محصولات قابل تولید با دستگاه دایکاست

محصولات قابل تولید با دایکست

[supsystic-slider id=1 position=”center”]

در این مقاله در مورد محصولات قابل تولید با دستگاه دایکاست، کیفیت ، خصوصیات و حتی نمونه هایی از آن را می خوانیم :

کیفیت محصولات فلزی تولید شده توسط دستگاه دایکست

طراحی قالب ها بر خصوصیاتی مثل شکل، پیکره بندی، کیفیت و یکنواختی محصول نهایی که به روش دایکاست تولید می شود، بسیار تأثیر گذار است. و اما خصوصیات نامناسب می تواند باعث خوردگی ابزار، یا مواد شده و کیفیت محصول را بسیار کاهش می دهد. این در حالی است که طراحی درست و دقیق و مؤثر می تواند کارایی و کیفیت محصول و زمان تولید را بهبود بخشد.

محصولات قابل تولید با دستگاه دایکاست

خدمات تزریق قطعات آلومینیومی با دستگاه دایکاست از 10 گرم تا 2 کیلوگرم

خصوصیت تولیدات دستگاه دایکاست چیست :

قطعاتی که تولید شده توسط دستگاه های دایکاست، نسبت به قطعاتی که در سیستم های سنتی و دیگر سیستم ها تولید می شوند، از دقت بسیار زیاد تری برخوردار می باشد.در این خصوص می توان قطعات دیواره ها و پله ها را به صورت بسیار ظریف و نازکی تولید کرد.

برخی از محصولات قابل تولید با دستگاه دایکاست :

ریخته گری تحت فشار یا دایکست در تولید قطعات ساده تا پیچیده در صنایع مختلفی مثل خودروسازی، جواهرسازی ، ساخت ماشین‌آلات صنعتی، هوافضا ، مجسمه‌سازی و … کاربرد دارد .

  • کاربراتورها
  •  موتورها
  • صنعت چاپ
  •  قطعات لوازم کار
  •  ابزارهای دستی
  •  اسباب بازی ها
  • انواع سرنازل ها
  • بلوک سیلندر خودرو
  •  قطعات ماشین های اداری
بلوک سیلندر خودرو(محصولات قابل تولید با دستگاه دایکاست)

این روش ( ریخته گری دایکاست ) کاربرد زیادی در تولید قطعات و تجهیزات صنعتی و همچنین کالاهای مصرفی، و به خصوص قطعات اتومبیل دارد به طوری که حدود 60 درصد از قطعات و تجهیزات ساخته شده به روش ریخته گری دایکاست در صنعت اتومبیل‌ سازی مورد استفاده قرار می گیرند. در صنایع هوا فضا، تجهیزات الکترونیکی، ساخت لوازم خانگی و جواهر سازی نیز این روش کاربرد بسیار زیادی در دستگاه دایکاست دارد.

چرخ‌های قابل ساخت توسط روش ریخته گری دایکاست ( محصولات قابل تولید با دستگاه دایکاست )

چرخ و چراغ دایکاست همانند چراغ‌های شهری و لوستر دایکاست ، ظروف دایکاست همچون قابلمه دایکاست ، رادیاتور دایکاست و … از مواردی هستند که توسط این روش ( روش دایکست die cast ) ساخته می‌ شوند.

نمونه هایی از قطعات ساخته شده به روش دایکاست

نحوه استفاده و مزایا دایکاست در صنعت چراغ سازی


امروزه با توجه به مزایای ریخته گری به روش دایکاست به طور عمده در تولید بدنه چراغ ها اعم از چراغ های فضای باز و داخلی از روش دایکاست استفاده می شود.

مزایای شاخص فرایند دای کستینگ جهت تولید بدنه چراغ :

  • کاهش ضخامت بدنه
  • یکپارچگی سطح ریختگری
  • مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی
  • قابلیت تولید در تیراژ بالا
  • قابلیت تولید بدنه چراغ با ظرافت بالا

امروزه با توجه به روش های مختلف جهت ریخته گری و با توجه به مزایای ریخته گری به روش دایکاست به طور عمده در تولید بدنه چراغ ها اعم از چراغ های فضای باز و داخلی از روش دایکاست استفاده میگردد. مزایای شاخص این فرایند جهت تولید بدنه چراغ را میتوان مواردی به شرح ذیل برشمرد:

  • کاهش ضخامت بدنه

در تولید به روش دایکاست قادر هستیم با استفاده از تکنولوژی‌های نوین در طراحی و قالب‌سازی، به ضخامت‌های کم در تولید بدنه چراغ دست پیدا کنیم و این امر موجب کاهش وزن چراغ و تولید بهینه محصول می‌­گردد.

  • یکپارچگی سطح ریختگری

در تکنولوژی دایکاست به دلیل فشار بسیار بالای دستگاه هیچ گونه خلل و فرجی در محصول نهایی ایجاد نشده و این امر موجب بالا رفتن طول عمر محصول می­‌گردد.

  • مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی

همانطور که اشاره شد در ریختگری به روش دایکاست سطح بدنه به صورت کاملا صاف و بدون هیچ منفذی می‌باشد. از این رو با ایجاد پوشش رنگ پودری الکترواستاتیک، بر روی آن می‌توان به مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی و پوسیدگی دست پیدا کرد.

  • قابلیت تولید در تیراژ بالا

در صنعت چراغ سازی تولید به صورت میلیونی و با کیفیت بالا و یکسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است . این امر با استفاده از فرایند دایکاست و قالب‌سازی نوین محقق می‌­گردد.

  • قابلیت تولید بدنه چراغ با ظرافت بالا

در نسل جدید چراغ‌ها، از ماژول LED به عنوان منبع نور استفاده می‌­گردد. حساسیت بالای منبع نور LED به حرارت از ویژگی‌های مهمی است که در طراحی بدنه چراغ مورد توجه قرار می‌گیرد. بدنه چراغ‌های LED دارای هیت سینک جهت دفع بهینه حرارات هستند. چراغ قادر به انتقال حرارت تولید شده توسط ماژول‌های LED بوده تا بتواند به خوبی آن را دفع کند. این امر نیاز به ریخته گری با ظرافت بیشتر داشته که با استفاده از تکنولوژی دایکاست امکان پذیر است .  


جهت مشاهده مواد مورد استفاده در دستگاه دایکاست کلیک کنید.


نوشته های مشابه

‫17 دیدگاه ها

    1. سلام بله! دستگاه دایکاست تولید انواع قالب ها همچون لوستر و چراغ ها را دارد شما می توانید جهت خرید داخل سایت b2wall.com شده محصولات دایکاست را مشاهده و در صورت خرید یا جهت درخواست قیمت با پشتیبان فروش از طریق رایچت در ارتباط باشید.

  1. سلام ممنون از مقاله محصولات قابل تولید با دستگاه دایکاست کاملا مفید و جامع بود و سوالی شما داشتم آیا اینو دستگاه دایکاست جایی است برای خرید؟؟

    1. سلام خواهش می کنم! بله شما می توانید دستگاه های دایکاست که انواع قالب ها رو تولید می کنند داخل سایت b2wall.com شده محصولات دایکاست را مشاهده و در صورت خرید یا جهت درخواست قیمت با پشتیبان فروش از طریق رایچت در ارتباط باشید.

    1. طراحی قالب ها بر خصوصیاتی مثل شکل، پیکره بندی، کیفیت و یکنواختی محصول نهایی که به روش دایکاست تولید می شود، بسیار تأثیر گذار است. و اما خصوصیات نامناسب می تواند باعث خوردگی ابزار، یا مواد شده و کیفیت محصول را بسیار کاهش می دهد. این در حالی است که طراحی درست و دقیق و مؤثر می تواند کارایی و کیفیت محصول و زمان تولید را بهبود بخشد.

    1. قطعاتی که تولید شده توسط دستگاه های دایکاست، نسبت به قطعاتی که در سیستم های سنتی و دیگر سیستم ها تولید می شوند، از دقت بسیار زیاد تری برخوردار می باشد.در این خصوص می توان قطعات دیواره ها و پله ها را به صورت بسیار ظریف و نازکی تولید کرد.

    1. ریخته گری تحت فشار یا دایکست در تولید قطعات ساده تا پیچیده در صنایع مختلفی مثل خودروسازی، جواهرسازی ، ساخت ماشین‌آلات صنعتی، هوافضا ، مجسمه‌سازی و … کاربرد دارد .

    1. این روش ( ریخته گری دایکاست ) کاربرد زیادی در تولید قطعات و تجهیزات صنعتی و همچنین کالاهای مصرفی، و به خصوص قطعات اتومبیل دارد به طوری که حدود 60 درصد از قطعات و تجهیزات ساخته شده به روش ریخته گری دایکاست در صنعت اتومبیل‌ سازی مورد استفاده قرار می گیرند. در صنایع هوا فضا، تجهیزات الکترونیکی، ساخت لوازم خانگی و جواهر سازی نیز این روش کاربرد بسیار زیادی در دستگاه دایکاست دارد.

    1. کاهش ضخامت بدنه
      یکپارچگی سطح ریختگری
      مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی
      قابلیت تولید در تیراژ بالا
      قابلیت تولید بدنه چراغ با ظرافت بالا

    1. همانطور که اشاره شد در ریختگری به روش دایکاست سطح بدنه به صورت کاملا صاف و بدون هیچ منفذی می‌باشد. از این رو با ایجاد پوشش رنگ پودری الکترواستاتیک، بر روی آن می‌توان به مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی و پوسیدگی دست پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *