راهنمای خرید دستگاه شیرینگ

( دستگاه شیرینگ )

دستگاه شیرینگ
دستگاه شیرینگ

– دستگاه شیرینگ چیست ؟

دستگاه شیرینگ یا شرینک دستگاهی است که اساس کار آن حرارت به نایلون بسته بندی و جمع شدن آن است. دستگاه شیرینگ دارای کوره است که در این محفظه جریان هوای داغ به کمک فن های تعبه شده در بالای تونل در حال گردش است. عملیات بسته بندی به کمک پلاستیک های شفاف صورت می گیرد که دور کالا به اندازه اصولی انداخته شده است. با عبور کالا از داخل کوره، تا زمان خروج، این نایلون جمع شده و دور کالا را می پوشاند. این ویژگی نایلون شیرینگ است.

سرعت حرکت، درجه حرارت داخل کوره و ضخامت نایلون بسته بندی عواملی هستند که می بایست تنظیم شوند تا بسته بندی استانداردی صورت بگیرد.

دستگاه شیرینگ

( انواع شیرینگ پک )

شیرینگ رومیزی و شیرینگ پک تونلی دو نوع اصلی از این ماشین محسوب می شود. مدل رو میزی برای کاربردهای کوچک نظیر بسته بندی کتاب، بسته بندی جعبه غذا در رستوران ها، بسته بندی شیرینی جات و… استفاده می شود.

شیرینگ تونلی نوع صنعتی این دستگاه محسوب می شود. با توجه به شرایط کاری ابعاد و مکانیزم های مختلفی روی این ماشین پیاده سازی شده است. مثلا برای بسته بندی محصولات طویل مانند فرش از مکانیزم دوخت از بغل استفاده شده و برای بسته بندی باکس آب معدنی و یا نوشابه این ماشین را به جک پارویی شکل مجهز کرده اند. نیمه اتومات و تمام اتوماتیک بودن نیز از دیگر تغییراتی است که می توان روی ماشین اعمال نمود. در نمونه های اتومات معمولا برش و دوخت نایلون دور محصول بدون دخالت دست انجام می گیرد.

( دستگاه شیرینگ )

دستگاه شیرینگ
دستگاه شیرینگ

– نکات مهم در خرید دستگاه شیرینگ پک

طبیعتا هر دستگاهی دارای یک سری ویژگی در تولید و عملکرد است که مستقیما روی قیمت تمام شده آن تاثیر می گذارد. با دانستن برخی نکات در هنگام خرید می توان به بهترین انتخاب رسید؛

– سیستم برق کشی و تابلو برق را بررسی کنید. یک دستگاه استاندارد می بایست از تابلو برق در نقطه ایمن بهره مند باشد. دستگاه با کارکرد برق سه فاز بهترین گزینه است. دستگاه می بایست از سیم ارت بخوردار باشد. امکان تغییر سرعت نقاله و کنترل دمای کوره اهمیت دارد.

– برای جلوگیری از هدر رفت دمای داخل کوره و کوتاه تر شدن زمان آماده باش دستگاه، دور تا دور آن می بایست با پشم شیشه عایق کاری شده باشد. در دهانه ورودی و خروجی تونل نیز میبایست از برزنت و پارچه نسوز استفاده شده باشد.

– به منظور راحت تر شدن جابجایی دستگاه حتما زیر پایه های آن می بایست چرخ های قفل شونده نصب گردد.

– رنگ دستگاه برای ماندگاری و دوام و همچنین نظافت بهتر می بایست از نوع الکترواستاتیک باشد.

– داشتن نوار نقاله به متراژ کارامد در ابتدا و انتهای دستگاه به فراخور حجم و وزن محصول مورد بسته بندی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

– ابعاد کوره از فاکتورهای مهم این دستگاه محسوب می شود. طبیعتا طول، عرض و ارتفاع آن را متناسب با اندازه کالایی که قرار است بسته بندی شود سفارش دهید.

– تسمه نقاله داخل کوره را کنترل کنید. استفاده از تسمه توری و نصب صحیح آن به منظور گردش هوا در زیر کالا مهم است. همچنین رولیک های هرزگرد در انتها و ابتدای کوره نقش مهمی در کاربری دستگاه دارند.

– داخل کوره می بایست به تعداد کافی المنت جایگزاری شده باشد تا به سریع ترین زمان دما به حالت مطلوب برسد.

– مشعل یا برنر های تعبیه شده در مدل دوگانه سوز می بایست از نوع استاندارد باشند. برخی ها به صورت غیر اصولی اقدام به تولید مشعل با سوراخ های غیر اصولی می کنند که به مرور در تولید حرارت دچار مشکلات متعددی می شود.

دستگاه شیرینگ
دستگاه شیرینگ

– مزیت بسته بندی با دستگاه شرینک

– دستگاه شیرینگ

  • کارکرد ساده بدون نیاز به دانش.
  • بسته بندی مقاوم به آب و رطوبت.
  • سرعت انجام کار.
  • وزن کم بسته بندی.
  • نایلون بسته بندی ارزان.
  • استهلاک کم دستگاه.
  • امکان جابجایی ماشین.
دستگاه شیرینگ

دستگاه شیرینگ پک چیست؟

شیرینگ یا شرینک دستگاهی است که اساس کار آن حرارت دادن به نایلون بسته بندی و انقباض آن است. دارای کوره ای است که جریان هوای گرم به کمک فن های نصب شده در بالای تونل در این محفظه در حال گردش است. عملیات بسته بندی به کمک پلاستیک های شفاف انجام می شود که به اندازه اولیه دور محصول ریخته می شود. همانطور که کالا از کوره عبور می کند، تا خروج،این نایلون جمع می شود و روی کالاها را می پوشاند. این ویژگی برش نایلونی است.سرعت حرکت، دمای داخل کوره و ضخامت نایلون بسته بندی عواملی هستند که باید تا بسته شدن بسته بندی تنظیم شوند. طبقه بندی استانداردی وجود داشته باشد.

– انواع شیرینگ پک

شیرینگ رومیزی و شیرینگ پک تونلی دو نوع اصلی این دستگاه هستند. مدل رومیزی برای کاربردهای کوچک مانند بسته بندی کتاب، بسته بندی جعبه غذا در رستوران ها، بسته بندی شیرینی و … استفاده می شود که شیرینی تونلی نوع صنعتی این دستگاه می باشد. با توجه به شرایط کار، ابعاد و مکانیزم های مختلفی بر روی این دستگاه پیاده سازی شده است.

دستگاه شیرینگ
دستگاه شیرینگ

شیرینگ دوگانه سوز

– دستگاه شیرینگ

قدرت حرارتی این دستگاه با استفاده از یک عنصر میله ای شکل در اطراف محفظه به دست می آید. این المنت ها با برق سه فاز کار می کنند و به طور همزمان روشن می شوند و فر را به دمای دلخواه می رساند. به دلیل قیمت بالای برق و تلفات زیاد تبدیل برق به گرما، می توان از سوخت گاز نیز برای گرمایش استفاده کرد. برای این منظور در اطراف تونل مشعل های گازی تعبیه شده است تا با اتصال به گاز شهری علاوه بر برق، گرمای کوره نیز تامین شود. طبیعتاً داشتن دستگاه شرینک پک دوگانه سوز باعث صرفه جویی اقتصادی در طول زمان می شود.

دستگاه شیرینگ

– انواع دستگاه شیرینگ تونلی

دستگاه شیرینگ تونلی برای استفاده های مختلف در دو مدل زیر طراحی و ساخته شده اند که در ادامه بیشتر با این دو مدل آشنا خواهیم شد:

  • دستگاه شیرینگ تونلی اتوماتیک.
  • دستگاه شیرینگ تونلی نیمه اتوماتیک.

– دستگاه شیرینگ تونلی نیمه اتوماتیک

در دستگاه شیرینگ تونلی نیمه اتوماتیک بخش زیادی از مراحل بسته بندی توسط اپراتور انجام می شود. به این صورت که قرارگیری محصول بر روی تسمه نقاله و حرکت دادن محصول به داخل تونل توسط افراد مورد نظر در کنار دستگاه انجام می گیرد.

به این دلیل که دستگاه های بسته بندی شیرینگ پک ساخت شده توسط شرکت های مختلف با هم متفاوت هستند بنابراین در نیمه اتومات و یا اتوماتیک بودن دستگاه ها، تفاوت هایی وجود دارد. به عنوان مثال بر برخی از دستگاه های شیرینگ پک تونلی نیمه اتوماتیک جک های پنوماتیک برای انتقال و جابجایی بسته و یا پیچیدن فیلم شیرینگ دور محصول کار گذاشته شده است.

این دستگاه برای استفاده در کارخانه های کوچک و کارگاه ها گزینه مناسبی می باشد.

– دستگاه شیرینگ تونلی اتوماتیک

این مدل دستگاه به صورت کاملا اتوماتیک بسته بندی محصولات را انجام می دهد، به این صورت که محصول، پس از قرار گیری توسط اپراتور یا لیفتراک بر روی تسمه نقاله، به سمت تونل هوای گرم دستگاه هدایت می شود. در تونل فرایند بسته بندی به اتمام رسیده و در نهایت بسته با خروج از تونل بوسیله فن های تعبیه شده در قسمت خروجی تونل، خنک می شود.

– نکات مهم خرید دستگاه شیرینگ تونلی

برای خرید دستگاه شیرینگ تونلی که مهم ترین قسمت یک خط تولیدی است، باید با دقت و هوشمندانه انجام شود که در ادامه به موارد مهم آن اشاره می کنیم:

  • توان تولیدی دستگاه اهمیت دارد: اگر تعداد بسته بندی محصول در بازه زمانی مشخص برای شما مهم است، حتما هنگام خرید آن را در نظر بگیرید و راهنمای خرید دستگاه شیرینگ تونلی را مطالعه کنید و حتما از کارشناسان بخش فروش راهنمایی های لازم را دریافت کنید.
  • با توجه به نیروی انسانی و میزان تولید محصول مدل انتخابی دستگاه را در نظر بگیرید که اتوماتیک برای خط تولید شما مناسب است یا مدل نیمه اتوماتیک
  • به نوع سوخت مصرفی دستگاه توجه کنید: کدام سوخت مصرفی ( گازسوز، برقی، دوگانه سوز) برای کار شما به صرفه تر و کارآمد تر است.

برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت انواع دستگاه بسته بندی شیرینگ پک با کارشناسان و مشاوران آراد ماشین تماس بگیرید.

دستگاه شیرینگ

دفعات استفاده

دستگاه شیرینگ

اگر قرار است از این تجهیزات به صورت روزمره استفاده شود ، بنابراین باید دستگاهی را در نظر بگیرید که پاسخگوی نیازهای شما باشد.در بسیاری از اوقات ، تجهیزات دست دوم در نهایت اتلاف پول هستند و مطمئناً این چیزی نیست که شما بخواهید.بهتر است تعداد دفعات استفاده را در نظر بگیرید.اگر می خواهید به طور منظم از آن استفاده کنید ، تجهیزات سنگین را انتخاب کنید.تجهیزات سبک برای محصولات سبک و حداقل ظرفیت بسته بندی بهترین است.

دستگاه شیرینگ
دستگاه شیرینگ

دستگاه شیرینگ

– سوخت مصرفی دستگاه شیرینگ تونلی

سوخت مصرفی دستگاه شیرینگ تونلی براساس نیاز کاربر مشخص می شود . اینکه در شهر یا کشور محل سکونت شما چه سوختی از نظر اقتصادی صرفه بهتری و بیشتری دارد .

گرمای تولید شده در دستگاه که به چسبیده شدن نایلون شیرینگ بر روی محصول کمک می کند ، می تواند از نوع انرژی الکتریکی و برق شهری باشد، یا از نوع گاز شهری و مشعل ها .

مدل دوگانه سوز دستگاه شیرینگ تونلی نیز ساخته می شود که امکان کار با دستگاه را در شرایط نبود یکی از سوخت های مصرفی ، به طور مداوم فراهم می کند و سرعت و روند کار را افزایش می دهد . شاید این مورد را بتوان بهترین انتخاب برای خرید دانست .

دستگاه شیرینگ

دستگاه شیرینگ تونلی

نواع دستگاه بسته بندی شیرینگ پک تونلی

  • به طور کلی انواع دستگاه شیرینگ تونلی به پنج بخش زیر تقسیم می شوند:
  • شیرینگ پک اتومات
  • گاز سوز
  • دوگانه سوز
  • برقی

نحوه کارکرد دستگاه شیرینگ پک تونلی چگونه است؟

روش کار شیرینگ تونلی به مدل دستگاه و سوخت مصرفی آن بستگی دارد که بسیار ساده می‌باشد. کارکرد کلی این دستگاه به این صورت است که ابتدا محصول توسط کانوایر (نوار نقاله) داخل تونلی هدایت می‌شود و با توجه به اتومات و یا نیمه اتومات بودن دستگاه شیرینگ، محصول نایلون را زده و عمل شیرینگ انجام می شود.

سپس کالا به بخش گرمایی انتقال پیدا می کند و بعد نوار نقاله بسته بندی را به بیرون هدایت می‌نماید. در آخرین مرحله بسته بندی توسط فن خنک می‌شود.

بهترین دستگاه شیرینگ پک تونلی کدام است؟

وقتی که تنظیمات مناسبی برای دستگاه شیرینگ تونلی در نظر بگیریم، می توانیم به تمام اهداف خود برسیم. ولی یادتان باشد که تنظیمات بسیار خوب باید برای فیلم شیرینگ خوب به کار گرفته شود و متناسب با آن تنظیم شود.

 دما:

 منظور از دما دمای داخلی تونل است. دمای پیشنهاد شده بسته به نوع فیلم شیرینگ متفاوت و مختلف است. فیلم هایی که بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، فیلم های پلی الفین و PVC هستند. دمای بهینه برای فیلم شیرینگ که بین ۳۷۲ و ۳۸۳ درجه سلسیوس است.

 سرعت ناقل:

گاهی سرعت ناقل از اهمیت بالاتری نسبت به دما برخوردار است. خیلی از افراد مبتدی زمانی که سرعت پایین تری را نیاز دارند، دما را افزایش می دهند. اگر که به سرعت ناقل بیشتری نیاز دارید، دما را کم کم افزایش دهید. 

دستگاه شیرینگ پک تونلی در چه جاهایی به کار گرفته می‌شود؟

به دلیل اینکه دستگاه شیرینگ تونلی میتواند در زمان کم تعداد بسیار زیادی محصول را بسته بندی کند، به طور خاص در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه برای بسته بندی انواع محصولات چوبی، بطری، محصولات غذایی و بسیاری موارد دیگر استفاده میشود.

شیرینگ پک تونلی
دستگاه شیرینگ پک تونلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *