انواع دروگر برنج وگندم و یونجه(ماشین دروگر)2023

[supsystic-slider id=1 position=”center”]

انواع دروگر برنج وگندم و یونجه(ماشین دروگر)

در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دروگر برنج وگندم و یونجه آشنا کنیم و با کارایی آنها آشنا شویم.

یکی از ماشین آلات پرکاربرد در انواع مزرعه ها و زمین‌های کشاورزی وشالیزها دروگر می باشد. از دروگر ها برای برداشت محصولات و علوفه های خشک استفاده می‌شوند. امروزه تصور برداشت این محصولات بدون دروگرها تقریبا غیر ممکن است ودروگرها کار مزرعه داران وکشاورز ها را آسان تر کرده است.

ساخت دستگاه دروگر برنج توسط محققان ایرانی(ماشین دروگر ایرانی)
دستگاه دروگر برنج(ماشین دروگر) برای نخستین بار در كشورما از سوی پژوهشگران پژوهشكده برنج و مركبات وابسته به دانشگاه علوم كشاورزی و منابع طبیعی مازندران در ساری ساخته شده است.

کاربرد ویژه دروگرها(ماشین دروگر) شامل موارد زیر میشود:

۱-دروی محصولات علوفه ای

۲-از بین بردن علف های هرز در مراتع ، نهرها و غیره …

۳-پاکسازی زمین

۴-درو و برداشت محصولات کشاورزی

نکته مهم در کارایی این دستگاه ها(ماشین دروگر):یکی از مهم ترین مواردی که کیفیت محصول را تحت تأثیر قرار می‌دهند ، عملیات برداشت کردن محصولات است . عملیات برداشت ، نه تنها به دمای و شرایط آب و هوایی ، بلکه به انجام به موقع عملیات زراعی و مسائل مدیریتی بستگی دارند.برداشت زود هنگام امکان استفاده از حداکثر پتانسیل تولید مزرعه را سلب کرده و در مقابل برداشت دیرهنگام منجر به کاهش کیفیت محصول برداشت شده می‌شود.

(ماشین دروگر) در صنعت دام چه اهمیتی دارند؟

علوفه ها محصولاتی هستند که برای مصرف انواع دام استفاده می شوند. این محصولات پس از برداشت در انبارهای مخصوصی ذخیره می‌شوند. از انواع علوفه می‌توان به یونجه، شبدر، ذرت خوشه دار و غیره …نام ببریم.

نمونه های مختلف علف ها نیز مانند علف گندم، علف برمودا و چاودار محصولات پر مصرفی هستند. البته برخی علوفه ها توانایی نگهداری در زمین های باز رشد کنند.ولی به طور کلی زمین های سرپوشیده در حفظ کیفیت علف ها کمک بیشتری می کنند.

در زمان های قدیم برداشت این علوفه ها با کمک نیروی انسانی انجام می شد. روش های قدیمی دردسر وسختی های خاص خودش را داشت و وقت طولانی و انرژی زیادی از کشاورز ها می‌گرفته است.اپاما امروزه دروگرها با برداشت اصولی انواع علوفه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های کشاورز ها و زارع ها شده است. علاوه بر آن کیفیت محصول های برداشت شده توسط انه نیز در سطح بالایی حفظ شده است.

مزایا دستگاه دروگر(ماشین دروگر)چیست؟🤔

بعضی از زمین های زراعی شیب‌دار ودارای سطوح ناهموار یا کلوخه ای شکل هستن. حرکت انواع تراکتور برای برداشت محصولات علوفه ای در این زمین ها مشکلات زیادی را برای کشاورز ها و باغداران ایجاد می‌ شود.

دروگرها با ابعاد استانداردی که دارند به راحتی می‌توانند در این زمین ها حرکت کنند.البته دروگرهای(ماشین دروگر) پشت تراکتوری که ابعاد بزرگی دارند با نیرویی که از تراکتور می گیرند برای عملیات درو در  انواع زمین های کشاورزی ذرت ، برنج ، گندم و…  استفاده می شود.

انواع دروگر های برنج شامل:۱ -دنباله بند تراکتور ۲-شانه ای ۳-دوار ۴-بشقابی ۵-عمودی ۶-خودگردان هستند.

۱.ماشین دروگر دنباله بند تراکتور

1. برخی از انها نیز مثل برخی دروگر های برنج در قسمت جلوی تراکتور نصب می شود. در واقع این دستگاه برای انجام عملیات برداشت علوفه به ماشین تراکتور نیاز دارند و توان خود را از محور تواندهی تراکتور می‌گیرنند.مدل شانه ای ودوار رایج ترین مدل های دنباله بند تراکتور هستن.

انواع دروگر برنج وگندم و یونجه چیست

برای دیدن قیمت ومدل دروگر دنباله بند تراکتور کلیک کنید.

۲_ماشین دروگر شانه ای

عامل برش در شانه ای تیغه های متحرک آن است. با حرکت رفت و برگشت این تیغه‌ها بخشی از ساقه علف ها بریده می شوند. هر چه قدرت موتور تراکتور بیشتر شود عرض برش دروگر شانه ای نیز افزایش پیدا می کند.

مهمترین اجزای ماشین دروگر شانه ای شامل : شانه برش ، شاسی ، فنرشناور ، میله حامی عقب و جلو است.

انواع دستگاه شانه ای از لحاظ طریق اتصال به تراکتور عبارتند از : دروگرهای کششی و مدل نیمه سوار- مدل عقب سوار و دروگرهای وسط سوار مدل کششی : این نوع ها دارای دو چرخ هستند که بیشترین وزن دروگر را تحمل می کنند هستند .

این نوع به مالبند عقب تراکتور متصل می شود و حرکت چاقوی شانه برش آن از محور توان‌دهی تأمین می کنند . حرکت از محور توان‌ دهی از طریق چرخ دنده ها ، زنجیر و یا تسمه v انتقال پیدا میکند .

این ماشین دروگرها با وضعیت خاصی که دارند،که بهترین نوع دستگاه برای ساختن گوشه های راست در موقع درو دور مزرعه به حساب می آیند و به آسانی می توانند انحناهای زمین را دنبال کنند، اما خاصیت مانور آن ها تا حدودی کمتر از انواع سوار و نیمه سوار است.

مهم‌ترین مزیت مدل کششی این است که آن ها را می توان به آسانی به اکثر تراکتور‌ها وصل کرده، از آن جدا نموده.

نیمه سوار:

نیمه سوار به بازوهای کششی اتصال سه نقطه تراکتور وصل می شوند و حرکت چاقو در آن ها از محور توان‌دهی تأمین می گردد . یک یا دو چرخ حمل کننده راهنما که در عقب ماشین قرار گرفته است ، قسمتی از وزن ماشین را تحمل می کنند .

این طریق اتصال به شانه برش اجازه می دهد تا به سرعت خطوط تراز زمین را دنبال کنند. مدل های نیمه سوار را نیز می توان به سرعت به تراکتور متصل کرده یا از آن جدا کرد .

دروگر شانه ای

عقب سوار:

نوعی دیگری هستند که به اتصال سه نقطه تراکتور متصل می شوند و مستقیماً با تغییر جهت تراکتور تغییر جهت می دهد . حرکت از محور توان‌ معمولاً از طریق چرخ تسمه و تسمه v به چلاق دست و چاقو انتقال می یابد. تمام وزن ماشبن توسط تراکتور حمل می شود .

وسط سوار:

این نوع دستگاه برای تراکتورهایی که فاصله چرخ‌های جلو آنها زیاد است و همچنین تراکتورهای سه چرخ ساخته می شوند . این دستگاه ها در سمت راست تراکتور ، بین چرخ‌های جلو و عقب ، به تراکتور وصل می شوند .در این روش اتصال ، در حالی که به تراکتور متصل شده است ، می توان از وسیله دیگری که به عقب تراکتور سوار شده یا به وسیله تراکتور کشیده می شود ، استفاده نمود . این طریق استفاده برای موقعی که از ساقه کوب‌های علوفه استفاده می شود مناسب است .

راننده های تراکتور به کار با این نوع بیشتر علاقه نشان می دهند، چون آسان‌تر می توانند مواظب شانه برش باشند . وضعیت این دروگر به ترتیبی است که به آسانی توسط سیلندرهای هیدرولیکی از زمین بلند می شوند . حرکت از محور توان‌دهی تراکتور به وسیله تسمه v و از طریق چرخ دنده ها و دستگاه محرک به چاقو انتقال پیدا می کنند .

ضررهای وسط سوار عبارت است از : وصل کردن و جدا کردن آن‌ها سخت است – ممکن است یک وسیله انتقال حرکت از محور تواندهی تراکتور به دروگر مورد نیاز باشد – اگر لازم باشد دروگر از یک تراکتور به تراکتوری از نوع یا مدل دیگر انتقال پیدا کنند ، ممکن است به یک سری وسایل مخصوص یا اضافی جهت سوار کردن آن نیاز باشد .

نکات مهمی که بعد از اتصال وقبل از تنظیمات باید انجام شود شامل موارد زیر می باشد:👇

۱. تیزی تیغه های چاقو را بررسی کرده و در صورت خراب بودن تیغه های شکسته یا صدمه دیده را تعویض کنید .۲. آسیب دیدگی انگشتی ها را بررسی کنید . انگشتی های کج یا شکسته شده را راست ، یاتعوض کنید.

۳. صفحات انگشتی ، صفحات سایش و گیره های چاقوی فرسوده یا آسیب دیده را تعویض نمایید ۴. دروگر را به طور کامل تمیز وپاکسازی کنید. ۵.طبق روش توصیه شده در دفترچه راهنمای دستگاه ، آن را روغن‌کاری بفرمایید .۶. تمام پیچ ها و مهره ها را سفت بکنید .

۷. در صورت لازم ، دستگاه را به کار انداخته تا قطعات نو راه اندازی شود . دستورات دفترچه راهنما را انجام دهید . از دست زدن به قسمت های متحرک جدا خودداری فرمایید .۸. قسمت های انتقال حرکت را به دقت بررسی کنید . در صورت لزوم کشش تسمه های محرک را تنظیم کنید .

منظور جلوگیری از کندی و زنگ زدگی تیغه ها باید پس از استفاده به طور مرتب روغن کاری و تمیز شونددر زمانی که دستگاه روشن است مانع از نزدیکی کودکان و حیوانات به آن شویدبا استفاده از یک تکه چوب برای بالا آوردن تیغه ها کمک بگیرید و اقدام به تعویض آن کنید آچار کشی مداوم تیغه ها بعد و قبل از کار با دروگرهادر هنگامی که دستگاه به مدت طولانی غیر قابل استفاده می ماند، روغن آنرا تخلیه کنیددروگرها را پس از اتمام کار در یک محیط سربسته قرار دهید

نکته:تفاوت ماشین دروگر با چمن زن در این است که چمن زن، چمن را پس از کنده شدن خرد می کند. ولی درماشین دروعلف ها و ساقه با ارتفاعی بین 5 تا 7 سانتی متری کنده می شوند. در واقع ماشین دروگر علف ها را خرد نمیکند بلکه آنها را پس از قطع کردن می توان براحتی جمع آوری نمود.تیغه ماشین دروگر شامل، تیغه صاف، رو دنده دار، زیر دنده دار و سخت شده می باشد.

3.ماشین دروگر دوار:

اساس برش دراین نوع دوارضربه سریع و قطع ساقه علوفه ها و برنج می باشند. از این مدل ها بیشتر برای برش علف های هرز و علوفه های ساقه کوتاه استفاده می شود. در ادامه مطلب به دو مدل از ماشین دروگر های دوار شامل دروگر بشقابی و دروگر عمودی می پردازیم .

-دروگر بشقابی یکی از نوع بسیار قدرتمند که از آن در یونجه زارها و برای برداشت یونجه استفاده می شود بشقابی یا دروگر دیسکی است که از قدرت بسیار بالایی جهت قطع ساقه های نازک و ضخیم یونجه برخوردار است

و از محصولاتی است که توانسته رضایت کشاورزان و یونجه کاران را به خوبی جلب کند.بخش اصلی دروگر بشقابی صفحه دایره ای شکل آن می باشند .

در اطراف این صفحه چند تیغه فولادی نصب شده است . این صفحه با حرکتی شبیه به داس عملیات برش علوفه را انجام می‌دهد.سرعت دوران تیغه‌های دروگر بشقابی حداقل ۱۵۰۰ دور بر دقیقه است.

نوع بشقابی در قسمت پشت تراکتور و سمت راست آن با اتصال سه نقطه نصب می‌شوند. معمولا ۴ تا ۶ بشقاب چرخنده که به صورت جفتی بر خلاف جهت هم می چرخند عملیات برش را در این نوع ها انجام می‌دهد.

بشقابی برای برداشت علوفه ها در مناطق مرطوب و مراتع گزینه مناسب تری است. به دلیل سرعت زیاد دوران تیغه ها معمولا بخشی از علوفه هنگام عملیات برش از بین می‌رود یا به شکل پودر در می آیند. بنابر این استفاده از این دروگر برای محصولاتی مثل یونجه پیشنهاد نمی‌شود.

دروگر بشقابی
دروگر بشقابی

برلی خریدماشین دروگر کلیک کنید.

5-ماشین دروگر عمودی :

نوع عمودی یا شلاقی نوعی دوار می باشد که به وسیله قطع یونجه عملیات برش را انجام می‌دهد. یک استوانه گردنده که تیغه های سرکجی در اطراف آن به صورت زیگزاگی تعبیه شده است بخش اصلی این را تشکیل می‌دهد.

6- ماشین دروگرخودگردان:

این دستگاه ها به صورت مستقل و با قدرتی که از موتور خود می گیرند کار می کنند. در واقع سیستم انتقال حرکت در خودگردان نیروی موتور را به تیغه و چرخ ها منتقل می شوند.یکی از پرفروش ترین دخودگردان، دروگرهای شرکت بی سی اس ایتالیا هست. برخی از این مدل ها درای بافه بند نیز هستن. بر روی دروگرهای بی سی اس موتورهای 10، 12 و 14 اسب قابل نصب است.

این ماشین دروگر ها دارای مدل های سه چرخ و چهار چرخ هستند. زارع هاو کشاورزی بر اساس حجم عملیات زراعی و کشاورزی خود می توانند یکی از این مدل ها را انتخاب کنند.

خودگردان ها به صورت کنترل شده با نیرویی که به آنها داده می شود محصولات را برداشت کرده و در مخازن خود ذخیره می کنند و این کار باعث می شود که محصولات بدون هیچ گونه آسیبی از زمین جدا شده و روی یکدیگر چیده شوند و همچنین کار بسته بندی کردن آنها نیز آسان تر انجام شود.

طراحان نیز تلاش می‌کنند تا دستگاه‌ های خود گردان را با امکانات بیشتر و پیشرفته تری و با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان و باغداران قرار دهند.

خرید ماشین دروگر خودگردان

۷-ماشین دروگر های دوچرخ:

نوع دوچرخ بیشتر برای برداشت علوفه و یونجه در مساحت های کوچک استفاده می‌شود. برخی ملشین های دوچرخ قابلیت نصب انواع جو و گندم چین را دارا است. از این ابزار برای بسته بندی محصولات برداشت شده به وسیله نخ بافه بند استفاده می‌شود. مهم‌ترین بخش‌های دستگاه دوچرخ موتور و واحد برش آن می‌باشند. برخی دروگرهای دوچرخ مانند مدل bcs قابلیت تبدیل شدن به چهار چرخ را دارا می باشد.

دروگر دوچرخ

تنظیماتی که باید بر روی ماشین دروگر اعمال شود:⚙️

A.تنظیم صفحات پشت بند:سائیدگی زیاد از این صفحات ، ارتعاش در شانه برش افزایش پیدا کرده که صفحات قابل تعویض بوده و یا اینکه با شل کردن مهره های نگهدارنده، صفحات را به جلو رانده تا تکیه گاه ثابت شوند.

B.تنظیم تطبیق:خط وسط تیغه از خط وسط انگشتی می گذرد که برای انجام این تنظیم ، کاتربار را بطرف داخل و یا خارج، حرکت داد و یا طول چلاق دست را تغییر داد.

C.تیغه گیره ها :گیره ها بدون اینکه فشاری به تیغه وارد بکنند روی تیغه ها تماس داشته باشند و اگر سرگیره ها فشار زیادی روی تیغه ها وارد کنند سبب سائیدگی، فشار بار به محور پی تی او و سختی حرکت شانه می شود.

D. تنظیم ارتفاع برش: نسبت به شرایط مزرعه و نوع گیاه متفاوت است. به طور مثال در هنگام درو یونجه باید سعی کنید که جوانه های نزدیک زمین باقی بمانند تا رشد محصول برای چین بعدی سریع تر باشد. همچنین در مزارع سنگلاخی به منظور کاهش آسیب به چاقو و انگشتی‌ها بایستی ارتفاع برش را بیشتر در نظر گرفت.

E.تنظیم انگشتی ها:نوک انگشتی ها به طور معمول باید موازی سطح زمین باشند، اما در زمینهای سنگلاخی آنها را کمی بطرف بالا متمایل کرد تا سنگریزها را رد کنند، در مزارعی که محصول خوابیده یا ورس کرده است، نوک انگشتی ها را بطرف پایین ببرید تا بتوانند به داخل محصول نفوذ کرده و آنها را بلند کنند.

فاصله بسیار کم لب انگشتی باعث گیر کردن و جمع شدن علوفه می‌شود و فاصله خیلی زیاد آن باعث بدون حفاظ ماندن تیغه‌ها می‌شود. این فاصله (عقب لب انگشتی تا صفحه انگشتی) معمولا حدود 10-13 میلیمتر است. برای کم و زیاد کردن این فاصله به ترتیب از چکش و دیلم (یا یک قلم) استفاده بفرمایید.

درهنگام استفاده از ماشین دروگر چه نکاتی رو باید رعایت کنیم؟🤔📛

برخورد شانه برش به شخص یا حیوان در هنگام کار می تواند خطرناک باشد.هرگز سعی نکنید در حالی که دروگر کار می کند علوفه جمع شده در جلو شانه برش را تمیز نمایید. هرگز دروگر را که در جا کار می کند، روغنکاری یا تنظیم نکنید.

هرگز اجازه ندهید موقعی که دروگر متوقف شده یا در حال کار است، بچه ها روی آن یا نزدیک به دستگاه بازی کنند.در مواقع حمل و نقل دروگر یا در موقع درو ، از سوار کردن مسافر روی تراکتور یا ماشین دروگر کاملاخودداری کنید.فنر شناور بایستی طوری تنظیم شود که کاتر بار در هنگام درو کردن خطوط تراز زمین را دنبال کند.

ماشین دروگر های سه و چهار چرخ چگونه هستند؟

دستگاه سه چرخ و چهار چرخ نیز از از نوع خودگردان هستند. این نوع ماشین دروگرها در زمین‌هایی که رفت و آمد تراکتور با دشواری های زیادی همراه است مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع ماشین دروگرهای سه و چهارچرخ قدرت مانور بالایی دارند و تقریباً جایگزین مناسبی برای تراکتور های بزرگ هستن.

عرض برش این دستگاه ها با افزایش قدرت موتور در مدل های بالاتر بیشتر می‌شود. این اندازه در دروگرهای بی سی اس حداقل 1 متر تا 2 متر قابل تغییر است. سرعت حرکت سه چرخ و چهار چرخ نیز با یکدیگر متفاوت است.

از عوامل موثر بر سرعت این می‌توان به مدل گیربکس، تعداد دنده و توان موتور اشاره کرد . به طور کلی سرعت انواع دروگر ها در بازار امروز بین ۵ تا ۸ کیلومتر در ساعت تعیین شده است .انواع مدل های ماشین دروگر از برندهای معتبر شامل:نوع BCS. BBS.نوع ویکتور.نوع آلکو می شود.

چگونه ماشین دروگر خودمان را روشن کنیم🚜؟

قبل از هر کاری سطح روغن موتور را با استفاده از گیج روغن چک کنید و مخزن را از سوخت پرکنید.برای روشن کردن دقت کنید که PTO و محور دنده درگیر نباشد. کلاچ را بالا کشیده و آن را قفل کنید. شیر سوخت را روی On قرار دهیدو ساسات را روی CLOSE قرار دهید. مقداری گاز دهید و پای خود را روی تایر گذاشته و با یک دست هندل بزنید. اجازه دهید دستگاه برای مدتی در حالت خلاص کار کند.

از سوخت گیری به هنگام روشن بودن دستگاه خودداری کنید. اگر حین کار سوخت دستگاه تمام شد، دستگاه را خاموش کنید و حدود 2 دقیقه صبر کرده، سپس اقدام به سوخت گیری کنید.

تیغه های دروگر:۱.تیغه صاف

۲.تیغه از رو دندانه دار۳

.تیغه از زیر دندانه دار

۴.ابدیده ،سخت شده

1-لبه صاف:از این تیغه ها برای برش گیاهان نرم و آبدار استفاده می کنند. زیرا در صورتی که شیره گیاه پس از برش بر روی تیغه باقی بماند ، تمیز کردن آن آسان‌تر است.

2-لبه دندانه‌دار از رو:از این تیغه‌ها برای ساقه‌های زبر ، خشبی و خشک (یونجه ، شبدر، گندم و جو) استفاده می‌شود و نیاز به تیز شدن ندارند.

قابلیت نصب کردن انواع ادوات خاک ورزی در ماشین دروگر های دوچرخ:🔧

بعضی دروگرهای دوچرخ با قابلیت نصب ادوات مختلف خاک ورزی به یک ماشین چند کاره در زمین های زراعی تبدیل شده‌اند. امور مختلف خاک ورزی، شخم با گاو آهن و… به وسیله این دستگاه قابل انجام هستند. در بعضی زمین ها که تراکم درختان زیاد است و امکان حرکت ماشین های بزرگ تر بین درختان وجود ندارد دروگرهای دوچرخ به خوبی از عهده عملیات مختلف خاک ورزی برمی‌آیند.

انواع ماشین دروگر دیزلی :

سوخت این د گازوئیل می باشد. معمولا از دروگر دیزلی در زمین های زراعی بزرگ و مزرعه های کشت غلات استفاده می‌شود. که نوع دیزلی سرعت برداشت کردن محصولات علوفه ای را به طرز چشم گیری بالا برده است و نتیجه قابل قبولی دارد. نحوه راه اندازی این دستگاه در برخی مدل ها استارتی و در برخی دیگر هندلی می باشد.

ماشین دروگر بنزینی چیست؟

این نوع دستگاه با سوخت بنزین کار می کنند. استفاده از نوع بنزینی در زمین های مسطح و شیب دار بسیار رایج است.نوع بنزینی با توان ۵ تا ۱۵ اسب بخار توسط شرکت های مختلف داخلی و خارجی تولید می شوند. از رایج‌ترین نوع ماشین دروگرهای بنزینی می‌توان به دروگر برنج ، گندم ، جو و غیره … اشاره کرد.

انواع کاتربار

کاتربار دوبلکس یا دو چاقویی، کاتربار دوقلو، کاتربار سنگلاخی (Duplex cutter bar):در برخی از کاتر بارها به منظور تأمین بهتر حرکت قیچی مانند کاتربار (شانه برش) از دو تیغه یا چاقو استفاده شده است.

برخی از ویژگی‌های کاتربارهای دو چاقویی به صورت زیر است :

-به منظور برش محصولات پرپشت و درهم پیچیده؛
-به منظور استفاده در زمین‌های فاقد سنگ؛
-دارای ارتعاش کمتر؛
-فاقد انگشتی؛
-کاهش مقاومت کاتربار در هنگام عبور از میان گیاهان.

تیغه دو لیزر الاستو ( Dual laser elasto ) : این کاتربار دارای دو تیغه هم اندازه است ، که بر خلاف جهت یکدیگر و به صورت ریلی حرکت می کنند. فاقد انگشتی یا ناخن بوده و دارای حداقل لرزش و حداکثر راندمان در کمترین زمان است. این تیغه دارای عرض های 130، 170 و 210 سانتی متر می باشد.

کاتربار لیزری (Laser cutter bar): این کاتربار فاقد انگشتی یا ناخن است. بنابراین بدون گیر کردن در علف ها به راحتی می توان از آن برای کندن علف های نرم و زبر استفاده کرد. کاتربار لیزری از مواد با کیفیت ساخته شده و قابل نصب بر روی تیلر های 728، 740 و 615 است.

کاتر بار معمولی:در این کاتربار ناخن ها در بین تیغه ها و نیز روی آن ها قرار دارند . این مدل مشابه کاتربار دوبلکس یا دو چاقویی بوده و از جنس فولاد یا آهن چکش خورده است.

برای دیدن محصول ماشین دروگر اینجا کلیک نمایید.

امیدوارم از این مقاله استفاده مفید را کرده باشید با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان🌹

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

    1. برخورد شانه برش به شخص یا حیوان در هنگام کار می تواند خطرناک باشد.هرگز سعی نکنید در حالی که دروگر کار می کند علوفه جمع شده در جلو شانه برش را تمیز نمایید. هرگز دروگر را که در جا کار می کند، روغنکاری یا تنظیم نکنید.

      هرگز اجازه ندهید موقعی که دروگر متوقف شده یا در حال کار است، بچه ها روی آن یا نزدیک به دستگاه بازی کنند.در مواقع حمل و نقل دروگر یا در موقع درو ، از سوار کردن مسافر روی تراکتور یا ماشین دروگر کاملاخودداری کنید.فنر شناور بایستی طوری تنظیم شود که کاتر بار در هنگام درو کردن خطوط تراز زمین را دنبال کند.

    1. قبل از هر کاری سطح روغن موتور را با استفاده از گیج روغن چک کنید و مخزن را از سوخت پرکنید.برای روشن کردن دقت کنید که PTO و محور دنده درگیر نباشد. کلاچ را بالا کشیده و آن را قفل کنید. شیر سوخت را روی On قرار دهیدو ساسات را روی CLOSE قرار دهید. مقداری گاز دهید و پای خود را روی تایر گذاشته و با یک دست هندل بزنید. اجازه دهید دستگاه برای مدتی در حالت خلاص کار کند.

    1. به علت نوسانات دلار قیمت دقیق و ثابتی برای محصولات نیست
      برای اگاهی از قیمت محصولات به قسمت درخواست قیمت در سایت مراجعه کنید 

    1. بعضی از زمین های زراعی شیب‌دار ودارای سطوح ناهموار یا کلوخه ای شکل هستن. حرکت انواع تراکتور برای برداشت محصولات علوفه ای در این زمین ها مشکلات زیادی را برای کشاورز ها و باغداران ایجاد می‌ شود.

    1. این نوع دستگاه با سوخت بنزین کار می کنند. استفاده از نوع بنزینی در زمین های مسطح و شیب دار بسیار رایج است.نوع بنزینی با توان ۵ تا ۱۵ اسب بخار توسط شرکت های مختلف داخلی و خارجی تولید می شوند. از رایج‌ترین نوع ماشین دروگرهای بنزینی می‌توان به دروگر برنج ، گندم ، جو و غیره … اشاره کرد.

    1. اساس برش دراین نوع دوارضربه سریع و قطع ساقه علوفه ها و برنج می باشند. از این مدل ها بیشتر برای برش علف های هرز و علوفه های ساقه کوتاه استفاده می شود. در ادامه مطلب به دو مدل از ماشین دروگر های دوار شامل دروگر بشقابی و دروگر عمودی می پردازیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *