معرفی انواع دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار

[supsystic-slider id=1 position=”center”]

یکی از پرکاربردترین دستگاه بسته بندی مواد غذایی، دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار میباشد که علاوه بر اینکه در شرکت ها مورد استفاده قرار میگیرند در خانه ها نیز جهت راه اندازی کسب و کار های خانگی مورد استفاده قرار میگیرند

معرفی انواع دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار

معرفی انواع دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار

دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار علاوه بر اینکه در شرکت های بسته بندی حبوبات و خشکبار مورد استفاده قرار میگیرد، در خانه ها نیز جهت راه اندازی کسب و کار خانگی مورد استفاده قرار میگیرد و همین دلیل موجب محبوبیت این دستگاه ها شده است.


دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار از نظر کاربران به دو دسته زیر تقسیم بندی شده اند:
1. دستگاه های بسته بندی حبوبات در منزل
2. دستگاه های بسته بندی حبوبات صنعتی
دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل از قیمت کمتری برخوردارند و فضای کمتری را اشغال میکنند. درکل میتوان گفت دستگاه های بسته بندی خانگی به صرفه تر هستند. ولی دستگاه های بسته بندی صنعتی، دارای ابعاد بزرگتری هستند و همچنین کاربرد بیشتری دارند.

انواع مختلف دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار:

  • دستگاه بسته بندی دوتوزین
  • دستگاه بسته بندی چهار توزین
  • دستگاه بسته بندی شش توزین
  • دستگاه بسته بندی ده توزین
  • دستگاه بسته بندی آجیل

دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار:
از دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار برای بسته بندی محصولات گرانولی ( محصولاتی که ن پودری هستند و نه مایع) استفاده میشود. محصولاتی مانند: آجیل، پفک، خشکبار، قند و…

انواع دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار خانگی:
1. دستگاه دوخت پلاستیک:
از این دستگاه برای بستن و پلمپ قسمت بالایی نایلون ها استفاده میشود.لبه های بالایی نایلون با حرارت، با استفاده از دستگاه دوخت کاملا بسته و پلمپ میشوند. شما میتوانید با کمتر از 1 میلیون تومان، دستگاه دوخت پلاستیک مناسب تهیه کنید.

دستگاه دوخت پلاستیک پدالی:
دستگاه دوخت پلاستیک پدالی نیز به عنوان یکی از دستگاه های بسته بندی شناخته شده است. شما میتوانید با کمتر از 5 میلیون تومان، این دستگاه را خریداری کنید.

دستگاه دوخت ریلی(غلطکی):
این دستگاه نسبت به دستگاه دوخت پلاستیک پدالی پیشرفته تر است و بسته بندی محصولات، کامل تر انجام میشود. این دستگاه در مدل های افقی و عمودی به بازار ارائه میشود. این دستگاه توانایی بسته بندی محصولات غیر مایع را دارد و مدل های پیشرفته تر قابلیت تشخیص وزن و تاریخ زدن را دارد.

2. دستگاه سلفون کش خانگی:
دستگاه سلفون کش خانگی، دستگاهی غیر اتوماتیک است و به اوپراتور نیاز دارد. برش سلفون توسط حرارت و یا تیغه های تیز انجام میشود.

با استفاده از این دستگاه شما میتوانید محصولاتی همچون: سبزیجات خرد شده، میوه و انواع شیرینی را بسته بندی کنید و محصولات خود را تازه نگه دارید. شما میتوانید با مبلغی بین 1 میلیون الی 5 میلیون این دستگاه را تهیه کنید.

3. دستگاه وکیوم خانگی:
این دستگاه نیز مانند دستگاه دوخت پلاستیک است با این تفاوت که دستگاه وکیوم خانگی قابلیت مکش دارد. این دستگاه قبل از بستن در نایلون ها، هوای درون بسته ها را به طور کامل خارج میکند و همین امر باعث طول عمر بالا و تازه ماندن محصولات درون نایلون میشود.

این دستگاه برای بسته بندی مواد غذایی خاص مانند: گوشت، مرغ، سبزیجات تازه و هر محصولی که نگران سریع خراب شدن آن هستیم مورد استفاده قرار میگیرد.
قیمت این دستگاه 1.5 میلیون الی 5 میلیون تومان است.

4. دستگاه دوخت گونی دستی:
از این دستگاه برای دوخت انواع گونی ها استفاده میشود. برای مثال: دوخت گونی برنح. شما میتوانید از این دستگاه برای دوخت انواع گونی نخی و پارچه ای استفاده کنید. دستگاه دوخت گونی یا همان سرکیسه دوز در یک شیفت کاری توانایی دوخت 700 گونی را دارد. شما میتوانید دستگاه دوخت گونی را به مبلغ 2 میلیون الی 5 میلیون تهیه کنید.

5. دستگاه سیل رومیزی:
مناسب ترین دستگاه برای بسته بندی انواع دسر، سالاد و… دستگاه سیل رومیزی است. این دستگاه با کشیدن نایلون بجای درب بر روی بسته ها از ورود هر نوع آلودگی به درون بسته ها جلوگیری میکند. از این دستگاه برای پلمپ و بسته بندی انواع بسته ها، از جمله ظروف آبمیوه، بستنی، غذا و… استفاده میشود.

کاربرد انواع دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل:
_بسته بندی انواع مواد غذایی آماده
_بسته بندی انواع مختلف محصولات خوراکی و غیر خوراکی در منزل
_بسته بندی کار دستی و وسایل مختلف

نوع بسته بندی حبوبات و خشکبار:
نوع بسته بندی حبوبات و خشکبار به سه دسته بالشی، پالتی و کاست دار تقسیم بندی میشوند.
بسته بندی بالشی: کیسه هایی که دو طرف آنها بسته شده است.

بسته بندی کاست دار: این نوع از بسته بندی ها با قسمت زیرین محکم و قسمت بالایی دوخته شده، قابلیت قرار گرفتن به شکل ایستاده را دارند.
بسته بندی پالتی: این نوع از بسته بندی ها شبیه به بسته بندی کاست دار هستند با این تفاوت که زیرین محکمی ندارند و نمیتوانند در حالت ایستاده قرار بگیرند.

تجهیزات مورد نیاز جهت راه اندازی کارگاه کوچک خانگی بسته بندی حبوبات و خشکبار:
1.ترازوی دقیق برای وزن کشی
2.پاکت بسته بندی
3.دستگاه دوخت نایلون پلاستیک
4.حبوبات بوجاری شده
هزینه مورد نیاز برای تهیه دستگاه های بالا، کمتر از 7 میلیون تومان است.
امکان سفارش و تهیه انواع دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار در سایت بی تووال وجود دارد.

انواع دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار صنعتی:


دستگاه پرکن توزینی:
یکی از پرکاربردترین دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار، دستگاه پرکن توزینی است که قابلیت وزن کردن و پرکردن مواد غذایی را به طور همزمان دارد و همچنین دارای ویژگی هایی مانند صرفه جویی در زمان و هزینه و همچنین سرعت بالا، دقت اندازه گیری بدون دخالت دست است.


کاربرد دستگاه پرکن توزینی:
این دستگاه برای پرکردن و وزن کردن بسته بندی ها مورد استفاده قرار میگیرد. مانند بسته بندی حبوبات و خشکبار، آجیل، غلات، برنج، ادویه جات، چای، قهوه ویا حتی بسته بندی غذای حیوانات خانگی و…


از دیگر کاربردهای این دستگاه میتوان به پر کردن و وزن کردن مواد غذایی مانند: ترشیجات، مربا، اسنک، کنسرو ها و حتی مواد شیمیایی در کارخانه های صنایع غذایی اشاره کرد.از این دستگاه میتوانید برای پرکردن و وزن کردن بسته بندی مایعات نیز استفاده کنید. ظرفیت های این دستگاه بر اساس حجم و با توجه به نیاز کارخانه ها و کارگاه ها تعیین میشود.


دستگاه پرکن مایعات: براساس سطح مایعات بسته ها را پر میکند و وزن آنها را اندازه گیری میکند.


انواع دستگاه پر کن توزینی:
این نوع دستگاه با توجه به کاربرد آن از انواع متفاوتی برخوردار است. با توجه به محصولاتی که این دستگاه اندازه گیری و پر میکند، ظرفیت، دقت، ابعاد و… انتخاب میشوند. از ویژگی های مهم این دستگاه میتوان به سرعت و تعداد توزین یا ترازو اشاره کرد.


سیستم های بسته بندی اتوماتیک همچون: دستگاه پرکن توزینی توانایی انجام چندین کار را به طور همزمان دارد. کارهایی مانند: بسته بندی محصولات و وزن کردن آنها بدون دخالت دست.


دستگاه پر کن توزینی بر اساس وزن:
در این مدل از دستگاه، وزن موادی که قرار است در بسته بندی قرار بگیرند با کمک سلول بار که ممکن است دیجیتال یا آنالوگ باشد اندازه گیری میشوند.

دستگاه پرکن توزینی بر اساس مایعات:
در این نوع از دستگاه برای اندازه گیری، سنسوری وجود دارد که سطح مایعات را بررسی میکند و بسته بندی انجام میشود.


دستگاه پر کن بر اساس حجم:
در این نوع دستگاه، مواد عبوری را در بازه زمانی خاصی اندازه گیری میکند که این بازه زمانی خاص از قبل تعیین شده است.

  • دستگاه بسته بندی تک توزین
  • دستگاه بسته بندی دو توزین
  • دستگاه بسته بندی چهار توزین
  • دستگاه بسته بندی ده توزین
  • دستگاه پرکن

سرعت دستگاه های بسته بندی صنایع غذایی به تعداد توزین آنها بستگی دارد و با توجه به مقدار گرماژ پرکن دستگاه پرکن توزینی کمی بالا پایین میشود.

دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار تک توزین:
 این دستگاه به طور تقریبی در هر دقیقه 10 کیسه را بسته بندی میکند.

دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار دو توزین:
 این دستگاه حدودا در هر دقیقه 15 کیسه را بسته بندی میکند.
دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار چهار توزین:
 این دستگاه تقریبا در هر دقیقه 25 کیسه را بسته بندی میکند.
دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار ده توزین:


 این دستگاه به طور حدودی 35 الی 40 کیسه را بسته بندی میکند.
دستگاه پرکن: عمل پر کردن بالای 2 کیلوگرم در کارتن، گونی و کیسه را انجام میدهد.
قیمت ماشین آلات پرکن حبوبات و خشکبار حدود 10 میلیون الی 30 میلیون تومان است.
سه بالابر کاسه ای مورد نیاز است که ابتدای خط تولید، یک بالابر کاسه ای قرار میگیرد.

به دستگاه بوجاری نیز نیاز داریم چرا که
 دستگاه بوجاری: عمل جداسازی سنگ و شن و…از محصول را بر عهده دارد و بعد به درون بالابر کاسه ای دیگه میره تا محصول را به نوار نقاله دست چین انتقال دهد.

دستگاه پولیش: برای اینکه محصولات بدون گرد و غبار و براق بسته بندی شوند به دستگاه پولیش نیاز داریم و بعد از طریق بالابر Z به دستگاه بسته بندی انتقال داده میشود.


به این نکته توجه کنید که در خط تولید خشکبار نیازی به دستگاه بوجاری و پولش نیست ولی از دستگاه های دیگری از جمله: دستگاه پخت و تفت آجیل و خشکبار، طعم زن و شور کن استفاده میشود.

نوار نقاله دستچین غلات، حبوبات و خشکبار: این دستگاه توسط سیستم انسانی، برروی آنچه که از زیر دستگاه بوجاری عبور میکند نظارت دارد و در آخر عمل جداسازی نهایی را به پایان میرساند.


شما میتوانید برای دریافت اطلاعات دقیق تر و کامل تر مقاله «کاملترین راهنمای خرید دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار» را مطالعه کنید.

تفاوت دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار با دستگاه های بسته بندی غلات:

دستگاه های بسته بندی غلات نیز مانند دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار هستند و تنها تفاوتی که وجود دارد، استفاده از دستگاه بسته بندی حجمی در بسته بندی غلات است که استفاده از این دستگاه باعث افزایش سرعت در بسته بندی غلات میشود. غلات شامل محصلاتی همچون: گندم، جو، ذرت، سبوس و برنج میشود.

راهنمای خرید دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار دستی:
از آنجایی که این دستگاه مدلی ساده است، بیشتر برای بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل مورد استفاده قرار میگیرد.
این نوع دستگاه با استفاده از حرارت لبه های نایلون را میدوزد و همین امر باعث بسته شدن نایلون حبوبات و خشکبار میشود.

در هنگام خرید دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار به نکات زیر توجه کنید:

  • میزان حرارت تولیدی دستگاه
  • اندازه نایلون هایی که دستگاه توانایی دوخت آن را داشته باشند.
  • ضخامت نایلون هایی که دستگاه توانایی تحمل آن را داشته باشد.
  • تعداد نایلون هایی که دستگاه بدون داغ کردن توانایی تحمل آن را داشته باشند.
  • میزان نیاز روزانه به بسته بندی، اگرکه فکر میکنید نیاز شما بالاتر از تحمل دستگاه و تولید دستی است، باید به فکر تهیه دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک باشد.
  • نوع محصولاتی که میخواهید بسته بندی کنید. گاهی اوقات با بسته بندی برخی از محصولات به مشکل برمیخورید. در این هنگام نیز لازم است که دستگاه اتوماتیک و یا نیمه اتوماتیک تهیه کنید.

راهنمای خرید دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار ریلی:


عملکرد این دستگاه مانند دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار دستی است با این تفاوت که این دستگاه به صورت اتوماتیک عمل میکند. محصولات درون نایلون ها قرار گرفته و پشت سرهم برروی ریل ها با استفاده از حرارت، بسته ها پلمپ میشوند و بسته بندی انجام میشود. به این نکته نیز توجه کنید که نایلون مصرفی چه نوعی است و ضخامت آن چقدر است.


یکی دیگر از نکات مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد، توجه به نوع ریل و حرکت دستگاه است. برای مثال: ریل هایی که جنس سختی دارند و ضربه گیر ندارند باعث از بین رفتن محصولات میشوند. پس توجه به نوع دستگاه بسیار مهم است.

راهنمای خرید دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار وکیوم:
این دستگاه یکی از حرفه ای ترین دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار است. این دستگاه به شکل عمودی نصب میشود و دارای توزین هایی است که توانایی ریختن محصول به داخل دستگاه را دارد.


این دستگاه برای بالا نگه داشتن طول عمر محصول، هوای درون بسته بندی را به طور کامل خارج میکند و گاز مخصوص را درون بسته بندی ارسال میکند. شما میتوانید با استفاده از سیستم هوشمند دستگاه نوع بسته بندی را تعیین کنید.

انواع دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار توزین دار:

_تک توزین
_دو توزین
_چهار توزین
_شش توزین
_ده توزین
_بیست توزین

دستگاه های بسته بندی دوتوزین به بالا به برق مصرفی سه فاز نیاز دارند. در ایران معمولا برق چهار توزین مورد استفاده قرار میگیرد.

«دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار دو توزین»

«دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار چهار توزین»

عملکرد دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار نیمه اتوماتیک:


در این نوع دستگاه قسمتی از کار توسط شحص و قسمتی دیگر توسط خود دستگاه انجام می شود. از آنجایی که قیمت دستگاه نیمه اتوماتیک از دستگاه تمام اتوماتیک کمتر است شما میتوانید دستگاه نیمه اتوماتیک خود را به تمام اتوماتیک تبدیل کنید.دستگاه های نیمه اتوماتیک برای بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل و در کارگاه ها مناسب هستند.


دستگاه های تمام اتوماتیک تمامی کارهای وزن کردن، اندازه گیری، ریختن محصول در پاکت و… را انجام میدهد به جز مرحله آخر یعنی بسته بندی نهایی، که این امر توسط شخص انجام میشود. دستگاه های تمام اتوماتیک نسبت به دستگاه های دیگر بسته بندی از قیمت بیشتری برخوردارند و مناسب کارگاه های بزرگ و کارخانه ها هستند.

دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار صنعتی که از کشورهای دیگر وارد میشوند:


1.دستگاه بالابر
2.دستگاه بسته بندی اصلی
3.فیدر
4.نوار نقاله جلوی دستگاه
دستگاه هایی که نام بردیم معمولا از کشورهایی همچون چین وارد میشوند و از قیمت بالایی برخوردار هستند.

 بی تووال مقایسه انواع دستگاه بسته بندی حبوبات و خشکبار و ماشین آلات صنایع غذایی را امکان پذیر کرده است و اطلاعات مفید و کاربردی را در اختیار شما گذاشته است.

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

    1. دستگاه های بسته بندی حبوبات و خشکبار در منزل از قیمت کمتری برخوردارند و فضای کمتری را اشغال میکنند. درکل میتوان گفت دستگاه های بسته بندی خانگی به صرفه تر هستند. ولی دستگاه های بسته بندی صنعتی، دارای ابعاد بزرگتری هستند و همچنین کاربرد بیشتری دارند.

    1. • دستگاه بسته بندی دوتوزین
      • دستگاه بسته بندی چهار توزین
      • دستگاه بسته بندی شش توزین
      • دستگاه بسته بندی ده توزین
      • دستگاه بسته بندی آجیل

    1. 1. دستگاه دوخت پلاستیک
      2. دستگاه سلفون کش خانگی
      3. دستگاه وکیوم خانگی
      4. دستگاه دوخت گونی دستی
      5. دستگاه سیل رومیزی

    1. دستگاه سلفون کش خانگی، دستگاهی غیر اتوماتیک است و به اوپراتور نیاز دارد. برش سلفون توسط حرارت و یا تیغه های تیز انجام میشود.

    1. با استفاده از این دستگاه شما میتوانید محصولاتی همچون: سبزیجات خرد شده، میوه و انواع شیرینی را بسته بندی کنید و محصولات خود را تازه نگه دارید. شما میتوانید با مبلغی بین 1 میلیون الی 5 میلیون این دستگاه را تهیه کنید.

    1. _بسته بندی انواع مواد غذایی آماده
      _بسته بندی انواع مختلف محصولات خوراکی و غیر خوراکی در منزل
      _بسته بندی کار دستی و وسایل مختلف

  1. تجهیزات مورد نیاز جهت راه اندازی کارگاه کوچک خانگی بسته بندی حبوبات و خشکبار چیا هستند؟

    1. 1.ترازوی دقیق برای وزن کشی
      2.پاکت بسته بندی
      3.دستگاه دوخت نایلون پلاستیک
      4.حبوبات بوجاری شده

    1. • میزان حرارت تولیدی دستگاه
      • اندازه نایلون هایی که دستگاه توانایی دوخت آن را داشته باشند.
      • ضخامت نایلون هایی که دستگاه توانایی تحمل آن را داشته باشد.
      • تعداد نایلون هایی که دستگاه بدون داغ کردن توانایی تحمل آن را داشته باشند.
      • میزان نیاز روزانه به بسته بندی، اگرکه فکر میکنید نیاز شما بالاتر از تحمل دستگاه و تولید دستی است، باید به فکر تهیه دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *