن از طریق یک شیلنگ با قابلیت انعطاف بالا می تواند قدرت های گردشی خود را در اختیار بخش دوم دستگاه که وظیفه تراشیدن برگ های چای را بر عهده دارد قرار بدهد.

این نوع از دستگاه ها و ماشین آلات صنعت باغبانی در انواع دوشی و دستی نیز موجود می باشند که هر کدام به صورت خاص خود کار می کنند. دستگاه های دوشی بر روی دوش فرد سوار می گردند و دارای یک دسته بلند و انعطاف پذیر می باشند که دستگاه اصلی بر روی آن قرار دارد و با حرکت دادن آن بر روی علف ها و چمن آن ها را کوتاه می نماید.

 در قسمت الحاقی چای چین شاهد طراحی همراه با یک تیغه ۴۵ سانتیمتری هستیم که می‌ تواند کیسه ای به طول ۷ متر را به دنبال خود داشته باشد.عملکرد الحاقی چای چین به گونه‌ ای است که همراه با تیغه ۴۵ سانتیمتری ای که دارد بر سطح بوته های چای قرار گرفته و برش برگ ها و ساقه های نرم و ترد چای را انجام خواهد داد.

 در نهایت در طراحی چای چین موتوری یک فن دهنده قدرتمند طراحی شده است که می تواند همراه با خلق یک مکش تمام برگ های تراشیده شده را به سمت داخل راهی کیسه ای نماید که در پس دستگاه تعبیه شده است.دستگاه موتور چای چین از یک موتور بنزینی دو زمانه با حجم موتور ۵۱سی سی بهره مند می باشد. این موتور می‌ تواند قدرت 2.5 اسب بخار را در حداکثر دور موتور ۱۲۰۰۰ دور در دقیقه تامین نماید.

وزن کلی دستگاه با احتساب قسمت موتوری در کنار تیغه برش برگ های چای، تنها ۱۰ کیلوگرم است. طراحی دستگاه نیز به گونه ای است که می توان به راحتی آن را در دست گرفت و بر سطح بوته ‌های چای جا به جا نمود. طراحی در الحاقی چای چین (دستگاه برداشت چای) در طراحی الحاقی چای چین سعی شده است یک نگاه ارگونومیک وجود داشته باشد.

به این ترتیب می ‌توان به آسانی آن را در سطح باغات چای جا به جا نمود.فروش چای چین علف زن برای زمین های کشاورزی شمال کشور که از سطح وسیعی همراه با باغ ‌های چای بهره مند می باشند، بسیار مناسب خواهد بود. البته قیمت چای چین علف زن با در نظر داشتن سطح سرعت بالایی که نصیب شما در حین کار خواهد کرد اندکی قابل اغماض خواهد بود.

از طرفی می توان فروش چای چین علف زن را برای برخی دیگر از محصولات کشاورزی و یا باغبانی نیز انتظار داشته باشیم.یک دستگاه علف زن با کیفیت دارای په ویژگی می باشد؟دقت داشته باشید قبل از خرید یک دستگاه علف زن با انواع دستگاه ها و ویژگی های مطلوب آن ها آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید خرید خوبی داشته باشد.

 از مورد های مهمی که باید در خرید این دستگاه ها باید در نظر داشته باشید؛ وزن دستگاه می باشد. دستگاه باید  دارای وزن سبک و مناسبی باشد تا اپراتور به راحتی بتواند آن را حمل کرده و بدون زحمت و دردسر با آن کار نماید.توان و قدرت موتور نیز یکی از ویژگی هایی می باشد که در هنگام خرید باید به آن توجه زیادی به آن داشت.

سازگاری با محیط زیست از دیگر ویژگی هایی می باشد که در هنگام خرید علف زن دوشی باید به آن توجه کنید. در واقع باید علف زنی را خریداری کنید که در هنگام کار با آن هیچ گونه آلودگی نبه وجود نیاورد.دستگاه باید قابلیت داشته باشد که  به صورت سریع و در زمان کم با راندمان بالا برش شاخه ها و غیره را انجام دهد.

 توصیه های ایمنی در هنگام استفاده از دستگاه هرس چای:

هنگام استفاده از این دستگاه حتما از عینک محافظ و دستکش استفاده کنید.پس از استفاده دستگاه را روی علف یا چمن خشک قرار داده شود(از خیس نبودن چمن اطمینان حاصل کنید.)

هنگام استفاده مطمئن شوید سیم برق یا مفتول لای شمشاد ها نباشد.از نزدیک شدن کودکان یا دیگر افراد محل کار دستگاه جلوگیری نمایید.هنگام استراحت و حمل و نقل دستگاه را خاموش نمایید.

لیست قطعات دستگاه هرس چای:

1-گیربکس

2-یاتاقان 608

3-یاتاقان 6001

4-نوک گیریس

5-گیربکس (پایینی)

6-صندلی پایه ای

7-پیچ M6×40

8-.واشر

9-مهره

10-پیچ M5×25

11-واشر

12-واشر

13-مهره

برای مشاهده دستگاه هرس چای تک نفره کلیک کنید.

نوشته های مشابه

‫30 دیدگاه ها

    1. به علت نوسانات دلار قیمت دقیق و ثابتی برای محصولات نیست
      برای اگاهی از قیمت محصولات به قسمت درخواست قیمت در سایت مراجعه کنید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *