کامل ترین راهنمای خرید دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار

[supsystic-slider id=1 position=”center”]


یکی از پرکاربردترین دستگاه­ های بسته ­بندی مواد­غذایی، دستگاه بسته­ بندی خشکبار و حبوبات می­باشد. دستگاه­ های بسته ­بندی حبوبات و خشکبار از محبوبیت زیادی برخوردارند زیرا علاوه بر شرکت­ها در خانه نیز مورد استفاده قرار می­گیرند. کسب و کارهای خانگی که محصول آنها حبوبات است برای بسته ­بندی آنها از دستگاه بسته ­بندی خانگی حبوبات استفاده می­کنند.

کاملترین راهنمای خرید دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار

«کامل ترین راهنمای خرید دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار»

یکی از پرکاربردترین دستگاه های بسته بندی مواد غذایی، دستگاه بسته بندی خشکبار و حبوبات است. در این مقاله به طور کلی به مطالب زیر میپردازیم:

فرایند بسته بندی

انواع بسته بندی

مزایای بسته بندی

معرفی دستگاه های بسته بندی

مزایا و معایب دستگاه های بسته بندی

کاربرد دستگاه های بسته بندی

سود و در آمد بسته بندی حبوبات و خشکبار

دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار از محبوبیت زیادی برخوردارند زیرا علاوه بر شرکت ها در خانه نیز مورد استفاده قرار میگیرند.کسب و کارهای خانگی که محصول آنها حبوبات است برای بسته بندی آنها از دستگاه بسته بندی خانگی حبوبات استفاده میکنند.

فرایند بسته بندی(دستگاه دسته بندی)
فرایندی که شامل هر گونه فعالیتی از جمله: طراحی، ارزیابی و ساخت یک پوشش با ظرف مناسب برای یک محصول باشد و اطمینان سالم رسیدن محصول به دست مشتری را میدهد.

کیفیت محصول، طراحی خلاقانه بسته بندی و دستگاه های بسته بندی نقش موثری در موفقیت و پیشرفت در این مسیر را دارند. ابتدا باید از ماندگاری، کیفیت و سلامت محصول قرار گرفته در بسته بندی مطمئن باشیم و مراقب باشیم محصولات در معرض آلودگی قرار نگرفته و از تماس با آلودگی های محیط در امان باشد.

انواع دستگاه بسته بندی
بسته بندی بالشی: کیسه هایی که دو طرف آنها دوخته شده است را اصطلاحا بسته بندی بالشی میگویند.
بسته بندی کاست دار:این نوع بسته بندی ها قابلیت این را دارند که به شکل ایستاده قرار بگیرند زیرا قسمت زیرین آن محکم و ثابت است و قسمت بالایی آن دوخته شده است،


بسته بندی پالتی:این نوع بسته بندی ها نیز همانند بسته بندی کاست دار هستند با این تفاوت که کیسه های پالتی زیرین محکمی ندارند و نمیتوانند در حالت ایستاده قرار بگیرند.

مزایای استفاده از دستگاه بسته بندی:

حمل نقل سریع و آسان
صرفه جویی در هزینه ها
سهولت در مصرف و کارآمد بهتر
توزیع بهتر، فروش بهتر
کمک به خرید آگاهانه
کمک به افزایش سود در کسب و کار
نظم در چیدمان و طراحی مهندسی بهتر
امکان نگهداری و محافظت از کالا در برابر عوامل فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی

معرفی دستگاه های بسته بندی

دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار با توجه به نوع محصول به دو دسته تقسیم میشوند:
دستگاه پرکن توزینی:
 برای بسته بندی محصولاتی است که وزن دقیق آنها مهم است. مانند: آجبل و خشکبار

دستگاه پرکن حجمی:
برای بسته بندی محصولاتی است که وزن دقیق آنها اهمیت چندانی ندارد مورد استفاده قرار میگیرد.

انواع دستگاه های بسته بندی حبوبات:
دستگاه های بسته بندی حبوبات انواع و تقسیم بندی های متفاوتی دارند اما از نظر کاربران به دو دسته زیر تقسیم شده اند:
دستگاه بسته بندی حبوبات در منزل
دستگاه بسته بندی حبوبات صنعتی
دستگاه های بسته بندی حبوبات صنعتی دارای ابعاد بزرگتری هستند و همچنین کاربردهای بیشتری دارند ولی ساخت دستگاه های بسته بندی خانگی حبوبات به گونه ای است که از نظر قیمت به صرفه و فضای کمی را اشغال میکنند.

نگاهی دیگر به انواع مختلف دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار:

دستگاه بسته بندی دو توزین
دستگاه بسته بندی چهارتوزین
دستگاه بسته بندی شش توزین
دستگاه بسته بندی ده توزین
دستگاه بسته بندی آجیل
دستگاه بسته بندی خشکبار

دستگاه بسته بندی خشکبار با دستگاه بسته بندی حبوبات تفاوت خاصی ندارند.از این دستگاه برای بسته بندی انواع محصولات گرانولی استفاده میشود.محصولات گرانولی محصولاتی هستند که نه پودری هستند و نه مایع. در واقع میتوان با دستگاه بسته بندی خشکبار محصولاتی همچون: آجیل، پفک، خشکبار، قند، حبوبات و… را بسته بندی کرد.

خرید دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار
در صنایع غذایی موارد زیادی وجود دارد که باید درهنگام خرید دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار به آنها توجه شود. نمونه ای از این موارد به صورت زیر است:
بودجه خرید دستگاه بسته بندی حبوبات
کاربرد دستگاه
محل استفاده
فضای اشغالی دستگاه بسته بندی حبوبات
قیمت و نحوه پرداخت
کیفیت محصول

با بی تو وال امکان مشاهده و مقایسه صدها نوع از ماشین آلات و دستگاه بسته بندی حبوبات در صنایع غذایی امکانپذیر شده است.
بی تو وال اطلاعات مفید و کاربردی را تهیه کرده و با ورود به صفحه محصول اطلاعاتی مانند:


قیمت دستگاه، اطلاعات فنی، فیلم از کارکرد آن‌ها، کاتالوگ و .. را مشاهده خواهید کرد.
همه ی این امکانات به این منظور فراهم شده که شما بتوانید بهترین دستگاه را با بهترین قیمت خریداری کنید.
دستگاه های بسته بندی خشکبار و حبوبات انواع متفاوتی دارند که توسط شرکت های مختلف تولید میشوند.
شما میتوانید قبل از خرید دستگاه نمونه های مختلف دستگاه را مشاهده و مقایسه کنید و بهترین مورد را خریداری کنید.

دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل
شما میتوانید یکی از 5 دستگاه بسته بندی خانگی پرکاربرد را انتخاب کنید به کسب و کار در منزل خودتان بپردازید.
پیش از این با نگهداری از دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار آشنا شدیم. اگر به دنبال کسب کار در منزل خودتان هستید،

اگر دانشجو هستید و به دنبال کار پاره وقت هستید و یا اگر در حال حاضر بیکار هستید، با ما همراه باشید تا با مطالب مفیدی در مورد بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل خودتان آشنا شوید و به 10 سوال کلیدی و رایج خریداران در مورد دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار بپردازیم.

بسته بندی خشکبار در منزل(دستگاه بسته بندی خانگی)
افراد زیادی هستند که میخواهند کسب کار خود را شروع کنند و به دنبال کسب تجربه و مهارت هستند. ما تصمیم گرفتیم که بسته بندی خشکبار را به عنوان کسب در آمد در منزل به شما معرفی کنیم. البته اگر مایل باشید با خرید دستگاه تفت آجیل، تفت و پخت خشکبار را خودتان انجام دهید.در گذشته نیز در مورد خط بسته بندی خشکبار تحقیق کرده بودیم و تجربه خود را در این مورد با شما به اشتراک گذاشته بودیم.

دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل
شما میتوانید یکی از 5 دستگاه بسته بندی خانگی پرکاربرد را انتخاب کنید به کسب و کار در منزل خودتان بپردازید.
پیش از این با نگهداری از دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار آشنا شدیم.

اگر به دنبال کسب کار در منزل خودتان هستید، اگر دانشجو هستید و به دنبال کار پاره وقت هستید و یا اگر در حال حاضر بیکار هستید، با ما همراه باشید تا با مطالب مفیدی در مورد بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل خودتان آشنا شوید و به 10 سوال کلیدی و رایج خریداران در مورد دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار بپردازیم.

دستگاه بسته بندی خشکبار در منزل
افراد زیادی هستند که میخواهند کسب کار خود را شروع کنند و به دنبال کسب تجربه و مهارت هستند. ما تصمیم گرفتیم که بسته بندی خشکبار را به عنوان کسب در آمد در منزل به شما معرفی کنیم. البته اگر مایل باشید با خرید دستگاه تفت آجیل، تفت و پخت خشکبار را خودتان انجام دهید.در گذشته نیز در مورد خط بسته بندی خشکبار تحقیق کرده بودیم و تجربه خود را در این مورد با شما به اشتراک گذاشته بودیم.

چرا مردم محصول یک کارافرین خانگی را انتخاب میکنند؟

محصولاتی که در منزل تهیه و بسته بندی میشوند معمولا تازه تر هستند و همچنین بخاطر اینکه بسیاری از واسطه ها کنار گذاشته شده قیمت محصول بسیار پایین تر از محصولات کارخانه ای است.

گرفتن مجوز و راه اندازی بسته بندی خشکبار
ابتدا به جهاد کشاورزی مراجعه کنید. در این اداره در بخش مشاغل خانگی درخواست خود را ارسال کنید. (جهاد کشاورزی شهر خودتان)
جهاد کشاورزی وارد عمل و نامه هایی را به شبکه بهداشت ارسال میکند. بعد از اتمام کارهای اداری سراغ ثبت برند میرویم و کار را آغاز میکنیم.

رمز موفقیت در بسته بندی حبوبات و خشکبار
در خط تولید و بسته بندی رقابت بالایی وجود دارد، اما با در نظر گرفتن چند نکته، میتوان در این رقابت ها موفق شد.
فعالیت در زمینه خشکبار نیازمند استراتژی های قابل توجهی است. بالاترین تبلیغ برای شما در صنایع غذایی، کیفیت است.هرچه کیفیت بیشتر باشد مشتریان نیز وفادارتر خواهند شد.


در ابتدای کار توقع سود بالا و مشتریان زیاد غیر ممکن است. اما با حفظ کیفیت در طول مدت فروش شما به صورت صعودی قرار خواهد گرفت.و حتی پیشنهاد ما این است که سود محصولات را پایین نگه دارید، و با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه دهید. فروش محصولات شما به مرور زمان بیشتر میشود و سود خالص از هر بسته جبران میشود.
ما یک برند جدید و خانگی را با کیفیت عالی تهیه کردیم. برای جذب مشتری ها بهتر است سراغ خلاقیت در بسته بندی حبوبات و خشکبار برویم.


شما میتوانید با یک طراحی ساده و منحصر به فرد برنده شوید.
یکی از نکات هوشمندانه انتخاب یک نام تجاری است که در ذهن مشتری تداعی کننده محصول باشد. این موضوع با ذهن مشتری بازی میکند و در ذهن مردم حک میشود.
مانند چای لیپتون که تنها نام یک برند است ولی ما برای نام محصول آن را بکار میبریم.
تست رایگان میتواند تبلیغ مناسبی و قابل توجهی در مکان های پر تردد باشد.


در زمینه بازاریابی و فروش مساله تعیین بازار هدف بسیار مهم است. شما در منزل خود کسب و کاری راه انداخته اید، با تمام دردسرها و موفقیت ها باید سراغ بازار هدف مشخص بروید، برای مثال میتوانید محصولات سالم خود را در تعداد مشخصی از مدارس و ارگانها توزیع کنید و یا به دنبال مسئول تدارکات سازمان ها باشید و با آنها وارد مذاکره شوید.

سود آوری بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل
محصولاتی که خشکبار نامیده میشوند عبارتند از: پسته، بادام، فندق،گردو، کشمش، کشمش سبز، کشمش سبز تیزابی، انجیر، انجیر خشک،  و انواع آجیل.


در راه اندازی خط تولید و بسته بندی خشکبار و حبوبات یکی از نکات مثبت تنوع محصولات است، کافیست برای بالا رفتن تنوع محصولات کافیست حبوبات را به محصولات اضافه کنیم تا تنوع محصولات بالا رود. میتوانید از یک یا چند محصول شروع کنید و سپس به محصولات خود اضافه کنید. توجه داشته باشید که شما میتوانید با یکبار مجوز گرفتن ده ها محصول به بازار عرضه کنید، همچنین شما میتوانید برای شور کردن و طعم دادن به خشکبار از دستگاه تفت آجیل استفاده کنید.


یکی از پر مخاطب ترین محصولات در ایران خشکبار است و این به معنی مخاطب بالا و فروش بالا برای محصولات شماست.
محصولاتی که برای خشکبار است به این دلیل که داخل ایران هستند هم در دسترس تر هستند میتوان برای صادر به دیگر نقاط جهان با بسته بندی خلاقانه فکر کرد.

خرید دستگاه بسته بندی خشکبار و حبوبات
در صورتی که به راهنمای خرید دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار نیاز دارید میتوانید با مراجعه به مقاله مربوطه بهترین و مناسب ترین دستگاه بسته بندی را خریداری کنید و کسب و کار خود را شروع کنید.

پنج دستگاه بسته بندی کم هزینه
با افزایش فشارهای اقتصادی، کسب و کارهای خانگی در سراسر کشور شروع به کار کردند و این امر باعث پر فروش و پرکاربرد شدن دستگاه های بسته بندی خانگی در سال های اخیر در صنایع بسته بندی شده است.


در صنایع غذایی تولید محصولات حتما باید با بسته بندی خوب و با کیفیت همراه باشد و حتی بعضی از کسب و کارها تمرکز خود را بر روی بسته بندی و طراحی بسته بندی محصولات مختلف قرار می دهند.


اگر شما هم به کسب و کارهای خانگی فکر میکنید، کسب کارهایی مانند: میوه خشک کنی در منزل، تولید پیاز داغ خانگی، تولید رب گوجه در منزل و بسته بندی خشکبار و حبوبات پیشنهاد میکنیم در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با پرکاربردترین و کم هزینه ترین دستگاه های بسته بندی آشنا کنیم.

انواع دستگاه بسته بندی خانگی

1.دستگاه دوخت پلاستیک:
دستگاه دوخت پلاستیک برای پلمپ و بستن قسمت بالایی نایلون ها استفاده میشود.
لبه های بالایی نایلون با استفاده از دستگاه دوخت پلاستیک در اثر فشار و حرارت کاملا بسته میشوند. بدین ترتیب وسابل مختلف مواد غذایی کاملا بسته بندی می شوند.


در بازار دستگاه دوخت پلاستیک رومیزی به شکل قابل حمل موجود است و شما میتوانید یک دستگاه رومیزی قابل حمل مناسب را به مبلغ کمتر از 1 میلیون تومان خریداری کنید.
دستگاه دوخت پلاستیک پدالی را میتوان به عنوان یک دستگاه بسته بندی خانگی به (مبلغ کمتر از 5 میلیون تومان) معرفی کرد. اگر قصد خرید دستگاه بسته بندی را دارید کارشناسان ما به طور کاملا رایگان و تخصصی در خدمت شما هستند.


دستگاه دوخت پلاستیک ریلی نسبت به مدل دستگاه بالا پیشرفته تر عمل میکند و بسته بندی کامل تر انجام میشود.این دستگاه دوخت با نام دستگاه غلطکی نیز شناخته شده است و در مدل های افقی و عمودی به بازار عرضه میشوند.این دستگاه میتواند محصولات غیر مایع را بسته بندی کند و مدل های پیشرفته تر قابلیت هایی مانند: تشخیص وزن و تاریخ زدن بر روی خود را دارند. که شما را از تهیه دستگاه های دیگر بی نیاز میکند.

مناسب ترین دستگاه برای بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل دستگاه دوخت ریلی است، شما میتوانید با بودجه کمتر از پنج میلیون تومان دستگاه دوخت ریلی افقی یا عمودی را به عنوان دستگاه بسته بندی خانگی تهیه کنید.

2.دستگاه سلفون کش خانگی:
سلفون ها نایلون هایی نازک هستند که میتوان آنها را بر روی مواد غذایی یا بسته بندی های کارتنی و جعبه ای به کار برد. معمولا در کسب و کارهای خانگی از دستگاه سلفون کش برای بسته بندی مواد غذایی استفاده میشود.

دستگاه های سلفون کش خانگی معمولا غیر اتوماتیک هستند و به اوپراتور نیاز دارند. برش سلفون نیز توسط حرارت یا تیغه های تیز انجام میشود. شما میتوانید پس از تولید با دستگاه سلفون کش، بسته بندی محصولات خود را به راحتی در منزل انجام دهید.


با استفاده از دستگاه سلفون کش شما میتوانید محصولاتی همچون: انواع سبزیجات پاک و خرد شده، میوه، انواع شیرینی و… به راحتی بسته بندی کنید و با این نوع بسته بندی مواد درون بسته را تازه نگه دارید.
با کمتر از 1 میلیون الی 5 میلیون تومان دستگاه سلفون کش باکیفیت تهیه کنید و نگران خراب شدن محصولات خود نباشید.

3.دستگاه وکیوم خانگی:
دستگاه بسته بندی وکیوم نیز همانند دستگاه دوخت پلاستیک عمل میکند و تفاوت این دو دستگاه در این است که دستگاه وکیوم قابلیت مکش هوا دارد. این دستگاه قبل بستن در نایلون ها هوای درون بسته ها را کاملا خارج میکند و همین امر باعث بالا رفتن طول عمر و تازه ماندن محصول درون نایلون میشود. این دستگاه برای مواد غذایی خاص انجام میشود و قیمت نسبتا بالاتری دارد.


با دستگاه وکیوم محصولاتی همچون: گوشت، مرغ، سبزیجات تازه و هر محصول دیگری که نگران سریع خراب شدن آن هستیم به خوبی بسته بندی میشود.
برای خرید دستگاه وکیوم میتوانید مبلغی حدود 1.5 میلیون الی 5 میلیون تومان کنار بگذارید.

4.دستگاه دوخت گونی دستی:
دستگاه دوخت گونی (سرکیسه دوز) برای دوخت انواع گونی ها استفاده میشود. گونی دوزهای دستی در بازار وجود دارند ولی به مهارت بالایی برای دوخت گونی نیاز دارند به همین دلیل دستگاه هایی برای راحت تر و ساده تر کردن مراحل دوخت انواع گونی ها طراحی شده.


این دستگاه بیشتر برای دوخت گونی های برنجی مورد استفاده قرار میگیرند ولی شما میتوانید برای دوخت هر نوع گونی پارچه ای یا نخی استفاده کنید. یک دستگاه سر کیسه دوز دستی کوچک در یک شیفت کاری قابلیت دوخت 700 گونی را دارد.
قیمت هر سر کیسه دوز کمتر از 2 تا 5 میلیون تومان است.

5.دستگاه سیل رومیزی:
بهترین دستگاه برای بسته بندی انواع دسر، سالاد و…، دستگاه سیل است.این دستگاه با کشیدن روکشی از نایلون به جای درب از ورود هر نوع آاودگی به درون ظرف جلوگیری میکند و میتواند بهترین انتخاب برای بسته بندی این نوع از محصولات باشد.

دستگاه های سیل برای پلمپ و پرس کردن درب ظروف یکبار مصرف مورد استفاده قرار میگیرد. این دستگاه ها با استفاده از حرارت قابلیت پرس کردن درب ظروف را در جای خود دارند. از این نوع دستگاه های بسته بندی برای پلمپ و بسته بندی انواع ظروف آبمیوه، غذا و انواع بستنی و…مورد استفاده قرار میگیرند.

البته میتوان گفت از این نوع دستگاه برای کسب و کارهای خانگی برای بسته بندی محصولات نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

مزایای استفاده از انواع دستگاه های بسته بندی:
 توانایی و تحمل بالا در تولید محصول
کیفیت بالای چاپ روی محصولات
جلوگیری از زدگی و خورندگی لبه های محصول
بهبود یافتن شرایط کار و کاهش حجم کار


کیفیت بالا بسته بندی بدون ایجاد درز
صرفه جویی در هزینه مواد و نیروی کار
حفاظت کارکنان از اثرات بهداشتی ناشی از گرد و غبار و…
یکی از مهم ترین مزیت های ماشین آلات بسته بندی، ذخیره سازی و انبار کردن محصولات است.

برای ایجاد کسب و کارهای خانگی کوچک و پردرامد دستگاه های بسته بندی خانگی میتوانند گزینه مناسبی باشند.برای هر محصولی دستگاهی نیز وجود دارد که با توجه به استفاده های خانگی از قیمت مناسبی برخوردارند. بعضی از کسب و کارهای خانگی با تهیه دستگاه های بسته بندی محصولات عمده را خریداری کرده و در بسته های کوچکتر و وزن کمتر بسته بندی میکنند و به فروش میرسانند. در این صورت محصولی تولید نمیکنند.

بسته بندی محصولات نشان دهنده ی کیفیت محصول و احترام شما برای مصرف کننده است. در صورتی که محصولات شما با کیفیت باشند ولی از بسته بندی خوب برخوردار نباشد باعث جلوگیری از پیشرفت و کاهش قیمت محصول در بازار میشود.برای بالا بردن فروش خود میتوانید از انواع دستگاه های بسته بندی استفاده کنید چرا که باعث میشود ظاهر بسته بندی حرفه ای تر باشد و باعث افزایش فروش شود.


استفاده از دستگاه های بسته بندی متنوع موجب میشود به نیروی کار کمتری نیاز داشته باشید.معمولا این نوع کسب و کارها در خانواده ها رایج است و چون تعداد افراد خانواده محدود هستند دستگاه های بسته بندی میتوانند کار را راحت تر کنند و موجب افزایش سود میشود.

کاربرد انواع دستگاه های بسته بندی در منزل

  • بسته بندی انواع مواد غذایی آماده
  • بسته بندی انواع محصولات غذایی و غیر خوراکی مختلف
  • بسته بندی وسایل و کار دستی های خانگی

10 سوال مهم خریداران در مورد دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار
دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار در واقع یک دستگاه پرکن گرانولی است که برای پر کردن و بسته بندی محصولات گرانولی (محصولی که حجم دارد و پودر یا مایع نیست) در صنایع غذایی مورد استفاده قرار میگیرد.


این دستگاه به دو نوع دستگاه پرکن توزینی و دستگاه بسته بندی حجمی دسته بندی میشوند. عملیات پر کردن، بسته بندی و دوخت را خط بسته بندی خشکبار انجام میدهد. البته بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل نیز انجام میشوند و میتواند راهی مفید برای کسب درامد در منزل باشد.

1.با دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار،محصولات را در بسته های چند گرمی میتوان بسته بندی کرد؟
بسته های 20 گرمی تا 2000 گرمی را میتوان با دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار اتوماتیک در کیسه ها بسته بندی کرد.
دستگاه های بسته بندی توزینی و حجمی قابلیت بسته بندی محصولات را در کیسه هایی با وزن 2 کیلوگرم را دارند.
دستگاه کیسه پرکن نیز قابلیت بسته بندی محصولات در وزن های 5 کیلوگرمی و 10 کیلو گرمی تا 50 کیلوگرمی را دارد.

2.نوع بسته بندی دستگاه پر کن حبوبات چگونه است؟
دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار را به سه شکل بالشی، پالتی و کاست دار تقسیم بندی میکنیم.
بسته بندی بالشی: کیسه هایی که دو طرف آنها دوخته شده است را اصطلاحا بسته بندی بالشی میگویند.
بسته بندی کاست دار:این نوع بسته بندی ها قابلیت این را دارند که به شکل ایستاده قرار بگیرند زیرا قسمت زیرین آن محکم و ثابت است و قسمت بالایی آن دوخته شده است،
بسته بندی پالتی:این نوع بسته بندی ها نیز همانند بسته بندی کاست دار هستند با این تفاوت که کیسه های پالتی زیرین محکمی ندارند و نمیتوانند در حالت ایستاده قرار بگیرند.

3.سرعت دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار چقد است؟
سرعت بسته بندی این دستگاه صنایع غذایی به تعداد توزین آن بستگی دارد. و با توجه به میزان گرماژ پر کن دستگاه پر کن توزینی، کمی بالا و پایین میشود.
دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار تک توزین: این دستگاه به طور تقریبی در هر دقیقه 10 کیسه را بسته بندی میکند.

دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار دو توزین: این دستگاه حدودا در هر دقیقه 15 کیسه را بسته بندی میکند.
دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار چهار توزین: این دستگاه تقریبا در هر دقیقه 25 کیسه را بسته بندی میکند.

دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار ده توزین: این دستگاه به طور حدودی 35 الی 40 کیسه را بسته بندی میکند.
آیا  با دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار میتوان محصولات با گرماژ مختلف را بسته بندی کرد؟
بله امکان اینکه بتوانید با یک دستگاه، چند محصول را در کیسه هایی با وزن های متفاوت بسته بندی کنید وجود دارد ولی در صورتی که لوله یقه دستگاه بسته بندی عوض شود.

5.طول کیسه هایی که با دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار پر میشوند چقد است؟
از طریق plc  دستگاه طول بسته های نهایی اعلام میشود و با عوض کردن لوله یقه دستگاه بسته بندی میتوان عرض بسته ها را تغییر داد.

6..جنس کیسه های بسته بندی حبوبات و خشکبار از چیست؟
از رول خام برای  دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار استفاده میشود و به پاکت آماده سازی نیازی نیست. بعد از اعلام تنظیمات گرماژ از طریق plc، کیسه ها پس از پر شدن به پاکت تبدیل میشوند.در نهایت با دوخت کیسه بسته بندی حبوبات و خشکبار به پایان میرسد.


دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار اتوماتیک از نوع سلفون، متالیز و فویل آلمینیوم و نوع نیمه اتوماتیک از کاغذ لمینت شده است که برای بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار میگیرد.


7.جنس بدنه و مخزن دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار از چیست؟
جنس بدنه این نوع دستگاه از گالوانیزه و جنس مخزن آن از استیل است.

8.برق مصرفی دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار چگونه است؟
برق مصرفی دستگاه پر کنم حبوبات تکفاز یا سه فاز است.

9.دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار به چه تجهیزات جانبی نیاز دارد؟
برای کار با دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار به دستگاه کمپرسور نیاز است.

10.ابعاد دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار چقد است؟
ابعاد این دستگاه میتواند با توجه بع تعداد توزین آن متفاوت باشد ولی ارتفاع ثابتی دارد این ارتفاع 3 متر و10 سانتی متر است و عرض آن تقریبا 110 سانتی متر است.

بسته بندی حبوبات با دستگاه پرکن توزینی:
این نوع دستگاه یکی از پرکاربردترین دستگاه های صنعتی در صنایع مختلف مانند بسته بندی حبوبات و است، دستگاه بسته بندی حبوبات میتواند به طور همزمان برای وزن کردن و پرکردن مواد غذایی مورد استفاده قرار بگیرد.البته این دستگاه در صنایع بسته بندی دیگر نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

کاربرد دستگاه توزینی:
این دستگاه برای وزن کردن و پر کردن بسته بندی ها مورد استفاده قرار میگیرد. بسته بندی هایی مانند: بسته بندی انواع حبوبات و خشکبار، آجیل، غلات، برنج، ادویه جات، چای و قهوه و حتی غذاهای حیوانات خانگی، دانه هایی که در مرغداری ها برای تغذیه دام و پرندگان استفاده میشود.


یکی دیگر از کاربردهای دستگاه توزینی، کاربرد آن در کارخانه های صنایع غذایی است که برای پر کردن، وزن کردن، بسته بندی مواد غذایی مانند مربا و ترشیجات، اسنک ها، کنسروها و حتی مواد شیمیایی است.


کاربرد این دستگاه فقط مخصوص محصولات و مواد غذایی خشک نیست و برای وزن کردن و پر کردن مایعات نیز میتوان از انواع دستگاه های پرکن توزینی استفاده کرد. ظرفیت های این دستگاه متفاوت است که در هر کارخانه و کارگاه با توجه به نیاز خود میتوانند ظرفیت دستگاه را انتخاب کنند. میتوان گفت ظرفیت دستگاه را بر اساس حجم بیان میکنند.


از روش های متفاوتی برای اندازه گیری در پرکردن مایعات استفاده میشود. دستگاه های پرکن مایعات، بر اساس سطح مایعات بسته بندی ها را پر میکنند و وزن آنها را اندازه گیری میکنند، ممکن است برای اندازه گیری دیگر محصولات از معیارهای دیگری نیز استفاده کنند.

دستگاه پرکن حبوبات چیست؟
این نوع دستگاه در صنعت بسته بندی دارای ویژگی هایی مانند صرفه جویی در زمان و هزینه است. همچنین میتوان گفت سرعت بالا، دقت اندازه گیری، بدون نیاز به دخالت دست(این مورد برای بهداشت بسیار مهم است) از ویژگی های این ماشین آلات است.


دستگاه پر کن حبوبات در صنایع غذایی کاربرد زیادی دارد که برای بسته بندی و پرکردن انواع حبوباتی که بر اساس وزن فروخته میشوند مورد استفاده قرار میگیرند و معمولا برای بسته بندی مواد و محصولات خشک مناسب است.
اندازه گیری حجم وزن حبوبات میتواند از طریق سنسور های سطح (این مورد معمولا برای اندازه گیری مایعات بکار میرود) و یا ترازوهای دقیق انجام شود.


با برنامه ریزی درست برای اندازه گیری حجم و وزن مناسب مهم ترین ویژگی این دستگاه که انجام دادن چندین کار مختلف است، انجام شود.
معمولا برای بسته بندی محصولات بر اساس حجم از دستگاه های پرکن مایعات غلیظ و رقیق استفاده میشود و ظرفیت و سرعت آنها بر اساس حجم گزارش میشود.

عملکرد دستگاه پرکن توزینی:
نحوه عملکرد این دستگاه به مدل آن و نوع محصولی که قرار است بسته بندی شود بستگی دارد. در ادامه به چند مدل از دستگاه های پرکن توزینی و نحوه عملکرد آن اشاره میکنیم.

دستگاه پرکن توزینی بر اساس وزن:
در این نوع از دستگاه وزن موادی که قرار است در بسته بندی پر شوند با کمک سلول بار که ممکن است دیجیتال یا آنالوگ باشد، اندازه گیری میشود.

دستگاه پرکن بر اساس مایعات:
در این نوع از دستگاه برای اندازه گیری مواد سنسوری برای اندازه گیری و بررسی سطح مایعات وجود دارد که بر اساس آن ظرف پر میشود.

دستگاه پرکن بر اساس حجم:
این نوع از دستگاه پرکن، حجم مواد عبوری را در بازه زمان خاصی اندازه گیری میکند. این بازه زمانی خاص از طریق محاسبات قبلی تعیین و مشخص شده.

راه اندازی خط تولید و بسته بندی حبوبات و خشکبار
شاید شما هم بخواهید خط تولید بسته بندی حبوبات را راه اندازی کنید. با انواع دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار و همچنین نحوه نگهداری از دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار و خلاقیت در بسته بندی آشنا شدیم. توصیه میکنیم قبل از خرید، 10 سوال مهم درباره خرید دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار را مطالعه کنید.

حداقل بودجه مورد نیاز: حداقل مبلغ مورد نیاز 250 میلیون تومان.
حداقل فضای مورد نیاز: تقریبا 100 تا 150 متر برای هر خط تولید.
حداقل نیروی انسانی مورد نیاز: 6 یا 7 نفر.
منطقه جغرافیایی ایده آل: کل کشور به خصوص خوزستان، ارستان و غرب کشور.

فواید راه اندازی خط تولید یا کارگاه کوچک بسته بندی حبوبات و خشکبار چیست؟ آیا مقرون و به صرفه است؟
برخی از دستگاه هایی که در خط تولید بسته بندی حبوبات است در خط تولید خشکبار نیست اما یکسری از دستگاه های بسته بندی مشترک است.

خط تولید بسته حبوبات در بازار اشباع شده و برای راه اندازی خط تولید این گزینه را پیشنهاد نمیکنیم مگر اینکه بازاریابی بسیار قوی داشته باشید چون رقیب های فراوان و قوی وجود دارد. ولی در مورد خط تولید خشکبار میتوان خوب کار کرد مخصوصا روی بحث صادرات آن به کشورهایی همچون روسیه که دستگاه های بسته بندی را از کشور ما خریداری میکنند و چه بهتر خودمان بسته بندی و صادر کنیم.

دستگاه های مورد نیاز  بسته بندی حبوبات و خشکبار را نام ببرید.
سه بالابر کاسه ای در خط تولید حبوبات مورد نیاز است. ابتدای خط یک بالابر کاسه ای قرار میگیرد و بعد به یک دستگاه بوجاری نیاز است. دستگاه بوجاری عمل جداسازی سنگ و شن و.. را از محصول انجام میدهد و بعد به درون یک دستگاه بالابر کاسه ای دیگه میره که محصول را به نوار نقاله دست چین انتقال دهد.


در این نوار ناخالصی ها جدا میشوند برای مثال میتوان گفت: در حال بسته بندی نخود هستیم ولی تو محصول ما لوبیا پیدا میشه، بعد از اینکه دستچین شدن انجام شد یک بالابر کاسه ای دیگ وارد دستگاه پولیش میشه.

دستگاه پولیش برای براق کردن و گرفتن گرد و غبار محصولات مورد استفاده قرار میگیرد. بعد از این از طریق بالابر   Zبه دستگاه بسته بندی انتقال داده میشود. چیزی که ما روی دستگاه بسته بندی قرار میدیم فرم بالشی است، ولی اگر بخواهیم که فرم بسته بندی شکیل تر باشد از فرم پاکتی روی دستگاه قرار میدهیم بعد از دستگاه بسته بندی یک نوار نقاله که خیلی هم اجباری نیست جلوی آن قرار میگیرد.که اگر باشد کار اپراتور برای انتقال محصول کاملا آماده و راحتتر میشود. این خط تولید حبوبات بود.

در خط تولید خشکبار نیازی به پولیش و بوجاری نیست و از دستگاه پخت و تفت آجیل و خشکبار، طعم زن و شور کن استفاده میشود.


قبل از این به بررسی دستگاه پخت و تفت آجیل و خشکبار پرداختیم. بعد از اینکه کار تفت تمام شد، از طریق بالابر Z به سمت دستگاه پرکن توزینی میرود، دستگاه توزین با توجه به ظرفیت تولید که میتونه تک توزین، دو توزین، چهار توزین و ده توزین باشد، توزین انجام میشود. در نهایت نوار نقاله جلوی بسته بندی قرار میگیرد.

نحوه تهیه دستگاه های مورد نیاز خط بسته بندی حبوبات و خشکبار به چه صورت است؟ آیا خودتان تولید میکنید؟
همه دستگاه های بسته بندی توسط خود ما ساخته میشوند و خط تولید خشکبار و حبوبات را با توجه به ظرفیت مورد نظر با قیمت های متفاوت میسازیم. تیراژ و کیفیت قطعات در اختلاف قیمت ها تاثیر گذار است.


برای مثال دستگاه دو توزین را با قیمت 26 میلیون تومان و 46 میلیون تومان میتوانیم بسازیم. دستگاه 26 تومنی موتورش چینی درجه 1 هست، hmi PLC کره، که استیل، دارای بدنه فولادی و مخزن در تماس با مواد غذایی است. دستگاه 46 تومنی، موتورش سروو یا ایلماز است، PLC hmi کره، کانتکت سنسور ژاپنه و کل دستگاه نیز از جنس استیل ساخته میشود.

آیا آموزش کار با دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار (هنگام ارائه دستگاه) دارید؟
آموزش را بطور کامل در اختیار شما قرار میدهیم، حتی در صورت نیاز برای یک الی دوروز نیرویی همراه شما جهت آموزش با شما میفرستیم.

تعداد اوپراتور لازم برای راه اندازی خط تولید بسته بندی خشکبار و حبوبات را میفرمایید؟
تقریبا 7-6 نفر برای خط تولید حبوبات و خشکبار کنار هم لازم است.

لطفا در مورد تعمیرات و نگهداری از دستگاه های خط تولید بسته بندی حبوبات و خشکبار به ما توضیح دهید.
این دستگاه ها گارانتی و خدمات پس از فروش دارند و ما دستگاه ها را طوری میسازیم که از پس خدمات و تعمیراتش هم بر بیایم. و به خاطر آموزش های کاملی که داده میشه هر فرد مبتدی توانایی کار کردن با دستگاه را میتواند داشته باشد.

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید این محصولات را باید از کجا تهیه کرد؟
آیا بازار خوبی برای خرید این محصولات وجود دارد؟
کشور ما دومین کشور تولید کننده پسته در جهان است و ما میتوانیم به راحتی مواد اولیه رو از تو کشور خودمان تهیه کنیم.کشور ما دارای مواد اولیه است. برای مثال کرمان منبع تامین خشکبار مورد نیازمون است و حبوبات نیز در غرب کشور بیشتر است.

شرایط محیط کار خط تولید بسته بندی خشکبار و حبوبات چگونه باشد؟
برای مثال چه مساحتی لازم است؟
دما، نور، رطوبت محیط کار چگونه باشد؟

اگر بخواهیم خط تولید بسته بندی حبوبات و خشکبار را باهم داشته باشیم، حداقل 300 متر فضا لازم است، و اینگونه نیست که هرکدام 150 متر نیاز داشته باشند چون خط تولید بسته بندی حبوبات فضای بیشتری را اشغال میکند ولی برای راه اندازی خط تولید خشکبار به تنها، 100 متر فضا کافیست.

کدام شهرک های صنعتی توان تولیددستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار را دارند؟
یا کدام منطقه جغرافیایی ایران؟
در خوزستان و لرستان و کلا غرب کشور چون مواد اولیه موجود است و در بحث حبوبات خوب کار میکنند راحتتر میشه کار کرد و در بحث خشکبار استان های جنوبی بهتر کار میکنند.

اگر 10 نفر نیروی انسانی داشته باشیم حدودا چقدر میتوانیم کار کنیم؟
با توجه به اینکه دستگاه بسته بندی میتواند در هر دقیقه 30 بسته بزند، در ساعت 1800 بسته آماده میشود.

بازاریابی و فروش دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار به چه صورت است؟
با چه شرکت هایی میتوان همکاری کرد؟ فروشگاه هایی که خریدار این محصولات هستند چه فروشگاه هایی هستند؟
هایپر مارکت ها میتوانند بازار هدف و گزینه خوب و مناسب در بحث خشکبار باشد ولی در بحث حبوبات باید گفت که بازار هدف حبوبات اشباع شده و رقابت با غول های بزرگ در این زمینه کار راحتی نیست.

لطفا بفرمایید که تقریبا خط تولید را (مینیمم) با چه بودجه ای میتوان راه اندازی کرد؟
سرمایه اولیه چقدر است؟
برای خط تولید حبوبات حداقل هزینه 70 میلیون و برای خط تولید خشکبار حداقل هزینه 60 میلیون.

در مورد مجوزهای لازم برای راه اندازی خط تولید بسته بندی حبوبات و خشکبار راهنمایی کنید.
معمولا در خط تولید بسته بندی حبوبات و خشکبار خانگی کار نمیکنند ولی در این مورد میتوانیم پیشنهاداتی بدهیم اما ممکن است مشتری اذیت شود. در سطح خانگی مجوزهای بهداشت محیط است و در سطح صنعتی مجوزهای صنعتی لازم است.

در صورت امکان شرکت هایی که در این زمینه موفق هستند و برایشان خط تولید راه اندازی کردید را نام ببرید.
میتوانیم رزومه کاریمون رو در اختیار مشتریان قرار دهیم.

اندازه تقریبی بازار چطور است؟
آیا خریدارهای خوبی موجود است که دوستان بخواهند در این حیطه فعالیت کنند؟
در صنایع غذایی حبوبات و خشکبار هنوز اشباع نشده و بازار خوبی دارند.

خط تولید، حبوبات رو پیشنهاد نمیکنم چون اشباع شده ولی روی خط تولید خشکبار با بسته بندی مناسب و عالی به خوبی میشه کار کرد و اگر مشکل بودجه دارید میتدانید برای شروع وسایل دست دوم را از ما تهیه کنید که در هزینه هاتونم صرفه جویی بشه.

راهنمای خرید دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار

یکی از کارهای مهم برای صاحبان صنایعی که میخواهند از دستگاه بسته بندی برای ایجاد خط تولید بسته بندی و فروش استفاده کنند راهنمای خرید دستگاه بسته بندی است. حبوبات و خشکبار از محصولات پر مصرف در ایران به شمار می آیند به همین دلیل ایجاد خط بسته بندی میتواند سود عالی داشته باشد.

پیش از این در مورد نگهداری از دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار و خلاقیت در بسته بندی حبوبات توضیح دادیم. در ادامه در مورد خرید دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار توضیح میدهیم و نکاتی مهم در مورد خرید این دستگاه ها بازگو میکنیم.

راهنمای خرید دستگاه بسته بندی و خشکبار بر اساس مدل
با توجه به نیاز شما انواع دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار در بازار موجود است. در ادامه این مدل هارا به شما معرفی خواهیم کرد و نکات مهم در هنگام خرید را برای شما بازگو میکنیم.

  • دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار دستی
  • دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار ریلی
  • دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار وکیوم

راهنمای دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار دستی
این نوع دستگاه مدلی ساده است، که بیشتر برای بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع دستگاه با حرارت لبه نایلون را به میدوزد و باعث بسته شدن نایلون حبوبات و خشکبار میشود. میزان دوخت حرارتی و نوع نایلون ها این مدل ها را متفاوت ساخته است.

در هنگام خرید دستگاه به نکات زیر توجه کنید:

  • میزان حرارت تولیدی دستگاه
  • اندازه نایلون هایی دستگاه توانایی دوخت آن را دارد.
  • ضخامت نایلون هایی که دستگاه توانایی تحمل آن را دارد.
  • تعداد نایلون هایی که دستگاه بدون داغ کردن در بازه زمانی کوتاه بسته بندی میکند.
  • میزان نیاز روزانه به بسته بندی، اگر فکر میکنید نیاز شما بالاتر از توانایی دستگاه و همچنین تولید دستی است، باید به تهیه دستگاه های اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک فکر کنید.
  • نوع محصلاتی که می خواهید بسته بندی کنید. در خط تولید بسته بندی حبوبات، بسته بندی برخی از محصلات کمی سخت و مشکل است، بهتر است برای بسته بندی این محصولات به فکر تهیه دستگاه اتوماتیک باشد.

راهنمای دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار ریلی

این نوع از دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار مانند دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار دستی عمل میکند با این تفاوت که دستگاه بسته بندی ریلی به طور اتوماتیک عمل میکند. محصولات درون نایلون ها قرار گرفته و پشت سرهم در دستگاه روی ریل ها با استفاده از حرارت پلمپ میشوند و بسته بندی انجام میشود ولی باید به این نکته نیز توجه کرد که نایلون مصرفی چه نوعی است و ضخامت آن چقدر است و توان دستگاه چه میزان است؟

توجه به نوع ریل و حرکت دستگاه، یکی از مهم ترین نکات است که باید به آن توجه شود. ریل هایی که جنس سختی دارند و عدم وجود ضربه گیر باعث ریختن محصولات و از بین رفتن بسته بندی میشوند. بنابراین به نوع محصولات خود و دستگاه مناسب آن توجه کنید.

راهنمای دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار وکیوم

یکی از پرکاربردترین و حرفه ای ترین دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار در خط تولید خشکبار، دستگاه وکیوم است. این دستگا ها به شکل عمودی نصب میشوند و دارای توزین هایی هستند که محصول را به داخل دستگاه میریزند..

این دستگاه ها برای بالا بردن طول عمر محصول هوای داخل بسته بندی را به طور کامل خارج میکند و گاز مخصوص را به درون بسته بندی ها ارسال میکنند. شما میتوانید با استفاده از سیستم کامپیوتری و کاملا هوشمند دستگاه نوع دسته بندی خود را انتخاب کنید.

نکات مهم برای خرید دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار وکیوم:

  • توجه لازم به توان تولیدی دستگاه. با توجه به میزان نیاز خود، دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. مدل های وکیوم در توزین های دو چهار و شش عددی در بازار موجود می باشند برای مثال توزین شش عددی توانایی تولید 50 بسته در هر دقیقه را دارند. بنابراین براساس همین نسبت و نیاز خود مدل مناسب را انتخاب و خریداری کنید.
  • برای اینکه بتوانید با یک دستگاه تمامی ویا بیشتر محصولات خود را بسته بندی کنید به نوع گاز و بسته بندی دستگاه دقت کنید.

نگهداری از دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار
یکی از نکات مهمی که صاحبان صنایع بسته بندی به آن اهمیت می دهند، نگهداری از دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار است. این دستگاه ها باید از نظر کارکرد و پاکیزگی در سطح مناسبی قرار بگیرند چون به طور مداوم با محصولات غذایی سروکار دارند.

پیش از این با موضوع خلاقیت در بسته بندی آشنا شدیم، در ادامه نکات مهمی در مورد نگهداری از دستگاه های بسته بندی برای شما بازگو میکنیم.
در بازار دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار به سه دسته دستی، ریلی و وکیوم تقسیم میشوند، با ما همراه باشید تا نکاتی در مورد نگهداری دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار بیان کنیم.

کاربرد دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار
با زیاد شدن مشغله خانواده ها، خرید حبوبات و خشکبار به صورت فله کمتر شده و اکثر مردم به خرید حبوبات و خشکبار به صورت مدل های بسته بندی شده روی آورده اند، به همین دلیل تقاضا زیاد شده و همه شرکت ها برای بسته بندی حبوبات و خشکبار خود از این دستگاه ها استفاده میکنند.


توانایی بسته بندی انواع محصولات با یک دستگاه و یک سیستم تهیه آنها را کاملا اقتصادی کرده و این نکته مهمی در این خصوص است.

نکات مهم نگهداری از دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار دستی
مدل های دستی ساده هستند و در صنعت کاربرد بسیار کمی دارند ، از این مدل دستگاه ها برای بسته بندی حبوبات و خشکبار در خانه ها و فروشگاه ها استفاده میشوند. در این نوع دستگاه با استفاده از المنت حرارتی دوخت نایلون های بسته بندی انجام میشود.


هنگام نگهداری از دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار دستی به نکات زیر توجه فرمایید:

  • دستگاه های دستی به نوع نایلون مصرفی و همینطور ضخامت و ترازو فشار وارده حساس میباشند. در هنگام به کار گیری از این دستگاه ها کارایی نمایید نایلون هایی با فرآورده و ضخامت استاندارد دستگاه تهیه و تنظیم فرمایید. در صورتیکه که دستگاه گرمایی بیشتراز اندازه به نایلون وارد نماید، ممکن میباشد بسته بندی حاد گردیده و آب شدن نایلون موجب آلوده و کثیف شدن دستگاه و ساخت بوی بد شود.
  • دستگاه را به صورت زمان ای آیتم تحلیل قرار دهید. دستگاه برقی میباشد و ممکن میباشد در حین مدت اتصالی برای آن به وجود بیاید.
  • فنرهای دستگاه را بعداز مدتی ردوبدل نمایید تا گشوده و بسته کردن نصیب پرس دستگاه مبتلا به مشکل نشود.

نکات مهم در مورد نگهداری از دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار ریلی:
این مدل از بسته بندی  به صورت اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام میشود و میتوان گفت که تقریبا مانند دستگاه بسته بندی دستی عمل میکند.


در خط تولید بسته بندی حبوبات و خشکبار ریل ها نوعی واسطه بین شما و دستگاه هستند و برای اینکه محصولات به راحتی وارد مرحله بسته بندی شوند. ریل ها باید بدون هیچ مشکلی عمل کنند، در کل باید به عملکرد ریل ها توجه شود.
در طول مدت زمان به کارکرد دستگاه دقت کنید هنگامی که قسمت بسته بندی، بسته باشد شما نمیتوانید مشکلات آن قسمت را مشاهده کنید. بنابراین میتوانید در زمان طولانی کیفیت کار را بررسی کنید و یا دستگاه را باز کرده و بخش دوره ای دستگاه را بررسی کنید.


یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن بپردازیم نظافت هرروزه خط ریل و قسمت دوخت دستگاه است چرا که محصولات بسته بندی بدون شست و شو و به شکل مسقیم خورده میشوند و به همین دلیل تا آخرین لحظه مهر موم و بسته بندی نظافت دستگاه بسیار مهم است و باید رعایت شود.

نکات مهم در مورد نگهداری دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار وکیوم:

در خط تولید و بسته بندی حبوبات و خشکبار دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار وکیوم یکی از پرکاربردترین و پر طرفدارترین دستگاه است.


برای اینکه دستگاه دچار گرفتگی نشود باید تمام مسیر های ورودی دستگاه مورد بررسی قرار بگیرند.
بعد از هر بار استفاده از دستگاه، دستگاه به طور کامل مورد شست و شو قرار بگیرد.
با در نظر گرفتن سیستم هوشمند و عیب یابی دستگاه، دشتگاه را به شکل دوره ای به طور کامل مورد بررسی قرار دهید.

در صورتی که به راهنمایی بیشتر در مورد خرید دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار نیاز دارید با ما همراه باشید.
بسته بندی حبوبات با دستگاه پرکن توزینی:


دستگاه پرکن توزینی در صنعت مورد استفاده قرار میگیرد درواقع دستگاهی صنعتی است که کاربرد های فراوانی در صنایع مختلفی از جمله صنایع بسته بندی حبوبات نیز دارد. این دستگاه قابلیت پرکردن بسته بندی و وزن کردن را به طور هم زمان دارد. این دستگاه های کاربردهای دیگری نیز دارد که در ادامه آن ها را برای شما بازگو خواهیم کرد.

چرا مشتریان دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار تکفاز میخواهند؟
برای این بحث دلایلی داریم که به صورت تیتر برای شما بازگو میکنیم:

  • نداشتن مجوزهای لازم برای بسته بندی حبوبات
  • حجم کار پایین
  • بسته بندی حبوبات در منزل
  • کار در کارگاه کوچک
  • کارگاه محل کار بدون برق سه فاز

یکی از عمده ترین مشکلات مشتریان، نداشتن برق سه فاز صنعتی در محل کار است.
در اواسط مقاله، به بحث در مورد دستگاه بسته بندی در منزل پرداختیم.
میتوان گفت معمولا در فروش اقساطی حدود 50 درصد کل مبلغ به صورت نقد دریافت میشود.
اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید و در شروع کار هستید، از دستگاه بسته بندی حبوبات استوک استفاده نکنید.

انواع دستگاه بسته بندی حبوبات تکفاز:

  1. توزین دار
  2. دستگاه بسته بندی حجمی

حجمی سرعت عمل بالایی دارد ولی دقت در وزن ندارد.
توزین دار در وزن دقت بالایی دارد ولی سرعت عمل پایینی نسبت به حجمی دارد.

ویژگی های فنی دستگاه بسته بندی حبوبات تکفاز:

  • سیستم توزین: تک توزین
  • وزن بسته ها: 20 گرم تا 2 کیلو گرم
  • عملکرد: تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک با توجه به نیاز مشتری
  • ابعاد: طول: 100 سانتی متر عرض: 70 سانتی متر ارتفاع: 150 سانتی متر
  • محل نصب: منزل، کارگاه، کارخانه تولیدی
  • سرعت: 10 الی 25 بسته در دقیقه

تفاوت برق تکفاز و سه فاز در دستگاه بسته بندی

نوع برق                           برق تکفاز                         برق سه فاز

مقدار                              220 ولت                         380 ولت

هزینه                                بیشتر                              کمتر

نوع                                  شهری                              صنعتی  

قدرت دستگاه                    پایین تر                             بالاتر

دستگاه های صنعتی لازم برای بسته بندی حبوبات چیست؟
ما برای ساخت خط تولید اتوماتیک نیازمند چندین دستگاه دیگر به جز دستگاه توزین دار حجمی هستیم. که برای شما بازگو میکنیم:

  1. دستگاه بالابر حبوبات
  2. بوجاری
  3. پولیش
  4. نوار نقاله دستچین
  5. دستگاه پرکن یا بسته بندی

انواع دستگاه بالا بر حبوبات

 انواع این دستگاه به صورت زیر است:

  • کاسه ای
  • Z

باتوجه به محل استفاده میتوان از موتور تکفاز و یا سه فاز استفاده کرد.

دستگاه بوجاری حبوبات:
عملکرد این دستگاه این گونه است که عدس، لوبیا، نخود و ماش را از هم جدا میکند و بسیار هم پر کاربرد است.

دستگاه پولیش حبوبات:
کار این دستگاه پاک کردن و براق کردن غلات، حبوبات و خشکبار است.

نوار نقاله دستچین غلات، حبوبات و خشکبار:
دستگاهی است با سیستم انسانی برای نظارت از آنچه که از زیر دستگاه بوجاری عبور میکند و جداسازی نهایی را به انجام میرساند.

دستگاه بسته بندی و پرکن حبوبات:
انواع دستگاه بسته بندی حبوبات توزین دار به صورت زیر است:

  • تک توزین
  • دو توزین
  • چهار توزین
  • شش توزین
  • ده توزین
  • بیست توزین

برای تامین برق موتور بسته بندی حبوبات دوتوزین به بالا باید از برق مصرفی سه فاز استفاده کرد.

در ایران معمولا از برق مصرفی چهار توزین استفاده می شود.

تفاوت دستگاه بسته بندی حبوبات و غلات
از آنجایی که هم حبوبات و هم غلات گرانولی هستند تفاوت زیادی در دستگاه های بسته بندی حبوبات و غلات وجود ندارد.
غلات شامل محصولات زیر میشوند:

  • گندم
  • جو
  • ذرت
  • برنج
  • سبوس

زمانی که از غلات صحبت میکنیم منظورمان فقط همین محصولات است و ویژگی مشترک آنها ریز دانه و شبیه هم بودنشان است.

استفاده از دستگاه حجمی تنها تفاوت بین دو دستگاه بسه بندی غلات و حبوبات است.
دستگاه بسته بندی حجمی با سرعت عمل بسیار بالایی که دارد با کمترین اختلاف اقدام به بسته بندی میکند و برای غلات مناسبتر است.

فروش اقساطی دستگاه بسته بندی حبوبات یا نقد

متاسفانه ضعیف شدن اعتبار ها در ایران باعث شده که فروش دستگاه ها بیشتر به صورت نقد انجام شود چرا که در سال های اخیر بین هر 10 چک 9 چک برگشت میخورد ولی هنوز دستور فروش به صورت اقساط را در کار خود داریم.

دستگاه های بسته بندی حبوبات در منزل

در ادامه در مورد انواع دستگاه های بسته بندی در منزل توضیح میدهیم.

اول باید در مورد سود بسته بندی حبوبات در منزل صحبت کنیم که از این طریق متوجه شویم با این امر موافق هستیم یا نه؟

امروزه به دلیل گرانی در جامعه ی ما خانواده ها به فکر کار کردن در چندین بخش مختلف هستند. یکی از کارهایی که شما میتوانید با هزینه پایین راه اندازی کنید، بسته بندی حبوبات است.

هزینه ی راه اندازی یک کارگاه کوچک بسته بندی
هزینه ی راه اندازی یک کارگاه کوچک بسته بندی در منزل نیازمند یک سری تجهیزات است که آن ها را برای شما شرح میدهیم:

  • ترازو دقیق برای وزن کشی
  • پاکت بسته بندی
  • دستگاه دوخت نایلون پلاستیک
  • حبوبات بوجاری شده

هزینه ی همه محصولات حدود 5 میلیون تومان میشود که اگر بخواهید کارگاهی کوچک راه اندازی کنید 10 میلیون تومان کافی است.

فروش انواع دستگاه بسته بندی حبوبات در خانه:
در بالا انواع دستگاه بسته بندی خانگی مناسب خدمت شما معرفی کردیم تا با استفاده از این اطلاعات بتوانید دستگاه متناسب با بودجه خود را انتخاب و خریداری کنید.


قیمت یک ترازو و یک دستگاه دوخت دستی باهم حدود یک میلیون و 500 هزار تومان میباشد.
چیزی که باقی میماند، لفافه بسته بندی و مواد اولیه برای پر کردن پاکت ها است، که کار دیگری یه جز تجهیزات اولیه برای شروع به کار باقی نمی ماند.

بهترین شغل بسته بندی در منزل
به انواع بررسی ها بسته بندی هایی که میتوانند در خانه به راحتی صورت بگیرند میپردازیم:

  • خشکبار
  • آجیل
  • کارتن
  • شیرینگ
  • مواد غذایی
  • قند و شکر
  • برنج
  • مواد پودری و ادویه جات
  • شکلات

بسته بندی خشکبار در منزل سود دارد؟

بسته بندی خشکبار در منزل سود خوبی به دنبال دارد ولی از آنجایی که این امر هنوز در بازار اشباع نشده سود فراوانی دارد.

با راه اندازی کارگاهی کوچک در منزل خود میتوانید کسب و کار پر سودی برای خود راه اندازی کنید و سپس با گذر زمان میتوانید کسب و کار خود را گسترش دهید و از دستگاه های پیشرفته تر برای بسته بندی استفاده کنید. یکی از شرکت هایی که توانسته تجربه و موفقیت خیلی خوبی در این زمینه کسب کند، شرکت آرتین است که به صورت عمده و خرده در زمینه خشکبار فعالیت دارد.

دستگاه بسته بندی کارتن محصولات مختلف

بعضی از محصولات، بسته بندی شان در کارتن صورت میگیرد. ویژگی مفیدی که بسته بندی محصولات کارتنی دارد این است که یک دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک تک توزین به راحتی این کار را انجام میدهد.

دستگاه تک توزین نیمه اتوماتیک توسط برق خانگی با کمترین آمپر مورد نیاز (همان برق شهری) میتواند به راحتی کار بسته بندی را انجام دهد.
 

دستگاه بسته بندی شیرینگ در منزل

این دستگاه مناسب بسته بندی در منزل نمیباشد. میتوان گفت برای فروشگاه ها و کارگاه هایی که کار کارتن سازی را انجام نمی دهند نیز مناسب نیست.بسته بندی شیرینگ معمولا برای کارتن است و در کارگاه هایی که کارتن سازی دارند مورد استفاده قرار میگیرند.

دستگاه های مناسب بسته بندی برنج کوچک

برای بسته بندی ها به طور کیلویی در کارتن، کی از کارهی خوب تهیه دستگاه کوچک برای بسته بندی برنج است.که معمولا در شمال کشور مورد استفاده قرار میگیرد.


کاری مفید که با داشتن یک سرمایه خوب میتوانید راه اندازی کنید.
دستگاه سورتینگ خانگی برنج، میتواند سود بسیار فراوانی برای تولید کننده ها در کارگاه های کوچک یا خانه داشته باشد.

بسته بندی مواد پودری و ادویه جات در منزل کار مناسبی است؟

بسته بندی مواد پودری مانند ادویه جات در منزل کار راحتی به شمار می آید و میتوان گفت با استفاده از یک دستگاه پرکن کوچک برای بسته بندی به صورت نیمه اتوماتیک کار را راه اندازی کرد که قیمت آن حدود 5 میلیون تومان است.


میتوانید برای ارائه محصول بسته بندی تمیز به بازار از دستگاه بسته بندی پودری و ادویه جات استفاده کنید و برای افزایش سود خود میتوانید محصولات خود را به شهرها و روستاهای مختلف نزدیک شهر خود ارائه دهید.

انواع دستگاه بسته بندی تخمه آفتابگردان
دستگاه بسته بندی تخمه آفتابگردان و بوجاری آن، برای کسانی کاربرد دارد که محصولات خود را تولید و عرضه میکنند و در فروشگاه ها برای فروش ارائه میدهند.
شما میتوانید با استفاده از دستگاه های زیر کار بسته بندی انواع تخمه را انجام دهید:

دستگاه دوخت پلاستیک دستی برای منزل
ارزان ترین دستگاه برای کار در خانه، دستگاه دوخت دستی است. هزینه ی این دستگاه بسیار پایین است و همین مورد میتواند باعث ایجاد انگیزه برای خرید این دستگاه شود.
بهترین دستگاه دوخت پلاستیک، دستگاه دوخت ریلی است.هزینه این دستگاه 3 میلیون تومان است که بهترین انتخاب برای خرید بعد از دستگاه دوخت دستی است.

انواع دستگاه های بسته بندی حبوبات
انواع بسته بندی های حبوبات در توزین های متفاوت تولید میشوند. توزین هایی مانند:

  • تک توزین
  • دوتوزین
  • سه توزین
  • چهار توزین
  • پنج توزین
  • شش توزین
  • هشت توزین
  • ده توزین
  • بیست توزین

توزین های استاندارد جهانی، توزین های دو، چهار و ده هستند که معمولا بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند.
این نکته در این دستگاه قابل توجه هست کار وزن کرد، پر کردن و بسته بندی محصولات را به صورت اتوماتیک انجام میدهد.
کاربرد این دستگاه برای محصولاتی

مانند: لوبیا، نخود، عدس، ماش، لپه و… است.
یکی از مزیت های این دستگاه، بسته بندی محصولاتی همچون: غلات، خشکبار، برنج، شکلات، کود شیمیایی و … است.
خوشبختانه در کشور ما دستگاه ها در توزین های مختلف تولید میشود و این دستگاه دو نوع حجمی و توزین دار است.

کارایی دستگاه های بسته بندی حبوبات دست دوم

دستگاه های بسته بندی حبوبات دست دوم و نو تفاوت آنچنانی ندارند و فقط باید در انتخاب و خرید آنها دقت کرد که در آینده به مشکل برنخورید.


دستگاه های بسته بندی به صورت دست دوم در انواع  چهار توزین، چای تی بگ، زغال، خشکبار، حبوبات، حجمی، پودری، تنباکو و غیره در بازار وجود دارند.
در ایران بیشتر از بقیه جاها، دستگاه های دست دومی که خرید و فروش می شوند تک توزین، دو توزین و چهار توزین هستند.


عملکرد دستگاه، اورهال شده است یا نه، سلامت دستگاه و تاریخ ساخت دستگاه از ویژگی های مهمی است که بر روی قیمت دستگاه تاثیر میگذارد.
مشتریان دستگاه های دست دوم باید به این موضوع دقت کنند که قیمت این دستگاه ها با ساشه، تی بگ و پودری به طور کامل متفاوت است.

ماشین آلات بسته بندی حبوبات و خشکبار تفاوتی دارند؟
دستگاه های بسته بندی در نوع توزین دار، تفاوت چندانی باهم ندارند. برای مثال میتوان از دستگاه بسته بندی توزین دار حبوبات برای بسته بندی خشکبار هم استفاده کنیم. محصولات مناسب برای دستگاه بسته بندی توزین دار عبارتند از: لوبیا، نخود، پسته، گردو، کشمش، انجیر و…


از دستگاه بسته بندی حجمی برای بسته بندی حبوبات و خشکبار نیز میتوان استفاده کرد.

کاربرد دستگاه های توزین دار بیشتر است چون تعداد توزین متنوعی دارند. البته از دستگاه قوطی پرکن برای بسته بندی محصولات (پسته، چای، کشمش، برنج و… )خشکبار نیز استفاده میشود. در کل میتوان به این نکته اشاره کرد که تفاوت زیادی بین بسته بندی حبوبات و خشکبار وجود ندارد.

محدوده قیمت دستگاه های بسته بندی حبوبات خانگی
حجمی بودن و با توزین دار بودن دستگاه ها تاثیر مستقیم بر روی قیمت دستگاه های بسته بندی حبوبات خانگی دارد.
برای کار در خانه بهتر است از دستگاه های توزین دار استفاده کنید و دستگاه دوتوزین میتواند گزینه عالی و مناسبی برای خرید دستگاه باشد.


در خرید دستگاه به این نکته توجه کنید که اگر میخواهید سرعت عمل بیشتر شود و از مزیت های بیشتری برخوردار باشید، هر چه تعداد توزین بیشتر باشد، سرعت بالاتر و مزیت بیشتری دارد.
ولی به اندازه دستگاه نسبت به فضای خانه و نوع و میزان تولید محصولی که میخواهید را نیز در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید دستگاه کنید.


برای کار در خانه میتوانید از تک توزین تا 5 توزین استفاده کنید.
اگر میخواهید که در این زمینه کمتر هزینه کنید میتوانید دستگاه نیمه اتوماتیک تهیه کنید ولی از مزایای کمتری نسبت به نیمه اتوماتیک برخوردار است. و معمولا این دستگاه هارا جلوی درب کارخانه ها خرید و فروش میکنند، شما میتوانید برای تهیه مدل های گوناگون این دستگاه ها به کارخانه ها نیز مراجعه کنید.

مشاوره و فروش ماشین آلات بسته بندی حبوبات دست دوم
بعضی از افراد در کارخانه ها مشغول هستند که اگر کسی قصد فروش دستگاه را داشته باشد میتواند برای مشاوره و فروش به کارخانه ها مراجعه کند.


دلیل خرید دستگاه های دست دوم، کم هزینه و در حد نو بودن دستگاه ها است و بیشترین فروش دستگاه ها در انواع تک توزین، دو توزین، چهار توزین و ده توزین است.

حجم کاری شما و جنس محصولی که استفاده میکنید چون در نوع دستگاه دخالت دارد بسیار مهم است.
هر چه کار بیشتر باشد باید تعداد توزین نیز بیشتر باشد.
شما میتوانید از افرادی که در این زمینه تجربه کسب کردند کمک بگیرید و یا به مقایسه دستگاه های نو و دست دوم در سایت های مختلف بپردازید.


میتوان گفت دستگاه های دست دوم در انواع خانگی و صنعتی به فروش میرسند.

عملکرد دستگاه بسته بندی حبوبات نیمه اتوماتیک
در دستگاه بسته بندی نیمه اتوماتیک بخشی از کار را دستگاه و بخش دیگر را فرد انجام میدهد و تفاوتش با تمام اتوماتیک در این است که: تمام اتوماتیک محصول را وزن میکند، اندازه گیری میکند، در پاکت میریزد و در آخر بسته بندی میکند ولی در دستگاه نیمه اتوماتیک تمام مراحل انجام میشود به جز مرحله آخر یعنی بسته بندی که توسط فرد یا اوپراتور انجام میشود.


به این نکته باید دقت کرد دستگاه های نیمه اتوماتیک را به تمام اتوماتیک تبدیل میکنند هر کس که مایل باشد میتواند دستگاه نیمه اتوماتیک خود را به تمام اتوماتیک تبدیل کند. این دستگاه نسبت به تمام اتوماتیک هزینه ی کمتری نیز دارند.


در شهر تبریز این دستگاه ها از قیمت کمتری نسبت به بقیه شهرها برخوردار هستند و شما میتوانید دستگاه خود را از شهر تبریز خریداری فرمایید. شما میتوانید از محصولات دیگری مانند: قند، گندم، میوه خشک، خشکبار و آجیل و… برای بسته بندی استفاده نمایید. این مورد یکی از مزیت های دستگاه به شمار می آید.

سود و درآمد بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل
یکی از جذاب ترین موضوعات در مورد کسب و کار، سود و درآمد آن است.برای اینکه یک محاسبه دقیق داشته باشیم باید اول از هزینه هایی که این کار برای ما ایجاد میکند، شروع کنیم و بتوانیم محاسبه ای دقیق از فروش و در آخر تحلیلی از سود به دست آمده داشته باشیم. از آنجایی که بحث ما درمورد بسته بندی خشکبار در منزل است این سبک از کارافرینی هارا با اندک سرمایه اداره کرد.

پایین آوردن هزینه ها، بحثی مهم در این زمینه است.
از آنجایی که شما این فعالیت را در منزل خودتان شروع میکنید، پس هزینه در خصوص اجاره مکان ندارید.
هزینه کنترل کیفیت، نیاز به پروانه بهداشت و هزینه های مربوط به آزمایش محصول کاهش می یابد.

برای درک کلی از هزینه ها به گزینه های زیر توجه کنید.
برای محاسبه میزان درامد بسته بندی خشکبار باید درامد و هزینه ها را ابتدا محاسبه و سپس از هم کم کنیم تا سود به دست آید.خوشبختانه سیاستی که در سیستم های کار در منزل وجود دارد کارآفرینی با سرمایه کم است.

همین سیاست باعث صرفه جویی در هزینه هایی مانند:
 هزینه فضای تولیدی، هزینه کنترل کیفیت، هزینه آزمایشگاه و…شده است.

طبق تحقیقات و محاسبات، هزینه های بسته بندی خشکبار عبارتند از:
هزینه ثبت برند و تهیه کاتالوگ
هزینه خرید دستگاه بسته بندی خشکبار (پر هزینه ترین قسمت)
هزینه خرید مواد اولیه به صورت فله
هزینه حمل و نقل
هزینه بازاریابی
هزینه نیروی کار (در صورت تمایل)
هزینه طراحی و تولید پاکت های بسته بندی

طی تحقیقاتی که روی خشکبار انجام داده ایم،اگر سود هر بسته خشکبار را حدود 2000 در نظر بگیریم و تولید و فروش روزانه 200 بسته را داشته باشیم، در ماه مبلغ قابل توجهی حدود 12میلیون تومان در انتظار کارافرین است و میتوان گفت کار سختی نیست.

سرمایه مورد نیاز بسته بندی خشکبار
در شروع کار بیشترین هزینه ای که برای کار پر سود پیش رو قرار دارد، هزینه خرید انواع دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار است. برای خرید یک دستگاه مناسب باید موارد زیر را در نظر بگیریم:
ارتفاع دستگاه و ارتفاع سقف خانه.
حتما دستگاه شما باید برق مصرفی تک فاز داشته باشد.
دستگاه های نیمه اتوماتیک که برای کسب و کار های خانگی مناسب تر هستند.
خدمات قبل و پس از فروش دستگاه مهم است،زیرا اولین بار است از (دستگاه های صنعتی) استفاده میکنید.
مشورت با افراد با تجربه در این زمینه میتواند برای شما بسیار مفید باشد.

برنامه پیش روی شما یک کسب و کار خانگیست، فراموش نکنید که برای شروع، مواد مورد نیاز را در مقدار کم خریداری کنید، مواد را حتما تست کنید و از کیفیت آن مطمئن شوید. ابتدا یک عمده فروش قابل اعتماد پیدا کنید و در آینده وارد معامله با تولید کننده ها شوید.

قیمت دستگاه بسته بندی حبوبات صنعتی چقدر است؟
قیمت این نوع دستگاه بر اساس تعداد توزین آن تعیین میشود. با توجه به تعداد توزین سرعت عملکرد دستگاه و قیمت آن نیز بیشتر میشود ولی قیمت دستگاه بسته بندی حبوبات تک توزین کمتر و مناسب تر است.
دستگاه های بسته بندی صنعتی نسبت به دستگاه های خانگی از مزیتهای بیشتری مانند سرعت عمل بالا و استفاده نامحدود و… برخوردارند.دستگاه های صنعتی دست دوم نسبت به دستگاه های خانگی دست دوم زودتر به فروش میرسند.
دستگاه های صنعتی از کشورهایی همچون چین نیز وارد میشوند که مشخصه های خاصی دارند مانند:

  • دستگاه بالابر
  • دستگاه بسته بندی اصلی
  • فیدر،
  • نوارنقاله جلوی دستگاه

دستگاه های صنعتی چینی از قیمت بالایی نسبت به نوع ایرانی برخوردارند و بیشتر خرید و فروش میشوند.

نتیجه گیری

بسیاری از افراد برای کسب درامد در منزل سراغ شغل های خانگی میروند که یکی از بهترین و پرسودترین آنها بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل است که به تخصص خاصی هم نیاز ندارد. اگر به دنبال کار در منزل خودتان هستید، اگر دانشجو هستید و به دنبال کار پاره وقت هستید و یا حتی اگر در حال حاضر بیکار هستید، میتوانید برای کسب درآمد در منزل شغل بسته بندی حبوبات و خشکبار را انتخاب کنید. از ویژگی های خوبی که میتوان به آن اشاره کرد هزینه کم، تنوع در محصولات، سود بالا و… در این شغل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *