کاربرد تراکتور باغی کمرشکن

[supsystic-slider id=1 position=”center”]

از بزگترین و آشکارترین نمونه‌های پیشرفت فناوری در صنعت باغداری و کشاورزی، می‌توان به ابزارآلات و ماشین‌های مخصوص آن نیز اشاره نمود؛ از جمله تراکتور باغی کمرشکن. که در این مقاله می خواهیم به کاربرد تراکتور باغی کمرشکن بپردازیم . تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت است و با هر قدمی که رو به جلو برداشته می‌شود، باری هم از روی دوش آدمی کاسته می‌شود.

تکنولوزی دیگر فقط محدود به یک حیطه نیز نبوده است و در هر کاری که فکرش را کنید، حضوری پررنگ دارد. باغداری و کشاورزی هم از این قاعده مستثنی نیستند. تراکتور باغی کمرشکن، تراکتورهایی بسیار قدرتمند وکارا نیز بوده است و موارد استفاده‌ی آن‌ها از آنچه که فکر می‌کنید بسیار بیشتر است. می‌توان چنین گفت که به قول معروف تراکتور کمرشکن، عصای دست باغبان‎ها و کشاورزان است. در این مقاله ما قصد داریم تا به معرفی این نوع از ادوات کشاورزی بپردازیم.

کاربرد تراکتور باغی کمرشکن
کاربرد تراکتور باغی کمرشکن

کاربرد تراکتور باغی کمرشکن

یکی از مهم‌ترین کاربردهای تراکتور کمرشکن، این است که می‌توان سایر ادوات کشاورزی و باغی را به آنان متصل نمود. به طور مثال، دستگاه های چون گاوآهن، چاله‌کن، سمپاش، کمباین، صاف‌کن و… به علاوه، از این نوع تراکتور می‌توان برای شخم زدن، کرت‌کنی، یدک‌کشی و حتی پاروکردن برف هم استفاده کرد. خلاصه اینکه در یک کلام، کار کشاورزی و زراعت و باغبانی را می‌توان تا چندین برابر آسان‌تر کرد.

گذشته از آن، کار باغداری و کشاورزی، نیازمند جابه‌جایی بارهای سنگین و گاهی اوقات حجم‌های بزرگ و ثقیل است. یکی دیگر از کاربردهای مهم تراکتور باغی، درست در همین موضوع بوده است. با اتصال یدک‌کش به این تراکتورها، می‌توان تا وزنی حدود 350 کیلوگرم را به کمک آن‌ها حرکت داد.

کاربرد تراکتور باغی کمرشکن

ویژگی‌ها و کاربرد تراکتور باغی کمرشکن

این نوع از ماشین‌آلات کشاورزی، همانطور که در مقدمه ذکر شد بسیار قدرتمند هستند. به صورت دقیق، قدرت تراکتور باغی کمرشکن، حدود 20 تا 30 اسب بخار است. این در حالی است که مدل‌های ساده‌تر و سبک‌تر، تنها حدود 15 تا 25 اسب بخار قدرت دارند. از دیگر جزییات فنی این نوع تراکتورها، می‌توان به وضعیت دیفرانسیل و محور آن‌ها اشاره کرد. تراکتور باغی، اکثرا به صورت دو دیفرانسیله است و هر چهار چرخ آن‌ متحرک است.

گفتنی است که چهار چرخ متحرک و البته پهن و بزرگ این نوع تراکتورها، باعث شده تا در محیط‌های سنگلاخ و خاکی و یا گل و لای و خلاصه هر محیطی که شرایط مساعدی ندارد، به راحتی توانایی حرکت داشته باشند. به علاوه، این ویژگی در افزایش قدرت این نوع تراکتور هم مؤثر بوده و امکان جابه‌جایی بار تا حدود 350 کیلوگرم را برای آن فراهم آورده است.

تراکتور کمرشکن 420:

معرفی و مشخصات تراکتور کمرشکن 420:
قیمت تراکتور یوروپارس 420،
مشخصات فنی :تمام هیدرولیک، سه سیلندر، 42 اسب بخار، جفت دیفرانسیل و چهار چرخ محرک، گارد محافظ، دو عدد خروجی شفت P.T.O با 540 و 750 دور در دقیقه، رنگ ضد فرسایش،دارای سیستم آب خنک، دارای قفل دیفرانسیل، فرمان هیدرولیک.
شرکت سازنده : یوروپارس 
نوع موتور : لمباردینی ساخت ایتالیا مدل LDW1603
قدرت موتور(اسب بخار) : 40/8 اسب بخار
سیستم خنک کننده : آب خنک 
تعداد دنده(جلو | عقب) : 6 سرعته | 3 سرعته 
نوع کلاچ : خشک تک صفحه ای و پدالی مکانیکی 
سرعت دوران: PTO 540 دور بر دقیقه و 750 دور بر دقیقه 
حداقل/حداکثر قدرت PTO(کیلو وات) : حداکثر 40/8 اسب بخار
نوع ترمز : کاسه ای، اهرم دستی
ظرفیت باک(لیتر) : 30 لیتر
وزن(کیلوگرم) : 980 کیلوگرم

تراکتور کمرشکن86:

مشخصات تراکتور کمرشکن سیستم شاسی :

کمرشکن سیستم حرکت دو دیفرانسیل و چهار چرخ متحرک موتور 4 سیلندر E3B-KUBOTA-V1505

سیستم گیربکس : هشت دنده جلو و چهار دنده عقب

ظرفیت بالابری : عقب بند7000 کیلوگرم

فرمان سیستم هیدرولیک روی قسمت کمرشکن

قدرت 35 اسب بخار

دور موتور3400 rpm

سیستم خنک کننده :آب

کلاچ : خشک تک صفحه ای

دیفرانسیل : عقب و جلو

وزن880 کیلوگرم

برای مشاهده مقاله منظور از ادوات کمرشکن چیست؟ اینجا را کلیک کنید.

گاو آهن چیست؟

گاوآهن یکی از ابزارهای خاکورزی استکه برای کندن، بریدن، شکستن لایه خاک و برگرداندن آن مورد استفاده قرار می گیرد.

امتیاز کاربر: 0.55 ( 2 نتایج)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *