9 مورد از مهم ترین ویژگی های بازاریابی صنعتی

[supsystic-slider id=1 position=”center”]


بازاریابی صنعتی یا  B2Bچیست ؟ فواید  بازاریابی صنعتی چه  چیزهای هستند ؟ چه کسانی از بازاریابی صنعتی استفاده می کنند ؟ استراتژی های بازاریابی صنعتی  یا بنگاه به بنگاه کدامند ؟ تفاوت بین بازاریابی محصولات صنعتی (B2B) را با بازاریابی محصولات مصرفی (B2C) کدامند ؟ 9مورد ازمهم ترین ویژگی های بازاریابی صنعتی

9 مورد از مهم ترین ویژگی های بازاریابی صنعتی

بازاریابی صنعتی چیست؟

بازاریابی صنعتی یا  B2Bچیست ؟ فواید  بازاریابی صنعتی چه  چیزهای هستند ؟ چه کسانی از بازاریابی صنعتی استفاده می کنند ؟ استراتژی های بازاریابی صنعتی  یا بنگاه به بنگاه کدامند ؟ تفاوت بین بازاریابی محصولات صنعتی (B2B) را با بازاریابی محصولات مصرفی (B2C) کدامند ؟ 
9مورد ازمهم ترین ویژگی های بازاریابی صنعتی کدامند؟

 افراد متوجه شدند بعد از مدتی تربیت فرزندان و مشکلات زندگی اجازه نمی‌دهد که خودشان تمامی  کارها را انجام دهند. در واقع، هرچه زمان می گذرد فرصت کمتری برا انجام کارهای خود پیدا می کنند.

از نظر تاریخ نویسان ، در همین بحبوبه زمانی  بود که علم با ثروت برای اولین بار در تضاد هم قرار گرفت و گذشتگان  متوجه  این مسئله شدند که علم بسیار بهتر و مهمتر از ثروت است. همین مقایسه علم با ثروت باعث شد گذشتگان ما به سمت  کسب علم و دانش بروند و هر کدام در حرفه وکار  خود ایجاد تخصص نمایند.

ابتدایی ترین حرفه و شغل‌هایی که در آن زمان  انجام می گرفت ، کشاورزی و دامداری بود. به نظر شما  دامداری چگونه  انجام  گرفت؟ بررسی تاریخچه مستندات گذشته  حاکی از این است که  که یک شخص  پس از کلی روش ها ، آزمون ها و خطا ها و خرابکاری در زمین‌های کشاورزی، به این نتیجه رسید که در زمینه دامداری استعداد وکارایی بهتری نسبت به کشاورزی دارد.

فرد دیگری نیز توان کنترل و هدایت چیزها را نداشت، اما از سرعت دست بالایی برخوردار بود. پس، توانایی انجام دامداری را نداشت  و به دنبال کار کشاورزی رفت. دامدار و کشاورز هرکدام  درحوزه کاری خود  پیشرفت  کردند و چندین افراد  دیگر را در کنار خود استخدام کردند وبه این ترتیب  کسب  وکار خود را گسترش وتوسعه دادند.

بعد ازگذشت مدتی  این دو فرد متوجه این مسئله شده بودند  که  واقعا  به یکدیگر احتیاج  دارند.  کشاورز هر روز صبح برای تغذیه نیروهای خود وخودش احتیاج  به  شیر و محصولات لبنی فرد دامدارداشت و فرد دامدار هم برای  حفظ سلامتی وتغذیه نیروهای خود ناچار بود به سراغ کشاورز می رفت تا از محصولات کشاورز مثل گندم برای تهیه نان استفاده کند. این دو فرد ، هر روزبرای رفع نیازهای روزمره خود باهم درحال داد ستد وارتباط بودند .

در  آن زمان خبری از ماشین آلات و دنیای اینترنت نبود پس افراد گذشته آن زمان  مجبوربودند هر روز مسافت  طولانی را طی بکنند. به این صورت  کشاورزان و دامداران ، به این تصمیم رسیدند که به جای این همه زمان که با خود طی  می کنند  می‌توانند باهم به این توافق برسند  و یک قرارداد سالانه امضا کنند. با این وجود ، مسئله به همین مورد اطلاق نمی شد. بدین ترتیب سایر افراد برای اینکه از این چرخه پیشرفت جا نمانند وارد این چرخه شدند.

همین مسئله باعث رقابت بین  آنها  شد . اتفاقات زیادی در این میان انجام گرفت از قبیل جنگ ها وکشت وکشتارها ولی در این میان تمدن پیشرفت کرد و افراد متوجه شدند  که می‌توانند با روش‌های دوستانه هم در این رقابت ها  با یکدیگر پیشی بگیرند.

(که در همین زمان بود که اولین مسابقات ورزشی المپیک برگزار شد) و بازار هدف خود را تصاحب کنند. بدین صورت ، هریک از افراد در تلاش بودند که خدمات را به سایر کسب و کارها ارائه دهند. اتفاقا ، یکی از این خدمات، پشتیبانی پس از فروش بود.که این سیر  تکامل وتعامل باعث تعارض میان کسب و کارها از گذشته تا به الان ، شکل دیگری از بازاریابی و فروش را با عنوان بازاریابی صنعتی بوجود آورده است .که ما در این مقاله بیشتر درمورد این موضوع بحث میکنیم.

بازاریابی صنعتی یا B2B چیست؟

 قبل از اینکه  توضیحی درباره بازاریابی صنعتی داده شود لازم است  به این مسئله توجه کنید کلمات زیادی هستند که بجای بازاریابی صنعتی استفاده می شوند یعنی اگر این کلمات به گوشتان خورد نمی خواهد تعجب کنید این ها فقط،اصطلاحاتی هستند که بجای کلمه بازاریابی صنعتی ، افراد از این کلمات استفاده می کنند که دراین مقاله به چند نمونه بارز آن ها اشاره شده است  :

  1. بازاریابی  B2B
  2. بازاریابی تجارت به تجارت
  3. بازاریابی بنگاه به بنگاه
  4. بازاریابی B2B MARKETING
  5. بازاریابی SBUSINESS TO BUSINES
  6. INDUSTRIAL MARKETING

بازاریابی صنعتی ، شامل فروش محصول یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر می‌شود . روش های  بازاریابی صنعتی بر اساس روش های  شبیه بازاریابی مصرفی شکل‌گرفته‌اند ، اما به شیوه‌ای خاصی عمل می کنند. زمانی که یک مصرف‌کننده ، محصولات مختلف را نه‌تنها بر اساس قیمت آنها بلکه بر اساس کیفیت و موقعیت آن در بازار و دیگر محرک‌ های احساسی خریداری می‌کند ، مشتریان صنعتی فقط بر اساس قیمت و سود بالقوه آنها اقدام به خرید محصول می‌کنند.

 امروزه پیدا کردن  روش های  تازه برای گسترش  روابط  از طریق های  مختلف مخصوصا شبکه‌های اجتماعی موضوعی بسیار مهم  در دنیای بازاریابی صنعتی به‌حساب می‌آید . چراکه این زیرساخت‌ها امکان گفتگو و ارتباط دوسویه را نه‌تنها برای خریداران مصرفی بلکه برای خریداران صنعتی هم فراهم آورده‌اند.

چه کسانی  از بازاریابی صنعتی استفاده می‌کنند؟

بسیاری از شرکت ها محصولاتی را تولید و ارائه می دهند که برای افراد به صورت شخصی استفاده  خاصی ندارد. بدین صورت مشتریان آنها تنها کسب و کارهای دیگر می باشند. به عنوان مثال شرکتی که در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی کار می کند ، تقریبا بعید است که بتواند محصولات خود را به یک فرد برای نیازهای شخصی خود به فروش برساند چرا که شما نمی توانید هیچ کس را پیدا کنید که در خانه خود به یک ماشین آلات صنعتی بزرگ و وسیع  نیاز داشته باشد.

در این حالت تنها مشتری محصولات این شرکت، کسب و کارهای دیگر است. کسب و کارهایی که منابع و تولیدات خود را دارند و از این محصولات در راستای تولید محصولات خود استفاده می کنند. مثل یک کارخانه اسباب بازی که برای تولید انبوه محصولات خود به ماشین آلات صنعتی بزرگ تولید شده توسط یک شرکت دیگر نیاز دارد.

استراتژی بازاریابی صنعتی ؟

امروزه ، بازاریابی صنعتی  احتیاج به  اطلاعات  در زمینه‌های متفاوت  بازاریابی است ، اما چیزی  که زیاد مهم این است که این استراتژی‌ها برای هر کسب و کار متفاوت  است و متناسب با  احتیاج های  هر کسب و کار، استراتژی‌های مختلفی وضع می‌شود. قطعا بدون داشتن استراتژی  دقیق که به عنوان یک نقشه راه کامل به ما بگوید چه کار کنیم تا به اهداف‌مان برسیم، موفق نخواهیم شد.

بیشتر استراتژی های بازاریابی صنعتی موفق درحال حاضر را می‌توان بر اساس استراتژی های زیر محوریت داد:

  • استراتژی های بازاریابی صنعتی مشتری محور
  • دو تغییر از طریق دیجیتال و محتوا
  • همکاری با شرکای کانال
  • بهبود اجرای بازاریابی
  • همکاری با شرکا

   
گستردگی  صنعت  بازاریابی صنعتی تا چه اندازه است ؟

توجه داشته باشید که همواره توجه کردن به قدرت ماندگاری و رشد بالقوه یک صنعت قبل از فعالیت کردن در آن بسیار مهم وموثر است. به اطلاعات آماری زیر توجه کنید:

خریدهای صورت گرفته  به واسطه ی  کسب‌ وکارها، مراکز دولتی و موسسات درمجموع بیش از نیمی از فعالیت‌های اقتصادی انجام‌شده در ایالات‌متحده را تشکیل می‌دهد.

در سال 2003 بازاریابان صنعتی تقریبا چیزی در حدود 85 میلیارد دلار برای تبلیغ کالاها و خدمات خویش صرف کردند.

در تحقیقی در سال 2001 به نتیجه رسیده‌اند که ارزش دلاری معاملات انجام‌شده در حوزه صنعتی بسیار بیشتر از کل معاملات انجام‌شده در حوزه مصرفی می‌باشد.

9مورد از ویژگی های  مهم بازاریابی صنعتی  

در این مقاله به اختصار به 9مورد از مهم ترین ویژگی های بازاریابی  صنعتی اشاره می شود :

  1. بازارهای صنعتی واحد تصمیم گیری پیچیده تری دارند
  2. خریداران در بازاریابی صنعتی منطقی تر عمل می کنند
  3. فرایند خرید محصولات صنعتی معمولا پیچیده است
  4. تعداد خریداران محصولات و خدمات در بازارهای صنعتی محدود است
  5. بازارهای محصولات صنعتی، تعداد بخش‌های مشتری کمی دارند
  6. روابط فردی در بازارهای صنعتی مهم‌ترند
  7. خریداران صنعتی بطور مداوم خرید می‌کنند
  8. بازارهای صنعتی نسبت به بازارهای مصرفی، نوآوری کمتری دارند
  9. اهمیت بسته‌بندی در بازارهای مصرفی، نسبت به بازارهای صنعتی  بیشتر است

فواید بازاریابی صنعتی کدامند؟

بازاریابی کالاهای صنعتی سبب کم شدن  چشم گیر هزینه های بازاریابی شرکت های عرضه کننده تجهیزات صنعتی گردیده و توانسته در زمان کمتری بازار شرکت های تحت حمایت  شبکه بازاریابی تجارت به تجارت را گسترش دهد. تولید کنندگان، واردکنندگان و عرضه کنندگان کالاهای صنعتی می توانند بدون هیچ گونه  هزینه اولیه ای به شبکه بازاریابی صنعتی(بازیابی تجارت به تجارت) بپیوندند.

پس از انعقاد قرارداد و تحت پوشش قرار گرفتن محصولات شما توسط شبکه بازاریابی گروه پیشتاز فرایند بازاریابی محصولات شما توسط گروه بازاریابی پیشتاز آغاز می گردد و تنها در صورت فروش محصولات شما پورسانت توافقی دریافت می گردد.

فرصت های مراقبت از بازاریابی صنعتی

بازاریابی صنعتی یک زمینه گسترده  و بزرگی با بسیاری از قطعات متحرک است. به همین دلیل، نقش های مختلفی وجود دارد که یک متخصص بازاریابی می تواند در بخش بازاریابی صنعتی یک شرکت بر عهده گیرد

مدیر برند

وظیفه مدیر برند چیست ؟

تصویر یک محصول اولین موردی  است که مشتری بالقوه می بیند. اصلی ترین  دغدغه یک مدیر برند ساختن تصویر از محصول و حفظ اشتیاق عمومی نسبت به آن در کلیه کانالهای ارتباطی است. این شامل هنر و نوشتن متن برای یک محصول ، مدیریت حضور در شبکه های اجتماعی تولید کننده و کار با شرکای تبلیغاتی برای افزایش آگاهی در مورد محصول است.

آموزش و تجربه

یک مدیر برند باید حداقل مدرک کارشناسی در بازاریابی ، بازرگانی یا ارتباطات بازاریابی صنعتی داشته باشد ، اگرچه یک مدرک پیشرفته مانند کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) هم می تواند چشم اندازهای شغلی را بهبود بخشد و هم حقوق بالقوه را افزایش دهد.

به دلیل دلیل  مولفه های components آنلاین در بازاریابی صنعتی ، یک مدیر برند نیاز به داشتن سواد رایانه ای عالی با همه چیز ، از نرم افزار طراحی گرفته تا سیستم عامل های رسانه های اجتماعی دارد. بسیاری از مدیران برند در توسعه خلاقیت ، به ویژه نوشتن محتوا و طراحی وب سایت ، از موقعیت های سطح پایین پیشرفت می کنند.

مدیر حساب ها

آنها چه کاری انجام می دهند؟

هنگامی که مشتری بالقوه تمایل به همکاری با تیم بازاریابی صنعتی یک شرکت را داشت ، نمایندگان آن شروع به ایجاد ارتباط با مدیر حساب می کنند. هدف نهایی مدیر حساب ها نهایی کردن فروش است.

این موقعیتی کاملاً مردم مدار است که مهارت های قوی بین فردی و درک صحیح از محصول را با هم ترکیب می کند. مدیران حساب فقط فروشنده نیستند. آنها چهره شرکت هستند. این شغل به مهارتهای ارتباطی بالاتر از متوسط ​​، توجه باورنکردنی به جزئیات و احساس قوی ریاضیات مربوط به امور مالی نیاز دارد.

آموزش و تجربه

یک مدیر حساب باید دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در بازاریابی ، بازرگانی یا امور مالی باشد. همچنین داشتن پیش زمینه در موقعیت های خدمات مشتری در محیط های خرده فروشی یا خدمات غذایی و اینکه به عنوان دستیار یک متخصص حساب کار کرده باشید ، بسیار مفید است.

تحلیلگر داده؟

وظیفه یک تحلیلگر داده چیست ؟

مشاغل به طور مداوم اثربخشی کمپین های بازاریابی خود را ردیابی می کنند و برای پیش بینی نیازها و روندهای آینده در زمینه خود به داده های جامع اعتماد می کنند.

این کار به ویژه در دنیای بازاریابی صنعتی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا روندها نه تنها بر مشتری های فردی ، بلکه در کل بخشهای فضای کسب و کار تأثیر می گذارند. یک تحلیلگر داده های بازاریابی حقایق و ارقام مربوط به برنامه های بازاریابی گذشته یک کسب و کار را پردازش می کند و پیش بینی هایی را ارائه می دهد که استراتژی های بازاریابی موثر را برای کارهای آینده پیشنهاد می دهد. این نیاز به مهارت های ریاضی قوی ، مهارت های ارتباطی خوب و سواد رایانه ای بالا دارد.

آموزش و تجربه

یک تحلیلگر داده های بازاریابی باید دارای مدرک لیسانس در بازاریابی ، تجارت یا ریاضیات باشد. سابقه کار قبلی در مشاغل مرتبط با کامپیوتر یک امتیاز مثبت است و یک مدرک پیشرفته می تواند منجر به حقوق بالاتر و سمت های ارشد بیشتری شود.

نقش بازاریابان فعال در بازاریابی صنعتی:

بازاریابان فعال در بازارهای صنعتی، در سازمان خرید بنگاه‌های کوچک و بزرگ صنعتی با افراد دوره دیده، متخصص روبه‌رو می‌شوند که در ارزیابی پیشنهادهای رقابتی تبحر دارند. شرکت‌های خریدار کالاها را برای تولید محصول دیگر و یا فروش دوباره کالا به دیگران و کسب سود خریداری می‌کنند.

بازاریابان صنعتی باید نشان دهند که محصول آنها چگونه مشتریان صنعتی را برای دسترسی به درا مد بیشتر و یا هزینه کمتر کمک می‌کند. در این بازار، چنانچه تبلیغات نقشی حساس دارد، اما نقش‌های اصلی را نیروهای فروش، قیمت، اعتبار و میزان قابلیت اتکا شرکت و کیفیت محصول ایفا می‌کنند.

نقش خصوصیات محصولات در بازاریابی صنعتی:

در بازاریابی صنعتی نقش خصوصیات و ویژگیهای محصول خیلی مهم می باشد  و تولید کنندگانی که خصوصیات مورد نظر مشتریان را تامین نکنند مورد تاییدیا انتخاب قرار نخواهند گرفت.

در بازاریابی صنعتی، بازاریاب باید به این نکته توجه داشته  باشد که تقاضای کالاهای صنعتی از تقاضای مصرف کننده نهایی ناشی می‌شود، یعنی تقاضا برای یک محصول بستگی به نحوه استفاده از آن در ارتباط با محصولاتدیگر دارد. گاهی بازاریابی صنعتی سعی می‌کند با تبلیغات، تقاضای مشتری نهایی را تحریک کند تا درخواست  برای کالاهای صنعتی خودرا افزایش دهند.

گام های شروع بازاریابی صنعتی

  1. شناخت مشتری

مادرابتدابرای شروع بازاریابی صنعتی باید این رادر نظر بگیریم  که مشتری خودمان را بشناسیم  یعنی ما یک روش شناسای مشتری برای خود  تعریف کرده باشیم وکدام کسب و کار در بازاریابی صنعتی این امکان دارد که از محصولات وخدمات ما بیشترین سود را ببرند واین کار پایه واساس بقیه مراحل شروع  بازاریابی صنعتی است .

  1. معرفی محصول ویا خدمات مورد نظر

دومین قدم برای شروع بازاریابی صنعتی معرفی  محصول وخدمات خود به مشتری می باشد که امکان خرید ازما را دارد. خیلی ازسایت های معروف ومحبوب زیادی در حیطه بازاریابی صنعتی وجود که بزرگترین  بازارآنلاین در دنیا را دربرگرفته اند  .

خب این موضوع در نظر بگیرید که مشتری احتمالی برای خرید محصول یا خدمات در اینترنت جست وجو می کند ما باید حضوری پر رنگ وفعالانه در فضای آنلاین داشته باشیم واین شانس رادر خود افزایش دهیم که محصول ما بیشترین بازدید را داشته باشد برای اینکار یک وب سایت راه اندازی کنیم که می توانیم اطلاعات دقیق تر ومفیدتردر اختیار مشتری قرار بدهیم ازجمله برند،شرکت ،محصولات وخدمات  را معرفی می کنیم واین مورد هم باید در نظر گرفته شود که اطلاعات ماباید بروز باشد وهمچنین ارائه صفحاتی در فضای مجازی  درخصوص شعب ونمایندگی های مختلف داشته باشیم .

  1. جلسات حضوری

سومین قدم برای شروع بازاریابی صنعتی این است که ما توانستیم مشتری احتمالی خودرا جذب کنیم خب ما باید یک کاری بالاتر یا فراتر از معرفی محصولات باید انجام بدهیم در این مرحله باید یه قرار حضوری با مشتری بگذاریم به معرفی محصولات  خود به صورت حضوری بپردازیم

البته این امکان وجود دارد که دراین مرحله شاید ما به توافق عقد قرار داد نرسیم ولی این ملاقات این امکان را در ما افزایش می دهد که شناخت حرفه ای و وکاملتری از مشتری داشته با شیم. آینده بهتر وروشن تر برای همکاری بعدی فراهم آوریم .

  1. اتمام مرحله بازاریابی

روند بازاریابی صنعتی زمانی به پایان می رسد که مشتری با اشتیاق وکنجکاوی زیاد درمورد نحوه ی  انعقاد قراداد صحبت کند . واین نکته را هم باید در نظر بگیریم که این مرحله ازشروع  بازاریابی صنعتی بسیار مهم وحیاتی می باشد پس در تلاش باشید تمام نیروی خود رابرای ایجاد یک رابطه ی سودمند ومبنتی براعتماد بر مشتری متمرکز کنید .

خب ما اگر خود رابه جای تولید کننده فرض دهیم لازم است با موارد زیر بامدیر فروش در ارتباط باشیم:

•               ارسال ایمیل برای مشتریان

•               تماس تلفنی با مشتریان

•               اطلاع رسانی به مشتریان  در خصوص تولیدات جدید

تفاوت بین بازاریابی محصولات صنعتی (B2B) را با بازاریابی محصولات مصرفی (B2C) در چیست ؟

شغل هایی که از بازاریابی صنعتی استفاده می کنند، در تلاش  هستند تا محصولات و خدمات خود را به شرکت ها و کسب و کارهای دیگر عرضه  کنند و آنها را در گروه مشتریان خود قرار دهند. اما مشاغلی که از بازاریابی مصرفی استفاده می کنند ، درتلاشند که محصولات و خدمات خود را مستقیم به مصرف کننده نهایی برسانند و با مشتریانی در ارتباط هستند که محصولات و خدمات را برای استفاده شخصی خود قرار می دهند .

لازم است گفته شود که برخی از کسب و کارها هر دو نوع بازاریابیB2B وB2C را مورد استفاده قرار می دهند. شرکت های صنعتی و تجاری زیادی  در کشور ما هستند که فعالیت آنها از نظر بازاریابی در حوزه بازاریابی و فروش صنعتی تعریف می شود. این شرکت ها بدلیل رقابتی بودن بازار، تقویت حضور خود در بازار، ایجاد جایگاه متمایز نسبت به رقبا و… نیازمند گسترش فعالیت های بازاریابی و فروش خود در جهت درست هستند.

در بازاریابی B2C کارهای  بازاریابی باید به این نحو انجام شود که افراد بتوانند سریع و به راحتی  خرید خود را انجام دهند. شرکت های B2C فعالیت های تجاری خود را می توانند بر اساس مواردی چون بن های خرید ، نمایشگاه ها ، فروشگاه ها (واقعی و اینترنتی)  و مواردی از این دست پایه گذاری کرده و به کار بگیرند تا در نهایت بتوانند بازار خرید برای استفاده از خدمات و محصولات خود رقابت کنند.

کمپین های بازاریابی B2C برای جذب مشتری واقعی در تلاش اند تا در کمترین زمان مشتری را جذب  کنند. این کمپین هامعمولا برای معاملات ویژه، تخفیف یا بن های ویژه ای را ارائه می دهند که هم از طریق اینترنت و هم در فروشگاه قابل استفاده هستند.

نتیجه گیری

بازاریابی صنعتى عبارت است از بازاریابى کالاها و خدمات در ارتباط با سازمان هاى کسب و کار . بازاریابی صنعتی نیاز به گردآوری اطلاعات درزمینه های مختلف دارد اما گزینه ای که مهم است اینکه استراتژی ها برای هرکسب وکارمتفاوت است ازمزایای بازاریابی صنعتی این است که یک فرد تولید کننده بدون هیچ گونه هزینه اولیه می تواند وارد بازاریابی صنعتی شود.تنها درصورت فروش محصولات پورسانت توافقی بین هم رد وبدل می شود .

نقش های مختلفی دربازاریابی صنعتی وجود دارندکه هرکدا وظیفه خاصی برعهده دارندمثل مدیربرند،تحلیلگرداده،مدیرحساب .دربازاریابی صنعتی ویژگی محصولات خیلی مهم است وتولیدکنندگان باید خصوصیات موردنظر مشتریان راتامین کنند.شروع بازاریابی این امکان رابه ما می دهدکه مشتری خودرابهتر بشناسیم وازمسب وکار خود بیشترین سود راداشته باشیم .

بازاریابی مصرفی و بازاریابی صنعتی از لحاظ ویژگی های محصول،ویژگی های بازار، ویژگی های خدمات، رفتار خرید و ویژگی های کانال های توزیع با یکدیگر متفاوت هستند. تفاوت های اساسی بین بازاریابی صنعتی و بازاریابی مصرفی وجود دارد و بر همین اساس مشتریان صنعتی و مصرفی در خرید خود متفاوت عمل می کنند.

کتاب بازاریابی صنعتی کریشنا، برای برآورده ساختن  نیازهای دانشجویان مدیریت در بخش بازاریابی به عنوان کتابی جامع  وکامل درباره مدیریت صنعتی طراحی شده است. Pdf کتاب بازاریابی صنعتی کریشنا فرآیند رویکرد گرایش مشتری را برای بازاریابی صنعتی به کار می برد و عناصر آمیخته بازاریابی، برنامه ریزی و اجرای ساختار سازمانی برای تامین رضایت مشتری و ایجاد و حفظ وفاداری مشتری را بررسی می نماید.

بازار صنعتی با بیش از ۱۳ میلیون سازمان صنعتی، بازار بسیار وسیعی است. بازار کالا و خدمات سازمانی به لحاظ سهم مبادلات پولی چهار برابر بزرگتر از بازار مصرف کننده است. هدف از آموزش بازاریابی صنعتی، آشنایی با مباحث بازاریابی صنعتی است و این که در مورد مشتریان صنعتی و همین طور کالا و خدمات صنعتی شناخت کافی پیدا کنیم .

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

    1. 1. بازاریابی B2B
      2. بازاریابی تجارت به تجارت
      3. بازاریابی بنگاه به بنگاه
      4. بازاریابی B2B MARKETING
      5. بازاریابی SBUSINESS TO BUSINES
      6. INDUSTRIAL MARKETING

    1. امروزه پیدا کردن روش های تازه برای گسترش روابط از طریق های مختلف مخصوصا شبکه‌های اجتماعی موضوعی بسیار مهم در دنیای بازاریابی صنعتی به‌حساب می‌آید . چراکه این زیرساخت‌ها امکان گفتگو و ارتباط دوسویه را نه‌تنها برای خریداران مصرفی بلکه برای خریداران صنعتی هم فراهم آورده‌اند.

    1. • استراتژی های بازاریابی صنعتی مشتری محور
      • دو تغییر از طریق دیجیتال و محتوا
      • همکاری با شرکای کانال
      • بهبود اجرای بازاریابی
      • همکاری با شرکا

    1. 1. بازارهای صنعتی واحد تصمیم گیری پیچیده تری دارند
      2. خریداران در بازاریابی صنعتی منطقی تر عمل می کنند
      3. فرایند خرید محصولات صنعتی معمولا پیچیده است
      4. تعداد خریداران محصولات و خدمات در بازارهای صنعتی محدود است
      5. بازارهای محصولات صنعتی، تعداد بخش‌های مشتری کمی دارند

    1. بازاریابی کالاهای صنعتی سبب کم شدن چشم گیر هزینه های بازاریابی شرکت های عرضه کننده تجهیزات صنعتی گردیده و توانسته در زمان کمتری بازار شرکت های تحت حمایت شبکه بازاریابی تجارت به تجارت را گسترش دهد.

    1. • یک مدیر حساب باید دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در بازاریابی ، بازرگانی یا امور مالی باشد. همچنین داشتن پیش زمینه در موقعیت های خدمات مشتری در محیط های خرده فروشی یا خدمات غذایی و اینکه به عنوان دستیار یک متخصص حساب کار کرده باشید ، بسیار مفید است.

    1. • در بازاریابی صنعتی نقش خصوصیات و ویژگیهای محصول خیلی مهم می باشد و تولید کنندگانی که خصوصیات مورد نظر مشتریان را تامین نکنند مورد تاییدیا انتخاب قرار نخواهند گرفت.

    1. • ارسال ایمیل برای مشتریان
      • تماس تلفنی با مشتریان
      • اطلاع رسانی به مشتریان در خصوص تولیدات جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *