راهنمای خرید عایق سیاه black insulation (2022)

[supsystic-slider id=1 position=”center”]

عایق سیاه black insulation یا همان نوار زیرین عایق لوله های فولادی، به نوار هایی گفته می شود که برای عایق بندی خطوط لوله های دفنی و به منظور محافظت از آنها در برابر اکسید شدن، خوردگی، ضربه و… برای زمان های طولانی طراحی شده‌ و

به لطف قابلیت اطمینان و پایداری بسیار در بدترین شرایط آب و هوایی و جغرافیایی نیز بهترین عملکرد را دارد.این نوار ها توسط خود کاربر و یا دستگاه های رایپینگ به دور لوله های فلزی ریپینگ می شود.

(

اگر از مدت‌ها پیش خواننده ویندوز در واشنگتن هستید، می‌دانید که ما در مورد عایق‌بندی زیاد صحبت می‌کنیم. چرا؟ زیرا عایق بندی خوب شاید یکی از مهم ترین اجزای یک خانه کم مصرف و راحت باشد. به عنوان یک جمع بندی سریع، عایق برای جلوگیری از انتقال گرما عمل می کند. در زمستان از نفوذ هوای سرد بیرون به داخل خانه جلوگیری می کند و به گرمتر نگه داشتن خانه کمک می کند.
 
در طول تابستان، عایق به به دام انداختن هوای خنک و مطبوع در داخل خانه کمک می کند در حالی که در برابر گرمای بیرون مقاومت می کند. اساساً با حفظ دمای ثابت داخل خانه به بهبود آسایش خانه شما کمک می کند و در عین حال فرکانس و مدت تهویه مطبوع شما را کاهش می دهد (مناسب برای کیف پول و محیط!)

چهار نوع استاندارد عایق وجود دارد، از جمله عایق پتویی (پر شده از الیاف معدنی از جمله پشم سنگ و فایبرگلاس، به صورت رول شده وجود دارد). عایق فوم پلی اورتان و پلی ایزوسیانورات (پاشیده شده در شکاف ها و حفره های خانه توسط نصاب حرفه ای)؛ 

عایق پرکننده شل (شامل سلولز، پشم سنگ و/یا فایبرگلاس، موجود در گلوله یا الیاف و نصب شده با ابزارهای پنوماتیک)؛ و عایق سفت و سخت (معمولاً در تخته ها یا اتصالات لوله بسته بندی می شوند و معمولاً برای عایق کاری غلاف دیوارها و فونداسیون ها استفاده می شود).

و هنگامی که به طور خاص به عایق پرکننده شل (مخصوصاً عایق فایبرگلاس) می‌رسد، یک پدیده جالب می‌تواند رخ دهد که اغلب صاحبان خانه را گیج می‌کند و آن زمانی است که عایق سیاه می‌شود. حالا از کجا بفهمی کپک زده یا کثیف؟ و چه چیزی باعث سیاه شدن آن می شود؟ خب، حقیقت این است که هم کثیفی و هم کپک می‌توانند خود را به عایق پرکننده شل شما بچسبانند 

و هیچ‌کدام به‌خصوص عادی نیستند. کثیفی روی عایق شما اغلب از گرد و غبار و کثیفی بیرون از خانه می آید که به درستی فیلتر نمی شود، در حالی که کپک معمولاً به دلیل رشد رطوبت روی عایق پرکننده شل ایجاد می شود. اما مهمتر از همه، چگونه مشکل را برطرف می کنید؟ اجازه دهید بحث کنیم.

قالب یا کثیفی روی عایق شما؟
در حالی که بهتر است بررسی را به یک متخصص بسپارید، اما می‌توانید خودتان بررسی کنید تا مشخص شود که آیا با مشکل کثیفی یا کپک مواجه هستید یا خیر. با اطمینان از داشتن تمام وسایل حفاظتی مناسب (دستکش، عینک و ماسک)، 

عایق خود را بررسی کنید. اگر متوجه هرگونه تغییر رنگ در عایق خود مانند ذرات قهوه ای، مشکی یا حتی صورتی یا نارنجی شدید، با مشکل کثیفی یا کپک روبرو هستید. ورق های عایق یک رنگ ثابت هستند، بنابراین هرگونه تغییر رنگ آشکار خواهد بود.

خبر خوب این است که عایق مشکی می‌تواند دوست شما باشد، زیرا به شما می‌گوید که در چه مواردی عایق شما مشکل دارد. در واقع، با بازرسی عایق در اتاق زیر شیروانی، یک پیمانکار تعمیر خانه باید بتواند به سرعت متوجه شود که آیا نشت هوای مشکل ساز در خانه شما وجود دارد (و کجا هستند).

چرا نشت هوا باعث سیاه شدن عایق می شود؟
همانطور که گفته شد، عایق پرکننده شل مانند فایبرگلاس زمانی که هوای نشت از خانه شما را فیلتر می کند، تغییر رنگ می دهد. در حالی که ممکن است فوراً قابل توجه نباشد، با گذشت زمان هوای بیرون از خانه شما گرد و غبار، ذرات دیگر و رطوبت را حمل می کند، که در نهایت عایق فایبرگلاس را سیاه می کند.

چگونه مشکل را رفع کنیم
یک پیمانکار تعمیر خانه باید بتواند به راحتی تشخیص دهد که نشتی هوا از کجا می آید، و اغلب می توان آن را با مقداری درزگیر یا فوم با کیفیت رفع کرد تا سوراخ های نشتی هوا را پر کند. با این حال، گاهی اوقات اگر سوراخ بیش از حد بزرگ است، ممکن است لازم باشد یک تکه ورق فلز یا دیوار خشک را برای وصله کردن سوراخ برش دهید. 

یک پیمانکار عایق با تجربه می تواند بهترین راه را برای رفع مشکل black insulation تعیین کند. این یک کار نسبتا ساده و ارزان است، اما دنیایی از تفاوت را در راحتی، ایمنی و بهره وری انرژی خانه شما ایجاد می کند.

 بنابراین، اگر متوجه عایق مشکی شده اید و نگران هستید، با یک پیمانکار بهبود خانه تماس بگیرید تا به سرعت و کارآمد آن را برای شما تعمیر کند.

دلایل بسیار خوبی برای انتخاب برادفورد بلک وجود دارد
لمس نرم و نصب آسان Bradford Black انتخاب طبیعی برای سقف و دیوار خانه شما است.

امکانات عبارتند از:
نرم برای لمس
نصب آسان
به طور پایدار با 65٪ شیشه بازیافت شده ساخته شده است
شریک تایید شده برنامه انتخاب حساس شورای ملی آسم
بوی کم
70 سال گارانتی
الزامات AS/NZS4859.1 را برآورده می کند
ساخت استرالیا.
CSR Bradford که در سال 1934 تأسیس شد، با تجربه ترین شرکت عایق استرالیا است. این تجربه، همراه با تکنولوژی تولید در کلاس جهانی ما، تضمین کیفیت و عملکرد شماست.
3 راه برای حل مشکلات نویز وجود دارد: جذب، انحراف. و انزوا

ABSOB NOISE - با استفاده از: پانل های Eco-Absorber، پانل های دیواری با پوشش پارچه ای، پانل های پیچیده شده، پرده ها/پانل های لحافی و پانل های سوراخ دار.
STOP NOISE - نویز را با استفاده از: مانع کنترل نویز یا پانل های لحافی منحرف کنید.
ایزوله نویز - با استفاده از: جداکننده صوتی، پدهای Kellett، مانع کنترل نویز و آویزها و پایه های ایزوله

برای ساخت دیوار جدید به STC کلی تا 53** دست یابید که 75 درصد از صدای شنیده شده از طریق دیوار استاندارد را متوقف می کند. رتبه بندی STC و IIC برای پیکربندی های مختلف. مونتاژ کف چوبی STC/IIC در دیوار یا سقف تمام شده، مانع با اتصال آن به نوارهای خزدار به ضخامت حداقل 3/4 اینچ برای جدا کردن 

آن از دیوار و سپس پوشاندن مانع با ورقه یا صفحات چوبی مانند رنگ قرمز ما، بهترین عملکرد را دارد. Oak Tambour T831FRP یا T631FRP با استفاده از چسب پانل.
محصولات "فانتزی" یا گران قیمت مانند Homasote،

 Soundboard، QuietRock یا استفاده از کانال های انعطاف پذیر گمراه نشوید. (بخوانید چرا استفاده از کانال های ارتجاعی برای کاهش مناسب نویز کافی نیست

دستورالعمل نصب سد کنترل صدا: برای ساخت دیوار، سقف یا کف جدید، مانع را مستقیماً به یک طرف دیوار گل میخ جدید، در پایین تیرچه های کف یا تیرهای سقف با استفاده از میخ های سقف یا منگنه ها برای محکم کردن مانع وصل کنید. 

سپس با استفاده
 از چسب Loctite، مانع را با دیوار خشک یا پوشش چوبی مانند Tambour T831FRP بلوط قرمز ما بپوشانید. روی یک دیوار یا سقف تمام شده، مانع باید روی نوارهای خزدار (حداقل ضخامت 1/2 اینچ) نصب شود که به دیوار خشک موجود 

با فاصله 16 اینچ در مرکز متصل شود. این اجازه می دهد تا مانع از دیوار جدا شود و مانع می شود

دکوپلر صوتی 9/64 اینچ انتقال صدا از طریق فرش، کفپوش چوبی، کفپوش لمینت، کفپوش کاشی و کفپوش وینیل را متوقف می کند. همچنین روی بتن به عنوان مانع رطوبت و برای جلوگیری از انتقال سرما برای محصول دارای مقدار R 0.5 است.

 این 9 /64 اینچ لاستیک تقویت شده سلولی ضخیم با پوشش فایبرگلاس سلولز (عکس را ببینید) بدون چسباندن در زیر موکت و کفپوش چوبی نصب می شود. محصول ما فشرده نمی شود، 

از هم نمی پاشد و اجازه رشد کپک و کپک را نمی دهد. به سادگی روی کف زیرین خود بچرخانید! سپس موکت و لنت یا تخته های کف چوبی جامد/مهندسی منگنه شده یا مستقیماً روی جداکننده آکوستیک چسبانده می شوند. 

با این تصور که محصول ضخیم تر بهتر است، گمراه نشوید. همچنین از زیر تخته سیمانی برای نصب کاشی و زیر کف تخته سه لا برای نصب کاشی برای جلوگیری از انتقال صدا استفاده کنید.

 با IIC 63 تا 95% از کل صدای ضربه ای که به ناحیه زیر منتقل می شود را متوقف می کند. این رتبه IIC بالاتر از چوب پنبه است که باید چسبانده شود! به امتیاز کل STC 55 و IIC 65** برسید. رتبه بندی STC و IIC برای پیکربندی های مختلف. دکوپلر آکوستیک در رول های 22 اینچی یا 48 اینچی عرض 54 اینچ فروخته می شود. (100 یا 216 فوت مربع) تخفیف به علاوه تعداد


جداکننده صوتی HD (وظیفه سنگین)"]یک سیستم لایه زیرین برای نصب در زیر منگنه یا کفپوش چوب سخت*، گچی یا تخته سیمانی است که نه تنها به عنوان یک خاموش کننده صدا بلکه به عنوان یک جداکننده با شکستن مسیر انتقال صدا از طریق مونتاژ کف تا سقف و از پخش صدا از اتاقی به اتاق دیگر جلوگیری می کند.

 به سادگی روی کف زیرین بچرخانید، درزهای نواری را برای کفپوش چوبی و برای گچی، با نصب فوم پلی اتیلن یا تخته فایبرگلاس و همچنین هر گونه برآمدگی در محل نصب، محیط را آماده کنید. ضخامت آن 5/16 اینچ است و

 به صورت رول هایی به طول 5/16 اینچ x 54 اینچ عرض x 24 اینچ عرضه می شود. به عنوان یک مونتاژ، این محصول به شما کمک می کند تا به STC تا 65 و IIC 69 برسید

جنس این نوارها black insulation که برای پوشش های بیرونی مورد استفاده قرار میگیرند، از یک لایه چسب و یک لایه پلاستیکی ساخته شده است. به همین منظور اکثر مواقع به این محصول نوار دولایه هم گفته می شود که یک لایه پلی اتیلنی و یک لایه چسب بر پایه بوتیل و بیتومن ساخته می شود.

این نوارها برای افزایش میزان طول عمرلوله ها طراحی شده اند و به صورت لایه میانی مورد استفاده قرار میگیرند. این نوار ها برای انواع لوله ها مانند لوله های فولادی نفت و گاز قابل استفاده است.

Inner wrap تولید در شرکت آدرین شیمی آروند برای عایق سیاه کاری سرد تولید می شود.قبل از چسباندن نوار Inner wrap از مواد های مخصوص استفاده می شود این مواد پرایمر نامیده می شود که یکی دیگر از محصولات تولیدی شرکت آدرین شمی آروند تولید پرایمر P19 و پرایمر P27 می باشد تا از چسبیدن این نوار به لوله ها اطمینان کامل حاصل شود.

دکوپلر آکوستیکال TF (کف‌پوش کاشی) به‌طور ویژه طراحی شده است تا زیر کاشی‌های سرامیک و سنگ طبیعی قرار گیرد تا به حذف ضربه‌گیر و نویز ضربه‌ای ایجاد شده در سطح پایین‌تر هنگام نصب صحیح این محصول کمک کند. 

این پد لاستیکی ضد شکست منعطف قوی با ضخامت 1/8 اینچ در مواقعی که کنترل صدای برتر در خانه‌های چند خانواری، بلندمرتبه‌ها، خانه‌های مجردی یا ساختمان‌های تجاری مورد نیاز است استفاده می‌شود. ) به عنوان یک مجموعه، این محصول به دستیابی به STC/IIC تا 53 کمک می کند.

پانل‌های صوتی داخلی Eco-Absorber: راه حلی ارزان برای جذب نویزهای ناخواسته. پانل های Eco-Absorber در رنگ سفید موجود می باشد یا توسط ما یا شما قابل رنگ آمیزی به رنگ دلخواه بدون از بین رفتن خاصیت جذب هستند. 

به سادگی با پیچ های دیوار خشک روی دیوارها و سقف ها نصب کنید یا به عنوان بافل و ابر آویزان کنید. اندازه پانل ها 23.75 اینچ/31.75 اینچ/47.75 

اینچ عرض و طول 6 تا 12 اینچ است. مقاوم در برابر سوء استفاده و دارای درجه آتش سوزی کلاس A. پانل های ضخیم 1 اینچ دارای امتیاز NRC 0.80 در هنگام نصب روی نوارهای خزدار 3/4 اینچی و فایبرگلاس 1 اینچی 3 پوندی ضخیم بین نوارهای خزدار. همچنین پانل Finale' موجود است 

که یک پانل از پیش مونتاژ شده متشکل از نوارهای خزدار 1 اینچی و فایبرگلاس و صفحه 1 اینچی Eco-Absorber با NRC 0.75 است. برای جزئیات، نمونه ها و قیمت باربری تماس بگیرید

پانل‌های دیواری آکوستیکال پیچیده شده با پارچه، فایبرگلاس هسته‌ای با چگالی بالا هستند که با یکی از بیش از 45 انتخاب مختلف پارچه Guilford 701 پیچیده شده‌اند. به  فایبرگلاس هسته ای با چگالی بالا که با یکی از بیش از 45 انتخاب مختلف پارچه Guilford 701 پیچیده شده است، بروید.
 برای انتخاب رنگ(های) خود بروید. به راحتی نصب می شود، عملکرد عالی استفاده می شود. 

هتل‌ها، سالن‌ها، رستوران‌ها، تئاترها، بیمارستان‌ها، دفاتر، اتاق‌های کنفرانس، کلیساها و بسیاری از برنامه‌های کاربردی دیگر که در آنها جذب مهم است. پانل ها در ضخامت های 1 و 2 اینچی هستند و می توانند در اندازه ها و اشکال مختلف تولید شوند. NRC 0.75 برای 1 اینچ و 1.00 برای 2 اینچ است. 

پانل های جذبی پیچیده شده تقویت شده پانل های بسیار بادوامی هستند که در مناطقی مانند; لانه سگ، خطوط مونتاژ، دیوارهای تاسیسات تولیدی، و بسیاری موارد دیگر. این پانل ها بادوام هستند، محدوده دمایی وسیعی را مدیریت می کنند، 

جذب فرکانس متوسط ​​تا پایین، ایمن در برابر آتش سوزی و مورد تایید USDA/FDA هستند. پانل ها بسیار بازتابنده هستند و در اندازه های 1 x 1 تا 4 x 10 هستند. محدوده NRC از 50/0 تا 94/0 است

پانل‌های پرده‌ای کنترل نویز کویلد کلاس A Fire با مانع نویز بارگذاری شده شروع می‌شوند و آن را با جاذب پشم شیشه آکوستیکال محصور می‌کنند. روکش به رنگ نقره ای و دارای الگوی الماسی است (رنگ های دیگر موجود است).
 
پانل ها 1 یا 2 اینچ ضخامت دارند و اگر می خواهید سر و صدا را جذب کنید، فقط فایبرگلاس آکوستیک لحافی در آن قرار دارد. 1/8 اینچ مانع وینیل به پانل ها اضافه می شود که می خواهید نویز را جذب و متوقف کنید (STC 27). پانل ها را می توان دوتایی برای جذب نویز از هر دو طرف با NRC 0.85 بدون مانع استفاده کرد.
 
این محصول سفارشی با استفاده: این محصول با داشتن و جذب منبع انرژی (صدا) که می توان از آن استفاده کرد بسیار عالی عمل می کند؛ محفظه ها، دیوارها، محفظه موتور، آویزان به عنوان حفاظ (قبلاً در آنها حفاظ وجود دارد) ، 

هود، بسته بندی کانال، برنامه های کاربردی در فضای باز (با استفاده از صورت و نخ سیلیکونی) و بسیاری کاربردهای دیگر. محصول درجه یک آتش نشانی کلاس A، اندازه سفارشی و مقرون به صرفه برای استفاده در دفاتر، مدارس، سالن های ورزشی، کارخانه ها، انبارها فقط به چند مورد. NRC 0.70 و STC 27

شرایط استفاده از نوار زیرین عایق سیاه black insulation لوله های فلزی:

برای به کار گیری نوار زیرین عایق سیاه لوله های فولادی نیازمند در نظر گرفتن شرایط ویژه ای هستیم در غیر این صورت نمی توانیم از کارایی آنها بهره مند باشیم. تاکید میشود از نوار زیرین لوله های فولادی دریک شرایط آب وهوایی متعادل استفاده شود. هوای مه آلود یا بارانی مناسب آنها نیست. حتما سطح لوله باید کاملا خشک و تمیز باشد.

در دماهای کمتر از پنج درجه و یا در دماهای خیلی بالا عملیات نوار پیچی توصیه نمیشود. در فصل های سرد سال، نوارهایی که جنس پلاستیکی دارند معمولا نمی توانند حالت و خاصیت کشسانی خود را به بهترین شکل داشته باشند و به همین دلیل عایق بندی دچار مشکل می شود. در فصل های گرم نیز، این نوار ها در اثر برخورد نور مستقیم خورشید باعث پدیدار شدن چین و چروک می شود.

عایق سیاه
عایق سیاه

مزایای نوار زیرین عایق سیاه black insulation لوله های فولادی (Inner wrap):

استفاده از نوار زیرین عایق سیاه black insulation لوله های فولادی مزایای بسیاری دارد به همین دلیل توانسته است فروش بالایی داشته باشد. از مهمترین مزیت به کارگیری این نوع از نوارهای زیرین می توان موارد زیر را نام برد:از ورود رسوبات مضر جلوگیری میکند.در برابر تغییرات آب و هوایی مقاوم بوده و از تغییرات ابعاد لوله ها جلوگیری میکند.در برابر یخ زدن لوله ها جلوگیری میکند.

در برابر خوردگی و پوسیدگی لوله های دفنی، جلوگیری میکند.به پایداری و طول عمر لوله می افزاید.در برابر دماهای بالا و دماهای پایین مقاومند. بر روی سطح این نوار ها یک سری منافذی جهت خارج شدن بخارات حاصل از لایه های زیرین وجود دارد.انعطاف پذیرند و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومند.

قیمت نوار زیرین عایق سیاه black insulation لوله های فولادی:

نوار های Inner wrap را به معمولا به دو صورت کیلویی و رولی قیمت گذاری میکنند و در کنار آن از پرایمر های مخصوص آن نیز استفاده شود این پرایمر ها نیز بر اساس میزان لیتر مصرفی قیمت گذاری شده و به فروش می رسند.

این نوار ها در ضخامت های متنوع وجود داشته از 1 اینچ تا 24 اینچ و فروش بصورت رول عرض 120 سانتی متر و طول تا 6 هزار متر قابل تهیه می باشد. .

عایق سیاه

عایق سیاه black insulation رطوبتی چیست؟

مقاوم سازی ساختمان از جنبه های متفاوتی ارزیابی، سپس نسبت به آن اقدام می شود. یکی از این موارد مقاوم سازی ساختمان در برابر حرارت و رطوبت موجود در فضای محیط اطراف سازه است. حرارت و رطوبت خود به تنهایی می تواند درصد بالایی در فرسوده سازی سازه و کاهش مقاومت ساختمان و همچنین ایجاد هزینه های چندباره داشته باشد.

عایق سازی black insulation یا آب بندی کردن اصطلاحی می باشد که با ایجاد موانعی برای نفوذ رطوبت به داخل سازه مورد استفاده قرار می گیرد. این کار با استفاده از لایه های پوشش مانند می باشد که دارای ترکیبات متفاوتی بوده و به میزان زیادی از نفوذ آب، حرارت و رطوبت جلوگیری می کند.

عدم آب بندی بخش هایی از منزل اعم از حمام، دستشویی، استخر و پشت بام که بیشترین میزان رطوبت را دارد موجب خساراتی مانند آب دادن سقف و تخریب بخشی از سقف یا دیوار خواهد شد. همچنین ممکن است باعث زنگ زدن فلزات موجود در سازه، یخ زدگی، ترکیدگی لوله و تاسیسات و یا رشد قارچ و کپک خواهد شد که الزامی است نسبت به عایق black insulation بندی این بخش ها اقدامات لازم انجام شود.

نسل جدید عایق های رطوبتی را در ادامه همین مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد که محصولات بسیار مناسبی برای عایق سیاه رطوبتی دیوار داخلی ، عایق سیاه black insulation رطوبتی سقف شیروانی ، انواع عایق رطوبتی استخر ، سقف ساختمان و… به حساب می آید.

تیم تخصصی آهن سه ارائه دهنده انواع عایق بام و دیوار، قیمت روز عایق سیاه پشم شیشه ، قیمت انواع عایق سیاه پشم سنگ و ارائه دهنده مشاوره رایگان در جهت خرید این محصولات می باشد.

عایق سیاه black insulation رطوبتی نانو چیست؟

در یک حالت کلی به عایق هایی نازک که با استفاده از تکنولوژی جدید یعنی با استفاده از مواد پلیمری و فناوری نانو ساخته شده و تحول عظیمی در این صنعت ایجاد کرده اند، عایق نانو نام دارند که کاربردهای متنوع و وسیعی دارد و برای استفاده در بخش های مختلف سازه مورد استفاده قرار می گیرد.

روش اجرای عایق سیاه black insulation رطوبتی نانو بسیار با سهولت انجام می شود و زمان زیادی را صرف نخواهد کرد. فناوری نانو شیوه ای کارآمد در تولید ایزوگام نیز می باشد. ذرات مولکولی این فناوری در مقیاس نانومتر همچنین با دارا بودن پیوندهای دوار پلیمری هوا گذر باعث عمر بالا در برابر حرارت

و رطوبت می شود. به همین دلیل است که استفاده از آن ضمن مقاومت بالا از عمر بالایی برخوردار بوده و خرید آن را مقرون به صرفه کرده است.

از دیگر ویژگی های خوب این محصول عدم افزودن وزن اضافی به بخش هایی مثل سقف ساختمان است که ویژگی بسیار خوبی به حساب می آید، دارای ده سال بیمه بوده، آنتی باکتریال است، بر روی انواع سطوح مانند سطوح مواج و یا مورب قابل استفاده بوده، باعث بازتاب نور و گرمای خورشید خواهد شد و به طور کلی محصولی بسیار کارآمد به حساب می آید. عایق های سطحی و حجمی از انواع عایق رطوبتی نانو می باشد.

انواع عایق سیاه black insulation رطوبتی در ساختمان:

قیر و گونی ، عایق های سیاه رطوبتی نوین مانند عایق سیاه رطوبتی پشم سنگ ، پشم شیشه ، انواع ضد زنگ ها ، تیشو ، عایق های پیش ساخته ، درزبندها ، ماستیک ها و… از انواع روش های آب بندی سازه در برابر رطوبت و دما می باشد. این محصولات را همچنین بر اساس شیوه اجرا و

مواد تشکیل دهنده تقسیم بندی می کنند. لازم است انواع آن را بشناسید و متناسب با محل مورد نظر نوع آن را انتخاب نموده و نسبت به خرید آن اقدام کنید.

  • انواع عایق سیاه رطوبتی بر اساس مواد تشکیل دهنده:

عایق های سیاه black insulation رطوبتی بر پایه قیر ، عایق های رطوبتی نانو پلیمر ترکیبی ، عایق رطوبتی black insulation نانو پلیمر از انواع این محصولات می باشد. نوع نانو علاوه بر مقاومت بالا در برابر رطوبت در برابر ایجاد انواع قارچ یا کپک مقاوم بوده اصطلاحا آب گریز بوده و دوام بالایی دارد.

این محصول لایه های نازک دارد و بهترین انتخاب برای آب بندی لوله های آب، دیوار و انواع عایق سیاه black insulation رطوبتی پشت بام می باشد. عایق های سیاه رطوبتی نسل جدید علاوه بر مقاومت در برابر آب و رطوبت در برابر اشعه UV نیز مقاوم است ضمن آن که نصب و کاربری آن بسیار راحت می باشد.

  • انواع عایق سیاه black insulation رطوبتی بر اساس شیوه اجرا:

دو شیوه کلی برای اجرای این محصولات وجود دارد. اولین روش با استفاده از حرارت و گرما و روشی دیگر عایق های رطوبتی سرد بوده که برای اجرای آن تنها مواد آن را با یکدیگر ترکیب کرده و و بر روی سطح قرار می دهند.

عایق سیاه black insulation پشم شیشه:

پشم شیشه محصولی بسیار انعطاف پذیر با مقاومت بالا در برابر دما و رطوبت می باشد که کاربردهای بسیار متنوعی در زمینه عایق بندی، ساخت وسایل خانگی بدنه خودرو و … دارد. عایق سیاه

پشم شیشه را به روش کشیدن رشته های پشم شیشه از سوراخ های بسیار ریز که در انتهای کاسه ای از جنس پلاتین بوده تولید می کنند.

این عملیات چنانچه با استفاده از جریان بخار یا هوا انجام شود رشته های کوتاهی حاصل خواهد شد که انسجام کمی دارد. اما چنانچه این رشته ها به صورت الیاف ممتد و به وسیله چرخش سریع دوک چرخان کشیده شود بافتی منسجم دارد. اجرای پشم شیشه نکات مخصوص به خود را دارد که می توانید در مقاله پنج نکته ای که باید در هنگام استفاده از پشم شیشه بدانید ، مطالعه نمائید.

انواع عایق سیاه black insulation رطوبتی پلیمری:

عایق سیاه black insulation رطوبتی سیمانی که برای افزایش چسبندگی و انعطاف پذیری آن مواد پلیمری و در برخی موارد از نانو ذرات به آن افزوده می شود در دسته عایق های رطوبتی پلیمری قرار می گیرد. این محصول مقاومت بسیار بالایی در برابر فرسایش دارد.

به همین دلیل بهترین انتخاب برای دیوار ساختمان های مجاور دریا و رطوبت، استخر و مخازن آب است. تنها به این نکته دقت بفرمائید که برای استفاده در مکان هایی که امکان ترک خوردگی دارد مناسب نیست. این محصول از تنوع در رنگ بندی نیز برخوردار است که سبب زیبا سازی محیط خواهد شد.

عایق های رطوبتی بر پایه قیر:

قیر آخرین ماده سیاه و سنگین حاصل از انجام عملیات بر روی نفت می باشد. این ماده درصد نفوذ آب و رطوبت بسیار پایینی دارد، ماده ای با چسبندگی بالا، مقاوم در برابر سرمازدگی، یخ بندان، نور خورشید می باشد. این محصول همچنین از مقاومت کششی بالا و مقاومت خوبی در برابر نمک ها، اسید ها و باز برخوردار است. عایق رطوبتی قیر مانند ، شامل دو نوع کلی قیر و گونی و ایزوگام می شود.

black insulation
  • قیر عایق سیاه black insulation رطوبتی :

نخستین روش آب بندی می باشد که از سال های بسیار قدیم در ایران مورد استفاده قرار می گرفته است. مواد مورد استفاده در این نوع آب بندی قیر که از ترکیبات پیچیده از تقطیر نفت خام با هیدروکربن های آلی تولید شده و گونی می باشد. گونی های مورد استفاده باید سالم و نو باشد. همچنین اصطلاحا ریز بافت و عاری از هر گونه چروک، آلودگی و روغن باشد.

گونی هایی که می توانید مورد استفاده قرار دهید در بازار به سه صورت درجه یک، دو و سه عرضه می شود. گونی های درجه یک ریز بافت بوده و وزن یک متر مربع از آن برابر با ۳۱۰ گرم است. انواع درجه دو بافت متوسط دارد و وزن یک متر مربع از آن برابر با ۲۶۰ گرم و درجه سه درشت بافت است و وزن یک متر مربع آن برابر با ۲۱۰ گرم است. به همین ترتیب قیرها به دو دسته معدنی یا طبیعی و پالوده و نفتی تقسیم می شود.

در زمان قدیم نفت خام به درون سنگ های آهکی و یا ماسه سنگ ها نفوذ می کرد و پس از گذشت مدت زمانی و با تبخیر شدن روغن های موجود در آن قیر در درون سنگ به جا می ماند. این سنگ آهک قیری را آسیاب می کردند و از گرد آن برای ساخت رویه آسفالت و یا در بتن آسفالتی مورد استفاده قرار می دادند. که به نام قیر طبیعی یا معدنی معروف است.

برای تولید قیر نفتی یا پالوده نفت خام را تا ۳۵۰ درجه سانتی گراد حرارت می دهند. از نفت خام تا رسیدن به دمای ۳۵۰ درجه موادی از قبیل گازوئیل، مازوت و سایر روغن ها استخراج خواهد شد و به محض رسیدن به دمای ۳۵۰ درجه سانتی گراد سنگین ترین ماده موجود در آن یعنی قیر به دست خواهد آمد.

قیر خالص را می توان مجدد تصفیه و اصلاح کرد که آماده مصرف می شود. همچنین در برخی موارد با دمیدن هوا و تحت فشار و حرارت قرار دادن قیر طبیعی از آن قیر دمیده تهیه می کنند.

قیر محلول هم از انواع دیگر این محصولات است که به صورت محلول در حلال های نفتی و به صورت نیمه جامد در برخی کاربرد های خاص مورد استفاده قرار می گیرد.در ایران نیز در عایق سازی پشت بام و یا در راه سازی به وفور از قیر استفاده می کنند. البته پیش از استفاده از تناسب این محصول با نوع شرایط آب و هوایی باید اطمینان حاصل کرد.

  • ایزوگام :

نوع پیشرفته تری از قیرگونی می باشد که چند سالی است استفاده از آن در ایران رواج پیدا کرده است. این محصول نوعی عایق های black insulation رطوبتی پیش ساخته است که به صورت رولی بوده که از قیر و الیاف مصنوعی تولید می شود. این عایق ها دارای ضخامت های مختلفی است

که پوششی ساده و یا فلزی بر روی آن قرار دارد. دارای انعطاف پذیری بالایی است که دوام آن تا ده سال تخمین زده می شود. روش نصب آن بسیار راحت و تنها با استفاده از اعمال حرارت به دیوار یا سقف می رسد.

  • نانوعایق سیاه black insulation رطوبتی:

عایق سیاه black insulation رطوبتی مایع می باشد. مقاومت بسیار بالایی در برابر سرما و گرما دارد و اجرای آن به راحتی و در اندک زمانی امکان پذیر است. از این محصول برای آب بندی کف سقف، نمای ساختمان و سرویس های بهداشتی کاربرد دارد. ایزولاسیون سطوح شیب دار، عایق رطوبتی دیوار گچی و سطوح در تماس خاک مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های آن انعطاف پذیری بالا پس از اجرا، عدم نیاز به تخریب لایه های سطحی در زمان اجرا، ماندگاری تا بیست سال، اجرای راحت و سریع می باشد. ضمن آنکه هیچ خطری برای محیط زیست ندارد.

  • عایق سیاه black insulation رطوبتی پیش ساخته:

یکی از شیوه های بسیار کاربردی می باشد که اخیرا بسیار مورد توجه عایق کاران قرار گرفته و آن استفاده از پشم شیشه می باشد. مواد تشکیل دهنده آن قیر صنعتی ۷۰-۶۰ ، مواد اتکنیک پلی پروپلین که نوعی ماده پلیمری است، لایه ای از پلی استر نبافته، لایه ای از تیشوی مسلح شده با نخ، پودر تالک و… ساخته می شود.

ضخامت عایق سیاه black insulation رطوبتی پیش ساخته برابر با ۲ تا ۶ میلیمتر، مقاومت کششی طولی آن ۵۰ تا ۶۰ و مقاومت کششی عرضی ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم بر ۵۰ سانتی متر می باشد.

این محصول دارای قابلیت جذب آب ۱ درصد و کاهش وزن ۱۱ درصد بوده و در دمای بین منفی ۴۰ تا ۱۳۰ درجه سانتی گراد مقاومت دارد. دچار پوسیدگی و شکنندگی نشده و در کل محصول بسیار مناسبی برای عایق کاری به حساب می آید. مطابق با استاندارد دو نوع عایق سیاه رطوبتی پیش ساخته وجود دارد:

عایق سیاه black insulation رطوبتی پیش ساخته پی : مخصوص استفاده در پی ساختمان

عایق سیاه black insulation رطوبتی پیش ساخته بام : مخصوص استفاده در سطوح خارجی ساختمان مانند استخر، بام، سرویس های بهداشتی، تونل ها و…

  • پرایمر:

محصولی ساخته شده بر پایه قیر، رزین و برخی دیگر افزودنی می باشد و در دسته عایق رطوبتی مایع قرار می گیرد. این محصول را با استفاده از قلمو اسپری و یا غلتک بر روی سطح اعمال و پوششی عایق را حاصل می کنند. این محصول می تواند بهترین انتخاب برای سطوح بتنی، صفجه ستون ها، تانک های ذخیره آب، لوله های فلزی، تیرهای چوبی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

  • سیلر:

سیلر نوعی دیگر از عایق های رطوبتی مایع می باشد. از آن برای پر کردن منافذ، خلل و فرج موجود در سطوح پیش از رنگ آمیزی و برای ایجاد سطحی یکنواخت با خاصیت ضد نفوذ رطوبت و دما مورد استفاده قرار می گیرد. کیلر هم مانند سیلر عملکردی عایق بندی دارد تنها این که کیلر پس از خشک شدن براق می شود و می توان از آن به عنوان رنگ رویه استفاده کرد.

عایق سیاه black insulation رطوبتی قطرانعایق سیاهعایق رطوبتی قطران:

برای ساخت این نوع ازعایق سیاه black insulation رطوبتی با اعمال حرارت به زغال سنگ تا دمای مشخصی و استخراج کک گازهای درون آن را آزادسازی می کنند. اکنون گاز حاصل را سرد کرده و عملا به مایع تبدیل می کنند. قطران حاصل چسبندگی بالایی در ذرات سنگی دارد و در عایق کاری به کار می برند.

عایق سیاه black insulation رطوبتی تیشو:

این نوع عایق سیاه black insulation رطوبتی عملکرد حامل در تولید عایق های لوله گاز و آب مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به صورت الیاف شیشه بوده که با داشتن بافتی منسجم و یکنواخت مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی دارد.

ماستیک ها و درزبندها:

این محصول به عنوان عایق بندی منافذ باز عمل می کند. منافذ و ترک هایی که به هر دلیل بر روی سطوح فلزی، چوبی، بتن و یا آسفالت ایجاد شده باشد. ماستیک ها خاصیت انعطاف پذیری و چسبندگی بالا، مقاومت بسیار عالی در برابر مواد شیمیایی و عوامل جوی و محیطی دارد.

این ماده پس از خشک شدن به حالت لاستیک در آمده و در برابر تغییر دما، نیرو و ضربه مقاومت دارد. تیم تخصصی آهن سه ارائه دهنده انواع عایق بام و دیوار و پوشش سوله می باشد. شما عزیزان می توانید پس از دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان ما نسبت به خرید این محصولات اقدام نمائید.

عایق سیاه black insulation رطوبتی پلی یورتان:

ایزوسیانات و پلی ال به عنوان مواد اصلی تشکیل دهنده این محصول می باشند. این عایق رطوبتی ماده ای شیمیایی و به صورت فوم است که در زمان اولیه اجرا به کف تزریق می شود سپس بعد از گذشت چند دقیقه به ماده ای سفت و سخت تبدیل خواهد شد.

این محصول به دلیل مابع بودن در ابتدای کار با تزریق آن به تمامی نقاط نفوذ کرده و تمامی نقاط را به خوبی عایق بندی خواهد کرد. وزن کمی دارد از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است و همینطور نفوذ ناپذیر می باشد.

عایق سیاه black insulation رطوبتی آرت فلکس:

این عایق سیاه black insulation به میزان زیادی از انعطاف پذیری بالائی برخوردار است به گونه ای که می توان از آن در کناره ها و اطراف گوشه های ساختمان استفاده کرد. وزن پایینی داشته و در عین حال که نصب آن با سرعت کمی اجرا می شود قیمت عایق رطوبتی آرت فلکس از ایزوگام مقرون به صرفه تر خواهد بود.

عایق سیاه black insulation رطوبتی رنگ نانو:

عایق سیاه black insulation رنگ نانو ساخته شده از فناوری نانو می باشد که بر همین اساس پوششی بسیار مقاوم در برابر آب و هوای مختلف و سخت می باشد. قیمت عایق رنگ نانو بالا نبوده، ضمن آنکه اجرای آن به راحتی امکان پذیر است و پس از اتمام کار پوششی کاملا یکدست و مقاوم برجای خواهد گذاشت.

عایق سیاه black insulation رطوبتی ایزوپل:

ایزوپل بسیار در برابر آب و رطوبت مقاومت بالایی دارد دلیل آن ساخت این محصول بر اساس پایه آب می باشد. اجرای آن مانند دو مورد دیگر با سهولت و با استفاده از ابزاری ساده امکان پذیر است. این عایق پس از اجرا سطحی کاملا یکدست و صاف را برجای خواهد گذاشت که مقاومت بسیار بالایی در برابر نورخورشید، آب و یخبندان دارد. عایق رطوبتی ایزوپل قابل اجرا در انواع مختلف بخش های منزل می باشد.

عایق سیاه black insulation رطوبتی الاستومری:

عایق سیاه black insulation الاستومری ساخته شده از نیتریل فوم است که به دلیل خاصیت نفوذ ناپذیری و انعطاف پذیری بالا نه تنها برای عایق بندی رطوبتی بلکه در عایق بندی حرارت و برودت و همچنین در تمامی قسمت های مختلف منزل مورد استفاده قرار می گیرد.

رول های عرضه شده از این محصول در بازار با ضخامت ۶ تا ۵۰ میلیمتر و در قطرهای ۶ تا ۱۱۴ به طول ۲ متر است. وزن سبک آن باعث استفاده از این محصول در انواع و اقسام دستگاه ها شده همینطور جذب آب پایینی دارد از همین رو خورده نمی شود و محل رشد باکتری و قارچ ها نخواهد بود.

عایق سیاه black insulation رطوبتی XPS:

عایق سیاه black insulation رطوبتی XPS ساختاری سلول بسته دارد، از پلی استایرن اکسترود ساخته می شود و به دلیل قابلیت های بسیار بالا به صورت چند منظوره در عایق بندی رطوبتی حرارتی و برودتی در انواع بخش ها ساختمان ( اعم از سقف های تیرچه بلوک ، عایق بندی دیوار های دو جداره و فونداسیون ، سقف های کامپوزیت ، سردخانه ها ، ساندویچ پنل ها و… ) مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر ویژگی های برجسته این محصول یکنواختی در میزان مقاومت فشاری ، چگالی در تمامی بخش های محصول است. به گونه ای که باعث عدم نفوذ آب و رطوبت در آن و به دنبال آن عدم رشد و نمو قارچ شده است. ویژگی های برجسته دیگر این محصول عدم تهدید آن برای محیط زیست است. این عایق سیاه قابل بازیافت بوده موجب ایجاد حساسیت نمی شود و به میزان زیادی با جلوگیری از هدر رفت منابع انرژی از هزینه های سرمایش و گرمایش جلوگیری می کند.

عایق بندی black insulation رطوبتی استخر:

استخرها می توانند ضمن کاربری های تفریحی جهت پرورش آبزیان و یا در برخی موارد در مخازن نگهداری آب در مصارف کشاورزی نیز مورد استفاده قرار بگیرند. قرارگیری طولانی مدت این گونه سازه تحت فشار، جریان و رطوبت آب موجب شده تا بحث عایق کاری آن به اندازه اجرای فونداسیون آن مطرح باشد.

در یک حالت کلی این گونه سازه ها را بر اساس فونداسیون بتنی بنا می کنند که بر همین اساس مصالحی از جمله آجر یا بلوک سیمانی در ساخت و چسب بتن جهت آب بندی استخر مورد استفاده قرار می گیرد. عایق های استخر پایه آب به گونه ای عمل مب کند که ضمن تحمل نیروی فشار حاصل از آب امکان نفوذ آب را به درز ها نخواهد داد.

اساس کار عایق بندی رطوبتی استخرها به این نحو است که پس از انجام مراحل پایه سیمانی و با گذشت ۴۸ ساعت از انجام این مرحله نوبت به عایق بندی خواهد رسید. نکته بسیار مهم در نتیجه نهایی آب بندی در کیفیت اجرای مرحله بتن ریزی می باشد.

هر چه بتن ریخته شده با استفاده از ویبره و ابزارهای موجود به یکپارچگی دست یافته باشد کیفیت آب بندی نهایی بسیار خوب خواهد شد. چراکه در صورت وجود تنها درزی کوچک آب به لایه های زیرین بتن نفوذ کرده و کار را خراب می کند. عایق آبی استخر با نتایج خوب خود چندین سالی می شود که جایگزین شیوه های سنتی، ایزوگام و ورق های پلیمری در عایق بندی شده است.

ععایق سیاه black insulation رطوبتی استخر و یا رنگ استخری ماده ای بر پایه آب و رزین آکریلیک می باشد که پوشش دهی بالایی در ترک ها و لایه ها و سطوح استخر دارد.

عایق های رطوبتی نانو استخر به گونه ای خاصیت ارتجاعی و چسبندگی خوبی دارد که می توان گفت یکی از راه های بسیار مطمعن در آب بندی استخر می باشد. این محصولات قابلیت اجرا در تمامی نقاط سازه را دارد. همیینطور ضد قارچ و جلبک بوده، غیر سمی و غیر قابل اشتعال می باشد.

نحوه مصرف عایق بندی رطوبتی استخر به صورت رنگ هایی با قابلیت لاستیکی است. این محصولات به میزان زیادی کش می آید و به همین ترتیب به هیچ وجه دچار پوسیدگی، ترک و شکستگی نخواهد شد. این محصول به عنوان محافظ بسیار خوبی از سیمان و بتن استفاده شده در فونداسیون استخر بوده که از رشد و تکثیر قارچ ها باکتری و جلبک جلوگیری خواهد کرد.

عایق سیاه black insulation رطوبتی سرویس بهداشتی با استفاده از عایق رطوبتی کاشی و سرامیک که به صورت مواد نانو پلیمری می باشد، انجام می شود. در عایق بندی کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی این نکته را مد نظر قرار دهید که اجرا باید به صورت از پایین به بالا و به گونه ای باشد که تمامی درزها کاملا پر شود.

نسبت ترکیب این محصول به صورت یک به یک با آب می باشد. عایق رطوبتی پارسیک از محصولات مجتمع صنعتی تولیدی بر پایه مواد نانو پلیمری می باشد که به جهت آب بندی سطوح دارای سنگ ریزه و نماهای بتنی و پلیمری دو جزئی و تک جزئی مورد استفاده قرار می گیرد.

عایق سیاه black insulation الاستومری یا فوم الاستومری ایران فلکسیبل :

شرکت سامان تهویه ایرانیان ( ایران فلکسیبل) تأمین کننده عایق حرارتی و برودتی عایق الاستومری و عایق حرارتی و برودتی رولی الاستومریک ضدحریق با برند ایران فلکسیبل FLEX از جنس NBR/PVC در ضخامت های 6 الی 25 میلیمتر و مدل های گوناگون از قبیل ساده (بدون روکش)، عایق پشت چسبدار ساده، عایق پشت چسبدار مسلح نخدار،

عایق با روکش آلومینیومی 130، 170 مسلح نخدار و 230 میکرون در کشور بوده و موفق به دریافت استانداردها و گواهینامه های معتبر داخلی و خارجی در این زمینه گردیده است.

انواع عایق سیاه black insulation الاستومریک حرارتی و برودتی یا فوم الاستومری ایران فلکسیبل FLEX:

عایق سیاه black insulation لوله ای:

این عایق ها جهت عایق سیاه black insulation لوله های فولادی سیاه، گالوانیزه، مسی و پنج لایه از سایز 3/8” تا 3” استفاده می گردد. شایان ذکر است این فوم های الاستومریک جهت مقاومت در برابر عوامل جوی و ضربات مکانیکی می تواند دارای روکش آلومینیوم با ضخامت های 130، 170 میکرون مسلح نخدار و 230 میکرون باشد.

ضخامت های 130 و 230 میکرون مخصوص فضاهای سرپوشیده و به منظور مقاومت در برابر ضربات مکانیکی بوده و آلومینیوم 170 میکرون مسلح نخدار به دلیل مقاومت بالا در برابر عوامل جوی نظیر نور خورشید، قابلیت استفاده در فضاهای باز و سرپوشیده را داراست و مقاومت بسیار بالایی نیز در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) و شرایط جوی دارد.

ضخامت های معمول در خصوص عایق سیاه black insulation الاستومریک یا عایق الاستومری 10، 13 و 19 میلیمتر می باشد که همانطور که اشاره شد با توجه به شرایط آب و هوایی، دمای سیال و دمای محیط ضخامت های مختلف آن انتخاب می گردد. این عایقها به شکل شاخه های دو متری بوده که پس از اجرا و تست لوله های تأسیساتی و ایجاد شیار در طول عایق لوله ای، به دور لوله افتاده و با چسب و تیپ درزگیر مخصوص اجرا می گردد.

انواع فوم های الاستومری یا فوم الاستومریک لوله ای ایران فلکسیبل FLEX:

عایق های لوله ای ساده:

جهت عایق کاری لوله های سرمایشی و لوله های گرمایشی در فضاهای سرپوشیده به کار می روند.

1- فوم الاستومری روکشدار 130 میکرون:

این عایق ها ساده ترین مدل روکشدار آلومینیومی می باشند و جهت محافظت فیزیکی عایق در فضاهای سرپوشیده استفاده می گردد و مخصوص فضاهای سرباز نمی باشد.

2-عایق سیاه black insulation الاستومری لوله ای روکشدار مسلح 170 میکرون:

این عایق ها (فوم الاستومریک) به علت الیاف پلی استر به کار رفته در آلومینیوم، دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید و همچنین ضربات فیزیکی می باشند و مخصوص فضاهای سرپوشیده و سرباز هستند که توصیه اکید می گردد در مورد فضاهای سرباز حتما از این مدل استفاده گردد.

3-عایق سیاه black insulation الاستومری لوله ای روکشدار 230 میکرون:

این عایق ها (عایق الاستومریک) دارای مقاومت بسیار مناسبی در برابر ضربات فیزیکی می باشند و به دلیل زیبایی در اجرا، جهت عایق کاری در فضاهای سرپوشیده به کار می روند و مخصوص فضاهای سرباز نمی باشد.

عایق سیاه black insulation

الاستومریک یا فوم الاستومری رولی ایران فلکسیبل FLEX:

عایق های الاستومریک رولی ایران فلکسیبل Flex در سایز های 6، 10، 13، 16، 19 و 25 میلیمتر موجود می باشد که با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین دمای سیال موجود در خط انتقال، از ضخامت های مورد نیاز استفاده می گردد. شایان ذکر است این عایق ها (عایق الاستومری) دارای مدل های روکشدار آلومینیوم با ضخامت های 130 میکرون و 170 میکرون مسلح نخدار و 230 میکرون می باشند

که مدل های 130 و 230 میکرون مخصوص فضاهای سرپوشیده بوده و روکش آلومینیوم مسلح نخدار 170 میکرون مخصوص فضاهای سرباز و سرپوشیده است که به علت الیاف پلی استر به کار رفته در آلومینیوم مقاومت بسیار بالایی در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید و شرایط اقلیمی دارا می باشد.

لازم به ذکر است عایق های رولی جهت عایق کاری لوله های سایز “3 به بالا، کانال های هوا، مخازن، کلکتورهای سرمایشی و گرمایشی، دیوار های ساختمانی و … به کار می روند.

در خصوص کانال های هوا توصیه می گردد به منظور سهولت اجرا از عایق های الاستومری رولی پشت چسبدار استفاده گردد. این عایق ها دارای عرض استاندارد 1 متر بوده و با توجه به ضخامت، دارای طول های متغیر از 8 الی 30 متر می باشد.

انواع عایق های الاستومریک یا فوم الاستومری رولی ایران فلکسیبل FLEX:

این عایق ها جهت عایق کاری لوله های فولادی سایز “3 به بالا، مخازن، کلکتورهای تأسیساتی، دیوارهای ساختمانی و …. به کار می رود و دارای مدل های ذیل می باشد:

1- عایق های الاستومریک رولی ساده:

این فوم های الاستومری دارای ضخامت های 6، 10، 13، 16، 19 و 25 میلیمتر می باشند و برای عایق کاری در فضاهای سرپوشیده مورد مصرف قرار می گیرد.

2- عایق های الاستومریک رولی پشت چسبدار ساده:

این عایق ها جهت عایق کاری کانال های هوا، مخازن و دیوارهای ساختمانی مناسب بوده و حتما میبایستی در فضاهای سرپوشیده اجرا گردد.

3- عایق های الاستومری رولی پشت چسبدار نخ دار:

این عایق ها مخصوص مواردی میباشد که بار دینامیکی مطرح بوده و سطحی که نیاز به عایق بندی دارد دارای حرکت می باشد که به علت نیاز به مقاومت کششی بالاتر، از الیاف مسلح در ساختار چسب استفاده می گردد.

4- عایق های الاستومری روکشدار 130 میکرون:

این مدل ساده ترین مدل روکشدار آلومینیومی می باشد که جهت جلوگیری از آسیب احتمالی عایق سیاه در فضای سرپوشیده استفاده می گردد و قابلیت اجرا در فضاهای سرباز را دارا نمی باشد.

5- عایق های الاستومریک روکشدار مسلح نخدار 170 میکرون:

این مدل با کیفیت ترین مدل عایق با روکش آلومینیومی می باشد و به علت الیاف به کار رفته در ساختار آلومینیم قابلیت اجرا در فضاهای سرباز و سرپوشیده را دارا بوده و توصیه اکید می گردد جهت فضاهای باز حتما از این مدل استفاده گردد.

6- عایق حرارتی روکشدار 230 میکرون:

این مدل عایق دارای مقاومت بسیار مناسبی در برابر ضربات مکانیکی بوده و بعلت ظاهر زیبا و مقاومت بالا جهت فضاهای سرپوشیده توصیه می گردد. یادآور می شود این مدل مخصوص فضاهای سرباز نمی باشد.

مشخصات فنی عایق های الاستومریک یا فوم الاستومری ایران فلکسیبل FLEX:

– عایق سیاه black insulation دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی.

– دارای استاندارد Class A و Class B1 و Class 0 در مقابل حریق و شعله (کند نسوز).

– ضریب انتقال حرارت حدود 0.032 w/m.°k در دمای 15 درجه سیلسیوس.

– دامنه عملکرد دمایی بسیار مناسب (40- تا 120+ درجه سلسیوس).

– دارای چگالی kg/m365-45- نرخ جذب آب کمتر از %10 در واحد حجم.

– مقدار نفوذ بسیار پایین رطوبت (که عبارت است از مقدار گرم آبی که در واحد زمان و واحد فشار از واحد سطح عایق عبور می کند) که کمتر است از مقدار زیر فاقد مواد سمی و مخرب محیط زیست قابلیت نصب و اجرای آسان با ضخامت های مورد نظرعدم ایجاد حساسیت و مشکلات تنفسی جاذب صدا-عنوان عایق الاستومریک ایران فلکسیبل FLEX پشم شیشه پشم سنگ نفوذ آب و رطوبت.

دارای ساختار سلولی بسته (ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت) – نفوذ پذیری بسیار بالا در برابر آب و رطوبت (از بین می رود) نفوذ پذیری بسیار بالا در برابر آب و رطوبت ریزش ذرات آلاینده و سم- غیر سمی و بدون ریزش ذرات آلاینده – سمی و ریزش آلاینده در محیط -.

سمی و ریزش آلاینده در محیط اشتعال زایی در برابر آتش ضد حریق (دارای تاییدیه و گواهینامه کیفی از وزارت راه و شهرسازی ایران و استاندارد ضدحریق (CLASS B1) نسوزانتشار دود و گازهای سمی عدم انتشار دود و گازهای سمی (HCFC, CFC) عدم انتشار دود.

– عدم انتشار دود ضریب مقاومت در برابر جذب بخار آب بیش از 7000 ایجاد امراض و بیماری برای نصاب و مصرف کننده – بدون ایجاد حساسیت و بروز مشکلات تنفسی، ریوی، سرطانی و دوستدار محیط زیست و

مناسب جهت استفاده در محیط های گوناگون احتمال ایجاد زمینه مناسب جهت بروز بیماریهای سرطانی، ریوی و تنفسی ایجاد زمینه مناسب جهت بروز بیماریهای سرطانی، ریوی و تنفسی محاسن و ویژگی بارز.

-عایق سیاه black insulation حرارتی، برودتی و صوتی، محافظت در برابر خوردگی بین لوله و عایق، دامنه عملکرد دمایی بین -40°C تا 120°C و دارای ظاهری زیبا -در برودت بسیار ضعیف و در حرارت عملکردی نسبتا متوسط – عایق حرارتی، عایق صوتی ضعیف طول عمر مفید دارای عمر مفید بالای 30 سال کمتر از 3 سال حدودا 5 سال میزان صرفه جویی در مصرف انرژی.

– درصورت استفاده از ضخامت های مناسب می توان میزان صرفه جویی را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید 70 الی 90 درصد 20 تا 40 درصد حدود 50 درصد مقاومت در برابر شرایط نامساعد جوی، رطوبت و اشعه UV خورشید.

– مقاومت و استحام بسیار بالا در تمامی موارد به سرعت از بین رفته و خاصیت عایق بودن خود را نیز از دست خواهد داد. – عملکرد بسیار ضعیف در برابر شرایط نامساعد جوی، رطوبت و اشعه خورشید تغییر شکل بر روی روکش عایق در صورت وارد نمودن نیرو و ضربه، دوباره به حالت اولیه خود باز می گردد.

(انعطاف پذیر، مقاوم و تنوع در انواع روکش آلومینیومی) درصورت وارد نمودن نیرو و ضربه تغییر شکل داده و ضخامت عایق در آن ناحیه کمتر می شود. در صورت وارد نمودن نیرو و ضربه تغییر شکل داده و ضخامت عایق در آن ناحیه کمتر می شود.

– سرعت در تعمیر و بازسازی نقاط آسیب دیده

– سرعت بسیار بالا (تا 10 برابر عایق های سنتی)

– سرعت پایین در تعمیر و باسازی

– سرعت پایین در تعمیر و بازسازی.

عایق سیاه black insulation الاستومری ساده چیست؟

عایق سیاه black insulation الاستومری ساده نسبت به عایق‌های دیگر نظیر پشم شیشه و پشم سنگ گران‌تر است اما به دلیل بی‌نیاز بودن از پوشش‌های مضاعف جداگانه، عمر مفید بالا، بازدهی فوق‌العاده مطلوب، نصب سریع و کم‌هزینه و امکان چندین‌بار استفاده، عملاً بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

عایق کردن لوله‌های پلاستیکی به اندازه عایق کردن لوله‌های فلزی مهم است. لوله‌های پلاستیکی اعم از PE، HDPE، CPVC، PVC یا PEX اغلب در انواع ساختمان‌ها به کار می‌روند و روز به روز سهم بیشتری از بازار را از آنِ خود می‌کنند. لوله‌های پلاستیکی مورد اطمینان، ایمن و مقرون به صرفه بوده و هدر رفت انرژی کمی دارند.

لوله‌های پلاستیکی اغلب در لوله‌کشی‌های آب سرد و گرم ساختمان، فاضلاب، میعانات گازی و آب سرد استفاده می‌شود. لوله‌های پلاستیکی در اکثر این کاربردها درست مانند لوله‌های فلزی نیازمند عایق حرارتی هستند تا مصرف انرژی کاهش پیدا کرده و از چگالش آن جلوگیری شود.

اهمیت عایق کردن لوله‌های پلاستیکی:

صرفه‌جویی در انرژی، صرفه‌جویی در پول است و رد پای کربن ساختمان را کاهش می‌دهد. عایق‌کاری موثرترین روش جهت صرفه‌جویی در انرژی برای تمامی سیستم‌های لوله‌کشی است. پلاستیک رسانایی حرارتی کمتری نسبت به فلزات دارد و با توجه به این موضوع اغلب افراد فکر می‌کنند که لوله‌های پلاستیکی نیازی به عایق ندارند.

اعمال عایق black insulation بر روی لوله‌های پلاستیکی هدر رفت گرما را تا 75 درصد کاهش می‌دهد. در مصارف سرد می‌توان با عایق‌کاری لوله از چگالش و یخ زدن آن جلوگیری کرد که این کار نهایتاً باعث حفظ ساختمان می‌گردد.

فوم الاستومری؛ عایقی ایده‌آل:

حتماً این سوال برایتان پیش آمده که چه نوع عایقی برای لوله‌های پلاستیکی مناسب است؟ عایق الاستومری ساده یکی از مناسب‌ترین عایق‌ها برای لوله‌های پلاستیکی به شمار می‌رود. در صورت استفاده از چسب مایع برای نصب عایق توصیه می‌شود که به صورت مستقیم برای چسباندن عایق الاستومری black insulation به لوله از آن استفاده نکنید، البته استفاده از میزان کمی چسب برای پُر کردن درزها به لوله آسیبی وارد نخواهد کرد.

استفاده از بتونه‌ها و درزگیرهای مخصوص کافلکس نیز برای لوله‌های پلاستیکی بسیار خوب است؛ در این صورت می‌توانید از چسب مایع فقط در قسمت‌های بات-جوینت استفاده نمایید. همچنین به خاطر داشته باشید که در فضاهای باز حتماً عایق را با پوشش مخصوص بپوشانید.

عایق سیاه black insulation کافلکس (K-FLEX):

شرکت کافلکس (K-FLEX) یک شرکت ایتالیایی است که متریال‌ها و عایق‌ الاستومری انعطاف‌پذیر حرارتی و آکوستیک را تولید می‌کند. کافلکس جهت در دسترس قرار دادن هرچه راحت‌تر محصولات خود در سر تا سر جهان دارای امکانات تولید و پخش می‌باشد.

محصولات متنوع شرکت کافلکس (K-FLEX) باعث شده که این شرکت بتواند بخش قابل توجهی از بازار شامل ساخت و ساز، حمل و نقل، پتروشیمی و انرژی‌های تجدید پذیر را در اختیار داشته باشد.محصولات کافلکس توانسته به دلیل کیفیت بالا و بهره‌مندی از بهترین تکنولوژی‌های

روز سهم بزرگی از بازار جهانی را از آنِ خود نماید. کافلکس توانسته تا نقشی برجسته در صرفه‌جویی انرژی و کنترل و کاهش گازهای گلخانه‌ای ایفا کند.شرکت کافلکس در 63 کشور حضور دارد و مشغول تولید محصول است.

کارخانه اصلی این شرکت در سال 1989 در شمال شهر میلان شروع به کار کرد و امروزه بزرگترین تولید کننده عایق‌های الاستومری در جهان است.محصولات کافلکس دارای استانداردهای UNI EN ISO 9001:2015 و ISO 14001 بوده و همگی با کیفیت و اعتبار بالایی در بازار شناخته می‌شوند.

محصولات کافلکس (K-FLEX) همچنین نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست دارند، زیرا باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی شده، انتشار آلاینده‌ها را کاهش داده و پخش شدن گازهای گلخانه‌ای در جو را کاهش می‌دهد.

معرفی عایق های رطوبتی:

مرکزآهندرخواست مشاورهمرکزآهن مقالات فولاد معرفی 10 عایق رطوبتی برتر در ساختمان سازیمعرفی 10 عایق رطوبتی برتر در ساختمان سازی2 سال پیش8 دیدگاه7959 بازدیدمقالات فولاد10 عایق رطوبتی برتر3.6/5135رایاین پســت برای شما مفیــد بود ؟5عالی بود3خوب بود2معمولی بود1بد

بودمعرفی عایق های رطوبتیحفاظت ساختمان ها در برابر رطوبت، در تمام دوران تاریخ دغدغه ذهنی بشر بوده است. زیرا آدمی از ابتدا مجبور بوده که محل سکونت خود را در مقابل بارندگی و رطوبت با عایق و پوشش محافظت کند.

بی تردید قیر با خاصیت استثنایی آب بندکنندگی ، از مهم ترین کشفیات در دوران باستان بوده است. گمان می رود واژه قیر بابلی یا ایلامی باشد زیرا آن ها قیر را به جای ملات برای آب بندی ساختمان های خود مصرف می کردند. در ایران، از دیرباز در مناطق پر بارش، بام شیب دار و در مناطق کم بارش، بام افقی می ساختند.

الاستومری
عایق سیاه

بام افقی با کاهگل آب بندی می شده بدین ترتیب که خاک و کاه و آب را خوب مخلوط کرده و ورز می دادند سپس بر روی بام به صورت یک لایه پهن می کردند. نقش کاه مسلح کردن گل و جلوگیری از ترک خوردن آن است.

همچنین به کاهگل بام اندکی نمک طعامی اضافه می کردند تا از رویش گیاهان در بستر ایجاد شده جلوگیری شود و نیز گل خمیری شده در زمستان در دمای زیر صفر درجه یخ نزند. هر ساله روی کاهگل قدیمی را با یک لایه کاهگل جدید می پوشانند و آن را غلتک می کردند. این روش هنوز در برخی از روستاهای ایران رایج است.

بعد از جنگ های ایران و روسیه، روس ها در مستعمره هایشان از جمله شیروان قفقاز، بام های شیب دار را با ورق های مس یا آهن سیاه می پوشانند. ایرانیان این روش را فرا گرفته و آن را با نام بام شیروانی رایج کردند. بعدها ورق آهن سفید و ورق های پنکوسیم (پنبه کوهی و سیمان) در بام های شیب دار استفاده شد.

عایق سیاه black insulation(FWI):

عایق سیاه black insulation رطوبتی FWIعایق الاستیکی ، انعطاف پذیر و آببند کننده است که به راحتی اعمال می گردد. این محصول به همراه یا بدون الیاف تقویت کننده اکرولیک و پشم شیشه بر سطوح بتنی و سازه های بنایی، در فونداسیون و پی ساختمان ها، دیوار های حائل، بام، لوله های بتنی، مخازن، تونل ها و غیره مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده پس از پخت کامل به حالت چقرمه و انعطاف پذیر درآمده و در برابر حرکت های سازه و تنشهای وارده مقاوم است.

مصارف :

پوشش محافظتی و آببند کننده پلاستیکی در کلیه سازه هاپوشش و عایق یکپارچه بامعایق سرویس، آشپزخانه، حمام و استخرآببندی سازه ها در برابر نم، رطوبت زمین، آبهای زیرزمینی و فشار هیدرو استاتیکآببندی و محافظت سطوح در تماس با خاکآببندی سطوح افقی در برابر بالا زدن رطوبت مابین لایه های بتن و پلاستر و همچنین بر عایق های حرارتیترمیم و آببندی عایق های قدیمیپوشش دوره ای عایق های پیش ساخته جهت افزایش طول عمر

خواص و مزایا :

امولسیون قیری کاتیونیک اصلاح شده با پلیمرعایق سیاه black insulation یکپارچه و بدون درزالاستیک، دارای خاصیت ایجاد پل بر ترکهااعمال آسان و مؤثرقابل اعمال با کاردک، غلطک، قلم مو، اسپریسازگار با محیط زیستمقاوم در مقابل آب، نمکها، قلیاهامقاوم

در برابر عوامل خورنده موجود در فاضلاب و خاکقابل استفاده بصورت منفردویادر ترکیب با لایه های اکرلیک وفایبرگلاسمقاوم در برابر اشعه UVچسبندگی بالا به سطوح بتنی و فلزیچسبندگی خوب به سطوح مرطوب و خشک بدون نیاز به پرایمرنامحلول در آب پس از کیورینگعدم ایجاد مانع در برابر تنفس بتنمناسب جهت آببندی و محافظت اکثر سطوح

عايق مشكي black insulation:

موم پرایمر بتن:

این پرایمر یک نوع موم است که روی سطوح بتنی کاربرد دارد و پس از اجرا سطح مورد نظر را مومیایی نموده در مقابل عوامل خورنده محافظت می کند.معرفی عايق مشكي به شرح موسسه استاندارد : رنگ های سیاه آماده به مصرف عاری از سرب و کبالت مقاوم در برابر رطوبت، اسید ،

قلیا و یون کلرسابقه تولید عايق مشكي black insulation در اروپا :حدود 90سال پیش در انگلستان اختراع و تولید آن شروع گردید و بعد فرمول آن به سایر کشورهای اروپایی عرضه گردید.موارد مصرف عايق مشكي black insulation : عرشه پل ها ، فونداسیونهای بتنی، دیوارهای برشی و مخازن مدفونه

عایق سیاه
عایق سیاه

عملکرد :

کنترل خوردگی و رطوبت:

موم پرایمر بتن به سهولت توسط وسایلی مثل قلم مو ، غلطک ، ایرلس و پیستوله روی سطوح بتنی اجرا می شود و با نفوذ و مومیایی کردن بتن برای همیشه از نشت آب، خوردگی و پوسیدگی جلوگیری می کند .برای اجرا روی بتن زیرکار نباید خیس باشد و در دولایه قبل از اینکه لایه اول خشک شود اجرا گردد. از اضافه نمودن هر گونه حلال به پرایمرپرهیزشود،درصورت لزوم برای رقیق کردن درمحیط گرم قرار داده میتوان از بنزین استفاده نمود.

سطح پوشش موم پرایمر بتن :

هر کیلوگرم برای حدود 8متر مربع می باشد . ضمناً این محصول حتی پس از باز شدن درب آن هیچگاه فاسد نشده و دو فاز نمی شود و رویه نمی بندد.بیشترین مصرف موم پرایمر بتن در عرشه پل ها، فونداسیون های بتنی، دیوارهای برشی و مخازن مدفونه است و باقدرت نفوذکنندگی فوق العاده ،تمام خلل و فرج بتن را پر کرده و به اصطلاح بتن را واترپروف می کند .

این محصول روی مخازن مدفونه هم کاربرد دارد زیراکه مخازن مدفونه در زیر خاک بیشتر در معرض عوامل خورنده هستند و این محصول می تواند موجب حفاظت مخازن مدفونه در خاک شود.

عایق فوم مشکی black insulation چیست؟

سلولی بسته ( Closed-Cell ) ، به عنوان یک محصول ایده ال ، با کیفیت و قابل انعطاف جهت کاربرد در سیستمهای تهویه مطبوع ( HVAC&R ) می باشد . این عایقها از افزایش گرمای نامطلوب و تلفات حرارتی در سیستم های تهویه مطبوع جلوگیری می کند .
تکنولوژی منحصر به فرد ACMF در تولید عایقهای Durkflex ، کارایی این نسل عایقها را بسیار افزایش داده و اجازه می دهد مواد خام به طور هموار آمیخته گردند و این امر به افزایش ایمنی آتش کمک کرده و از آن مهمتر باعث 
می گردد Durkflex مقاوم تر و قابل اطمینان تر باشد . 


معرفی عایق های رطوبتی black insulation

حفاظت ساختمان ها در برابر رطوبت، در تمام دوران تاریخ دغدغه ذهنی بشر بوده است. زیرا آدمی از ابتدا مجبور بوده که محل سکونت خود را در مقابل بارندگی و رطوبت با عایق سقف سوله محافظت کند. بی تردید قیر با خاصیت استثنایی آب بندکنندگی ، از مهم ترین کشفیات در دوران باستان بوده است.

گمان می رود واژه قیر بابلی یا ایلامی باشد زیرا آن ها قیر را به جای ملات برای آب بندی ساختمان های خود مصرف می کردند.

در ایران، از دیرباز در مناطق پر بارش، بام شیب دار و در مناطق کم بارش، بام افقی می ساختند. بام افقی با کاهگل آب بندی می شده بدین ترتیب که خاک و کاه و آب را خوب مخلوط کرده و ورز می دادند سپس بر روی بام به صورت یک لایه پهن می کردند. نقش کاه مسلح کردن گل و جلوگیری از ترک خوردن آن است. جهت آشنایی با انواع عایق ساختمان به ویدئو مربوطه مراجعه نمایید.

انواع عایق سیاه black insulation الاستومریک حرارتی و برودتی یا فوم الاستومری ایران فلکسیبل FLEX 

عایق سیاه black insulation لوله ای: این عایق ها جهت عایق لوله های فولادی سیاه، گالوانیزه، مسی و پنج لایه از سایز 3/8”  تا  3” استفاده می گردد. شایان ذکر است این فوم های الاستومریک

جهت مقاومت در برابر عوامل جوی و ضربات مکانیکی می تواند دارای روکش آلومینیوم با ضخامت های 130، 170 میکرون مسلح نخدار و 230 میکرون باشد. ضخامتهای 130 و 230 میکرون مخصوص فضاهای سرپوشیده و به منظور مقاومت در برابر ضربات مکانیکی بوده

عایق سیاه

و آلومینیوم 170 میکرون مسلح نخدار به دلیل مقاومت بالا در برابر عوامل جوی نظیر نور خورشید، قابلیت استفاده در فضاهای باز و سرپوشیده را داراست و مقاومت بسیار بالایی نیز در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) و شرایط جوی دارد.
ضخامت های معمول در خصوص عایق الاستومریک یا عایق الاستومری 10، 13 و 19 میلیمتر می باشد که همانطور که اشاره شد با توجه به شرایط آب و هوایی، دمای سیال و دمای محیط ضخامت های مختلف آن انتخاب می گردد.  این عایقها به شکل شاخه های دو متری بوده

که پس از اجرا و تست لوله های تأسیساتی و ایجاد شیار در طول عایق لوله ای، به دور لوله افتاده و با چسب و تیپ درزگیر مخصوص اجرا می گردد.

انواع فوم های الاستومری یا فوم الاستومریک لوله ای ایران فلکسیبل FLEX

عایق سیاه black insulation لوله ای ساده:
جهت عایق کاری لوله های سرمایشی و لوله های گرمایشی در فضاهای سرپوشیده به کار می روند.

1- فوم الاستومری روکشدار 130 میکرون:
این عایق ها ساده ترین مدل روکشدار آلومینیومی می باشند و جهت محافظت فیزیکی عایق در فضاهای سرپوشیده استفاده می گردد و مخصوص فضاهای سرباز نمی باشد.

2- عایق سیاه black insulation الاستومری لوله ای روکشدار مسلح 170 میکرون:
این عایق ها (فوم الاستومریک) به علت الیاف پلی استر به کار رفته در آلومینیوم، دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید و همچنین ضربات فیزیکی می باشند و مخصوص فضاهای سرپوشیده و سرباز هستند که توصیه اکید می گردد در مورد فضاهای سرباز حتما از این مدل استفاده گردد.

3- عایق سیاه black insulation الاستومری لوله ای روکشدار 230 میکرون:
این عایق ها (عایق الاستومریک) دارای مقاومت بسیار مناسبی در برابر ضربات فیزیکی می باشند و به دلیل زیبایی در اجرا، جهت عایق کاری در فضاهای سرپوشیده به کار می روند و مخصوص فضاهای سرباز نمی باشد.

عایق سیاه black insulation الاستومریک یا فوم الاستومری رولی ایران فلکسیبل FLEX 

عایق های الاستومریک رولی ایران فلکسیبل Flex در سایز های 6، 10، 13، 16، 19 و 25 میلیمتر موجود می باشد که با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین دمای سیال موجود در خط انتقال، از ضخامت های مورد نیاز استفاده می گردد. شایان ذکر است این عایق ها (عایق الاستومری) دارای مدل های روکشدار آلومینیوم با ضخامت های 130 میکرون و 170 میکرون مسلح نخدار و 230 میکرون می باشند

الاستومری

که مدل های 130 و 230 میکرون مخصوص فضاهای سرپوشیده بوده و روکش آلومینیوم مسلح نخدار 170 میکرون مخصوص فضاهای سرباز و سرپوشیده است که به علت الیاف پلی استر به کار رفته در آلومینیوم مقاومت بسیار بالایی در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید و شرایط اقلیمی دارا می باشد.


لازم به ذکر است عایق های رولی جهت عایق کاری لوله های سایز “3 به بالا، کانال های هوا، مخازن، کلکتورهای سرمایشی و گرمایشی، دیوار های ساختمانی و … به کار می روند. در خصوص کانال های هوا توصیه می گردد به منظور سهولت اجرا از عایق های الاستومری رولی پشت چسبدار استفاده گردد. این عایق ها دارای عرض استاندارد 1 متر بوده و با توجه به ضخامت، دارای طول های متغیر از 8 الی 30 متر می باشد.

 

انواع عایق های الاستومریک یا فوم الاستومری رولی ایران فلکسیبل FLEX

این عایق ها جهت عایق کاری لوله های فولادی سایز “3 به بالا، مخازن، کلکتورهای تأسیساتی، دیوارهای ساختمانی و …. به کار می رود و دارای مدل های ذیل می باشد:

1- عایق های الاستومریک رولی ساده:
این فوم های الاستومری دارای ضخامت های 6، 10، 13، 16، 19 و 25 میلیمتر می باشند و برای عایق کاری در فضاهای سرپوشیده مورد مصرف قرار می گیرد.

2- عایق سیاه black insulation الاستومریک رولی پشت چسبدار ساده:
این عایق ها جهت عایق کاری کانال های هوا، مخازن و دیوارهای ساختمانی مناسب بوده و حتما میبایستی در فضاهای سرپوشیده اجرا گردد.

عایق الاستومزیک

3- عایق های black insulation الاستومری رولی پشت چسبدار نخ دار:
این عایق ها مخصوص مواردی میباشد که بار دینامیکی مطرح بوده و سطحی که نیاز به عایق بندی دارد دارای حرکت می باشد که به علت نیاز به مقاومت کششی بالاتر، از الیاف مسلح در ساختار چسب استفاده می گردد.

4- عایق های black insulation الاستومری روکشدار 130 میکرون:
این مدل ساده ترین مدل روکشدار آلومینیومی می باشد که جهت جلوگیری از آسیب احتمالی عایق در فضای سرپوشیده استفاده می گردد و قابلیت اجرا در فضاهای سرباز را دارا نمی باشد.

5- عایق های black insulation الاستومریک روکشدار مسلح نخدار 170 میکرون:
این مدل با کیفیت ترین مدل عایق با روکش آلومینیومی می باشد و به علت الیاف به کار رفته در ساختار آلومینیم قابلیت اجرا در فضاهای سرباز و سرپوشیده را دارا بوده و توصیه اکید می گردد جهت فضاهای باز حتما از این مدل استفاده گردد.

6- عایق black insulation حرارتی روکشدار 230 میکرون:
این مدل عایق دارای مقاومت بسیار مناسبی در برابر ضربات مکانیکی بوده و بعلت ظاهر زیبا و مقاومت بالا جهت فضاهای سرپوشیده توصیه می گردد. یادآور می شود این مدل مخصوص فضاهای سرباز نمی باشد.

مشخصات فنی عایق های black insulation الاستومریک یا فوم الاستومری ایران فلکسیبل FLEX

– دارای گواهینامه فنی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی
– دارای استاندارد Class A و Class B1 و Class 0 در مقابل حریق و شعله (کند نسوز)
– ضریب انتقال حرارت حدود   0.032 w/m.°k در دمای 15 درجه سیلسیوس
– دامنه عملکرد دمایی بسیار مناسب (40- تا 120+ درجه سلسیوس)
– دارای چگالی  kg/m365-45
– نرخ جذب آب کمتر از %10 در واحد حجم
– مقدار نفوذ بسیار پایین رطوبت (که عبارت است از مقدار گرم آبی که در واحد زمان و واحد فشار از واحد سطح عایق عبور می کند) که کمتر است از مقدار زیر فاقد مواد سمی و مخرب محیط زیست قابلیت نصب و اجرای آسان با ضخامت های مورد نظرعدم ایجاد حساسیت و مشکلات تنفسی جاذب صدا


-عنوان عایق الاستومریک  ایران فلکسیبل FLEX پشم شیشه پشم سنگ نفوذ آب و رطوبت
– دارای ساختار سلولی بسته (ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت) 
– نفوذ پذیری بسیار بالا در برابر آب و رطوبت (از بین می رود) نفوذ پذیری بسیار بالا در برابر آب و رطوبت ریزش ذرات آلاینده و سم


– غیر سمی و بدون ریزش ذرات آلاینده    
– سمی و ریزش آلاینده در محیط  
– سمی و ریزش آلاینده در محیط اشتعال زایی در برابر آتش ضد حریق (دارای تاییدیه و گواهینامه کیفی از وزارت راه و شهرسازی ایران و استاندارد ضدحریق (CLASS B1) نسوزانتشار دود و گازهای سمی عدم انتشار دود و گازهای سمی (HCFC, CFC) عدم انتشار دود    

عایق سیاه

– عدم انتشار دود ضریب مقاومت در برابر جذب بخار آب بیش از 7000 ایجاد امراض و بیماری برای نصاب و مصرف کننده    
– بدون ایجاد حساسیت و بروز مشکلات تنفسی، ریوی، سرطانی و دوستدار محیط زیست و مناسب جهت استفاده در محیط های گوناگون احتمال ایجاد زمینه مناسب جهت بروز بیماریهای سرطانی، ریوی و تنفسی ایجاد زمینه مناسب جهت بروز بیماریهای سرطانی، ریوی و تنفسی محاسن و ویژگی بارز     

-عایق black insulation حرارتی، برودتی و صوتی، محافظت در برابر خوردگی بین لوله و عایق، دامنه عملکرد دمایی بین -40°C  تا 120°C و دارای ظاهری زیبا

    
-در برودت بسیار ضعیف و در حرارت عملکردی نسبتا متوسط    
– عایق حرارتی، عایق صوتی ضعیف طول عمر مفید دارای عمر مفید بالای 30 سال کمتر از 3 سال حدودا 5 سال میزان صرفه جویی در مصرف انرژی    
– درصورت استفاده از ضخامتهای مناسب می توان میزان صرفه جویی را تا حد قابل توجهی بهبود بخشید 70 الی 90 درصد 20 تا 40 درصد حدود 50 درصد مقاومت در برابر شرایط نامساعد جوی، رطوبت و اشعه UV خورشید  

 
– مقاومت و استحام بسیار بالا در تمامی موارد به سرعت از بین رفته و خاصیت عایق بودن خود را نیز از دست خواهد داد.   
– عملکرد بسیار ضعیف در برابر شرایط نامساعد جوی، رطوبت و اشعه خورشید تغییر شکل بر روی روکش عایق در صورت وارد نمودن نیرو و ضربه، دوباره به حالت اولیه خود باز می گردد. (انعطاف پذیر، مقاوم و تنوع در انواع روکش آلومینیومی)  درصورت وارد نمودن نیرو و ضربه تغییر شکل داده و ضخامت عایق در آن ناحیه کمتر می شود.

در صورت وارد نمودن نیرو و ضربه تغییر شکل داده و ضخامت عایق در آن ناحیه کمتر می شود.
– سرعت در تعمیر و بازسازی نقاط آسیب دیده    
– سرعت بسیار بالا  (تا 10 برابر عایق های سنتی)    
– سرعت پایین در تعمیر و باسازی    
– سرعت پایین در تعمیر و بازسازی

عایق سیاه
عایق سیاه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *