معرفی انواع کاه خرد کن ( 6 مدل ){خرید اقساطی}

[supsystic-slider id=1 position=”center”]

مشخصات، خرید ومشاهده انواع کاه خرد کن 100مدل دیگر

کاه خرد کن چیست؟

معرفی انواع کاه خرد کن : خرد کردن کاه یک کار جانبی است که ضمن جداسازی دانه محصول از کاه صورت می پذیرد. لازم به ذکر است که گاهی، کاه بن ‏های باقی مانده از برداشت محصول گندم، در مزرعه برای تغذیه دام به وسیله دستگاه های برداشت علوفه، به ‏ویژه دروگرهای عمودی (چکشی) برداشت میشود.

محصول درو شده به وسیله بسته بند، بسته بندی می شود و به ‏دامداری ها منتقل می شود. علوفه بسته بندی می شود، سپس به وسیله خرمنکوب یا کوبنده کمباین کوبیده می شود تا به ‏ذرات ریز درآید‎.‎

یکی از دستگاه ها و ماشین هایی که امروزه  در صنایع کشاورزی کاربرد دارد انواع کاه خرد کن است. این دستگاه برای خرد کن و ریز کردن کاه وکلش ضایعاتی و معمولی به کار می رود .

دستگاه کاه کوب اغلب برای جمع آوری علوفه های باقی مانده از ماشین های برداشت با استفاده از پیک آپ و غلتک مخصوصی که در جلوی دستگاه نصب شده است مورد استفاده قرار می گیرد.

پس از جمع آوری آنها علوفه ها وارد محفظه کوبنده می شوند، و در نهایت کاه خرد شده پس از اینکه دانه بندی و عبور می کند از سرند به وسیله فن وارد محفظه فیلتراسیون می شود.

این دستگاه به پشت تراکتور بسته می شود و از طریق هدر شبه بیلر خود  ساقه های گندم ، یونجه یا هر نوع علوفه دیگری را از روی زمین جمع می کند و پس از خرد کردن ، از طریق لوله تخلیه تمام کاه هرد شده را به تریلری که به عنوان مخزن به پشت دستگاه بسته می شود انتقال می دهد.

لازم به ذکر است که کاه خرد شده، همزمان با برداشت و تهیه دانه، را می توان به سه روش تهیه کرد‏‎:‎

ضمیمه کردن دستگاه های خرد کن به انتهای کمباین

 کلش خردرکن

خرمنکوبی محصولات به وسیله خرمنکوب

کاه خرد کن :

کاهی که حاصل از گندم کوبیده شده در کمباین است، خود می تواند بطور مستقیم بسته بندی شود و برای تغذیه دام انبار شود. ‏امّا در مواقعی که هدف از خرد کردن کاه، تهیه کردن مالچ بر سطح مزرعه است می توان از کاه خرد کن استفاده کرد.‎

کاه خرد کن یک قسمت ضمیمه کمباین است و می توان آن را از کابین خاموش یا روشن کرد و پهنای پاشش آن نیز ‏قابل تنظیم می باشد.

معرفی انواع کاه خرد کن
انواع کاه خرد کن

کاه خرد کن اصلی سوار بر کمباین های مسی فرگوسن سری 8000/9000 نیازبه بررسی یا ‏تنظیم روزانه دارد تا بدون هیچ گونه اتلاف زمان ناشی از نقص تسمه به خوبی کار کند. محرک خرد کن شامل ‏می باشد از یک تسمه محرک اصلی و یک تسمه ثانویه.

تسمه اصلی اوّلین تسمه است که از محور واسط انتقال ‏توان اصلی توان می گیرد و آن را تا محور نگهدارنده خرد کن دنبال می کند.

تسمه دوم حرکت خود را از محور ‏نگهدارنده به خود خرد کن می رساند. تسمه دوم به وسیله یک فنر قابل تنظیم بر روی دو پولی سفت کننده، سفت می ‏شود.

بازویی که پولی های سفت کننده به آن متصل اند دارای یک ترمز قابل تنظیم می باشد تا به عنوان یک کمک فنر ‏عمل کند. کمک فنر بازو را از چرخش به جلو متوقف می کند تا بتواند سفتی تسمه را حفظ کند.

به محض این که تسمه کشیده شود، کمک فنر یا ترمز مکانیکی باید تنظیم شود. در شرایط مرطوب یا دشوار، تسمه زیاد کشیده خواهد شد و ‏کاربر را ملزم می کند تا کمک فنر را زیاد تنظیم کند.

زمانی که کمباین به خوبی کار می کند و پر از ماده می باشد، خرد کن ‏بار ویژه ای در خود دارد. رشته بالایی تسمه پولی خرد کن را می کشد و خرد کن را به چرخش در می اورد.

معرفی انواع کاه خرد کن
انواع کاه خرد کن

رشته بالایی تسمه که ‏تحت بار است تحت کشش شدید پولی دنده عقب، و رشته پایین توسط فشار فنر سفت میشود.

درصورتی که کاربر ماشین را ‏با کمک فنر بدون تنظیم بچرخاند، چیزی که روی خواهد داد  این است که بازوی سفت کن این اجازه را دریافت می کند که به سمت ‏جلو حرکت کرده و به تسمه اجازه دهد تا شل کار کند.

با کار تحت بار ملایم کمباین، بار ویژه ای روی تسمه دوم ‏خرد کن وجود خواهد داشت.

سپس، اگر کمباین یک توده چسبنده را ببلعد و زمانی که آن توده وارد خرد کن می ‏شود، افزایشی در بار روی تسمه دوم خرد کن وجو دارد.در لحظه ای که توده از خرد کن خارج می شود، به صورت ناگهانی ‏یک بی باری در تسمه خرد کن رخ خواهد داد.

خرد کن با چنان سرعت بالایی کار می کند که زمانی که ناگهان ‏بی باری روی تسمه به وجود می آید، خرد کن مانند یک محور نگهدارنده عمل خواهد کرد و این امکان وجود دارد که برای یک ‏لحظه بخواهد تسمه را بچرخاند، بجای آنکه تسمه خرد کن را بچرخاند. اگر کمک فنر درست تنظیم نشود، به تسمه این ‏اجازه را می دهد تا شل شود و شلاق بزند.

زمانی که بارگیری خرد کن از سرگرفته می شود، بار تسمه هم از سر گرفته ‏خواهد شد. اگر بار روی تسمه شل و شلاق زن به اندازه ی کافی ای سخت باشد، می تواند به طور فیزیکی تسمه را ‏بشکند یا حداقل به آن آسیب برساند‏‎.‎

دستگاه کاه خرد کن
انواع کاه خرد کن

کلش خرد کن

پس از برداشت گندم کلش باقی مانده در زمین، به وسیله کلش خرد کن خرد می شود تا هم یک پوشش برای خاک باشد ‏و هم این که کلش باقی مانده در خاک از عوامل  پایداری آفات و بیماری ها نشود و درضمن در عملیات شخم خللی ایجاد نشود.‏
حایل کناری دنبال کردن دقیق تر زمین برای ارتفاع هایی که کم برش هستند را فراهم می آورد. چند مورد تیغه وجود دارد تا ‏مخصوص مناسب ترین کاربرد ها باشند.

تیغه های راست و عمومی بین دو لبه یا تیغه های ثابت به چرخش در می ایند.‏
تیغه عمومی برای کلش، علف خشبی، بوته یا بقایای سبک هرس ایده آل می باشد.

تیغه راست یک تیغه خرد کنی ‏مخصوص کاه برای ردیف ها به حساب می اید. امّا بوته و باقی مانده های سبک هرس را هم تحمل می کند.‏
خرمنکوب
خرمنکوب یکی از تجهیزات ثابت زراعی به حساب می اید که در سطحوح وسیعی از مزرعه های کوچک ایران برای کوبیدن و ‏جداسازی دانه غلات و حبوبات از کاه آنها استفاده می شود.

با توجه به قابلیت قابل تنظیم بودن نسبت سرعت ها ،نرخ تغذیه، فاصله کوبنده از ضد کوبنده، میزان تمیز کردن دانه ها در ‏آن بسیار مطلوب است و دارای میزان تلفات پایینی دارد.

درحالی که به علت خشک بودن محصول، کاه خروجی به اندازه ‏کافی خرد است و مطلوب برای مصارف کشاورزان است.‏
خرده های کاه حاصل از کوبیدن گیاه هوا خشک گندم، از دریچه خروجی کاه به بیرون ریخته می شود.‏

در تعریفی دیگر دستگاه خرد کردن یک چرخ خودکار است. می تواند ذرت، گندم، سوا، برنج، وعده غذایی سوا را آسیاب کند. آسیاب کردن نی ذرت، نوار پنبه، بادام زمینی، هرز، شاخه ها و دیگر مواد میله ای فیبری شکل، پس از خرد کردن ریزش می تواند به ۲ میلی متر یا کمتر برسد.

ویژگی های اصلی:

  1. تجهیزات اتخاذ پره فولادی با کربن بالا، سرعت بالا سیستم مکش باد خرد کردن، عملکرد پایدار، با دوام، اثر خرد کردن .
  2. آسیاب چند منظوره در دسترس، دستگاه با دستگاه مکش گرد و غبار، بدون آلودگی گرد و غبار ارائه شده است. با نویز کم و کارایی بالا همراه است .
  3. ماشین دارای طراحی پیشرفته، ساختار معقول، استفاده از عملکرد قابل اعتماد، تعمیر و نگهداری مناسب، است.

برش کاه و آسیاب دانه برش کاه کشاورزی چند منظوره، برای یک پارچه خرد کردن یونجه و آسیاب ذرت به عنوان خوراک دام است. این دستگاه ارتقا یافته است،

اتخاذ تیغه ها و سیوها در داخل، خرد کردن چمن به قطعات، و آسیاب ذرت به پودر خوب است.

علاوه بر این، این هلی کوپتر سیلاژ و سنگ شکن ذرت می تواند از موتور بنزینی، موتور دیزلی، و موتور الکتریکی استفاده کند. همچنین دارای ساختار ساده، عملیات آسان، و عملکرد پایدار است.

پارامترهای ماشین
این سری دارای مزایای انتخاب چند دستگاه قدرت، بهره وری خوب، و بهره برداری آسان است. دستگاه قدرت برش کاه و چرخ دانه باید با مدل مطابقت داشته باشد. علاوه بر این، TZY-D1 وزن سبک تری دارد. اما TZY-D2 بیش از دو برابر ظرفیت دارد. این بدان معنا است که تحت همین وضعیت، TZY-D2 می تواند بیشتر تولید کند.

تفاوت TZY-D2 و TZY-D1 :

اگرچه هر دو برش کاه و چرخ دانه هستند، اما تفاوت هایی دارند. ذکر شده به عنوان زیر:

ظاهری : در مقایسه با TZY-D1، TZY-D2 کمی بزرگتر و گسترده تر است.
ظرفیت : نی های تازه یا خشک یا ذرت ها هر چه باشد، TZY-D2 ظرفیت بالاتری دارد. به عنوان مثال، برای نی تازه، TZY-D1 1.5t/h است در حالی که TZY-D2 3t/h است.

معرفی انواع کاه خرد کن :

شش مدل دستگاه کاه خرد کن عبارت است از :

کاه خرد کن ترک ozen is

کاه خرد کن ترک harmak : وزن دستگاه: 1735 است.
سرعت باتور(در دقیقه): 1863 می باشد .

کاه خرد کن ایرانی آرارات

کاه خرد کن – تریلی

کاه خرد کن – کیسه زن

کاه خرد کن پشت تراکتوری

دستگاه کاه خرد کن -تریلی :

این دستگاه به پشت تراکتور بسته می شود و از طریق هدر شبیه بیلر خود ساقه گندم ، یونجه یا هر نوع علوفه دیگر را از روی زمین جمع میکند و پس از خرد کردن از طریق لوله تخلیه تمام کاه خرد شده را به تریلری که به منظور مخزن به پشت دستگاه بسته می شود انتقال می دهد.

دستگاه کاه خرد کن -تریلی
انواع کاه خرد کن

دستگاه کاه خرد کن-کیسه زن :

این دستگاه به پشت تراکتور بسته می شود و از طریق هدر شبیه بیلر خود ساقه گندم ، یونجه یا هر نوع علوفه دیگری را از روی زمین جمع می کند و پس از خرد کردن از طریق دو مخزن بالایی اقدام به پر کردن کیسه ها می کند.

قطر سوراخ سرند ها بنا بر نوع محصول مصرفی و دامی متغیر قابل سفارش می باشد.

توان بازدهی بالا و بکار گیری پیچ و مهره در پره های کوبنده که جایگزین جوش کاری است از ویژگی های بارز و قابل تمایز دستگاه کاه خردکن هومن صنعت نسبت به محصول های مشابه است.

انواع کاه خرد کن

دستگاه کاه خرد کن پشت تراکتوری :

یکی از دستگاه ها و ماشین هایی که در حال حاضر  در صنعت های کشاورزی کاربرد دارد دستگاه کاه خرد کن است.

این دستگاه برای خرد کن و ریز کردن کاه وکلش ضایعاتی و معمولی به کار می رود .

کاه یکی از محصول های جانبی کشاورزی است که از ساقه های خشک گیاهان غلات بعد از حذف دانه تشکیل شده است.

این محصول تقریبا نیمی از وزن  محصول های غلات مانند جو ، جو دوسر ، برنج ، چاو دار و گندم را تشکیل می دهد و دارای چندین کاربرد مختلف است ، از جمله آنها سوخت ، مکمل غذای دام  ، کاهگل و ساخت سبد.کاه را معمولاً جمع می کنند  و ذخیره می کنند.

بسته های کاه ممکن است به شکل مربع ، مستطیل و گرد باشد و بسته  استفاده شده می تواند بسیار بزرگ باشد.

انواع کاه خرد کن

چند مورد ازمزیت های استفاده کردن از دستگاه خرمن کوب یا کاه کوب عبارت است از :

میزان صدمه ای که به دانه ها وارد می شود با استفاده از دستگاه خرمن کوب و کاه کوب به حدود صفر می رسد.

قابل توجه است که بازدهی این دستگاه بسیار بالا است و مورد توجه همه استفاده کنندگان قرار گرفته است.

استفاده از این دستگاه خرمن کوب و کاه کوب بسیار آسان  بوده و هزینه نگاه داری و تعمیر کردن آن ها ، بسیار کم خواهد بود .

هم زمان با عمل خرمن کوبی کاه بسته بندی خواهد شد و از این طریق در زمان ما و هزینه ما صرفه جویی خواهد شد.

قبل از بسته بندی دانه ها در کیسه ، دستگاه خرمن کوب گرد و غبار و تخم های هرز را از آن ها جدا خواهد کرد.

به دلیل اینکه خرمن کوب مجهز به چرخ است جا به جایی ان بسیار ساده خواهد بود.

دستگاه کاه خرد کن
انواع کاه خرد کن

برای معرفی انواع کاه خرد کن کاربرد دستگاه کاه خرد کن لازم است که عبارت است از :

سوخت های زیستی

استفاده کردن از کاه به عنوان منبع انرژی خنثی کربن ، به خصوص برای بیوبوتانول ، به صورت چشمگیری در حال افزایش است.

بریکت های کاه یا یونجه جایگزینی برای سوخت های زیستی برای زغال سنگ است. بنا بر این استفاده از دستگاه کاه خرد کن فرایند را تسریع می کند.

زیست توده

استفاده کردن از کاه در بزرگترین نیروگاه های زیست توده در حال تبدیل شدن به یکی از جریان های اصلی برای سوخت است.

بیو پلاستیک

کاه برنج ، از آن  ضایعات کشاورزی است که به طور معمول بازیافت نمی شود ، می تواند به بیو پلاستیک با خواص مکانیکی شبیه پلی استایرن در حالت خشک تبدیل شود.

مواد ساختمانی

در تعداد بسیاری از نقاط جهان از کاه برای اتصال رس و بتن استفاده می شود. بنا بر این مخلوطی از خاک رس و کاه  می تواند به عنوان مصالح ساختمانی به کار گرفته شود. 

چوب کامپوزیت 

از کاه گندم می توان به عنوان پر کننده الیافی همراه با پلیمرها برای تولید چوب کامپوزیت بهره لازم را برد.

انواع کاه خرد کن ( کاه خرد کن هارمک )

مشخصات یک مدل کاه خرد کن به شرح زیر می باشد :

توان مورد نیاز : حداقل ۸۴ اسب بخار است.

سرعت گاردان : ۵۴۰ دور در دقیقه می باشد.

ظرفیت : ۲ تن در ساعت است.

انوع خرد کن : پیچی است.

طول : ۳/۳۲ متر است.

عرض : ۱/۵۸ متر می باشد.

وزن : وزن این دستگاه ۴۲۵ کیلوگرم است.

سرعت حمل و نقل : دنده ۲ و ۳ و ۴ سنگین است.

عمق خرد کن : ۱۲۰۰ میلی متر می باشد.

عرض خرد کن : ۱۹۰۰ میلی متر است.

سنگ شکن کاه چگونه کار می کند؟

موتور سنگ شکن کاه، کاهنده را از طریق درایو دنده بیل به چرخش در می اورد تا صفحه براری روتور را برای چرخش با سرعت پایین به راه بیندازد.

پس از ورود ماده به سنگ شکن کاه، به طور مساوی در فضای صفحه شیری روتور و صفحه شیری استاتور توزیع می شود.

ماده توسط اکستروژن و شکننده صفحه شیری روتور و صفحه شیری استاتور سنگ شکن کاه خرد می شود.

پس از خرد شدن، ماده توسط نی شکن شکسته می شود و ته دستگاه تخلیه می شود. سنگ شکن کاه دارای عملکرد قابل اعتماد، عملیات ساده و راحتی است.

این تجهیزات دارای طیف گسترده ای از مواد اولیه است و می تواند با سوزاندن ساقه محصول مانند ساقه ذرت، نی، بدنه بادام زمینی، ساقه لوبیا و هیزم سازگار شود

چرا از سنگ شکن کاه برای گرانولاسیون کود استفاده کنید؟

سنگ شکن کاه می تواند ساقه ذرت، نی، پوست بادام زمینی، ساقه لوبیا، چوب گل و دیگر زباله های محصولی که سوخته شده را خرد کند.

هم چنین از اتلاف نی محصول اجتناب می شود، محیط زیست به خوبی محافظت می شود و انرژی جدید برای تولید کود به طور مؤثری توسعه می دهد.

سنگ شکن کاه ساقه ذرت، کاه و دیگر محصول های زباله را از طریق تجهیزات دستگاه خرد کردن خرد خواهد کرد.

مواد اولیه تهیه شده پس از خرد کردن را می توان به مواد اولیه کود آلی از طریق تخمیر، و سپس از طریق یک سری فرایند های تولید مانند مخلوط کردن و خرد کردن تبدیل کرد و در نهایت به کود آلی برای استفاده تبدیل می شود.

می توان گفت که سنگ شکن کاه نقش بسیار مهمی در ساخت کود آلی دارد.

در سال های اخیر با مصرف بیش از حد منبع های انرژی، توسعه منابع انرژی تجدید پذیر پاک به تدریج توجه همه اقشار زندگی را به خود جلب کرده است.

نی های زراعی به عنوان اصلی ترین مواد اولیه زیست توده، نه تنها می توانند جایگزین منابع انرژی معمولی شوند، بلکه در تولید مواد صنعتی و کشاورزی مانند کودها، خوراک، سوخت زنده، کاغذ سازی، پرورش، قارچ های خوراکی و غیره نیز مورد استفاده قرار می گیرند. تولید کنندگان بیشتر و بیشتر شروع به تولید ماشین سنگ شکن کاه کرده اند.

وضعیت فعلی کاه محصول در چین به شرح زیر است :

در حال حاضر بهره برداری از کاه در چین حدود ۵۰۰ میلیون تن می باشد که ۷۰٫۶٪ از کل را تشکیل می دهد. بقیه کاه ها سوزانده می شوند یا دور انداخته می شوند و باعث آلودگی جدی محیط زیست می شوند. علاوه بر این، منبع گران بهایی را هدر می دهد. بهره برداری جامع از کاه هنوز بهبود نیافته است.

کاه با تراکم پایین و ذخیره سازی و حمل و نقل ناخوشایند، کاربرد را در مقیاس بزرگ خود را به شدت محدود می کند.

ماشین سنگ شکن کاه ماشینی است که می تواند ارزش نی های پراکنده در زمین را حفظ کند و بهره برداری از کاه را تا حد زیادی بهبود بخشید.

روش سنتی جمع آوری کاه های زراعی در چین عمدتاً جمع اوری دستی است که دارای شدت کار بالا و کارایی پایینی است.

با توسعه سریع مکانیزاسیون، مردم شروع به استفاده از ماشین سنگ شکن کاه کردند که این کار نه تنها باعث کاهش زمان کار و شدت کار می شود، بلکه مزایای اقتصادی تولید کشاورزی را نیز بهبود می بخشد. جمع آوری پس از خرد کردن و به طور مستقیم bundling دارای دو شکل اصلی هستند.

مجموعه زمین پس از پردازش توسط ماشین سنگ شکن کاه :

پس از برداشت محصول ها، برخی از آن ها باید خرد شوند تا کاه خرد شده بتواند برای افزایش تغذیه خاک به زمین بازگردد. ماشین سنگ شکن کاه نیازمند اتصال تراکتور به کار دارد ، تا آن را به مزایای اپراتورهای کمتر، سازمان آسان، و هزینه های نیروی کار پایین برساند.

نقطه ضعف خرد کن این است که محدودیت های بیشتری در هنگام خرد کردن وجود دارد، مانند هنگام وجود باران و گل و لای در زمین.

نسبت فشرده سازی می تواند به 1/5 ~ 1/15 برسد، که برای حمل و نقل و ذخیره سازی کاه مساعد است، و برای چرای دام های بزرگ مناسب است.

مجموعه بسته نرم افزاری از ماشین سنگ شکن کاه :
کاه خرد شده را نیز می توان با یک ماشین بال زدن و پیچیدن همراه کرد که فضای ذخیره سازی کردن کاه را کاهش می دهد. شکل گرد، آن را برای حمل و نقل مناسب می سازد. و به طور کلی می تواند برای مدت طولانی ذخیره می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *