دستگاه شیرینگ پک و کاربرد آن در صنایع مختلف

در این مقاله میخواهیم با دستگاه شیرینگ پک و کاربرد آن در صنایع مختلف آشنا شویم.

عملکرد دستگاه شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ پک و کاربرد آن در صنایع مختلف، یک دستگاه صنعتی است که در کارخانه ها و مراکز تولیدی برای بسته بندی و نایلون کشی محصولات تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد. روش کار با دستگاه شیرینگ پک به این شکل است که نایلون در اطراف محصول مورد نظر قرار گرفته و با استفاده از گرمای تولید شده به وسیله ی دستگاه شیرینگ، این نایلون جمع شده و به محصولات می چسبد و محصول را بسته بندی می کند.

دستگاه شیرینگ پک و کاربرد آن :دستگاه شیرینگ به شکل های مختلفی با کاربری ها و ویژگی های متفاوت در بازار وجود دارد. انواع دستگاه شیرینگ : کابینی، تونلی، پلی اتیلن و …می باشند. اگر بخواهیم در مورد عملکرد و کاربرد دستگاه شیرینگ این شکلی است که محصول مورد نظر ما، با استفاده از نوار نقاله، به سمت کوره دستگاه شیرینگ هدایت میشود و نایلون دستگاه شیرینگ به اطراف محصول چسبیده و عمل بسته بندی صورت می گیرد.

دستگاه شیرینگ پک و کاربرد آن در صنایع مختلف
دستگاه شیرینگ پک و کاربرد آن در صنایع مختلف

منظور از بسته بندی یا شیرینگ این است که جهت نقل و انتقال سالم محصولات باید آن ها را بسته بندی کنیم و اطمینان حاصل کنیم که امنیت و سلامت محصول ما تامین شده است، چون مسئله بسته بندی بسیار با اهمیت می باشد و در صورت عدم توجه به بسته بندی، خسارات اقتصادی زیادی را متحمل میشویم.

کاربرد دستگاه‌ شیرینگ پک چیست

برای این که متوجه شویم، که کاربرد دستگاه شیرینگ پک(شرینک پک) چیست و چه نوع از دستگاه شرینک پک، در کدام شغلی استفاده می‌شود، باید اول تمامی صنایع هایی که توسط نایلون شرینک سرو کار دارند را بررسی کنیم و سپس بپر دازیم که کدام یک از انواع دستگاه شیرینگ پک(شرینک پک) برای کار ما مناسب تر است.بعد با نحوه کار و تنظیمات دستگاه شیرینگ به خوبی آشناشویم. به خاطر داشته باشید که همیشه یک تحقیق درست سبب یک خرید موفق می‌شود.

دستگاه شیرینگ پک و کاربرد آن در صنایع مختلف
دستگاه شیرینگ پک و کاربرد آن در صنایع مختلف

 دستگاه شیرینگ پک در چه صنایعی کاربرد دارد؟(دستگاه شیرینگ پک و کاربرد آن)

دستگاه شیرینگ پک و کاربرد آن در صنایع مختلف:

 دستگاه شیرینگ پک در صنایع غذایی

بادستگاه شیرینگ پک می‌توانید برای بسته‌بندی غذا در رستوران‌ها، بسته‌بندی شکلاتها، شیرینی، تن ماهی، چای و بیسکوییت و… از  دستگاه شیرینگ پک استفاده نمایید.

دستگاه شیرینگ پک در صنایع شیمیایی

دستگاه شیرینگ برای بسته‌بندی آب رادیاتور، ضد یخ و روغن… مورد استفاده نیز قرار می‌گیرد.

دستگاه شیرینگ پک در تولید دارو

برای بسته‌بندی قرص،کرم و پماد، شربت، شامپو و… می‌توانید از دستگاه شیرینگ پک استفاده کنید.

دستگاه شیرینگ پک در صنایع آرایشی و بهداشتی

دستگاه شیرینگ برای بست‌بندی کرم، عطر، لوسیون ها، ادکلن و… نیز پر کاربرد بوده است.

دستگاه شیرینگ پک در تولیدات شوینده و پاک‌ کننده

دستگاه شیرینگ برای بست‌بندی مایع ظرفشویی، جرم‌گیر، سفیدکننده و مایه دستشویی مورد استفاده قرار میگیرد

دستگاه شیرینگ پک در تولیدات بازی و سرگرمی

این دستگاه برای بسته‌بندی پازل، لوازم ورزشی، لوازم تحریر، کتاب و… کاربرد دارد.

دستگاه شیرینگ پک در تولیدات صنایع

از دستگاه‌های شرینگ پک در بسته‌بندی قطعات خودرو، انواع فیلترها، واشرهای سیلندر، لوازم خانه و… نیز استفاده می‌گردد.

دستگاه شیرینگ پک و کاربرد آن در صنایع مختلف

نکات ضروری برای بسته بندی با نایلون شیرینگ

رول های نایلون شیرینگ را روی هم قرار ندهید، و آن ها را به اندازه زیاد خریداری ننمایید که مدت زیادی بی استفاده بمانند و لوله مقوایی داخل آن ها دچار تغییر شکل نیز شود. سعی کنید هر زمان که می دانید رول های نایلون را می توانید استفاده کنید، آن ها را خریداری نمایید. لوله های مقوایی داخل آن ها در صورتی که تغییر شکل دهند استفاده از رول را در داخل دستگاه با مشکل رو به رو می کند. پس از آن ها به درستی مراقبت کنید. نکته دیگر برای حفاظت از مقواها این است که مطلقا رول ها را در معرض رطوبت قرار ندهید.

رول های نایلون را تحت فشار قرار ندهید یا به شکل عمودی قرار ندهید، زیرا به مرور نایلون ها سر می خورند و استفاده از آن مشکل است، استفاده از یک رول مخروطی باعث بسته بندی ناقص محصول می شود. پس آنها را افقی نیز نگه دارید.

حتما مراقب حرارت دستگاه شیرینگ پک باشید که نایلون را دچار ذوب شدگی یا سوختگی ننماید. نایلون ها در برابر نور خورشید آسیب است، پس آن ها را از آفتاب دور نگه دارید.

معرفی کامل دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک:

معرفی کامل دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک :ساخت دستگاه شیرینگ پک نیمه اتومات به ابعاد بسته بندی و نوع محصول بستگی دارد که از بین آن ها می توان به نمونه هایی مانند شیرینگ پک محصولات کارتن شده و شیرینگ سنگ و آجر و سرامیک و حتی شیرینگ مواد غذایی مانند شیرینگ ماست و رب گوجه نیز اشاره کرد و در واقع این مدل دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک را می توان در بین انواع شیرینگ پک ها پرکاربردترین دستگاه دانست.


جهت مشاهده مقاله معرفی کامل دستگاه شیرینگ پک نیمه اتوماتیک کلیک کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *