کاربردها و مزایای کارواش + تجهیزات جانبی

کاربرد، مزایا و تجهیزات همراه کارواش خانگی

در این مقاله به کاربرد کارواش، مزایای کارواش و تجهیزات جانبی کارواش می پردازیم.

توضیح مختصری از کارواش خانگی

کارواش خانگی یا واترجت یکی از کاربردی ترین ابزارهای نظافت مکانیزه، است که همانطور که مطلع هستیددر نظافت و شستشو کاربرد زیادی دارد و سرعت و کیفیت عملیات را بسیار افزایش می دهد. دستگاه های کارواش خانگی در محیط هایی مثل محیط خانگی و محیط تجاری مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی واترجت ها با استفاده از روش پاشش آب با فشار قوی امکان شستشوی انواع سطوح کثیف حتی چرب را فراهم می کند. در دستگاه کارواش دستگاه هایی که محدوده فشارهای بالاتر و بیشتری دارند در محیط های صنعتی و بزرگ استفاده می شوند.


کارواش های با محدوده فشار و قیمت کمتر یا به عبارتی کارواش خانگی بیشتر برای استفاده در محیط های مسکونی و تجاری طراحی و تولید شده اند. همچنین یک ویژگی مهم تر این که بیشتر دستگاه های کارواش خانگی یا واترجت ها قابلیت پاشش مواد شوینده دارند و به همین دلیل می توان با اضافه کردن ماده شوینده، نتیجه بسیار مطلوب تری در حذف آلودگی های سرسخت به ویژه آلودگی های چرب و روغنی به دست آورد.

کاربرد کارواش، مزایای کارواش، تجهیزات جانبی کارواش
کاربرد کارواش، مزایای کارواش، تجهیزات جانبی کارواش

کاربردهای دستگاه کارواش :

کارواش خانگی به عنوان یک وسیله شستشو و نظافتی کارآمد برای شستشوی فضاهای بیرونی منزل، محل کار و همچنین شستشوی باغ، حیاط و… بسیار مناسب بوده و دارای کاربردهای بسیاری می باشد. بسیاری از مناطق و وسایل به وسیله واترجت خانگی قابل شستشو می باشند از جمله حیاط، دیوار،در و پنجره، نیمکت، نرده، کف پارکینگ و انواع اتومبیل و بسیاری از سطوح هموار و ناهموار دیگر . هر سطح و وسیله قابل شستشو را می توان با این دستگاه تحت عملیات شستشو قرار داد.

تنها نکته ای که باید هنگام استفاده از دستگاه های کارواش به آن توجه کنیم، اطمینان حاصل کردن از مقاومت کافی سطح در برابر فشار آب پاشش شده می باشد. چرا که با توجه به اینکه فشار آب خروجی در دستگاه های کارواش خانگی قابل تنظیم می باشد، می توان بهینه ترین فشار را انتخاب کرد تا استفاده از دستگاه هیچ گونه آسیبی به سطح مورد نظر وارد نکند و بهترین نتیجه ممکن را بدهد.

مزایای خرید و استفاده از دستگاه کارواش :

شست و شو به روش قدیمی علاوه بر اینکه ایجاد خستگی و ناتوانی را در پی دارد، موجب اتلاف وقت و انرژی نیز می شود. بنابراین با جایگزین کردن روش های سنتی با دستگاه های مدرن و مکانیزه از مزایای متعددی بهره مند می شوید . در میان انواع دستگاه نظافتی مدرن، کارواش های خانگی به صورتی طراحی و تولید شده اند که آلودگی های موجود بر روی سطوح را تنها با استفاده از فشار آب از بین می برند.

در حقیقت هنگام استفاده از دستگاه کارواش خانگی، انرژی جنبشی بالای آب پر فشار جایگزین انرژی مکانیکی صرف شده توسط کاربر برای سایش سطح و جدا کردن لایه نا مطلوب از آن می شود. در هنگام استفاده از واتر جت خانگی، کاربر بدون صرف انرژی می تواند عملیات شست و شو را با بالا ترین کیفیت و در حداقل زمان انجام بدهد.

مزیت های کارواش خانگی (دستگاه واتر جت) :

  1. قیمت مناسب دستگاه
  2. ایمنی بسیار بالا در استفاده از دستگاه های کارواش خانگی
  3. کاهش مصرف آب و جلوگیری از اتلاف و هدر رفتن آن
  4. افزایش سرعت شست و شو و در نتیجه صرفه جویی در وقت و زمان
  5. سهولت کاربرد به دلیل اینکه ساختار بسیار ساده و عملگرهای کنترلی قابل فهم و واضحی را دارد .
  6. امکان شست و شوی نواحی دور از دسترس و سطوح واقع در ارتفاع همچون نمای ساختمان و سقف درگاه ورودی وجود دارد .
  7. افزایش کیفیت شست و شو که به دلیل قدرت بالای آب پر فشار در جدا کردن آلودگی های سرسخت از سطوح است .
  8. شست و شوی کامل نقاط کور به دلیل قابلیت نفوذ آب در خلل و فرج، درزها و شکاف ها و خارج نمودن کامل آلودگی از آن ها
  9. کاهش میزان مصرف ماده شوینده
  10. سازگاری بیشتر با محیط زیست
کاربرد کارواش، مزایای کارواش، تجهیزات جانبی کارواش

مشاهده کارواش کنزاکس مدل KPW-2140

تجهیزات همراه کارواش های خانگی :

دستگاه های کارواش خانگی قابل تجهیز به طیف گسترده ای از تجهیزات جانبی می باشند که هر کدام برای استفاده در کاربرد خاصی ارائه شده اند. ساده ترین تجهیزات ارائه شده همراه با دستگاه نازل های مختلف هستند. این نوع از کارواش ها دارای قابلیت اتصال به نازل های سوزنی، تیغه ای و دوار بوده و با توجه به جنس سطح و میزان آلودگی موجود می توان، نازل مناسب را برای دست یابی به حداکثر کارایی دستگاه و عملکرد بهینه آن در عملیات مورد نظر انتخاب کرد.


نازل های سوزنی آب پرفشار را بصورت متمرکز بر یک ناحیه کوچک پاشش می نمایند و در نتیجه برای جدا نمودن آلودگی های سرسخت مناسب هستند.

در مقابل نازل های تیغه ای یا کاردکی، آب را در ناحیه وسیع تری پاشش نموده و سرعت عملیات را افزایش می دهند.

نازل های دوار ترکیبی از قدرت و سرعت دو نازل اولیه هستند. از جمله دیگر تجهیزات کارواش خانگی می توان به نازل لجن کش، برس چرخان، نازل ها انحنا دار اشاره نمود.


جهت مشاهده ویژگی، عملکرد و قیمت کارواش خانگی کلیک کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *