مقایسه 4 نوع دستگاه پرس بارکن

[supsystic-slider id=1 position=”center”]

مقدمه

این مقاله مروری بر انواع مختلف دستگاه های پرس بارکن ارائه می کند. با استفاده از برنامه شبیه سازی فرایند برداشت محصول، محاسبات کامپیوتری از کارایی مقایسه ای عملکرد لودر های رول انواع مختلف با نرخ برداشت هایلاژ از 100 تا 650 تن در هر شیفت (10 ساعت) می رسد. برای مشاهده مشخصات دستگاه پرس بارکُن کلیک کنید.

زیر فرایند های اصلی فناوری برداشت “هایلاژ بسته بندی شده” :

  • فشرده کردن توده چمن به رول با تراکم بالا
  • بارگیری و حمل و نقل عدل های سیلو به محل بسته بندی و نگهداری توسط دستگاه پرس بارکن
  • پیچیدن (آب بندی) رول با فویل
  • رول بسته بندی شده در پشته دو، سه لایه

ثابت شده است که با توجه به معیار کل هزینه های واحد با نرخ پایین برداشت هایلاژ از 100 تا 300 تن در هر شیفت واحد های بارگیری با پرس بارکن نصب شده بر روی تراکتور کارآمد تر هستند. با نرخ بالاتر برداشت محصول، استفاده از پرس بارکن های خودران کارآمد تر است. با یک واحد برابر هزینه کل وجوه، پرس بارکن های خودران 1.5 تا 2 برابر هزینه های نیروی کار کمتری را فراهم می کنند.

تکنولوژی پرس بارکن برداشت هایلاژ در عدل های (بسته های علوفه یا یونجه) پیچیده شده در طول سه دهه گذشته در سراسر جهان از جمله روسیه گسترده شده است. این محبوبیت دستگاه پرس بارکن به دلیل مزایای آشکار فن آوری پرس بارکن نسبت به روش های دیگر برداشت است.

با دستگاه پرس بارکن با توجه به پژمردگی یکنواخت گیاهان، کاهش دوره خشک شدن توده چمن به رطوبت استاندارد، درجه بالایی از فشرده سازی رول، آب بندی سریع، از دست دادن مواد مغذی و انرژی سوخت و ساز در مقایسه با فن آوری برداشت سنتی در سنگرها 1.5 تا 2 برابر کاهش می یابد. در مقایسه با برداشت یونجه، از دست دادن عملکرد محصول رشد کرده 3 تا 4 برابر کاهش می یابد.

پرس بارکن های رول را می توان تقریباً به ۳ نوع اصلی تقسیم کرد:

  • پرس بارکن های تخصصی شامل حمل و نقل خود بارکن؛
  • پرس بارکن های جهانی نصب شده بر روی تراکتور یا ماشین و مجهز به یک tilter مخصوص یا بال.
  • پرس بارکن های خودران جهانی مجهز به چنگال های مخصوص یا دستگاه tilter رول.

نوع اول پرس بارکن

پرس بارکن خودکار مدل TRB20 با manipulator loader

نوع اول پرس بارکن مدل TRB20
پرس بارکن مدل TRB20

به دلیل وجود یک manipulator و یک نوار نقاله طولی که بر روی سکو قرار دارد، نوار نقاله خود بارگیر همراه با تراکتور یک واحد ترکیبی را تشکیل می دهد که وظیفه بارگیری، حمل و نقل و تخلیه عدل را انجام می دهد و در طول روند برداشت علوفه نیازی به واحدهای بارگیری اضافی ندارد.

با این حال، این پرس بارکن با داشتن تعدادی مزیت، چنین بارکن های مجهز به سیستم حمل و نقل به طور گسترده در شرکت های کشاورزی متوسط و بزرگ استفاده نمی شود. از نظر اقتصادی استفاده از این پرس بارکن ها فقط در شرکت های کوچک با فاصله حمل و نقل 2-1 کیلو متر امکان پذیر است. درحالیکه در مناطق شمالی، میانگین فاصله حمل و نقل به مزرعه 7-5 کیلو متر است و در برخی از سازمان ها به 20-15 کیلو متر می رسد.

هنگامی که فاصله از مقصد تا مزرعه بیش از 2 کیلو متر باشد، حمل و نقل های خود بارگیر در برابر واحد های حمل و نقل تراکتور با تریلر های جهانی و واحد های حمل و نقل خودرو پایین تر هستند. این به دلیل بار کم سالانه حامل های رول های تخصصی و سرعت حمل و نقل کم آن ها است.

در این راستا، در بخش دیگری از کار، ما تنها در مورد پرس بارکن های تلسکوپی front-end و خودران نصب شده بر روی یک تراکتور صحبت می کنیم که برای بار رول به حمل و نقل جاده ای و تریلر تراکتور استفاده می شود.

امروزه رایج ترین وسیله فنی برای بارگیری در روسیه پرس بارکن های front-end تولید داخلی هستند که بر روی یک تراکتور کلاس 1.4 نصب شده اند: یک پرس بارکن هوپر جهانی PKU-0.8 (نوع دوم-تصویر یک) و یک پرس بارکن FRONTLIFT-800 (نوع دوم-تصویر دو)

پرس بارکن PKU-0.8 ساخت شرکت Salskselmash LLC (منطقه روستوف) دارای مجموعه متنوعی از ابزارهای کاری است مانند: گریپر جهانی، سطل هایی با اندازه های مختلف، رنده چنگک برای کار با یونجه شل و مواد کاه، و غیره…

نوع دوم پرس بارکن

پرس بارکن های front-end بر روی یک کلاس تراکتور 1.4 نصب شدند. لودر هوپر جهانی PKU-0.8 (تصویر یک) و لودر FRONTLIFT-800 (تصویر دو)

نوع دوم پرس بارکن
تصویر یک
نوع دوم پرس بارکن
تصویر دو

لودر front-end مدل FRONTLIFT-800 تحت مجوز شرکت ایتالیایی “Tonutti” تعمیر و برنامه ریزی مکانیکی شده است، که متخصص در تولید ماشین آلات و تجهیزات برای برداشت هایلاژ است. لودر جهانی FRONTLIFT-800 دارای ۱۶ بدن کاری قابل تعویض برای استفاده در ساخت و ساز، خدمات شهرداری و تولید کشاورزی است. یکی از ویژگی های طراحی لودر FRONTLIFT-800 حضور سیستم Self Leveling (بلند کننده خودکار) است که به شما این امکان را می دهد تا موقعیت و زاویه چرخش مورد نظر بار را هنگام بلند کردن و پایین آوردن رول ها مشخص کنید.

برای بارگیری و حرکت یونجه شل، لودر های جلو با گریپر چنگال جهانی مجهز شده اند(تصویر دو). برای کار با رول های پرس شده، لازم است از چنگک های متحرک ZR-1، KNR-2100 یا PMT-01 (تصویر دو) استفاده شود که نه تنها گرفتن، حرکت و بلند کردن رول ها را به ارتفاع 3.2 تا 3.4 متر فراهم می کند، بلکه امکان چرخش آن ها را با زاویه 90 درجه نیز فراهم می کند. این کار هنگام انباشت رول برای ذخیره سازی ضروری است. چرخاننده به پرس رول های بسته بندی شده آسیب نمی رساند و می توان هنگام کار با رول های بسته بندی نشده نیز از آن استفاده کرد.

بیشتر دستگاه های tilter برای هندل کردن رول هایی با قطر 1.5 تا 1.8 متر، طول 1.2 تا 1.5متر و وزن بیش از 900 کیلو گرم طراحی شده اند. طراحی چرخاننده PRC-2100 شامل یک میله اتصال تنظیم قابل تعویض برای چنگک های رول گیر با قطر 0.7 تا 1.8 متر است.

علاوه بر لودر های front-end ذکر شده در بالا، لودر های UNIVERSAL-800 ،T229 ،PFU 0.9 ،PSN-1 ،PF-1 و غیره، برای بار کردن رول های هایلاژ ( علوفه خشک شده) استفاده می شوند.

علاوه بر استفاده از لودر های نصب شده بر روی تراکتور، بیشتر تولیدکنندگان کشاورزی در خارج از کشور لودر های تلسکوپی خودران را ترجیح می دهند. اخیراً این روند در بنگاه های کشاورزی در روسیه مشاهده شده است. این امر به دلیل مزایای قابل توجه لودرهای خودران است: بلند کردن و پایین آوردن ارتفاع بار، دقت بالاتر تحویل بار به مقصد، مانور پذیری بالا.

تجهیزات بلند کردن تلسکوپی خود را ترکیبی از مزایای front loader و جرثقیل است. مزیت مهم این لودر خودران تطبیق پذیری بالا است. این مزیت به دلیل در دسترس بودن انواع بدن های کاری قابل تعویض است که هنگام تغییر نوع محموله در حال رسیدگی به سرعت جایگزین می شوند.

مجموعه ای از بدن های کار می تواند شامل یک سطل و چنگک ها برای انواع مختلف محموله، دستگاه های جرثقیل باشد. برای کار با یونجه، لودر را می توان با چنگک مجهز کرد.

لودر های تلسکوپی خودران نیز دو شکل قابل توجه دارند: قیمت نسبتاً بالا و مصرف سوخت پایین تر از نظر اقتصادی در مقایسه با تراکتور هایی با همان قدرت.

گسترده ترین تولید لودر های تلسکوپی خودران ساخت شرکت های سرشناس اروپایی JCB و JLG (انگلستان)، Class و Weidmann (آلمان)، گروه Manitou (فرانسه)، Dieci و Merlo (ایتالیا)، AUSA (اسپانیا) هستند. علاوه بر این از لودر های ساخت آمریکا “Case”، “John Deere”، “Bobcat”، “Caterpillar” و شرکت بلاروسی “Amkodor” استفاده می شود.

طولانی ترین تاریخچه تولید لودر های خودران با رونق تلسکوپی بلند کردن محموله، شرکت مهندسی “JCB” (انگلستان) را در خود دارد. امروزه این شرکت بزرگ ترین طیف تجهیزات بارگیری را در خود دارد. این شرکت بیش از 20 مدل لودر تولید می کند که برای دو حوزه اصلی فعالیت ساخت و ساز و کشاورزی طراحی شده است. سری Agri تجهیزات ویژه کشاورزی شامل ۱۱ مدل است که بلند کردن بار های با وزن تا 3.1 تن و ارتفاع تا 9.5 متر را فراهم می کند.

لودر تلسکوپی JCB 531-70 که بیشترین تقاضا را در کشاورزی دارد، فشرده ترین لودر های تمام اندازه این شرکت است (تصویر الف). مزایای این مدل: موتور قدرتمند (85 اسب بخار)؛ ظرفیت حمل بالا (بیش از 1.8 تن)؛ ثبات خوب؛ توانایی بالا, به لطف چرخ ها; مانور پذیری بالا، که با عرض کوچک شاسی و زاویه فرمان بزرگ تضمین می شود. حداکثر ارتفاع بلند کردن 7.0 متر. شعاع عطف 3.7 متر است. حداکثر سرعت سفر 32 کیلو متر در ساعت است. وزن لودر 6900 کیلو گرم است.

لودر تلسکوپی خودران Scorpion 60-30 ساخت شرکت Class دارای ویژگی های فنی و عملیاتی مشابهی است (تصویر ب).

نوع سوم پرس بارکن

لودرهاي تلسکوپي خودران تصویر الف: JCB 531-70 ، تصویر ب: Scorpion 60-30

نوع سوم پرس بارکن
تصویر الف
نوع سوم پرس بارکن
تصویر ب

ظرفیت بلند کردن این لودر به 3.3 تن می رسد. حداکثر ارتفاع بلند کردن و پایین آوردن بار 6.25 متر است. قدرت موتور 90 اسب بخار است. وزن لودر 6400 کیلوگرم است. با ویژگی های مشابه مدل های تجزیه و تحلیل شده لودر های تلسکوپی خودران تولید شده توسط بنگاه های اروپای غربی و آمریکایی، لودر Scorpion 60-30 قیمت پایین تری دارد.

یکی دیگر از نمایندگان لودرهای تلسکوپی خودران لودر Amkodor 527، تولید شده در بلاروس است. ویژگی های فنی این مدل لودر، علاوه بر ارتفاع بالابر (تا 6.8 متر) پایین تر از مدل های اروپای غربی است. با قدرت موتور مشابه (78 اسب بخار)، ظرفیت حمل آن (تا 2.5 تن) کمتر است، و وزن ماشین (80 کیلوگرم) بیشتر از ماشین های مشابه اروپای غربی است.

تنها مزیت مهم این لودر این است که قیمت آن تقریبا نیمی از قیمت مدل مشابه آن در بازار اروپا و ایالات متحده آمریکا است.

نوع چهارم پرس بارکن

لودر تلسکوپی خودران Amkodor 527

نوع چهارم پرس بارکن
لودر تلسکوپی خودران Amkodor 527

از تمام انواع لودر های تلسکوپی جبهه ای و خودران ارائه شده در بالا، بر روی رایج ترین واحد ها برای کار با رول در روسیه متمرکز شده است. این مطالعه دو لودر جبهه ای PKU-0.8 و FRONTLIFT-800 را ارائه می دهد که بر روی یک تراکتور کلاس 1.4 – MTZ-82 و دو لودر خودران تلسکوپی برای بلند کردن محموله نصب شده اند: Amkodor 527 (بلاروس) و Scorpion 60-30 (آلمان). تمام لودرها مجهز به چنگک های عدل هستند.

برای بررسی اثر بخشی لودر های مورد مطالعه در هنگام استفاده از آن ها در بنگاه های مختلف حجم برداشت هایلاژ، میزان برداشت هایلاژ در محدوده 100 تا 650 تن در هر شیفت (10 ساعت) تعیین می شود. نرخ مورد نیاز برداشت محصول با انتخاب مجموعه ای مناسب از ماشین آلات برای چمن زدن، پژمردگی و برداشتن چمن های پرس شده (بهره وری ماشین آلات و تعداد آن ها در طول عملکرد عملیات فن آوری مشخص شده) تعیین می شود.

برای اثبات گزینه های منطقی فن آوری برای فرایند برداشت محصول، واحدی برای انجام عملیات فن آوری و مجموعه ای از برداشت، بارگیری و حمل و نقل واحد در رابطه با شرایط خاص طبیعی و اقتصادی یک منطقه و یا یک شرکت فردی، دانشگاه Stavropol State Agrarian مدل های شبیه سازی از زیر فرایند های فردی و کل برداشت کننده forage توسعه یافته است.

مدل ها فرایند برداشت محصول را به عنوان یک سیستم تولید پیچیده در نظر می گیرد، که شامل خواص تکنولوژیکی متغیر مواد فرآوری شده، تأثیر بر دینامیک برداشت forage از عوامل آب و هوایی، تعامل ماشین ها و بخش هایی از مجموعه مطابق با الزامات زراعی، قابلیت اطمینان واحد ها است.

برای پیاده سازی مدل ها مجموعه ای از برنامه های کامپیوتری توسعه یافته است. با استفاده از این مجموعه، ماشین آلات و مجامع سازگار با شرایط تولید برای چمن زدن ، برای حرکت دادن پرس و چیدن توده چمن، حمل و نقل از هالیاژ اثبات شده است. همچنین با استفاده از بسته نرم افزاری توسعه یافته برای اثبات واحد های منطقی برای بار کردن هایلاژ به وسایل نقلیه شده است.

مرور انواع پرس بارکن

نوع اول: front-end loader KUN-0.8 نصب شده بر روی تراکتور MTZ-82

نوع دوم: front loader FRONTLIFT-800 نصب شده بر روی تراکتورMTZ-82

نوع سوم: لودر تلسکوپی خودران Amkodor-527

نوع چهارم: لودر تلسکوپی خودران Scorpion 60-30

چه تفاوتی بین پشته های (بسته) یونجه مربع و گرد وجود دارد؟

از اکثر هر کسی بپرسید که یونجه چه چیزی است، آن ها چیزی شبیه به “چمن خشک است که به گاو و اسب در طول زمستان برای تغذیه داده می شود” به شما می گویند. هر کسی چه در زندگی واقعی و چه در تلویزیون، گاو و یا اسب را در حال تغذیه از یونجه دیده است. یونجه و کاه به آسانی اشتباه گرفته می شوند. یونجه یک محصول بسیار با ارزش است، با ارزش غذایی خوب برای حیوانات. در ادامه این مقاله این موضوع را برای شما روشن می کنم.

تولید یونجه در طول 50 سال گذشته شاهد تغییرات چشمگیری بوده است. ارزش غذایی خود یونجه – یونجه و علف ها – بیشتر شده است. و حتی تغییراتی در نحوه بسته بندی آن بوجود آمده است.

مرد در حال بلند کردن بسته های یونجه مربعی شکل
بسته یونجه مربعی می تواند بین 60-50 پوند وزن داشته باشد. آن ها باید توسط انسان در تریلر بارگیری شود, سپس به انبار منتقل شود, جایی که بسته های یونجه در آن جا تخلیه و انباشته می شود. همه این ها توسط نیرو انسنانی انجام می شود. انجام این فرایند بسیار سخت و طاقت فرسا است.

در دهه های 1960 و 1950، بیشتر یونجه ها در بسته بندی های مربعی قرار داده می شد. این بسته بندی های مربع شکل معمولاً 50 تا 60 پوند وزن داشتند. آن ها به شکلی شکل گرفته بودند که می توان آن ها را در یک طویله انباشته کرد تا زمانی که به آن ها نیاز داشته باشند. کشاورزان یونجه را در مزرعه درو می کنند و اجازه می دهند برای چند روز در آفتاب خشک شود. سپس یونجه خشک شده را در ردیف ها می چینند. ذخیره سازی کلید آماده نگه داشتن این یونجه ها برای تغذیه حیوانات در فصل زمستان است.

شروع استفاده از ماشین آلات کشاورزی جدید در دهه 1970 باعث بوجود آمدن انقلابی عظیم در یونجه سازی شد. بسته بندی های یونجه به شکل رول های گرد در آمد و در تمام کشور ها به این گونه توزیع شد. بسته های یونجه گرد می تواند 1000 پوند یا بیشتر وزن داشته باشد.

کشاورزان در دهه 1970 شروع به استفاده از تجهیزات شکل دادن یونجه به شکل گرد برای کاهش نیروی انسانی در کار کردند. یونجه بریده می شود، سپس خشک می شود، سپس به ردیف چیده می شود و دستگاه baler یونجه را به شکل رول های بزرگ و گرد در می آورد.

تنها تفاوت بیل های مربعی و گرد نوع ماشین آلات مورد استفاده در آن ها است. در هر صورت شکل دستگاه محتوای مواد مغذی داخل یونجه را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

چرا بسیاری از تولید کنندگان یونجه روش کار خود را از دستگاه های تولید بسته های یونجه مربع به رول های یونجه گرد تغییر داده اند؟ این امر به دلیل این است که در درجه اول لازم است تجهیزات نیروی کار کوچک تر شود. در ابتدا یونجه ها بايد از روی زمين جمع آوری بشوند، سپس با استفاده از وسایل حمل و نقل به انبار ها منتقل شده سپس در آن جا انبار شوند. از هر کسی که شغلش کشاورزی است بپرسید و به سرعت متوجه می شوید که این کار بسیار سخت و وقت گیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *