کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک

[supsystic-slider id=1 position=”center”]

کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک

کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک در صنایع مختلف، یک دستگاه صنعتی بوده است که در کارخانه ها و مراکز تولیدی برای بسته بندی و نایلون کشی محصولات تولیدی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. روش کار با دستگاه شیرینگ پک به این شکل بوده است که نایلون در اطراف محصول مورد نظر قرار می گیرد و با استفاده از گرمای تولید شده توسط دستگاه شیرینگ پک، این نایلون جمع شده و به محصولات نیز می چسبد و محصول را بسته بندی می کند.

کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک
کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک

کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک : دستگاه شیرینگ پک به شکل های متفاوتی با کاربری ها و ویژگی های متفاوت در بازار وجود دارد. انواع دستگاه شیرینگ : کابینی، تونلی، پلی اتیلن و … نیز می باشد. اگر بخواهید در مورد عملکرد و کاربرد دستگاه شیرینگ این شکل است که محصول مورد نظر، با استفاده از نوار نقاله، به سمت کوره دستگاه شیرینگ هدایت می شود و نایلون دستگاه شیرینگ به اطراف محصول می چسبد و عمل بسته بندی نیز انجام می شود.

دستگاه‌ شرینگ پک مناسب برای بسته‌بندی انواع محصولات از جمله مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و غیره هستند.

از این دستگاه‌ها برای بسته‌بندی تخم مرغ، بسته‌بندی خرما، بسته‌بندی دارو و… استفاده می شود.

کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک ویژگی‌ دستگاه‌ شیرینگ پک

قابلیت اتصال چند دستگاه دوخت به دستگاه تونل حرارتی در بعضی از مدل‌ها

ساده بودن طرز کار و نیاز نداشتن به اپراتور متخصص

توانایی دوخت زدن و بسته‌بندی بین 200 تا 700 عدد محصول در ساعت

موارد استفاده از دستگاه‌های شرینک‌پک نادی‌پک

رنگ الکترواستاتیک و ضد ضربه

توان مصرفی 0.8 تا 12 کیلو وات

سهولت در جابه‌جایی

دارای دفترچه و CD راهنما

نظافت آسان

چرا باید از دستگاه‌ شیرینگ پک استفاده کنیم؟

کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک به دو علت مهم:

  • جنس بسته‌بندی بسیاری از محصولات مقوا، کاغذ یا چوب است. این بسته‌بندی هایی اگرچه وزن سبکی دارند و هزینه جابجایی را کاهش می‌دهند، هنگام انبارداری با موانعی روبرو هستند. از جمله اینکه به راحتی نم می‌شوند، باد می‌کنند یا در هنگام جابجایی باز می‌شوند و محصول خراب می‌شود. برای اطمینان از حفظ سلامت بسته‌بندی و در نتیجه محصول، می‌توانید با دستگاه‌های شیرینگ پک، محصول خود را با لایه‌ای از فیلم PVC بپوشانید.
  • بسیاری از شرکت‌ها برای کاهش هزینه‌های بسته‌بندی، از پی‌وی‌سی شرینک به عنوان بسته‌بندی اصلی محصول استفاده می‌کنند. اگر محصول شما چنین شرایطی دارد، می‌توانید در هزینه‌های تولیدی، صرفه‌جویی زیادی کنید.
کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک
کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک

عملکرد انواع دستگاه‌ شیرینگ پک

کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک و انواع آن :

  • دستگاه شیرینگ پک رومیزی: مورد استفاده برای پک کردن محصولات کوچک
  • دستگاه شیرینگ پک کابینی یا صندوقی: مورد استفاده برای پک کردن محصولات کوچک
  • دستگاه شیرینگ پک تونلی: مناسب برای پک کردن محصولات بزرگ یا کوچک
  • دستگاه شرینک پک دوخت دستی نیمه اتوماتیک: مناسب برای پک کردن محصولات کوچک یا متوسط
  • دستگاه لیبل شیرینگ: مورد استفاده برای شیرینگ کردن لیبل بر روی بطری به وسیله ی تونل حرارتی
  • دستگاه شیرینگ پک تمام اتوماتیک (دوخت همراه با تونل حرارتی): مناسب برای پک کردن محصولات بزرگ و کوچک

کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک دستگاه شیرینگ دستی رومیزی

عملکرد دستگاه شیرینگ پک دستی رومیزی به این شکل است که به وسیله سشوار صنعتی انجام می شود. به طوری که ابتدا نایلون شیرینگ را به وسیله دستگاه دوخت، به دور محصولات دوخت می زنیم، بعد از آن نایلون را با استفاده از سشوار صنعتی به صورت دستی حرارت داده، جذب محصول می کنیم و محصول را به صورت تک عددی یا چند عددی توسط رول یا لفاف پک می کنیم. دستگاه شیرینک پک دستی برای پک نمودن محصولات کوچک و تولیدات محدود مناسب می باشد.

کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ کابینی یا صندوقی

کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک : یکی از انواع دستگاه شیرینگ پک دستگاه شیرینگ پک کابینی است که برای پک کردن محصولات کوچک مورد استفاده قرار میگیرد و نیاز به دستگاه دوخت جداگانه ندارد. رول نایلون شیرینگ مورد نیاز شیرینگ پک کابینی از جنس PVC و PO و PP و …. می باشد. عملکرد این دستگاه طوری است که محصول را داخل نایلون شیرینک گذاشته و درون دستگاه شیرینگ پک کابینی قرار می دهند، دستگاه نایلون را به طور همزمان دوخت زده و شیرینگ می کند.

کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک
کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک

کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک دستگاه شیرینگ پک تونلی

یکی دیگر از انواع دستگاه شیرینگ پک دستگاه شیرینگ پک تونلی است که برای پک کردن محصولات بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار میگیرد. عملکرد دستگاه به این صورت است که محصول با نایلون شیرینگ پیچیده شده در دور محصول، وارد تونل حرارتی می شود و بعد نایلون شیرینک به محصول چسبده و محصول را پک می کند.

رول شیرینگ مورد نیاز شرینک پک تونلی از جنس POF و PVC بوده است. در این دستگاه تمام مراحل دوخت که توسط یک دستگاه دوخت جداگانه صورت می گیرد و قرار دادن و برداشتن محصول توسط اپراتور به طور دستی صورت می گیرد.

کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ دوخت دستی نیمه اتومات

کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک : دستگاه شیرینگ دوخت دستی نیمه اتومات به صورت دستی توسط اپراتور انجام میشود سپس محصول از طریق نوار نقاله دستگاه وارد کوره حرارتی شده و عمل شیرینگ پک انجام می شود و در آخر محصول پک شده از دستگاه خارج می شود.

کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک

دستگاه لیبل شیرینک

این دستگاه مناسب برای چسباندن لیبل به دور بطری ها است. عملکرد این دستگاه تمام اتومات می باشد، و به طوری که ابتدا لیبل به صورت تمام اتومات روی ظرف قرار می گیرد،بعد توسط نوار نقاله دستگاه وارد تونل حرارتی می شود و با دادن حرارت به ظروف باعث جمع شدن لیبل ها می شود که مانند یک پوشش مناسب، تمام یا بخشی از محصول را پوشش می دهد. برای چسباندن لیبل روی ظروف از هوای داغ، اشعه مادون قرمز و تونل بخار استفاده میشود.

کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ تونلی تمام اتومات

دستگاه شیرینگ تونلی تمام اتومات شامل دستگاه دوخت و کوره حرارتی است و برای پک نمودن محصولات بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این دستگاه به خصوص در کارخانه هایی که تولیدات صنعتی بالایی دارند و محصولاتشان در سایزهای مختلف بسیار پر کاربرد است. در نمونه تمام اتومات دستگاه شیرینگ پک فقط گذاشتن و برداشتن محصول توسط اپراتور انجام می شود و بقیه مراحل مانند مراحل دوخت، انتقال محصول، عبور از کوره حرارتی صورت تمام اتومات انجام می گیرد.

کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک

فواید استفاده از دستگاه‌های شرینک‌ پک

وزن خیلی کم فیلم‌های شرینک: با استفاده از فیلم شرینک‌پک نیز وزن محصول نیز افزایش پیدا نمی‌کند و در هزینه‌های جابجایی صرفه‌جویی می‌شود.

ضد آب بودن: از محصول در برابر لکه‌های مایعات محافظت می‌کند و محصولات به راحتی قابل نگهداری در انبار نیز خواهند بود.

مقاوم و با ایمنی بالا: به همین علت ریسک خراب شدن بسته‌بندی در جابجایی‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

سازگاری با محیط زیست: استفاده از آن دسته از فیلم‌های شرینک که با محیط زیست سازگار هستند مانند فیلم پلی‌الفین شرینک، در عین آسیب نرساندن به محیط زیست، خواسته بسیاری از مخاطبان را هم برآورده می‌کند. کسب‌وکاری که نتواند به خواسته‌های مشتریان پاسخگو باشد، در نهایت محکوم به شکست است.

بی اثر بودن از نظر شیمیایی: ترکیبات برخی از انواع فیلم شرینک مانند پلی‌الفین، مواد مضر ندارد. در نتیجه کار کردن با آن بی ضرر است و می‌توان پسماندهای دستگاه را در سطل زباله معمولی ریخت.

ظاهر زیبا: امکان چاپ طرح و نقش بر روی بعضی از فیلم‌های شرینک مانند پلی‌اتیلن نیز وجود دارد و باعث می‌شود بسته‌بندی در حین سبکی، زیباتر هم باشد. می‌دانیم که بسته‌بندی زیبا تأثیر زیادی بر میزان فروش دارد.

انواع شیرینگ بسته بندی :

  •  پلی اتیلن
  •  پلی وینیل کلرید
  •  پلی الفیناین

برای مشاهده مقاله انواع شیرینگ بسته بندی و کاربرد آن کلیک کنید


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *